Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

autofanaatikko

Valitettavaahan tuollaiset kämmit on, mutta niitä sattuu kaupan alalla varmaan aika useinkin. Niin kauan kuin ihmiset niitä hommia tekee, niin niitä sattuu. Itselleni on sattunut niitä ostajavana osapuolena (joku myyjä mokannut) ja valitettavasti myös myyjänäkin on joskus käynyt niin, että kate on jäänyt pois, myyntikate on ollut melkein +- nolla tai joku muu kämmi käynyt eli vaikka kate muistettu laskea, mutta vero uupuu hinnasta.

Noista on ollut pakko neuvotella ja yleensä asiakkaana ja ykstyishenkilönä olen suostunut maksamaan enemmän jos myyjä on kämmännyt.

Samoin on käynyt ollessani myyjänä, että jos olen huomannut itse virheeni, niin olen kertonut sen asiakkaalle ja sitten ollaan neuvoteltu hinnan nostosta, jotta tuotteelle jää edes joku postiivinen kate eikä myydä tappiolla. Useimmiten asiakas on kuitenkin halunnut ostaa sen haluamansa tavaran vaikka hinta on hieman noussutkin. Toiset ovat toki fakkiintuneet, mutta joiltain on herunut ymmärrystä ja niin vaan kaupat on tehty.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: 1.8 "APR" Q - 08.02.13 - klo:00:55
Itse muuten kävin kanssa kauppaa X-drive/automaatti Bmw:stä. Erittäin hieno auto...maku meni vaan erittäin huonoon tarjoukseen.
Tuo Bemarin kampanja vaikuttaa negatiivisesti vaihtoauton hyvityksiin ja myös käteisalennuksiin. Jostain se liike kuitenkin rahansa raapii.....silti tuo Skulan saama tarjous "sekoilu" kuulosti ihan hyvältä tarjoukselta.
Tosin ymmärrän hyvin,että (itselläkin) menis herne nenään,kun liike tekee sitovan (kirjallisen) tarjouksen ja alkaa jälkikäteen perumaan puheitaan...pitäis ottaa vaan vastuu mokistaan ja kärsiä ne nahoissa.

Eikös maahantuoja rahoita nämä kampanjat? Tuskin myyjäliike niitä omaan takkiin ottaa.

Itse olisin saanut ihan saman hyvityshinnan Audiinkin. 51.000 euron auton hinta tippui 38.900 euroon 1,5v vanhana ja noin 18.000km:a ajettuna. Pyysivät myydessään 39.900 euroa+120 euron toimituskulut. Eli kai tuo arvonalenema oli ihan linjassaan ja ekana vuotenahan se suurin pudotus tulee. Nuo hyvityshinnathan katsotaan osittain tietokonetta hyödyntäen (Grey-Hen?).

1.8 "APR" Q

Lainaa

Eikös maahantuoja rahoita nämä kampanjat? Tuskin myyjäliike niitä omaan takkiin ottaa.

Itse olisin saanut ihan saman hyvityshinnan Audiinkin. 51.000 euron auton hinta tippui 38.900 euroon 1,5v vanhana ja noin 18.000km:a ajettuna. Pyysivät myydessään 39.900 euroa+120 euron toimituskulut. Eli kai tuo arvonalenema oli ihan linjassaan ja ekana vuotenahan se suurin pudotus tulee. Nuo hyvityshinnathan katsotaan osittain tietokonetta hyödyntäen (Grey-Hen?).
Itsellä kävi näin....pyysin tarjousta Raision autokeskulsesta uuteen 320dA X-drive Bemariin....lisävarusteita oli M-Sport paketti,paremmat Hifit,19-tuuman vanteet...eli hinta autolla yli 50teur.
Hyvitys omasta vuoden vanhasta Audi 1.8 TFSI quattrosta (40500 teur raaka-auton hinta uutena vuosi sitten) 34000â,¬.
No Audi centteristä taas hyvitys 36500â,¬ kymppitonnin halvempaan Audi A3 2.0 TDI quattroon...eli kyllä tuossa suhteessa Bemarin tarjous oli huono.
Bemarin X-drive kamppis on hyvä,mutta ainaskin tässä tapauksessa haiskahtaa siltä,että kampanja-etuja maksatetaan isommilla välirahoilla..mut mene ja tiedä.
A3:seen ei taas muuta kampanjaa olekaan,paitsi Audin metalliväri-tarjous,mikä kylläkin on myös muihin malleihin.
Kyselin myös tarjouksia Audiin muualta Suomesta ja myös Skodan neliveto-Superbista ja Bemarin tarjous selkeästi huonoin....
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: 1.8 "APR" Q - 08.02.13 - klo:07:24

Bemarin X-drive kamppis on hyvä,mutta ainaskin tässä tapauksessa haiskahtaa siltä,että kampanja-etuja maksatetaan isommilla välirahoilla..mut mene ja tiedä.

Sanoisin että tuo on ihan 100% varma juttu, se että millä tasolla nuo realisoituvat onkin sitten toinen juttu  :P .
Member of a A(udi) & A(prilia) club

metS80

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 08.02.13 - klo:07:00

Luulen että on monenlaisia kampanjoita, ja joskus myyjäliikekin koittaa hyödyntää yrittäen saada asiakkaan vaihturi sisään halvemmalla.

Kesän lopulla maasturikuumeessa yritin vaihtoa kahteen vanhenevaan malliin.
CRV tuntui olevan todellisessa poistomyynnissä- huippuhyvitys ja 3000,- alea hinnastohinnasta.
Outlanderiin altalipan hyvitys, perusteluna "ettei uudessa ole mitään katetta".
kadettx2>isocorolla>taunus>orion>passat>pajero>sierra>mondeox2>passat>9-5>octavia>S80x2>Grand Scenic>Mondeo>Ateca>Tarraco

Skula

Vaihtoauton tilannetta en tiedä. Eikä kiinnosta  ::)

Mutta "käteis"-alennuksessa ei ollut eroja keväiseen verrattuna..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Loco

Lainaus käyttäjältä: 1.8 "APR" Q - 08.02.13 - klo:07:24
Itsellä kävi näin....pyysin tarjousta Raision autokeskulsesta uuteen 320dA X-drive Bemariin....lisävarusteita oli M-Sport paketti,paremmat Hifit,19-tuuman vanteet...eli hinta autolla yli 50teur.
Hyvitys omasta vuoden vanhasta Audi 1.8 TFSI quattrosta (40500 teur raaka-auton hinta uutena vuosi sitten) 34000â,¬.
No Audi centteristä taas hyvitys 36500â,¬ kymppitonnin halvempaan Audi A3 2.0 TDI quattroon...eli kyllä tuossa suhteessa Bemarin tarjous oli huono.
A3:seen ei taas muuta kampanjaa olekaan,paitsi Audin metalliväri-tarjous,mikä kylläkin on myös muihin malleihin.
Kyselin myös tarjouksia Audiin muualta Suomesta ja myös Skodan neliveto-Superbista ja Bemarin tarjous selkeästi huonoin....

Tein kaupat 320dA X-drive-mallista viime vuoden lopulla. Joulukuussa oli kampanjassa vain ilmainen automaatti. Auton hinta kipusi talvirenkaineen ja lämmityslaitteineen hieman yli 61000â,¬:n. Autoa en ole vielä saanut.
Hyvittivät silloin A4 Avant 2.0 TFSI S-tronicista (vm. 2009, 34000 km ajettu, hinta varusteineen vajaat 58kâ,¬, listahinta n. 50kâ,¬) runsaat 37kâ,¬. Nyt näköjään tiukempaa.

iwbwiwb

Eilen tuli käytyä koeajamassa tämänhetkisen pohdiskelun kohteet. Ensin vuorossa oli A4 quattro 1.8tfsi moottorilla. Ensimmäinen fiilis oli että olipa vanhahtavan näköinen keskikonsoli nappulaviidakkoineen. Ja ei ne shakki ruudukot istuinverhoilussa ainakaan parantanut tunnelmaa. No jos noista seikoista pääsee yli niin ajossa auto on kaikinpuolin ok. Autossa oli jämäkkä ajotuntuma ja se oli melko hiljainen kitkoilla. Moottori veti muuten hyvin, mutta kaasujalan käskyihin oli havaittavissa pientä viivettä. Quattro neliveto toimi tietysti hienosti. Luonnehdisin autoa järkivalinnaksi.

Seuraavana vuorossa oli A3 sportback 1.4tfsi. Quattroa pohdiskelen mutta sellaista ei ollut vielä liikkeessä. Keskikonsoli oli paljon paremmin suunniteltu ja uudenaikaisempi kuin A4:ssa, mutta jotenkin muotoilussa oli halvan auton tunnelmaa, voi olla että ne mukitelineet siinä edessä aiheutti vähän kasari japsi tunnelmaa. :D Ajossa yllätyin kuitenkin miten vähän eroa oli A4:seen. A4 oli hiukan hiljaisempi (molemmissa kitkat), mutta ajotuntuma oli samanlainen. Uutusarvonsa takia A3 kiinnostaa ehkä pitempään kuin A4.

Viimeiseksi kävin koeajamassa BMW 320 A xdrive limited editionin. Tunsin heti oloni kotoisaksi vaikka en ole ikinä omistanut BMW:tä. Napit löytyivät sieltä mistä ne pitää ja ajoasentoa sai helposti säädettyä miellyttäväksi. Sporttipenkit olivat mielestäni paremmat kuin Audin sporttipenkit. Ajotuntuma ei ollut yhtä jämäkkä kuin Audilla, mutta voi että miten upea moottorin ja vaihteiston yhteystoiminta. Automaatti vaihtoi saumattomasti ja moottori reagoi heti kaasunpainalluksiin. Voi olla että tuo Audin "ihmemoottori" näyttää paremmalta paperilla, mutta käytännössä BMW:n moottori tuntui niin paljon paremmalta, että oksat pois!

Voi olla että Audi on kaikinpuolin järkevin valinta, koska BMW:llä todennäköisesti huonompi vaihtoarvo ja kalleimmat vakuutukset. Mutta BMW:ssä oli jotain sellaista mitä vetosi tunteisiin, taisi olla sitä mainostettua ajamaisen iloa. Eli jos rahalla ei ole väliä niin ehdottomasti BMW!

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: iwbwiwb - 10.02.13 - klo:11:11
Ensin vuorossa oli A4 quattro 1.8tfsi moottorilla.

Viimeiseksi kävin koeajamassa BMW 320 A xdrive limited editionin.

Voi olla että tuo Audin "ihmemoottori" näyttää paremmalta paperilla, mutta käytännössä BMW:n moottori tuntui niin paljon paremmalta, että oksat pois!

Vaikka tuota uutta painosta tuosta 1.8 tfsi:stä mainitaankin sanalla ihmemoottori niin tuo vertailusi on hieman epäreilu - kokeilepa Audista se 2.0 tfsi 211 hv. versio, voi olla että kuppi kääntyy ?

En mielestäni omaa audi-laseja mutta itse ainakin koen tuon audin 2-litrasen joten soppelimmaksi omaan makuuni vs. bemmun vastava ( itseasiassa olen kokeillut 328:kin ja ei sekään oikein vakuuttanut sen enempää).

Mutta makuasioitahan nämä, ja jokaisen tarvekin hieman erilaiset.

M1kke

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 10.02.13 - klo:11:28
Vaikka tuota uutta painosta tuosta 1.8 tfsi:stä mainitaankin sanalla ihmemoottori niin tuo vertailusi on hieman epäreilu - kokeilepa Audista se 2.0 tfsi 211 hv. versio, voi olla että kuppi kääntyy ?

Eikös tuo olisi paljon epäreilumpi vertailu? 320 Bemarin ja tuon ehdottamasi Audin tehoero on paljon suurempi kuin 1.8 TFSI:n ja Bemarin. Hintaerosta puhumattakaan.. 
Nythän verrokit olivat suunnilleen samanhintaisia.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: M1kke - 10.02.13 - klo:11:52
Eikös tuo olisi paljon epäreilumpi vertailu? 
Nythän verrokit olivat suunnilleen samanhintaisia.

En ottanut kantaa k.o. vertailun autojen hintoihin, jos verratan kahta samantyyppistä moottoria keskenään absoluuttisina arvoina niin olisi kait suotavaa että ne olisivat samankokoisia ?

konga

mitäs nyt sitten..? sciroccoa kävi perhe tampereelta katsomassa ja sovittiin kaupoista.. auto jää ainakin joksikin aikaa vielä omaan käyttöön(ostaja perheen poika saa kortin tämän kuun lopussa) nyt pitäis keksii jotain seuraavaa autoa sit roccon seuraajaks.. ei kai se muu auta kun alottaa joka päivänen nettiauton selailu..
Nykyinen Auto: 2014 cupra leon
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=19632.0

Kuvia viimevuosien Autoista joita omistanut:
http://www.flickr.com/photos/100144176@N05/

Uppe

Lainaus käyttäjältä: konga - 10.02.13 - klo:17:30
mitäs nyt sitten..? sciroccoa kävi perhe tampereelta katsomassa ja sovittiin kaupoista.. auto jää ainakin joksikin aikaa vielä omaan käyttöön(ostaja perheen poika saa kortin tämän kuun lopussa) nyt pitäis keksii jotain seuraavaa autoa sit roccon seuraajaks.. ei kai se muu auta kun alottaa joka päivänen nettiauton selailu..

Jos ette mitään sitovaa paperia kaupoista tehneet, niin odottaisin vain nyt rauhassa kuun loppuun että tullaanko sitä oikeasti hakemaan,sen verran erilaisia henkilöitä on näissä yksityisten välisissä kaupoissa tullut nähtyä.

konga

Lainaus käyttäjältä: Uppe - 10.02.13 - klo:17:42
Jos ette mitään sitovaa paperia kaupoista tehneet, niin odottaisin vain nyt rauhassa kuun loppuun että tullaanko sitä oikeasti hakemaan,sen verran erilaisia henkilöitä on näissä yksityisten välisissä kaupoissa tullut nähtyä.

Tottakai pitää odotella,että kauppa varmistuu ja raha vaihtaa omistajaa ja toisaalta ei kyllä haittaa yhtään vaikka peruisivat kaupat :) 29v ja yli 30 autoa omistaneena ja about saman verran myyneenä niin olen kyllä aika varma et kaupat toteutuu.

Sande

Minä en uskoisi kauppaan ilman käsirahaa....
Ex Octavia I -00, Ex Octavia 4x4 1,9 TDi -06, Ex Scout 1,8 TSI -10, Nissan Qashqai + 2 2.0Dci 4x4 autom Tekna Premium pack -12

konga

Lainaus käyttäjältä: Sande - 10.02.13 - klo:18:05
Minä en uskoisi kauppaan ilman käsirahaa....

minäkään en usko kauppaan ennen kun paperit on tehty ja raha vaihtanut omistajaa.. jotain tietty kertoo se,että oli ostajilla läppäri mukana ja olisivat voineet sen heti maksaa,mut niillä ei auton oston kanssa ollut kiire eikä mulla auton myynnin kanssa..

Sande

Et sitten ehdottanut käsirahaa jolla auto varataan? Ei millään pahalla, mutta väkisin tulee mieleen ettei ostaja ollut tosissaan ostamassa etkä sinä tosissaan myymässä  ;)

Aikaa kun kuluu, niin helposti tulee uusia kiinnostavia kohteita ostajalle ja kun käsiraha ei sido mihinkään.... No, väliäkös sillä kun myynnin kanssa ei ole kiirus  :P
Ex Octavia I -00, Ex Octavia 4x4 1,9 TDi -06, Ex Scout 1,8 TSI -10, Nissan Qashqai + 2 2.0Dci 4x4 autom Tekna Premium pack -12

konga

Lainaus käyttäjältä: Sande - 10.02.13 - klo:18:18
Et sitten ehdottanut käsirahaa jolla auto varataan? Ei millään pahalla, mutta väkisin tulee mieleen ettei ostaja ollut tosissaan ostamassa etkä sinä tosissaan myymässä  ;)

Jos ostaja oli valmis auton heti läppärillä maksamaan nettipankista niin mielestäni oli ihan tosissaan ostamassa :) ja tosiaan voihan se mieli muuttua,mut se ei mua haittaa koska ajelen tolla mielelläni itsekin..toteutuu jos toteutuu. sen seuraavat viikot näyttää ja laitetaan infoa tänne sitten miten kävi.

Nudde

LainaaEilen tuli käytyä koeajamassa tämänhetkisen pohdiskelun kohteet. Ensin vuorossa oli A4 quattro 1.8tfsi moottorilla. Ensimmäinen fiilis oli että olipa vanhahtavan näköinen keskikonsoli nappulaviidakkoineen. Ja ei ne shakki ruudukot istuinverhoilussa ainakaan parantanut tunnelmaa. No jos noista seikoista pääsee yli niin ajossa auto on kaikinpuolin ok. Autossa oli jämäkkä ajotuntuma ja se oli melko hiljainen kitkoilla. Moottori veti muuten hyvin, mutta kaasujalan käskyihin oli havaittavissa pientä viivettä. Quattro neliveto toimi tietysti hienosti. Luonnehdisin autoa järkivalinnaksi.

Tällainen minulla on nyt paitsi ettei Quattrona, olen ollut todella tyytyväinen poislukien pientä öljynsyöntiä ja maalin irtoilua, mutta se on saatu hoidettua melkein kunnialla. Järkivalinta.

LainaaSeuraavana vuorossa oli A3 sportback 1.4tfsi. Quattroa pohdiskelen mutta sellaista ei ollut vielä liikkeessä. Keskikonsoli oli paljon paremmin suunniteltu ja uudenaikaisempi kuin A4:ssa, mutta jotenkin muotoilussa oli halvan auton tunnelmaa, voi olla että ne mukitelineet siinä edessä aiheutti vähän kasari japsi tunnelmaa. :D Ajossa yllätyin kuitenkin miten vähän eroa oli A4:seen. A4 oli hiukan hiljaisempi (molemmissa kitkat), mutta ajotuntuma oli samanlainen. Uutusarvonsa takia A3 kiinnostaa ehkä pitempään kuin A4.

Näitä olen ajanut, lyhyen pätkän Quattrolla ja ensi viikolla uusi pidempi koeajo. Uudemman tuntuinen, mutta A4:sen jälkeen kojelauta vaikuttaa aika riisutulta. Noi mukitelineet olisivat voineet korvata jollakin muulla..... No mukava auto ja ensi viikolla selviää jos sellaisen vaikka kohta omistaa.

LainaaViimeiseksi kävin koeajamassa BMW 320 A xdrive limited editionin. Tunsin heti oloni kotoisaksi vaikka en ole ikinä omistanut BMW:tä. Napit löytyivät sieltä mistä ne pitää ja ajoasentoa sai helposti säädettyä miellyttäväksi. Sporttipenkit olivat mielestäni paremmat kuin Audin sporttipenkit. Ajotuntuma ei ollut yhtä jämäkkä kuin Audilla, mutta voi että miten upea moottorin ja vaihteiston yhteystoiminta. Automaatti vaihtoi saumattomasti ja moottori reagoi heti kaasunpainalluksiin. Voi olla että tuo Audin "ihmemoottori" näyttää paremmalta paperilla, mutta käytännössä BMW:n moottori tuntui niin paljon paremmalta, että oksat pois!

Minäkin taas kävin bemaria ajamassa, 320 bensa 184hp, xdrive. En tuntenut itseni kotona siinä ja en tykännyt moottorista/vaihteistosta ja mittaristokin on 80-luvulta :) No, makuasioita, vääntöä ei ollut lainkaan, joutui antamaan kierroksia ihan kunnolla. Tuntui että kierrokset vaan nousi ja mitään ei tapahtunut. Kojelauta ym. on koottu pienistä palasista, siitä en tykännyt, ulkonäkö sport-linena oikein ok, mutta ei minusta nytkään saatu Bemarikuskia. Näin ne mielipiteet eroavat ihmisten välillä.

LainaaVoi olla että Audi on kaikinpuolin järkevin valinta, koska BMW:llä todennäköisesti huonompi vaihtoarvo ja kalleimmat vakuutukset. Mutta BMW:ssä oli jotain sellaista mitä vetosi tunteisiin, taisi olla sitä mainostettua ajamaisen iloa. Eli jos rahalla ei ole väliä niin ehdottomasti BMW!

Ensimmäisiiin kommentteihin en ota kantaa/en tiedä mutta jos raha ei ole este, ehdottomasti Audi. Tämä oli vaan minun mielipide asiasta, viime aikana ajanneena, BME, Audi Uusi Golffi ja Uusi Leoni. Leoni oli oikein miellyttävä kokemus, uupuu vaan se neliveto.

Tulppa

Eilen tuli käytyä koeajamassa tämänhetkisen pohdiskelun kohteet. Ensin vuorossa oli A4 quattro 1.8tfsi moottorilla.
<snip>
Viimeiseksi kävin koeajamassa BMW 320 A xdrive limited editionin.
<snip>
Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 10.02.13 - klo:11:28

En mielestäni omaa audi-laseja mutta itse ainakin koen tuon audin 2-litrasen joten soppelimmaksi omaan makuuni vs. bemmun vastava ( itseasiassa olen kokeillut 328:kin ja ei sekään oikein vakuuttanut sen enempää).

Mutta makuasioitahan nämä, ja jokaisen tarvekin hieman erilaiset.

Pakko kommentoida tähän.

Itse kävin ensiksi ajamassa 320ix (Luxury line).
Ulkopuoli ok. Sisätilat ok M-sport paketilla (sport line -paketin kangas on kivaa kiiltävää liukasta kangasta, ei kiitos).

Moottori ja nelivedon luonne.
Autolla sai risteyksissä hymyn huulille etenkin kun kolmion takaa laittoi muun liikenteen sekaan, pikkaisen yritti perä elää :D (ajohallinta oli päällä). Kiihdytys bussipysäkiltä 0 - 100 km/h ok, ei tule mitään ns voiman tunnetta missään vaiheessa mutta nopeus kasvaa ja satku saavutetaan varmaan melkein luvatussa ajassa. Ohitus kiihtyvyys 80 - 100/110 km/h, hirveetä moottorin kierrätystä sport+ moodissa, sport moodi pitkälti sama, comfort moodi tuntui olevan hitaampi reagointi.

320ix M-sport paketissa ei saa sitä M-alustaa mutta normi alusta on ihan jees tuntuinen ainut minkä huomasin itseäni ihan pikkaisen häirinneen oli pari loivaa töyssyä tiessä ja alusta "keinui" nämä yli ja hetkeen ei ollut oikein käsitystä ollaanko tiessä vai ei :D

Autolla tuli ajettua noin 300km, pitkä viikonloppu. Koko ajan keli oli kuiva -2 - -10 pakkaskeli. BMW:ssä vakkari on ratissa, me likes. Jos motarilla kiihdytyksen joutuu keskeyttämään, niin peli on menetetty.

Seuraavaksi ajoin A4 Sedan 2.0 TFSI Q (sport + comfort paketit).
Ulkopuoli ok. Sisätilat ok, paitsi se ruutukuvio ;)

Moottori ja nelivedon luonne
Rauhallisen lämmittelyn jälkeen vastaavat testit kuin bimmerillä. Snadi viive ennen kuin tehot saadaan ulos autosta, mutta voi pojat. 350Nm vs bimmerin 270Nm ei tätä tarvitse edes selittää. Perä tykkäsi elää "hyvällä tavalla" lumi loska pöperössä ja koneesta kuului "murinaa" kierrosten huudattamisen sijaan ;)

Mun oma vertailu meni jotenkin näin:

AudiBMW
UlkonäköXX
Sisusta-X
MoottoriX-

Mulla meni pisteet tasan mutta omassa valinnassa moottori sai enemmän painotusta eli valinta kohdistuu Audiin.

Tossa Audin 1.8TFSI:ssä on ainakin speksien mukaan 320Nm vääntöä niin kyykyttää kyllä tuota BMW:n 270Nm:ää ainakin paperilla.

BMW myyjä rupesi kauppaamaan mulle 320dx:ää kun kerroin, että toi bensan vääntö ei oikein säväyttänyt.

Loppu kaneettina, molemmat hyviä autoja mutta riippuu mitä autolta haluaa niin sen mukaan menee valinta ;)
VW Passat Variant Highline 2.0 TSI 206kW 4Motion DSG -18
Edelliset: Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S tronic -13, Octavia Combi Elegance 1.8 TSI DSG -11, V70 2.5T GearTronic Chromium Summum -05, V40 2.0T A Classic -04, Astra Caravan Sport 1.8 -01

Nudde

LainaaLoppu kaneettina, molemmat hyviä autoja mutta riippuu mitä autolta haluaa niin sen mukaan menee valinta

Juuri näin, kuten itse totesin niin tässä on niin erilaista näkökulmaa, ja Bemariilla/Audilla on aina omat kannattajansa, itse koitin taas jos vaikka siirtyisi pois Audin piiristä kun kävin koeajamassa bemaria, mutta ei tällä kertaa, jatketaan Audilla. Molemmat hyviä autoja, siinä hintaluokassa pitääkin olla! mutta jokainen valitsee sen minkä haluaa.

1.8 "APR" Q

LainaaEilen tuli käytyä koeajamassa tämänhetkisen pohdiskelun kohteet. Ensin vuorossa oli A4 quattro 1.8tfsi moottorilla. Ensimmäinen fiilis oli että olipa vanhahtavan näköinen keskikonsoli nappulaviidakkoineen. Ja ei ne shakki ruudukot istuinverhoilussa ainakaan parantanut tunnelmaa. No jos noista seikoista pääsee yli niin ajossa auto on kaikinpuolin ok. Autossa oli jämäkkä ajotuntuma ja se oli melko hiljainen kitkoilla. Moottori veti muuten hyvin, mutta kaasujalan käskyihin oli havaittavissa pientä viivettä. Quattro neliveto toimi tietysti hienosti. Luonnehdisin autoa järkivalinnaksi.
Pakko kans kommentoida,kun kerta kyseisen auton omistan ja myös em. Bemarin ajaneena ja A3:sen tilanneena.
A4 Quattro on 1.8 "ihmemoottorilla" erinomainen kompromissi suorituskykyä/taloudellisuutta ja kilpailukykyinen hinnaltaan. Pitkät välitykset hiukan syö koneen suorituskyvyn tuntua,mutta tankilla saa siitä kyllä hyödyn.
Oma autoni alkoi piristyä siinä 15 tkm. jälkeen ja on nyt 45 tkm. ajettuna hyvinkin "herkässä" kunnossa. Kävin myös Bemarin X-drive diesel-automaatilla koeajolla ja kyllä tuo kone ihan OK oli...hiukan kuitenkin jäi kylmä fiilis autosta. Jotenkin tuntui tasaisellta puurtajalta kone ja sellainen "potku" loisti poissaololtaan..voi olla,että auto oli vielä niin pakasta vedetty,että sen takia oli hiukan laiskanoloinen. Bensaversiota olen myös ajanut (320) ja se on kyllä laiska verrattuna Audin 1,8 TFSI:hin...väännön ero tuntuu ponnettomuutena ja konetta saa kierrättää. diesel olisi valintani Bemariin.
Audin "ihmemoottori" tarvii kilometrejä 10-15 tkm,ja alkaa sen jälkeen vasta heräilemään...olin itsekin aluksi hiukan pettynyt koneeseen,mutta nyt vuoden ajelleena,on mielestäni askeleen edellä Bemarin 320:sta.
Tuo A3 onkin ihan eri juttunsa...nuorekkaampi,ärhäkämpi (1.8 TFSI ) ja sisältä ns. uusi.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Nudde

LainaaTuo A3 onkin ihan eri juttunsa...nuorekkaampi,ärhäkämpi (1.8 TFSI ) ja sisältä ns. uusi.

kyllä, tähän yhdyn täysin, hieman vaan huolestuttaa jos siihen sisustaan (lähinnä) kojelautaan kyllästyy, neljä sellaista ympyrää siinä......

Make49

Automies kyllästyy ihan varmasti(joita täälläkin on suurin osa),ennemmin tai myöhemmin!!

autofanaatikko

Eilen tuli käytyä koeajamassa tämänhetkisen pohdiskelun kohteet. Ensin vuorossa oli A4 quattro 1.8tfsi moottorilla. Ensimmäinen fiilis oli että olipa vanhahtavan näköinen keskikonsoli nappulaviidakkoineen. Ja ei ne shakki ruudukot istuinverhoilussa ainakaan parantanut tunnelmaa. No jos noista seikoista pääsee yli niin ajossa auto on kaikinpuolin ok. Autossa oli jämäkkä ajotuntuma ja se oli melko hiljainen kitkoilla. Moottori veti muuten hyvin, mutta kaasujalan käskyihin oli havaittavissa pientä viivettä. Quattro neliveto toimi tietysti hienosti. Luonnehdisin autoa järkivalinnaksi.

Seuraavana vuorossa oli A3 sportback 1.4tfsi. Quattroa pohdiskelen mutta sellaista ei ollut vielä liikkeessä. Keskikonsoli oli paljon paremmin suunniteltu ja uudenaikaisempi kuin A4:ssa, mutta jotenkin muotoilussa oli halvan auton tunnelmaa, voi olla että ne mukitelineet siinä edessä aiheutti vähän kasari japsi tunnelmaa. :D Ajossa yllätyin kuitenkin miten vähän eroa oli A4:seen. A4 oli hiukan hiljaisempi (molemmissa kitkat), mutta ajotuntuma oli samanlainen. Uutusarvonsa takia A3 kiinnostaa ehkä pitempään kuin A4.

Viimeiseksi kävin koeajamassa BMW 320 A xdrive limited editionin. Tunsin heti oloni kotoisaksi vaikka en ole ikinä omistanut BMW:tä. Napit löytyivät sieltä mistä ne pitää ja ajoasentoa sai helposti säädettyä miellyttäväksi. Sporttipenkit olivat mielestäni paremmat kuin Audin sporttipenkit. Ajotuntuma ei ollut yhtä jämäkkä kuin Audilla, mutta voi että miten upea moottorin ja vaihteiston yhteystoiminta. Automaatti vaihtoi saumattomasti ja moottori reagoi heti kaasunpainalluksiin. Voi olla että tuo Audin "ihmemoottori" näyttää paremmalta paperilla, mutta käytännössä BMW:n moottori tuntui niin paljon paremmalta, että oksat pois!

Voi olla että Audi on kaikinpuolin järkevin valinta, koska BMW:llä todennäköisesti huonompi vaihtoarvo ja kalleimmat vakuutukset. Mutta BMW:ssä oli jotain sellaista mitä vetosi tunteisiin, taisi olla sitä mainostettua ajamaisen iloa. Eli jos rahalla ei ole väliä niin ehdottomasti BMW!

Bemariin saa ihan kohtulliset vakuutukset kun ottaa törmäysturvan omavastuuksi 300 tai 500 euroa ja pitää huolen siitä ettei itte törttöile :) Toki on se silloinkin hitusen Audi kalliimpi. Tuohon arvonalenemaan en usko, varsinkaan jos kyseessä on bensa ja nelikko. Varmasti pitää ihan hyvin hntansa tää uusikorinen malli. Vanhan kori facelift malleissa arvo toki tippuu ja niistä saakin nyt huonommin kun on tullut vasta äskettäin tuo ihan uusi malli.

Mun mielestä tuo bemun käytössä oleva 8-vaihteinen loota on aivan upea ja itse taas en tykännyt yhtään tuosta Multista ja sen kuminauhamaisuudesta kun sitä ihmemoottorista (1.8TFSI) koeajoin. Toki tuo Audin motti vääntää bemua kovemmin, mutta mitä koeajoin sitä Audia, niin Audissa tuntui olevan selkeämpi turboviive kuin bemussa ja sitä jokunen vertailutestikin on väittänyt. Ehkä johtui siitä bemun laatikosta sitten tai mistä lienee, mutta minusta se ei tuntunut oikein yhtään sen mopommalle käytännön ajossa kuin mitä tuo A4 1.8TFSI. Tosin empä ajanut kummallakaan kuin 30-45min koeajot.

Ei mun tarvii ainakaan kiljuttaa mottia mitenkään erikoisesti, että pääsen tavoitenopeuteen. Ajan kaikki ajot ajomoodilla Comfort koska se on minun ajotyylilläni ja minun makuuni kaikista paras vaihtoehto. Riittävä kiihtymään, eikä kiljuta kauaa liian pieni vaihde silmässä. Sivistynein noista eri ajomoodeista ja siksi sitä eniten käytänkin. Varmastihan tuokin moottori vertyy vielä tuosta kilsojen myötä. Bemmin koneet kun alkaa olla kunnolla sisäänajettu vasta 10.000km:n paremmalla puolella.

Makuasioitahan nämä toki on (se kumpi on parempim yms.) ja kummatkin on varmasti hyviä tuotteita ja rahoilleen saa kummassakin varmasti hyvän vastineen. Ehkä mulla on vaan enempi sitten ne bemulasit päässä, kun se tuntui vaan niin paljon paremmalta itselle ja Audista ajettelin melkein heti, että se nyt on vaan paremmilla koristeilla ja eri kuorilla kasattu volkkari joka on jopa tehty samoista osista ja komponenteista.

Ehkä minä vielä joskus ostan sen Audinkin...Nyt viimeksihän sen ostaminen oli kaikista lähimpänä...Silti moni asia vie taas tuon bemarin suuntaan ja se oli sitten kuitenkin taas se lopullinen valintani. Törpöt Audimyyjät oli vielä se viimeinen niitti. Tosin eipä ne bemarimyyjätkäät olleet sitten ihan täydellisiä, mutta parempia silti.

Kaduttanut ei ole vielä tippaakaan. Jarrut vinkuu, mutta muuten tuo on ollut oikein hyvä ostos ja hyvin se on toiminutkin (ainakin vielä). Ajanut olen toki vasta vaivaisen 1000km:a ja auto on ollut minulla vasta kuukauden.

iwbwiwb

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 10.02.13 - klo:20:39
Mun mielestä tuo bemun käytössä oleva 8-vaihteinen loota on aivan upea ja itse taas en tykännyt yhtään tuosta Multista ja sen kuminauhamaisuudesta kun sitä ihmemoottorista (1.8TFSI) koeajoin. Toki tuo Audin motti vääntää bemua kovemmin, mutta mitä koeajoin sitä Audia, niin Audissa tuntui olevan selkeämpi turboviive kuin bemussa ja sitä jokunen vertailutestikin on väittänyt. Ehkä johtui siitä bemun laatikosta sitten tai mistä lienee, mutta minusta se ei tuntunut oikein yhtään sen mopommalle käytännön ajossa kuin mitä tuo A4 1.8TFSI. Tosin empä ajanut kummallakaan kuin 30-45min koeajot.

Jos kiihtyvyysarvoihin on uskomista niin Audi on mopompi, niin kuin itsekin koin. Bemarin luonne oli sivistyneempi, ja voima välittyi tasaisemmin kuin Audissa, joten joku voi kokea sen mopommaksi jos on tottunut sellaisiin turbopotkuihin, mitä tuossa Audissa tuli viiveen jälkeen. Turbopotkut ovat kuitenkin vain tunnetta, ja totuus saadaan selville sekuntikellolla.

sööttii

Uutta autoa tässä hankkimassa, edellisen Golfin myin jo pois.
Tähän olen iskenyt silmäni: http://www.nettiauto.com/seat/leon/5384391

Onkos porukoilla kokemusta tuosta 2.0TFSI moottorista? Jotain tyyppivikoja mitä tulisi tietää?

MVA

Kokemuksia Audi A4 1,8 TFSI 160 hv moottorista multitronicin kanssa?

Ok ostaa entinen leasing-auto?

Skula

Lainaus käyttäjältä: MVA - 11.02.13 - klo:11:04
Kokemuksia Audi A4 1,8 TFSI 160 hv moottorista multitronicin kanssa?

Ok ostaa entinen leasing-auto?

Koeajettuna viimeksi samaisella moottorilla varustettu A5 SB.. Erinomainen auto! Tykkäsin niin kovin että se on edelleen yksi vaihtoehto listallain... Joka muutes näyttää tänäpäivänä tämmöiseltä..

AudiA5SportBack1.8TFSIMulti - huonostivarusteltuja pääosa hetiajoonautoista.. Pitäisi ottaa tehdastilaus..
SkodaSuperb2.0TDI4x4DSG - näitä on ajoon vaikka heti ja todella hyvin tarjouksin
VWPassat1.4TSIMultifuelDSG - pakkohan tätäkin on roikottaa mukana, varusteltunakin löytyy heti ajoon
VWCC1.4TSI/2.0TDIDSG - menee tehdastilaukseksi, kun varusteet puuttuu nopeantoimituksen autoista

Ihanne tilanne olisi että löytyisi joku hyvin vähän ajettu valmiiksi varusteltu yksilö.. Kun tavoite ihan uuden auton ostamiseen on nyt työnnetty vuodesta 2013 -> 2014..  ::)

Toki pari villiä hevostakin on mukana.. Mutta niistä lisää myöhemmin - ehkä..

Ehkä se olisi jo aika ostaa se Skoda? Kun kaikki muut perus vaggineet on otettu tavalla tai toisella haltuun.. Olen selvästi kuitenkin "isomman" auton halaja.. En niinkään pikkusporttien perään..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

clima

^ Avoautot pudonneet kokonaan pois listalta?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy