Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

apo

Lainaus käyttäjältä: JakeS - 24.02.13 - klo:18:25
Hinailen parin tonnin luokkaa olevaa perävaunua ajoittain ja varsinkin näin talviaikaan on etuvetoisella melko toivotonta. Jos liikkeelle pääsee niin loppupelissä ei tiedä kumpi vie enemmän mennessään.

Kävin Vw-airportissa katsomassa -11 mallista Passat Varianttia  3,6 l fsi 4motion versiona. Varsin mukava laite kaikenkaikkiaan. Vetokykyä olisi riittänyt peräti 2200 kg ,
Ensimmäisessä virkkeessä tulee aika hyvin esille minkälaista meno on, kun veturi on liian pieni vetotavasta riippumatta.

Jos vetelee tuon kokoista kärryä, niin mielestäni se kuuluu jo kunnon kokoisen veturin perään eikä minkään pienen farkun perään, jollaiseksi tässä kohtaa lasken myös nelikko Passatin. 

kolli

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 24.02.13 - klo:19:36
Myös Mazda kutosen vakuutus olisi ollut huomattavan kallis Octaviaan verrattuna. Toki näissä on vakuutusyhtiökohtaisia erojakin, vaihtamalla IF:stä Turvaan olisi Ocu vs. Avensis ero kaventunut alle puoleen.
Itselläni kun on toi uus kutonen, niin mielenkiinnosta kysyn, paljonko eroa oli vakuutusmaksuissa?
Mulla Pohjolan kautta vakuutukset ja hiukan yli 800 â,¬ vuodessa kustantaa liikenne+superkasko lasivakuutuksella ja superlunastus turvalla.Bonukset 70%.

apo

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 24.02.13 - klo:19:36
Myös Mazda kutosen vakuutus olisi ollut huomattavan kallis Octaviaan verrattuna. Toki näissä on vakuutusyhtiökohtaisia erojakin, vaihtamalla IF:stä Turvaan olisi Ocu vs. Avensis ero kaventunut alle puoleen.
Molemmat on tavaratilaa lukuunottamatta kooltaan isompia kuin Ocu, eiköhän sekin jotain pientä vaikuta maksuihin
Lainaus käyttäjältä: kolli - 24.02.13 - klo:19:48
Itselläni kun on toi uus kutonen, niin mielenkiinnosta kysyn, paljonko eroa oli vakuutusmaksuissa?
Mulla Pohjolan kautta vakuutukset ja hiukan yli 800 â,¬ vuodessa kustantaa liikenne+superkasko lasivakuutuksella ja superlunastus turvalla.Bonukset 70%.
Pystyt suuntaa antavasti laskemaan ne vakuutusyhtiöiden sivuilla laskurilla.
Vaikkei nämä olekkaan vertailukelpoisia, niin meillä on Avessa hieman vajaa 800,-, muuten sama setti lisättynä 40,-/vrk keskeytysturvalla.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: kolli - 24.02.13 - klo:19:48

Silloin meillä oli bonuksia varmaankin 55% ja ero olisi ollut Ocun hyväksi muistaakseni kolmisen sataa vuodessa. Ja tämä siis siihen edellismallin kutoseen.

e: Ei kun kyllä sen eron täytyi olla isompi, silloisen Ocun vakuutus oli luokkaa 600â,¬/vuosi ja Mazdan vakuutus olisi alkanut ykkösellä, lienee jotain 1100â,¬/vuosi olisi ollut se.

Lainaus käyttäjältä: apo - 24.02.13 - klo:20:01
Molemmat on tavaratilaa lukuunottamatta kooltaan isompia kuin Ocu, eiköhän sekin jotain pientä vaikuta maksuihin

Ei sillä itseasiassa taida olla mitään merkitystä, maksuun vaikuttaa eniten merkki&malli ja hiukan moottorin koko.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

JakeS

Lainaus käyttäjältä: joukolainen - 24.02.13 - klo:19:00
Jos tilat riittää A4 avantissa tuolla 3.0 tid saa vetää 1900 kg kärryä ja oma 2010 tuli maksamaan veroineen Saksasta pikkasen yli 30t. Alta 50t saa esim Q5 Saksasta tai jopa A6.
Vähän naftihan se on kooltaan mutta olen minä noitakin katsellut. Saksasta haku olisi varmasti fiksuin vaihtoehto mutta pitäisi vanhastakin eroon päästä muuten kuin ilmaiseksi luopumalla. Tilanne olisikin helpompi jos suoralla kaupalla autoa hakisi.
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

JakeS

Lainaus käyttäjältä: apo - 24.02.13 - klo:19:46
Ensimmäisessä virkkeessä tulee aika hyvin esille minkälaista meno on, kun veturi on liian pieni vetotavasta riippumatta.

Jos vetelee tuon kokoista kärryä, niin mielestäni se kuuluu jo kunnon kokoisen veturin perään eikä minkään pienen farkun perään, jollaiseksi tässä kohtaa lasken myös nelikko Passatin.
Olet osittain oikeassa. Varsinaista vetoautoa en kuitenkaan hae koska vetotarpeet ovat aika pienet. Maksimissaan muutama sata kilometriä vuodessa. Mondeollakin saa vetää sen 2000 kg mutta etuvetoisella se vaan on aika tuskaa.
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

skriko

Onnettomia alennusprosentteja. Itse en ostaisi autoa jollen saisi vähintään -25% verottomasta hinnasta

Jussi101

Lainaus käyttäjältä: JakeS - 24.02.13 - klo:22:20
Vähän naftihan se on kooltaan mutta olen minä noitakin katsellut. Saksasta haku olisi varmasti fiksuin vaihtoehto mutta pitäisi vanhastakin eroon päästä muuten kuin ilmaiseksi luopumalla. Tilanne olisikin helpompi jos suoralla kaupalla autoa hakisi.

Vinkkinä omasta autosta eroon pääsemiseksi, pk-seudulla Kamux ostaa autoja hyvään hintaan suoralla kaupalla. Minun kohdalla hinta oli 2 kâ,¬ parempi (auton hintataso noin 15 kâ,¬) kuin seuraavan ja 4 kâ,¬ parempi kuin huonoimman tarjouksen. Myyjä kertoi, että heillä autojen kiertonopeus on suuri ja saavat myös helposti hankittua käytettyjä autoja tarjoamalla niistä hyvän hinnan. Se on ilmeisesti kuitenkin arvokasta hakea autoja Saksasta, joten tarjoamalla suomalaisesta vaihdokista hyvin ja ottamalla siitä kohtuullisen katteen, saa autot ja rahan liikkumaan nopeasti. Minun dieselautomaattifarmarini seisoi vaihtoautohallissa vain 7 päivää kun myivät sen eteenpäin.

Markku J

skriko:

sasitko minulle Polon tuollaisella alella ? Voidaan jakaa alennuksen ero, jos minä saan vain 7-8% itse tingittyä.

Cayman

Lainaus käyttäjältä: Jussi101 - 25.02.13 - klo:06:38
Vinkkinä omasta autosta eroon pääsemiseksi, pk-seudulla Kamux ostaa autoja hyvään hintaan suoralla kaupalla. Minun kohdalla hinta oli 2 kâ,¬ parempi (auton hintataso noin 15 kâ,¬) kuin seuraavan ja 4 , joten tarjoamalla suomalaisesta vaihdokista hyvin ja ottamalla siitä kohtuullisen katteen, saa autot ja rahan liikkumaan nopeasti.

Kamux porskuttaa,liikevoitto miljoonan,Laakkosen 2000â,¬
ID.3 Business
Golf VIII

MMV

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 25.02.13 - klo:06:41
skriko:

sasitko minulle Polon tuollaisella alella ? Voidaan jakaa alennuksen ero, jos minä saan vain 7-8% itse tingittyä.

Minä tulen kimppaan mukaan. Taas pitäisi auto vaihtaa, vaikka edellisen hain vasta kolme viikkoa sitten! 8) Tällä kertaa tosin vaimolle. Minäkin hyväksyn Markun diilin oikein mielelläni, 12,5% uudesta autosta on oikein hyvä alennus. Viimeisen päälle vinkumalla sain tästä uusimmasta hankinnasta hieman päälle 8% verottomasta.

Uppe

Lainaus käyttäjältä: skriko - 24.02.13 - klo:23:37
Onnettomia alennusprosentteja. Itse en ostaisi autoa jollen saisi vähintään -25% verottomasta hinnasta

No tuohan nyt on ehdoton minimi. Kumman muuten ostaisitte,uuden RCZ;n vai vuoden vanhan.......

Voimasavu

Lainaus käyttäjältä: Uppe - 25.02.13 - klo:07:39
No tuohan nyt on ehdoton minimi. Kumman muuten ostaisitte,uuden RCZ;n vai vuoden vanhan.......

En kumpaakaan! ;)

Kvee

Jep :)...sama...jos lisätään pilkku noiden kahden lukeman väliin!

Antza

Itse en ostaisi autoa jollen saisi vähintään -25% verottomasta hinnasta
Pitääkö tuossa etukäteen tehdä valinta että haluaako tietyn merkkisen/mallisen auton vai auton jonka saa 25% alennuksella..?
Skoda

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Antza - 25.02.13 - klo:12:10
Pitääkö tuossa etukäteen tehdä valinta että haluaako tietyn merkkisen/mallisen auton vai auton jonka saa 25% alennuksella..?

Moni ostaa nimenomaan alennuksia, ei niinkään jotain tiettyä autoa.

Sama se on kaikessa muussakin kaupankäynnissä. Oikein hinnoiteltu tuote A ei käy kaupaksi, kun ylihinnoitellusta tuotteesta B saa niin kovat alennukset.  ;)

M1kke

Iäkkäämpiä alennusostajia näkee paljon ruokakaupassakin tonkimassa niitä oransseilla laputettuja eineksiä. Saa siinä aina hyvän alennuksen, mutta ei pääse juurikaan valitsemaan mitä ostaa, kuinka tuoretta ja millä mausteilla. Taitaa sama päteä autoihinkin.  ;)

psxgamer

Iltasanomissa oli juttua taantuneesta autokaupasta ja siitä kuinka nyt on ostajan markkinat. Olen miettinyt vaihtoa ensi joulun tai kevään korville, uuden Octavian tehdastilausta. Nyt mietityttää kovasti se, saako hintoja tehokkaasti kilpailutettua alas ja mahdollisten kamppisten (esim. talvirenkaita mukaan tai muuta kivaa) hyödynnettyä jos tarjoaa vaihdokkia. Laitoinpa itsekin sitten Kamuxille tiedustelua paljonko nykyisestä autosta tarjoaisivat, josko sitten ostaisi mahdollisesti uuden auton ilman vaihdokkia ja saisi paremmat alet?

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Antza - 25.02.13 - klo:12:10

Ei sillä ole merkitystä, koska autoahan ei ole tarkoitus hankkia, vaan tarjous on vain sitä varten, että voi kuukaudesta toiseen kertoa hyvästä tarjouksesta foorumilla ;D ;D ;D

Mikey

Näitä muita selvästi etevämpiä ostajia löytyy...Mulla myös naapurista, joka AINA autoa, kelkkaa tai prätkää vaihtaessaan saa vaihdokistaan vähintään saman verran kuin oli edellisellä kerralla siitä maksanut. Nyt kesällä osti kesäauton ja kehui tinkineensä pyyntihinnan 12000 â,¬ hintaan 8600â,¬. Tsekkasin nettiautosta, että pyyntihinta oli ollut 8900â,¬..... että silläkin lailla saa diilit tuntumaan hyviltä.

Ganes

LainaaNäitä muita selvästi etevämpiä ostajia löytyy

Tuo on aivan totta. Aina näitä löytyy. Kun eivät itsekkään tajua kuinka noloa se on. Ainakin minun mielestä.

MVA

Itselläni mietiskelyssä

Audi A4 Avant 1,8 TFSI (118 kw) Business Multitronic

vs.

MERCEDES-BENZ C 180 CGI BE T Premium Business Automatic (115 kw) Avantgarde.

kummatkin vuosimallia 2011.

KUMPI?

cipher

Toinen on Premium Business, toinen vain Business - ottaisin Premiumin  8)

Uppe

Lainaus käyttäjältä: MVA - 25.02.13 - klo:14:26
Itselläni mietiskelyssä

Audi A4 Avant 1,8 TFSI (118 kw) Business Multitronic

vs.

MERCEDES-BENZ C 180 CGI BE T Premium Business Automatic (115 kw) Avantgarde.

kummatkin vuosimallia 2011.

KUMPI?

Onko mersu facelift-keulalla? Jos on niin se ehdottomasti. Parempi laatikko,valot ja yleinen laadun tunne. Miinuksena takatilat ja takavetoisuus.

Nimim. "Mersusta Audiin vaihtava" ;D

skriko

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 25.02.13 - klo:06:41
skriko:

Markku kiitos ainoasta asiallisesta kommentista. Peruspoloa tuskin saa koskaan -25 alella. Polo Blue Gt:n muutaman vuoden kuluttua, kun kuumat potilaat ovat jo hankkineet omansa ja myynti tyrehtyy.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 25.02.13 - klo:13:03
Ei sillä ole merkitystä, koska autoahan ei ole tarkoitus hankkia, vaan tarjous on vain sitä varten, että voi kuukaudesta toiseen kertoa hyvästä tarjouksesta foorumilla ;D ;D ;D

Sinusta en tiedä, mutta itse olen aina hankkinut auton enkä julkisilla kulkenut. Aina on tullut noilla alennuksilla ostettua juuri se unelmien auto. Ainoa viimeksi ei ollut sitä Cashmere sisustusta joka olisi siinä täydellisessä autossa ollut. Olisikohan sitten pitänyt laittaa tehdastilaukseen sisustan vuoksi ja maksaa 7 400 enemmän.
Kaikilla ei ole sitä hyväpalkkaista työtä, joten se raha pitää tehdä kaupoilla, joka sattuu olemaan jonkun muun leivän lähde. Toinen voi samalla asuntokaupalla päästä insinööriä edelle niin, että istuskelee kotona ja insinööri nousee 16 vuotta töihin, että saa erotuksen palkallaan kiinni.

Marko_K

^ Skriko hyvä, mun viesti oli toverillista naljailua. Olen ihan samaa mieltä kanssasi.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 25.02.13 - klo:16:00
^ Skriko hyvä, mun viesti oli toverillista naljailua. Olen ihan samaa mieltä kanssasi.

Marko_K nöyrin anteeksipyyntöni. En ymmärtänyt viestiäsi oikein. Hyvä että korjasit ja joku muukin on edes jostain samaa mieltä kanssani. Yleensä jos palstalla erehtyy kirjoittamaan jotain, joka ei mene 8-16 herrojen jakeluun, niin saa vain vi.....a osakseen.

cipher

Tulkitaanko tämä skriko nyt niin, että väheksyt meitä työmuurahaisia? Mustavalkoinen rahvas se ei sitten osaa dekoodata edes sanasta "autoa", mitä älykkäämmät tuolla implisiittisesti tarkoittavat.

"Itse en ostaisi autoa jollen saisi vähintään -25% verottomasta hinnasta"

Markku J

Karviksen avustuksella löytyi Pörhöltä Rovaniemeltä Blue GT halliauto. Hyvän tarjouksenkin sain. Siinä on puutteena veloitukseton Life -paketti, joka on tullut vasta hiljattain kampanjaan, mutta automaatti-ilmastointi on erikseen tilattu, joten puutteeksi jää vain monitoimiratti. Ja toki Comfort -paketin parkkitutka olisi kiva. Myyjän mukaan tähän saisi alkuperäisen tutkan näteillä antureilla asennettua.

Huomenna odotan vielä VW Centerin lopullista ratkaisua, löytyykö Blue GT etelästä. Turkuun on tilausputkessa halliauto, mutta vielä en saanut vastausta, suostuvatko myymään sen. Siinä olisi xenonien lisäksi RCD510, joka lienee turhake, kun tehot ja kaiuttimet ilmoitetaan samaksi, kuin vakiosetissä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy