Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

yrrah

On tämä autokuume pirullinen vaiva.

Keoajettuja autoja:
BMW 116iA, M-B 180 A, Polo GT Blue, Audi A3 SB 1,4TFSI , Golf 1,2TSI, Auris 1,6, Ceed 1,6 SW DCT, Optima 1,7 CRDI A, DS5 156 A Chic, Focus 1.0 Ecoboost ja Mokka 1,4 T 4x4.

A3 SB kiinnosti todella paljon ja kauppa olikin jo aika lähellä, mutta onneksi en laittanut nimeä paperiin, koska jo nyt se tuntuu tylsälle perus autolle.
Uusi Leon taas tarjoaa saman tekniikan Audin kanssa hieman halvemmalla, mutta ei kelpaa paremmalle puoliskolle.

Viikonloppuna koeajossa oli DS5, joka taas tarjoaa persoonallista tyyliä ja tilaa ihan mukavasti, sekä olisi ehdottomasti avovaimon valinta.  :-\

Alfa Giulietta kiinnostaisi myös kokeilla, sekä uusi M-B CLA kiinnostaa, tosin automaattina sen hinta karkaa yli 40tâ,¬.
Mercedes-Benz C200 4Matic
Tulossa: Polo R-Line 1.5 Evo

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Loungeliner - 07.03.13 - klo:09:28
Ei hyvät päivät ja pussi marjoja :D

Kyllä on Peevelillä taas "peevelinmoiset" päivät meneillään, ei voi kuin kateellisena ihmetellä. Itse kuulin juuri tällä viikolla, että tilaamani Seat Leonin tuotanto saattaa viivästyä jopa reilulla kuukaudella johtuen MANUAALIVAIHTEISTOSTA??? Tarkempaa tietoa luvassa kuun loppupuolella, toimitusaika tilaussopimuksessa on nyt kesäkuu. Odotellaanhan ihan rauhassa, eikä lähdetä peevelimäiselle linjalle ainakaan tässä vaiheessa ;)
Jos olisi DSG niin myöhästyminen johtuisi siitä.
Hankala saattaisi olla purkaa kauppa koska olet jo luovuttanut Skodasi liikkeelle.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 07.03.13 - klo:09:55
Kyllähän rahoituserät pienenisi 200 eur/kk mutta onko se sen väärti sittenkään....

Mutta kuinka paljon tässä vaihtokaupassa pienenee jo maksamasi osuus auto(je)n hinnasta?

Ton-1

Olen iloinen puolestasi Peeveli jos heräsit edes myöhään ( mutta parempi sekin kuin ei milloinkaan  :P ) tuon keissisi mahdottomuuteen - ajele nyt vaan sillä Vollella, jos yleensäkin olet töissä niin ei aikaihmisellä pitäisi olla hädän päivää satkun parin ongelman kanssa/ kuukausi.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Loungeliner

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 07.03.13 - klo:10:02
Jos olisi DSG niin myöhästyminen johtuisi siitä.
Hankala saattaisi olla purkaa kauppa koska olet jo luovuttanut Skodasi liikkeelle.
Ei mulla ole mitään kaupan purkua ajatelmissa, pärjään vaikka kokonaan ilman autoa tarvittaessa. Mikäli viivästys kovin pitkäksi venähtää, niin eiköhän johonkin sovitteluratkaisuun päästä, uskoisin näin. Vielähän on myös vaihtoehtona muuttaa tilaus 1.4TSI:hin, joka siis on jo tuotannossa ollut hyvän tovin. Toinen vaihtoehto on myös ottaa sittenkin DSG-versio, sekään ei ole puolestani kuitenkaan poissuljettu ;)

Tuli tästä 132kW -koneisten viivästystiedosta vain sellainen tunne, että haluaako VAG-konserni sittenkin antaa nämä koneet eri merkkien malleissa käytettäväksi eri järjestyksessä, kuin alkujaan annettiin ymmärtää?

Ohikulkija

LainaaOlen iloinen puolestasi Peeveli jos heräsit edes myöhään ( mutta parempi sekin kuin ei milloinkaan  :P ) tuon keissisi mahdottomuuteen - ajele nyt vaan sillä Vollella, jos yleensäkin olet töissä niin ei aikaihmisellä pitäisi olla hädän päivää satkun parin ongelman kanssa/ kuukausi.

Samoilla ajatuksilla.
Mitenkähän asia menee, jos löytää tilatulle autolle uuden ostajan, joutuuko silloin maksamaan tuon takuusumman?

Markku J

Minä ostin aikanaan Ocu RS:n tällaisessa tilanteessa olleelta henkilöltä kaupan siirtona ilman kuluja alkuperäiselle tilaajalle. Hän mainosti tilaamaansa autoa Nettiautossa, ja minä tartuin tuohon nopeaan toimitusmahdollisuuteen silloin, kun Ocu II RS oli ihan uusi malli. Hain auton Tampereelta ja tein sopimuksen myyjäliikkeen kanssa. Kauppa siirtyi hänen neuvottelemillaan ehdoilla minulle.

hosee

Kas vaan, onko Giuliettan kohdalle osunut jokin mystinen uusi kiinnostus-piikki? ;)

Ei siinä, hyvä autohan tuo on. Kaveri ajoi tällä viikolla pätkän Pikku-Juulialla ja kehui kovasti. Vertasi ajotuntumaa vanhan korimallin 1-sarjan bemariin ja ihmetteli miten etuvetoiseen ollaan saatu noin hieno ajettavuus.

Bongasin eilen liikenteessä liikkeen tarroissa olevan valkoisen sähkö-nauriksen; näytti livenä omiin silmiin oikein hyvältä. Paljon paremmalta kuin kuvissa. Voisin hyvin harkita jos autonvaihto olisi ajankohtaista; varmasti päätyisi ainakin koeajolistalle...
Nyt: Mini John Cooper Works (F56), Alfa Romeo Tonale Q4 280 Veloce
Ex VAG mm. Seat Born, VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

pantero

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 07.03.13 - klo:09:18
Jo toinen tapaus joka on perumassa Auris hybridin kaupat! Itsekin siis aivan viittä vaille etten peru.

Tuota, tuota...

Jos sallit Peeveli, että nuorempi jäsen antaa neuvoja, niin

-älä peru kauppaa! Uusi auto on aina parempi kuin vanha(vähänkin käytetty) auto. Hybridin tapauksessa on kyse vielä selvemmin uuden tekniikan etumatkasta ja edeltäkävijyydestä perinteiseen verrattuna.
-kevät ja kesä lähestyy. Se on uuden auton omistajalle onnellisinta aikaa. Sitäpaitsi hybridit on menestyneet hyvin myös talvitesteissä
-varmaan jokainen meistä on jo harkinnut hybridiä, se on kuitenkin tulevaisuutta. Kun kerroin viime kesänä vävylleni, että olen vaihtanut autoa, hän kysyi heti: otitko hybridin?!
-olen tuolla aiemmin kertonut, että autonvaihto on irrationaalista, tunneperäistä toimintaa. Sitä ei pidä enää jälkikäteen sotkea loogisella pähkäilyllä, eikä toisten mielipiteiden vaikutuksilla.

-jospa seuraavista neuvoista olisi apua

===========================================================================

-istuudu lempinojatuoliisi, kaiva esiin laadultaan paras Aurisesite, sulje silmäsi ja tee mielikuva-ajelua autolla. Huomaat nopeasti, miten oikean päätöksen tunne voimistuu, voimistuu, voimistuu...
-tarkoituksena on itsesuggestiolla rekonstruoida se päätöksentekotilanne, jossa vakuutuit  Aurishybridistä.
-merkitse kalenteriin sovittu luovutuspäivä ja laske takaisin päin odottelupäivien lukumäärä. Toista mielikuvaharjoite viikottain tarvittaessa.
-jos tilanne meinaa muodostua kestämättömäksi, soita myyjälle ja kerro, että haluat ajaa auton uudestaan(niin minäkin tein, kun odotin 7 kk). Ota vaimokin mukaan, niin VATU myönteisyys varmistuu.
-ATU myönteisyys on varmasti hybridin tapauksessa piece of cake. Aurishybridin esite on reilusti puolillaan ympäristönsäästö-, ilmastonparannus- sekä uusiutuvien luonnonvarojen käyttöselvityksiä. Koko nivaskan voi huoletta antaa ihan luettavaksikin.

eGetin

Ja luulenpa että Auris Hybrid pitää hintansa siinä missä muutkin Toyotat, Volvolla ei moista pääse varmastikaan tapahtumaan vuoden kuluttua.

M1kke

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 07.03.13 - klo:09:55
Siis oikeasti minua ei pelota hybridissä mikään muu kuin se että pystynkö koskaan sopeutumaan sellaiseen suorituskyvyn laskuun kuin mitä tapahtuisi tässä vaihdossa.

Viestihistoriaa sen enempää kaivelematta muistelen, että sen Golffin kanssa "kamelin selkä katkesi" kun pakettiauto tms. ei päästänyt ohi ja jouduit tehojen puutteessa palaamaan takaisin. Muistele sitä hetkeä tarkasti ja pidä Volvo.  ;)

tmr97

Pantero: voitko lyhentää tuota ylipitkää väliviivoitusta. Tämän uuden foorumisoftan kanssa esim firefox ei toimi hyvin (ylipitkät rivit).

Autoilun kuluna oleellinen on kk-arvonalennus. Jos omaa tilannetta nyt katsoo, niin exeoiden arvo on pudonnut kovin paljon. Vähentää oleellisesti vaihtointoa. Jos olisi valinnut vuonna 2010 vastaavan farkku-Golfin, niin arvon alennus olisi paljon pienempi. Itse olen sitä mieltä, että v 2010 exeo on v2010 golfia parempi (edellinen autoni oli vastaava, v2008 golf).

Peeveli: V40:n arvonpudotus/kk voi olla aika suuri. Kannattaa tarkastella myös sitä ja verrata Auriskaupan tarjoukseen. Kävin Auriksen katsomassa, edestä ja ulkoa ok, mutta takapenkki on etureunastaan ihmeen matala ja polvitilaakin on golfiin verrattuna huonosti. Hybriditekniikka on mielenkiintoista. Toisaalta V40 on hyvä, mutta ei minusta mitenkään innostava peli. Pikemminkin samalla tavalla tylsä kuin Golf 2.0TDI DSG (missä sinänsä ei ole mitää huonoa).

Giuliettan ongelma lienee kk-arvonalenema, joka voi nousta kovin suureksi.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: M1kke - 07.03.13 - klo:11:30
Viestihistoriaa sen enempää kaivelematta muistelen, että sen Golffin kanssa "kamelin selkä katkesi" kun pakettiauto tms. ei päästänyt ohi ja jouduit tehojen puutteessa palaamaan takaisin. Muistele sitä hetkeä tarkasti ja pidä Volvo.  ;)

Heh! Muistan tuon tilanteen, oli Poriin mennessä vai oliko sieltä tullessa...M-B Vito 120 CDI josta kaasupoljin löytyi ohituskaistatiellä ja 90kW Golf VI:n voima ei riittänyt ohittamiseen. V40:lle olisi menty ohi niin että hutkahtaa. Tuon episodin jälkeen, samalla reissulla, päätin että tämä värkki muuten lähtee kiertoon. Hullua, ah niin hullua, tuumaa varmasti 99,9 % palstalaisista. Silloin tuli sitten koettua seuraavana autona Giuliettan lumo. No, se lumous särkyi kun Autokeskus ei meinannut saada vikoja kuntoon, todella amatöörimäistä touhua ja särkivät takaoven lasinnostinkoneiston kun piti vaihtaa viallinen oven keskuslukkosysteemi. Giuliettan arvon alenema oli myös totuttua suurempi ja moni liike ei halunnut edes harkita Alfaa vaihdokkina halliinsa.

Hyviä kommentteja tullut teitä, kiitoksia vaan. Pistää miettimään joka kantilta. Arvon alenema tai säilyminen; se riippunee myös lisävarusteiden jne määrästä ja muutenkin hinnat alkaen-malli pitää parhaiten arvonsa. Auris hybridikin on mallisarjan kallein, mutta siinä toisaalta asiaa voi parantaa päästölukemat ja uusi tekniikka joka tekee tuloaan nyt muihinkin, toisaalta moni vieroksuu käytettyä hybridiä ja niiden markkinat muutenkin lienevät suurimmissa kaupungeissamme eikä maaseudun korvissa.

Auriksessa sinänsä minua ei arveluta edes merkki (joka tietysti on imagon tippuminen Volvo-merkkiin verrattuna, ego näet) vaan ainoastaan se kulun riittävyys. Onkohan olemassa hybridillä ajamiskursseja joissa joku psykoloogi antaisi samalla terapiaa maltillisempaan ajotapaan? ;D

Newman

^ Sinua ei yksikään psykologi tai psykiatri kykene auttamaan. Jos olisin hymiöiden ystävä, olisin laittanut sellaisen ensimmäisen lauseeni perään.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Newman - 07.03.13 - klo:11:48
^ Sinua ei yksikään psykologi tai psykiatri kykene auttamaan. Jos olisin hymiöiden ystävä, olisin laittanut sellaisen ensimmäisen lauseeni perään.

Minä voin laittaa hymiöt! ;) :) :D ;D 8) :P

Ei tämä niin vakavaa ole, tämä elämä. Vaikka vakavaa onkin.

Markku J

Minä pitäisin Peevelin tilanteessa hybridikaupan voimassa, kun kerran nimi on paperissa. Se on uutta tekniikkaa ja varmasti mielenkiintoinen tuttavuus. Pitkä takuu turvaa sen jälleenmyynnin, joka kuitenkin tapahtunee vuoden sisällä. Kyllä Auriksen kanssa varmasti ehtii oikealla asenteella ja varmaan nurkkapyörityksessä tuo on hyvinkin tehokkaan oloinen hyvän vääntönsä vuoksi.

pantero

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 07.03.13 - klo:11:27
Ja luulenpa että Auris Hybrid pitää hintansa siinä missä muutkin Toyotat, ...

Edellinen 2auto ennen Yetiä oli Diesel Auris. Pidimme siitä kovasti ja taas jostakin (irrationaalisesta?!) syystä päätimme vaihtaa sen 4veto Yetiin( joka sekin on kyllä ihan OK).

Uskon kyllä, että Toyota hybridi on kova sana vaihtoautomarkkinoilla. Niin oli vaihto Auriksemmekin. Kun haimme Yetin( alle viikko kaupasta, kun Yeti oli valmiina liikkeen pihassa) myyjä esitteli Auriksemme uuden omistajan, jolle hän oli sen juuri myynyt(siis ilmeisesti paperilla, koska ostaja näki sen vasta silloin, kun toimme sen vaihdossa liikkeeseen).

Todella ripeätä autokauppaa...

ekiX

Ei se Auris pysy uutena loputtomiin. Toyotan uudet systeemit lämmittää hetken, mutta arjen tullessa Volvon tehot ja ajo-ominaisuudet merkitsevät enemmän.

Peeveli

Sillä tavalla tässä meinaan edetä, että en pidä lopullisen (heh  :D) ratkaisun tekemisellä nyt kiirettä. Sanktio siitä menee, peruipa sen nyt tai vasta toukokuun alussa. Toisaalta ehtii tätä nykyistä vielä "testaamaan" ihan taas kesärengaskaudellakin. Ja aikaa on sikälikin, että ehtii tulla niitä mahdollisia elektroniikka-sähköhäiriöitä vielä mitä on ajoittain ollut. Jos niitä tulee, on valinta helppo. Jos ei, niin sitten toiseen suuntaan helpompaa.

mol

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 07.03.13 - klo:11:46
M-B Vito 120 CDI josta kaasupoljin löytyi ohituskaistatiellä ja 90kW Golf VI:n voima ei riittänyt ohittamiseen. V40:lle olisi menty ohi niin että hutkahtaa.

Olisi siitä voinut Volvokin vastusta saada (mikäli kyseessä oli tahallinen kiusanteko / kilpailuhenkisyys). Tuossa on kuitenkin 204 heppaa ja ellei kauheasti kuormaa ollut mukana niin kyllähän se pakettiautoksi aika mukavasti liikkuu.

Peeveli

Kopsu

Tuskin suomalainen ainakaan vähempää käyttää... Pelkkä polttoaine 54 vuodessa 18 tkm/v*54*7 litraa/100*1,7 â,¬ = n. 115000 â,¬. Eipä tuosta 330 000 â,¬:stä jää vakuutusten, huoltojen yms. kulujen jälkeen kuin luokkaa 2000 â,¬/vuosi itse auton vaihtamiseen. :)

joukolainen

Sanoisin myös pidä auris hybridi kaupasta kiinni autohon on hyvä, vaikka toyota onkin. Kannattaa kokeilla tuokin vaihtoehto, kun olet jo noin pitkällä. Parilla työkaverilla ollut hybridi priuksia ja molemmat vaihtaneet 3 vuoden päästä uuden samanlaisen, toinen nainen muuten. Asenne ratkaisee, nämä autot ovat pelanneet todella hyvin, ei minkäänlaisia takuukorjauksia, pelkästään normi huolloilla selvinneet tuon 3 vuotta. Pitää olla käyttötarkoitukseen sopiva auto eli luotettava kulkuväline ja pikkaisen vihertävää ajattelua ehkä normi automiestä/naista enemmän, silloin tuollainen on nappi valinta.
Ehkä suurin ongelma automiehellä tulee olemaan toyotan tasaisuus, tylsyys, auto pelaa kuin kello, eikä anna mitään erityisiä tunteita erinomaisuudesta. Toyota on kulkuväline paikasta a paikkaan b ja automies/nainen kaipaa muutakin autolta. Näin minä olen tulkinnut nämä perus toyotat ja sitä paitsi ensimmäinen autoni oli toyota corona 1969, jolla ajoin yli 10 vuotta.
Audi A4 avant 3.0 tdi quattro tiptr. S line -10

MMV

Lainaus käyttäjältä: MMV - 05.03.13 - klo:13:47
Cayman PDK-askilla, parkkitutkilla, 2-alueisella automaagi-ilmastoinnilla ja parilla muulla pikkuvarusteella olisi 85-tonnia...

Tarjouspyyntö lähti! Toivottavasti tekevät todella surkean tarjouksen pitkällä toimitusajalla. Tällä kertaa myös rahoitus näyttelee merkittävää osaa...

Hawtin

Otetaan nyt itsekin osaa tuohon Peevelinmoiseen autonvaihtopohdintaan. Ei ole tarkoitus ketään ärsyttää, mutta kun pantero viestissään viittasi tunteisiin, niin tulipa kyllä mieleen, että Toyota Aurikseen liittyy minulla yhtä paljon tunteiden paloa kuin lähikaupan Arla-Ingmanin maitotölkkiin. Molemmat tuotteet ovat epäilemättä oikein mainioita perusfunktionsa toteutuksessa, mutta siihen se sitten jääkin. Tosin maitotölkiltä en paljoa muuta odotakaan, mutta autolta ehkä hieman. Jokainen tietysti arvioi itse, onko autoilu vain siirtymistä A:n ja B:n välillä.

Muutamien aiempien kirjoittajien kanssa olen täysin samaa mieltä, että neonhohtoisten voimanlähdekäppyröiden yms nintendovipstaakien tenho saattaa kyllä arkikäytössä pian kalveta vaivattoman ja tehokkaan etenemisen sekä laatukabiinin rinnalla. Tämä on kuitenkin vain minun mielipiteeni ja ymmärrän täysin, että muut voivat arvostaa eri asioita. Rauhallista asioiden harkintaa voin kyllä Peevelille toivottaa, ja tähän varmasti moni muukin yhtyy!  ;)
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

aamu-uninen

Skodalla tai kansanautolla ajavilta(kuten allekirjoittunut) en ymmärrä kommenttia Toyotan tylsyydestä, sillä maailmassa tuskin on toista yhtä konservatiivista autovalmistajaa kuin Volkswagen. Toyota Auris hybridinä on myös lähtökohtaisesti mielenkiintoisempi kulkine kuin diesel-Volvo. Ajettavuus ja muut valintaan vaikuttavat vertailukohdat sun pitää punnita itse.

Peeveli

Täällä on ollut hyvää ajatustenvaihtoa. Siitä edelleen kiitos kaikille, kantaan katsomatta. :)

Yllättävää ollut vaan todeta, että tilaamani vehjettä on yllättävän monien foorumilaisten tahoilta arvostettu ja suositeltu pitämään tilaus voimassa. Ja huomionarvoista on se, että näillä kavereilla on ollut autoina kovankin tason eurovehkeitä ja foorumi on sentään vag-foorumi pääosin. Siis yllätys, Toyotaksi.

Kyllä itseäni toisaalta polttelee uusi kaara, uusi tekniikka jne ja toisaalta ne alentuvat ylläpitokulut. En aio tässä tehdä nopsaan mitään hätiköityä ratkaisua vaan tarkkailen nyt rauhassa.

MMV: Hieno Porsche sulla mietteissä, toivotaan nyt oikeasti että tarjoukset olisivat hyviä ja houkuttelevia. ;)

MMV

Lainaus käyttäjältä: MMV - 07.03.13 - klo:14:21
Tarjouspyyntö lähti! Toivottavasti tekevät todella surkean tarjouksen pitkällä toimitusajalla. Tällä kertaa myös rahoitus näyttelee merkittävää osaa...

Ei hyvin alkanut! Kotona ilmoitin vaimolle, että sinulle tulee sitten Porsche autoksi. Vastaus oli tyly; minä en millään Porssella aja! Lienee hiukkasen pehmiteltävää edessä...  :o ;D

hosee

Lainaus käyttäjältä: MMV - 07.03.13 - klo:16:45
Vastaus oli tyly; minä en millään Porssella aja! Lienee hiukkasen pehmiteltävää edessä...  :o ;D

Öööh, olisin olettanut että tuo on oli se toivottu vastaus?
Nyt: Mini John Cooper Works (F56), Alfa Romeo Tonale Q4 280 Veloce
Ex VAG mm. Seat Born, VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

pantero

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 07.03.13 - klo:14:41
Otetaan nyt itsekin osaa tuohon Peevelinmoiseen autonvaihtopohdintaan. Ei ole tarkoitus ketään ärsyttää, mutta kun pantero viestissään viittasi tunteisiin, niin tulipa kyllä mieleen, että Toyota Aurikseen liittyy minulla yhtä paljon tunteiden paloa kuin lähikaupan Arla-Ingmanin maitotölkkiin.
....

Tämähän Peevelin autoasiahan keskusteluttaa ihan kuin oma autohankinta. Niinpä koen välttämättömäksi hieman argumentoida tuon perus-Auriksen ja maitotölkin tiimoilta.

Aikanaan kun jonkinlaisen irationaalisen tunneprosessin myötä Aurikseen päädyttiin, mukana kisassa taisi olla mm. Golfia, Focusta ja Hondaakin.

Kuten kerroin, Auris otti pian omakseen. Sen aikana perheessä oli hetken RAV4 ja loppuajan Tigukin tarjolla.  Mutta kummasti vaan itsekkin lähes aina nappasin Auriksen avaimet piirongin päältä, kun lähdin ilta-ajeluihin. Siinä oli jotain, joka viehätti( sanoisin ainakin Valion hedelmä-pommin edestä).

Olemme nyttemmin siirtyneet yhden auton talouteen, mutta omakin ajatuskulku oli suuntautunut jo hybrideihin. Ja juuri Auris Hybrid olisi suurella todennäköisyydellä ollut seuraava hankinta. Eihän sitä tosin vieläkään varmaksi tiedä; nuoripari tarvitsee ajoittain autoa lainaksi, ja tuo zinimoottorinen on aika iso parkkitaloissa käänneltäväksi...

Senkin takia Peevelin mahdolliset kokemukset Auris Hybridistä kiinnostaisivat kovasti.

====================================================

Muuten perheessä oli aikoinaan myös das auto, Golf (III). Ymmärrän ajatuksesi tunteiden palosta, tai niiden puutteesta hyvin, koska Golfissa oli kaikki perusominaisuudet kunnossa, mutta myös puuduttavaa tavanomaisuutta. Tämä johtikin lopulta sen vaihtoon ja tilalle tuli Ford Fiesta 1.6i Sport, jossa olikin sitten sporttisuutta ja luonnetta jo ihan riittävästi.

Luen juuri kirjaa tunneälystä, jossa todistetaan, että onnistumiseen tarvitaan sekä tunnetta että älyä. Kumpikaan ei yksin riitä, vaan tunnetta tarvitaan ohjaamaan älyä parhaan lopputuloksen saamiseksi.

Näin se menee autonhankinnassakin, uskokaa pois...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy