Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

Markku J

Varmaan kauppaa olisi skrikon kanssa syntynyt hyvässä win-win -hengessä. Mutta olipas taas hauskaa tehdä kauppaa Tuula Kvickin kanssa. Siinä on myyjä, jonka kanssa on oikeasti hauska jutella, ja kaupanteosta jää erittäin hyvä mieli ainakin asiakkaalle - toivottavasti myös Tuulalle itselleen, vaikka pidättelinkin häntä ylitöissä perjantai-iltana.

Ktk

Lilli on kyl ihana. <3  :-*

Ktk

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 04.10.13 - klo:15:30
Valopaketti mietytti pitkään mutta jäi sitten kuitenkin pois.

Käys ny vielä vaikka pimeellä kahtomassa se vakio kelmeä sisäkynttilä ja sisävalopaketti. Ero on järkyttävän iso.

Btw. Ihan ok tekniikka tuo tuntuu olevan. Voimaa sais tietty olla enempi. 6-lovinen ääs-tronikki ei arvo koko ajan vaihdetta johonkin suuntaan niin o kivempi ku 7-pykäläinen, imho. 4 tonnia olen kerennyt tulpata tuolla liikennettä ja keskikulutuskin alta kympin.

Markku J

Tilasin sitten Tuulalta "wanna be" Audinpoikasen, eli Golfin pyhävaatteissa melkein ilman lisukkeita (ei oo rahaa enempään  ;).

Tämmöinen itäauto -kokoonpano (made in Hungary  ::)) sinne Tuula Kvickin pöydälle tilaukseen jäi allekirjoituksellani varustettuna:

A3 Sedan 1.8 TFSI quattro S tronic Business Sport

-briljantinpunainen
-6NQ musta sisäkatto
-9VD Audi Sound System
-4F2 Advanced Key System
-QQ4 Sisävalopaketti
-UH2 Audi Hold Assist
-moottorinlämmitin ja sisäpistoke
-talvirenkaat Nokian Hakkapeliitta 8 Audin 17" alkuperäisvantein

Hiukan mopo karkasi taaskin räpylästä, kun budjetti piti olla 35 th ja mallina 1.4 TFSI COD vajakkina. Tähän budjettiylitykseen ei kuitenkan Tuula ole syyllinen, vaan ihan minä itse ja auton pääkäyttäjä, jonka mielestä Audin kuuluu olla neliveto.

Jos olette tekemässä Audi -kauppaa, niin käykääpä ihmeessä juttelemassa Tuula Kvickin kanssa AC Airportissa - siinä on niin mukava automyyjä persoonana, että pelkästä juttelusta jää hyvä mieli, vaikka ei kauppaa tekisikään  ;D.

Ktk

Noh eipä tuo nyt ihan hirmuisesti muuta tilpehööriä kaipaa. Ihan soiva peli.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 04.10.13 - klo:19:57
-briljantinpunainen
Onko teillä sama maku värin suhteen vai valitsitko itse. Pakko kysyä kun vaimo on aina halunnut vihreän auton ja itsellä on ollut mustia...nyt kun tilasin valkoisen niin vaimo kysyi mikä vialla ja oletko ottamassa avioeroa  :o

TeBsu

Mihis markun Räsä jäi???????  :o
lord of the rings

Nudde

Onnea Markku, hieno peli!

Antza

Ensimmäinen neljällä tassulla raapiva.

LainaaLisäksi: Audi TT 1.8T 165 kW quattro -00 ja BMW Z3 -98. Tulossa Audi A3 Sedan Quattro

Sorry OT mutta onko toi sun quattro-TT sitten vain etuvetoinen..?   ;)
Skoda

Markku J

Kiitokset ! Meillä on sama puna-musta maku avopuolison kanssa Audin suhteen. Audin briljantinpunainen on nimensä veroinen väri, kirkas ja raikas. Otin vielä pitkin hampain kalliin mustan sisäkaton. Musta maski pitänee vielä saada, mutta en maksa siitä liki tonnia. Skodassa sen saa viidellä kympillä.

RS toki on toisena itäautona tulossa perheeseen, ja pääsääntöisesti minulle  ;D.

skriko

Tilasin sitten Tuulalta "wanna be" Audinpoikasen, eli Golfin pyhävaatteissa melkein ilman lisukkeita (ei oo rahaa enempään  ;).

Onnittelut Markku J.lle taas uuden auton ostosta.
Markkukin on sen ymmärtänyt, että kun nainen tekee autokauppaa niin hän on siinäkin parempi kuin mies.

Uppe

Pähkäily loppui tänään.

Amalfinvalkoinen (the poor man's white)

Siis se perus-kermanvärinen? Mieti vielä,on sen verran surullisen värisen näköinen ilmestys liikenteessä :-\

focceristi

No huh huh! Täällä kauppoja tehdään päntiänään. Hienoja biilejä tulee koko ajan. Puhukaapa minut ympäri, miksi vaihtaisin hyvän foccerin octavia combiin!! Ihan aikuisten oikeesti, tämä on kumma saitti kun lueskelee juttuja eri aihepiireistä niin ilman etukäteistä tunnetta tulee kauhee ostohalu, tahtoo tämän... Pitäiskölopettaa sivuilla vierailu vai pääseekö helpommalla kun vain tilaa ja pulittaa maltaat tiskiin? Onko tämä joku lottovoittajien salainen saitti? Kertokaapa muuten onko jokin vuodenaika parasta kaupanteon kannalta. Itse luulisin loppuvuoden olevan parhainta.
Moon White -14 Ocu Combi 1.4 Elegance vaalella sisustuksella. Ex focus w.titanium -11

Markku J

En minä sukupuolen mukaan rajaisi autokauppiaitakaan. Se on persoonakysymys. Tuula vaan sattuu olemaan sellainen ulospäinsuuntautunut persoonallisuus, joiden kanssa itse tykkään asioida. Hiljaisia jurrikoita, jotka eivät puhu, ellei heiltä kysy, löytyy autokauppamaailmastakin ihmeen paljon. Nämä jurrikat eivät yleensä vastaa sähköposteihinkaan ajoissa. Tuulalle viestitin klo 15, että menen tilaamaan Golfin klo 16. Sen jälkeen vaihdoimme useita sähköposteja ja kauppa syntyi siinä.

Golf -kaupanteosta annan kyllä täydet pisteet Keravan Laakkosen Matti Lajuselle. Hän olisi voittanut kaupan, jos pelkästään rahallisia etuja olisin laskenut. Mattikin on tosi rehti ja mukava autokauppias, jota voin suositella VW -kauppoihin.

Nyt valittiin vaan fiiliksillä tämä "wanna be Audi".

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 04.10.13 - klo:20:33
Tuulalle viestitin klo 15, että menen tilaamaan Golfin klo 16. Sen jälkeen vaihdoimme useita sähköposteja ja kauppa syntyi siinä.

Golf -kaupanteosta annan kyllä täydet pisteet Keravan Laakkosen Matti Lajuselle. Hän olisi voittanut kaupan, jos pelkästään rahallisia etuja olisin laskenut. Mattikin on tosi rehti ja mukava autokauppias, jota voin suositella VW -kauppoihin.

Ehditkö jo ilmoittamaan Matille, jotta tehdään kaupat? Sitten vajaan tunnin päästä pukkasi uutta viestiä "ei vaineskaan..."  ;)

Markku J

En ehtinyt lupaamaan kenellekään mitään. Ei kuulu tapoihini moinen käytös.
Laitoin Matille viestin, että menen Audi -kauppaan ja palaan huomenna asiaan, jos Golf kiinnostaa vielä silloin.

Ohikulkija

LainaaKäys ny vielä vaikka pimeellä kahtomassa se vakio kelmeä sisäkynttilä ja sisävalopaketti. Ero on järkyttävän iso.
Pitänee käydä tsekkaamassa. Eihän tuo kovin suuri kustannus enää olisi.

LainaaSorry OT mutta onko toi sun quattro-TT sitten vain etuvetoinen..?   ;)
Nelivetoinen se on mutta se on tytön. Z3 on sitten pojan, jota sitten silloin tällöin lainaan. Tämä tuleva on ihan minun eka täysin oma Q

LainaaSiis se perus-kermanvärinen? Mieti vielä,on sen verran surullisen värisen näköinen ilmestys liikenteessä :-\

En ole itse asiassa tuota väriä ulkona nähnyt. Ei se sisällä niin kauhealta näyttänyt.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 04.10.13 - klo:20:33
En minä sukupuolen mukaan rajaisi autokauppiaitakaan. Se on persoonakysymys. Tuula vaan sattuu olemaan sellainen ulospäinsuuntautunut persoonallisuus, joiden kanssa itse tykkään asioida. Hiljaisia jurrikoita, jotka eivät puhu, ellei heiltä kysy, löytyy autokauppamaailmastakin ihmeen paljon. Nämä jurrikat eivät yleensä vastaa sähköposteihinkaan ajoissa. Tuulalle viestitin klo 15, että menen tilaamaan Golfin klo 16. Sen jälkeen vaihdoimme useita sähköposteja ja kauppa syntyi siinä.

Nyt valittiin vaan fiiliksillä tämä "wanna be Audi".

Olisitko Markku J saanut Golf-kaupassa nuo talvirenkaat originelli aluilla? Mulle tarjottiin tänään yhdessä kaupassa niitä. Laskeskelin tuossa että alennus ilman rengassettiä oli sen verran parempi että maahantuoja maksaa tuosta tarjouksesta vain puolet ja liikkeelle jää toinen puoli. 400 olisi etua tullut vaikka myyjä mainosti 1600 että sellaisia nuo kaupanpäälliset ovat.

Markku J

Kyllä vaan, Laakkonen tarjoaa niitä vielä huomennakin. Golfiin olisi tullut 16" Aspen alut ja Hakkapeliitta 8 kaupan päälle. Kesko on regoinut tähän ja Audicenter & VW Center tarjoavat saman edun, jos osaa pyytää. Itse sain Audiin alkuperäisvanteet ja renkaat Hkpl 17". Laakkonen tarjosi tuumaa pienemmät.

Zaasa

Markku J:n autot vaihtuu sellaista tahtia ettei mukana pysy ellei ole 24/7 arenalla :D

skriko

Lainaus käyttäjältä: Uppe - 15.09.13 - klo:22:14
Tutulla keittiökalustekauppiaalla on moinen,hieno laite  ;)

Onko uppe tosissaan.

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 04.10.13 - klo:21:14
Markku J:n autot vaihtuu sellaista tahtia ettei mukana pysy ellei ole 24/7 arenalla :D

Olen pudonnut täysin kyydistä...mutta onnittelut uudesta lisäyksestä auto-holistin kokoelmaan Markku J  ;D

xch

Lainaus käyttäjältä: Uppe - 04.10.13 - klo:20:24
Siis se perus-kermanvärinen? Mieti vielä,on sen verran surullisen värisen näköinen ilmestys liikenteessä :-\

On todella surullinen väri kieltämättä, itsellänikin tämä oli A3-pohdiskelujen aikaan vaihtoehtona, mutta nähtyäni värin luonnossa ja liikenteessä niin putosi kertaheitolla pohdinnoista. Näyttää niin eltaantuneen maidon oloiselta ja epäpuhtaalta.

Tietty nämä värit ovat makuasioista aina...

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: xch - 04.10.13 - klo:21:51
On todella surullinen väri kieltämättä, itsellänikin tämä oli A3-pohdiskelujen aikaan vaihtoehtona, mutta nähtyäni värin luonnossa ja liikenteessä niin putosi kertaheitolla pohdinnoista. Näyttää niin eltaantuneen maidon oloiselta ja epäpuhtaalta.

Tietty nämä värit ovat makuasioista aina...
Täytyy kyllä yhtyä tähän. Muutaman tuollaisen kellertävän "valkoisen" kolmosen nähnyt ja on kyllä melko masentava väri, ei ole oikeastaan oikein minkään värinen, ei ainakaan valkoinen. Eikö ibiswhiteä enää ole saatavilla, siinä vasta hieno väri ;) puhtaan valkoinen.

Markku J

Minä olen kai ainoa joka tykkää tuosta väristä. Oman ex-työsuhdeautonkin (A3) tilasin ko. värisenä. Minusta se on ok - lämpimän valkoinen. Kermanvärisiä myytiin paljon, kun olin nuori. Ehkä tuo mieltymys juontaa sieltä historiasta ja 1970 -luvulta.

M1kke

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 04.10.13 - klo:22:03
Täytyy kyllä yhtyä tähän. Muutaman tuollaisen kellertävän "valkoisen" kolmosen nähnyt ja on kyllä melko masentava väri, ei ole oikeastaan oikein minkään värinen, ei ainakaan valkoinen. Eikö ibiswhiteä enää ole saatavilla, siinä vasta hieno väri ;) puhtaan valkoinen.

Omaan silmään nuo candy whitet jne. ovat huomattavasti paremmat kuin "liian" valkoiset värit. Tulee vain jääkaapit ja muut kodinkoneet mieleen. :)

skriko

Tuo valkoinen on ollut "muotia" jo pidemmän aikaa. Uskoisin että ei kauaa kulu että valkoisesta väristä rokotetaan verrattuna metalliväriin. Tiedä sitten koskeeko helmiäsivalkoista tuskin ei.

Quality

Onnittelut Markulle (ja puolisolleen) erinomaisen onnistuneesta valinnasta! Siinä on tyylikkyydessä ja varustelussa nappisuoritus - jälleen kerran. Ja moni palstalainen pääsee kuolaamaan tuon perään vähän ajettuna ;) (Ihme suorastaan, etten ole vielä onnistunut Markulta autoa ostamaan - tuota voisi suositella jopa jommallekummalle pojistani).

Markun postauksesta on kulunut rapiat kaksi tuntia, ja jo on sivun verran tarinaa sen jälkeen syntynyt :). Eipä ole nukahtanut perjantai-ilta - kauppa se on, joka pitää virkeänä paitsi autokauppiaan myös harrastajan.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 04.10.13 - klo:22:09
Minä olen kai ainoa joka tykkää tuosta väristä. Oman ex-työsuhdeautonkin (A3) tilasin ko. värisenä. Minusta se on ok - lämpimän valkoinen. Kermanvärisiä myytiin paljon, kun olin nuori. Ehkä tuo mieltymys juontaa sieltä historiasta ja 1970 -luvulta.

Et ole ainoa. Juuri katselin Autokeskuksen koeajoautona olevaa Miniä, joka oli varsin hyvän värinen valkoiseksi. Värinä sellainen hieman kellertävä, kermaa muistuttava. Melko hieno valkoiseksi.

Sen rinnalla erityisesti Fordeissa ja Audeissa tarjolla oleva äärimmäisen valkoinen väri on ruma kuin mikä. Tekee autosta kuin autosta halvan näköisen.

Ei silti, en ottaisi Miniä tuollakaan valkoisella.

Ton-1

A3 Sedan 1.8 TFSI quattro S tronic

-briljantinpunainen
-6NQ musta sisäkatto
-9VD Audi Sound System
-4F2 Advanced Key System
-QQ4 Sisävalopaketti
-UH2 Audi Hold Assist
-moottorinlämmitin ja sisäpistoke
-talvirenkaat Nokian Hakkapeliitta 8 Audin 17" alkuperäisvantein

Mites sedanissa nää peruspaketit ovat eli onko tässä pohjalla Busines tai Busines Sport ?
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy