Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

Ocu_P

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 02.04.13 - klo:18:11
Golf VII 1.2 TSI Comfortline 4 -ovinen manuaali. Comfort -paketti  ja Webasto.

Minulta ainakin suositus tuolle. :) Järkevä varustekokoonpanokin. Minkä värinen tuo on?

Markku J

Se on lempiväriäni, siis metallipunainen. Hauska sattuma, kun en uskonut mitään Golfia löytyvän pikatoimitukseen. Arvoin jo C-Maxin ja Partnerin välillä, mutta kyllä Golf uutena mallina kiinnostaa tässä vaiheessa eniten, vaikka turvaistuimen kanssa tuleekin ahdasta matkustajan paikalle. Pitäisköhän se ihan käydä testaamassa ennen päätöstä.....

Pepeto

Hyvä valinta varmaan tuo Golf Markulle. Minullakin alkaa olemaan kuukauden sisällä ratkaisun paikka, jos aikoo saada uuden liisariauton ajoon syyskuun puolivälissä, kun Skodan soppari loppuu.

Tuo C-Max 2,0Tdi-moottorilla ja automaattivaihteilla on noussut yhdeksi vaihtoehdoksi. Siinä miellyttäisi korkean olemuksen antama avaruuden tuntu sisätiloissa. Toinen ehkä todennäköisempi vaihtoehto itselläni on Golf 1,6 TDI DSG Highline ja siihen sitten ErgoActive-istuimet ja polttoainekäyttöinen lisälämmitin. Pitää käydä tutustumassa molempiin vaihtoehtoihin ja ensi kuun alkupuolella viimeistään pistää ALD:lle tilausta sisään.  :)
VW Passat Variant Comfortline 1.4 TSI DSG 9/17.
Opel Corsa Enjoy 1.4 ECT5 9/15.

Kvee

Oliskohan löytynyt minun auto: Golf VII 1.2 TSI Comfortline 4 -ovinen manuaali. Comfort -paketti  ja Webasto. Löytyisi satamasta. C-Maxin kävin myös katsomassa ja tuntuu olevan pituusmitoiltaan takapenkillä aikalailla perus-Focusta vastaava. Sen johdosta Golf kiinnostaa enemmän, vaikka onkin pari tonnia kalliimpi. Golfissa saa hyvin vastinetta Comfort -paketin ja Webaston hinnalle - varsin edulliset sisältö huomioiden.
Minulla mennyt ehkä ohi,mutta meneekö sinulla joku vaihdossa tuohon? Tuo on varmasti hieno auto...jos nyt sinun ehdottomasti vaihtamaan päästä pitää? Olen itse jäävi neuvomaan, mutta näin sivusta on helpompi kommentoida mikä olisi järkevintä = katsoa miten tilanne etenee, ja vaihtaa vasta sitten kun sille on todellinen tarve.

kolli

Tähän ketjuun liittyen luulisi nyt olevan oiva hetki vaihtaa autoa.Maaliskuun myyntiluvut uusien autojen osalta surkeita eli pitäisi olla ostajan markkinat  90-luvun alkupuolen malliin!

Taky

Lainaus käyttäjältä: kolli - 02.04.13 - klo:19:56
Maaliskuun myyntiluvut uusien autojen osalta surkeita eli pitäisi olla ostajan markkinat  90-luvun alkupuolen malliin!

Mikäpä myytiä nostaisi loppuvuonna - kannattaa siis odotella vielä.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

HoXXma

Lainaus käyttäjältä: kolli - 02.04.13 - klo:19:56
Tähän ketjuun liittyen luulisi nyt olevan oiva hetki vaihtaa autoa.Maaliskuun myyntiluvut uusien autojen osalta surkeita eli pitäisi olla ostajan markkinat  90-luvun alkupuolen malliin!
Yhtä huonosti hyvittää vaihtoautosta huonoista myyntiluvuista huolimatta. :o

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: HoXXma - 02.04.13 - klo:20:03
Yhtä huonosti hyvittää vaihtoautosta huonoista myyntiluvuista huolimatta. :o
Ja käteisalennukset ovat entistä huonompia... Onneks kukaan ei pakota ostamaan Suomalaisesta liikkeestä :)

Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Markku J

Kvee:

A6 menisi vaihdossa. Yritysmaailmassa olen oppinut, että perussääntö on sopeuttaa kulut alenevaan kassavirtaan niin pian kuin mahdollista, vaikka se sopeutus vähän maksaakin. Pieni bensa-auto halvemmilla vakuutuksilla säästää heti, eikä tämän A6:n arvo ainakaan nouse. Nyt minulla on Nettiautossa sille pohjahinta, mutta yhtään kyselyä ei ole tullut.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 02.04.13 - klo:20:31
eikä tämän A6:n arvo ainakaan nouse. Nyt minulla on Nettiautossa sille pohjahinta, mutta yhtään kyselyä ei ole tullut.

Mutta Audin suurin romahdus on ehkä jo nähty, ja vaihdokkina siitä saa vielä huonommin? Uudesta Golfista taasen rapsahtaa heti jokunen tonni alas kun ajaa liikkeestä ulos, joten kokonaisuutena arvonalenemat voisi olla fifty/sixty ainakin seuraavat kuukaudet.

Toki bensagolfin kiinteät kulut on pienemmät kuin isossa diesel Audissa joten sikäli vaihto voisi olla varsin perusteltua, mutta Polon lisäksi toinen uusi auto ei lienee mikään varsinainen budjettiratkaisu ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

mabe

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 02.04.13 - klo:18:36
Golf uutena mallina kiinnostaa tässä vaiheessa eniten, vaikka turvaistuimen kanssa tuleekin ahdasta matkustajan paikalle. Pitäisköhän se ihan käydä testaamassa ennen päätöstä.....

Ihan järkevää autoa on kiikarissa. Isäkin laittoi tilaukseen tiettävästi punaisen viisiovisen 1.6tdi 4motion golffin.

Turvaistuimen tiloista: Riippuu todella paljon kaikesta mitä se vie tilaa.
Golffissa (V) oli britaxin babysafe plus 2 shr telakassa kuskin takana. Ajoasennosta ei tarvinnut tinkiä lähes lainkaan vaikka olenkin ihan keskimittainen 181cm.

Meillä kaukalo on kuskin takana, sillä apparin puolella on ikävämpää istua jalat suussa. Kuskin pitää kuitenkin yltää polkimille ja rattiin niin ei voi makoilla samalla tavalla takana.

Nyt ocu2 farkussa joutuu tinkimään hieman enemmän, kokeilin nostaa penkkiä ylemmäs että saisi tilaa, alkoi pipo hipomaan kattoa ja peili olemaan oikealle näkemisen tiellä. Taisin joutua hilaamaan penkkiä jonkun 4cm eteenpäin normaaliasennosta.

Tämä siis varoituksena, toisissa samankokoisissa autoissa on isofixpaikat eri kohdassa. Eli jos käytetään telakkaa, tilaa on joko paljon tai ei oikein mitään. Ei voi tietää etukäteen. Istuin mukaan koeajolle niin sillä selviää.

Turvaistuin on vielä helppo tapaus, mikäli seuraavaksi penkiksi haluaa vain parasta ja turvallisinta, tulee autoon valtava kaukalo joka vie sekä etu että takapenkin, Sitten jos joustaa hieman ja ottaa esim palkki-istuimen, jossa meidän esikoinen istuupi, tilaa on reilun vuodenikäisestä alkaen jo vallan mainiosti.

Nyt on auto valmiudessa kohta tulevaan toiseen tulokkaaseen, takapenkillä kuskin perässä britax isofixtelakalla ja apparin takana cybex pallas palkkipenkki.

Toivottavasti oli jotain apua autonvaihtopohdiskeluun, vaikka olikin tämmöinen turvaistuinminikatsaus.

Markku J

Kiitokset, mabe. Hyviä neuvoja ja vinkkejä. Ehkä me Golfilla pärjäisimme.
Karvis: olet toki oikeassa, mutta minulla kun on tapana toimia heti tilanteen tultua päälle, niin voi joskus tulla huonompikin diili tehtyä. Nyt mutteriohjaus puoltaa vielä tästä kulkineesta eroon pääsyä.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 02.04.13 - klo:18:36
Se on lempiväriäni, siis metallipunainen. Hauska sattuma, kun en uskonut mitään Golfia löytyvän pikatoimitukseen. Arvoin jo C-Maxin ja Partnerin välillä, mutta kyllä Golf uutena mallina kiinnostaa tässä vaiheessa eniten, vaikka turvaistuimen kanssa tuleekin ahdasta matkustajan paikalle. Pitäisköhän se ihan käydä testaamassa ennen päätöstä.....

Käy Markku nyt ihmeessä sentään koeajolla, sitten näet voitko sopeutua 1,2 tsiippa-Golfiin (siis vaikkapa tehojen puolesta). Onhan Golf ilman muuta erittäin hyvä arkiauto tuossa kokoonpanossa, mutta sinä vanhana automaattimiehenä manuaalivaihteiseen ja mahtidieselistä (ja sitä ennen vaikkapa BMW 335i:stä) 1,2:een? En usko että pks:lla kauaa poljeskella ja vatkata jaksat, itse en jaksanut Giuliettassa. Kannattaako myöskään ottaa kiireessä se varastomalli, koska voi alkaa kaduttaa?

Näen jo sinua sen enempää tuntematta myös sen, ettei joku C-Max tai etenkään Partner ole persoonallesi sopiva auto. Ne ovat enemmän smurffibusseja (kaikki kunnia lapsiperheellisten valinnalle), mutta pikkulapsesta huolimatta et tunnu olevan aiempien autovalintojesi perusteella smurffibussimies.

Mutta jos sinä sopeutuisit joihinkin näistä ja pystyisit vielä pitämään kahta kolmea kuukautta kauemmin, olisi minullakin joitakin mahdollisuuksia sopeutua omaan tulevaan hankintaani. Onhan sinut autot olleet vielä aivan eri sarjassa tasokkuudeltaan.

No joo, minä paraskin neuvomaan muita....

Quality

Mikä auto sinulla, Peeveli, on tällä hetkellä tilauksessa?
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Markku J

Asiaa kirjoitat, Peeveli. Nyt on kuitenkin tilanne, jonka haluan nähdä sellaisena, että iso downgreidaus pitää tehdä, ja sillä ajetaan, mihin raha riittää. Minulla on A6:sta autolainaa, jonka haluan pois, vaikka sitä vielä ansiosidonnaisella pystyisikin joten kuten makselemaan. On kevyempi olo, kun ei ole velkaa kenellekään.

MMV

Löytyisi satamasta. C-Maxin kävin myös katsomassa ja tuntuu olevan pituusmitoiltaan takapenkillä aikalailla perus-Focusta vastaava.

En tunne nykyistä C-Maxia, mutta vanhassahan takapenkit sain muunneltua kahdeksi erilliseksi istuimeksi, joiden väliin taittui keskimmäisestä istuimesta pöytätaso. Tällöin myös takajalkatilat kasvoivat edustusautoluokkaan, joskin kontin kustannuksella. Itse ottaisin C-Maxin tilantarpeeseen perus-Golfia mielummin, joskaan nykyisten pienempien Fordien kojelauta ei herätä kyllä omistushalua muotokielellään.

Markku J

Perusmallia C-Maxista ihmettelin liikkeessä tänään. Näyttää siltä, että keskipenkin selkänojan voi kaataa alas, mutta sitä ei voi piilottaa naapuripenkin alle, kuten lisämaksullisissa versioissa. Jokaisen kolmen penkin voi poistaa erikseen, mutta liikuttelu sivusuuntaan ei onnistu. Myyjä ei osannut kertoa, liikkuisiko nuo takapenkit taaksepäin jalkatilaa kasvattamaan.

Tikka

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 02.04.13 - klo:21:06
Minulla on A6:sta autolainaa, jonka haluan pois, vaikka sitä vielä ansiosidonnaisella pystyisikin joten kuten makselemaan. On kevyempi olo, kun ei ole velkaa kenellekään.
Tässä oli minusta järkevää puhetta ja ainakin minä ymmärrän (nyt) oikein hyvin miksi vaihtaa autoa halvempaan. Onnea matkaan.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 02.04.13 - klo:21:06
Minulla on A6:sta autolainaa, jonka haluan pois

Tämä muuttaakin oleellisesti tilannetta, voi ollakin ihan fiksua ottaa Audista hiukan rumemmin takkiin ja hankkiutua samalla pätkästä eroon, saat kuukausittaiset pakolliset menot saa puristettua minimiin.

jkvi

MarkkuJ; Kävisin referenssinä kokeilemassa myös budjettiin mahtuvan Avensiksen. 25 tonnilla saa ainakin lähes uuden auton.
CRDi & Collection

Kvee

Itse nyt yhden downgreidauksen tehneenä ei muuta kuin menoksi Markku!

Mielenkiintoinen tuo maben pohdiskelu. Turvaistuinkaupoilla viime vuodenvaihteessa pääpaino oli siinä, että Piltti viihtyy ja istuin on turvallinen. Lopputulemana oli BeSafe izi combi, joka on kai melko kookas istuin. Toki etupenkille silti kohtuullisesti mahtuu. Seuraavan auto valikoitui osittain lapsen turvaistuimeen sovittelun takia (=korkeus), mutta jos rehellinen olen niin enpä ole istuinta sinne sovitellut  ;)...toivotaan ettei tarvitse uutta pienempää istuinta hankkia. Nykyinen istuin on ns. turvavyömallia, en tiedä onko sillä tilantarpeeseen jotain vaikutusta?

Natte

Mä oon aattelut ratkaista turvaistuin dileman integroiduilla korokkeilla jahka lapset vähän kasvaa. Nyt 5v ja 7v. Seuraavassa vaihdossa sitten...

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Kvee - 02.04.13 - klo:21:29
Itse nyt yhden downgreidauksen tehneenä ei muuta kuin menoksi Markku!

Mielenkiintoinen tuo maben pohdiskelu. Turvaistuinkaupoilla viime vuodenvaihteessa pääpaino oli siinä, että Piltti viihtyy ja istuin on turvallinen. Lopputulemana oli BeSafe izi combi, joka on kai melko kookas istuin. Toki etupenkille silti kohtuullisesti mahtuu. Seuraavan auto valikoitui osittain lapsen turvaistuimeen sovittelun takia (=korkeus), mutta jos rehellinen olen niin enpä ole istuinta sinne sovitellut  ;)...toivotaan ettei tarvitse uutta pienempää istuinta hankkia. Nykyinen istuin on ns. turvavyömallia, en tiedä onko sillä tilantarpeeseen jotain vaikutusta?

Uskoisin että turvavyöjakkara vie vähemmän tilaa kuin isofix-istuin, isofixeillä sen sijoitukseen et voi vaikuttaa oikeastaan lainkaan. Meillä on tuo BeSafen turvavyöistuin ja se on sopinut hyvin niin Ocuun kuin Yetiinkin siten että appari voi istua normaalisti, nyt Superbissa tilanne on lähes luonnoton kun etupenkin pitää olla melkein takimmaisessa asennossa jotaa turvaistuimen saa nojaamaan sitä vasten :P

Istuin on aika kookas ja v***umainen asennettava selkä menosuuntaan.

Markku J

Tänään pyysin vielä vaihtotarjouksen Leonista. Sen lähtöhintahan on sopivasti Golf VII:aa alempi, ja siihen saisi 1.4 -koneen Golfin 1.2:n hinnalla. Huomenna pitäisi saada tarjous.

Golf 1.2 TSI houkuttelee eniten tässä vaiheessa, mutta tilojen ja hinnan osalta Peugeot Partner Tepee olisi ylivoimainen. Dieselvero siinä on rasitteena.

Kvee

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 02.04.13 - klo:21:35
Uskoisin että turvavyöjakkara vie vähemmän tilaa kuin isofix-istuin, isofixeillä sen sijoitukseen et voi vaikuttaa oikeastaan lainkaan.
No tuo on kyllä hyvä homma...omassa ei Isofixiä ole - mitä ihmettelin - ja seuraavassa olettavasti on, joten ajattelin että Isofix olisi ollut parempi, mutta tuo tilahomma kääntää sen turvavyöversion eduksi.

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 02.04.13 - klo:21:35Istuin on aika kookas ja v***umainen asennettava selkä menosuuntaan.
Se vaatii kyllä aikaa ja tarkkuutta...onneksi ei ole tarvinnut kertaakaan sitä irroittaa  ;)

xch

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 03.04.13 - klo:20:34
Tänään pyysin vielä vaihtotarjouksen Leonista. Sen lähtöhintahan on sopivasti Golf VII:aa alempi, ja siihen saisi 1.4 -koneen Golfin 1.2:n hinnalla. Huomenna pitäisi saada tarjous.

Itselleni tulossa Passatin tilalle nyt Leon ja tuon tilat yllättivät positiivisesti. Takapenkillä on tilaa reilusti ja iso Besafen selkä menosuuntaan -turvaistuin mahtui leikiten paikoilleen. Kun kuljettajan istuinen sääti 180cm kuljettajalle sopivaksi niin jäi vielä mukavat tilat samanmittaiselle taakse.

Markku J

Jäikö sinulla vielä tuon turvaistuimen puolelle eteen kohtuullinen tila matkustajalle ? Se on minulla nyt se isoin kysymysmerkki Leonin tai Golfin valinnassa. Meidän viitosbemarissakin joutuu tinkimään etutilasta todella paljon turvaistuimen takia jos etumatkustajan istuin on alhaalla. Jos sen nostaa ylös (=istuimen korkeuden sähkösäätö), niin tilanne muuttuu, mutta edessä on outoa istua niin korkealla.

xch

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 03.04.13 - klo:21:02
Jäikö sinulla vielä tuon turvaistuimen puolelle eteen kohtuullinen tila matkustajalle ? Se on minulla nyt se isoin kysymysmerkki Leonin tai Golfin valinnassa. Meidän viitosbemarissakin joutuu tinkimään etutilasta todella paljon turvaistuimen takia jos etumatkustajan istuin on alhaalla. Jos sen nostaa ylös (=istuimen korkeuden sähkösäätö), niin tilanne muuttuu, mutta edessä on outoa istua niin korkealla.

Jäi kohtuullisen hyvät tilat, tosin itse testasin paikan ainoastaan pikaisesti ja pidemmällä koeajolla paikalla istunut vaimo ei ole kovin pitkä... Joten suosittelen kyllä kokeilemaan omalla istuimella. Väittäisin kuitenkin että ns normaalimittaiselle jää apukuskin paikalle ok tilat.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 03.04.13 - klo:21:02

Mutta bemari onkin tuolta osin pikkuauto, tai ainakin e60 oli ahdas jos takana oli istuin selkä menosuuntaan. Liekkö uusi malli yhtään tilavampi.

Vesihiisi

Omalta osaltani pieni tilannepäivitys: kaupanteko on edennyt ja tuonne käytettyjen puolelle tulee jonkin ajan kuluttua lisätietoa. :-X Kiitän kaikkia tässä ketjussa pohdiskeluuni osallistuneita! 8)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy