Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 05.02.13 - klo:11:48
Kuinka suurta osaa ostajista kampanja itse asiassa lämmittää, koska se hyödyttää todennäköisesti vain käteisostajaa, jollaisia varsin pieni osa tavallisista kaduntallaajista on, mutta taas ilman autoa olevana rahat taskussa odotusaika on kohtuuton.

Jos vanhan auton vaihtohyvitys on surkea, niin ei mikään laki velvoita sitä antamaan vaihdossa ;) Aina sen voi itsekin myydä paremmalla hinnalla, jos nettohyvitys on oikeasti surkean ja järjettömän rajamailla.

Skula

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 05.02.13 - klo:11:57
Jos vanhan auton vaihtohyvitys on surkea, niin ei mikään laki velvoita sitä antamaan vaihdossa ;) Aina sen voi itsekin myydä paremmalla hinnalla, jos nettohyvitys on oikeasti surkean ja järjettömän rajamailla.

Juuri näin...

Itse sovin juuri kaupat autosta.  8)

B7 A4 lähtee perjantaina pohjoisen lakeille quattromaastoille  :D

Sanoisinko että jälleenkerran nettohinnoiteltu auto meni kaupaksi, ja nopeasti.. Ei roikkunut myynnissä nyt kuin muutaman päivän..

http://www.nettiauto.com/audi/a4/5375395

Vielä se saa notkua listoilla, kunnes raha on vaihtanut omistajaa  ;D
Romurautaa ja paalivehkeitä.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Skula - 05.02.13 - klo:12:04
Sanoisinko että jälleenkerran nettohinnoiteltu auto meni kaupaksi, ja nopeasti.. Ei roikkunut myynnissä nyt kuin muutaman päivän..

Näin se on tupannut täälläkin päässä käymään ::)

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 05.02.13 - klo:11:57
Jos vanhan auton vaihtohyvitys on surkea, niin ei mikään laki velvoita sitä antamaan vaihdossa ;)

No eipä tietenkään velvoita, mutta aika harva lähtee loppujen lopuksi myymään itse autoaan, missä tapauksessa kampanjan hyöty jää helposti vaatimattomaksi. Itse myymällä autosta eroon pääseminen saattaa olla vaikea ajoittaa lähelle uuden auton luovutusta, mikä muodostuu ongelmaksi erityisesti yhden auton taloudessa. Kampanja toimii kyllä maahantuojan ja jälleenmyyjän kannalta, sillä väki saadaan tehokkaasti liikkeelle.

V-O

Joku tossa yhdessä hommassa nyt pikkasen tuoksahtaa...

Skula

Lainaus käyttäjältä: Skula - 05.02.13 - klo:12:04
Vielä se saa notkua listoilla, kunnes raha on vaihtanut omistajaa  ;D

Otinpa myynnistä, kun tuli pari soittoa ilalla... En jaksa vastailla "turhiin" soittoihin, että autosta on "varattu".. Mikäli kauppa kariutuu, niin uudestaan myyntiin..

Skula

Lainaus käyttäjältä: V-O - 06.02.13 - klo:07:02
Joku tossa yhdessä hommassa nyt pikkasen tuoksahtaa...

Mikä ja missä?

Jere#18

Bemarin hinnasto ei ole ihan helppolukuisin niin karkealla tasolla paljonko kampanja antaa etua suoralla kaupalla ilman vaihdokkia 3 ja 5 sarjan hinnat alkaen nelikkoissa?

Skula

Lainaus käyttäjältä: Jere#18 - 06.02.13 - klo:10:57
Bemarin hinnasto ei ole ihan helppolukuisin niin karkealla tasolla paljonko kampanja antaa etua suoralla kaupalla ilman vaihdokkia 3 ja 5 sarjan hinnat alkaen nelikkoissa?

Miellän alennuksen 3500e luokkaan.. Ihan hyvä diili.. Tuohon päälle myyjän antama alennus.. Joka vaihtelee 1100-2000e..

MVA

Riittääkö 1,4 TSI kone kuljettamaan uutta passatti-farkkua?

RS:n voisi jo vaihtaa uudempaan.

Passatti

Mulla on vastaava sedan ja hyvin liikuttaa.Ei ole mikään tykki mutta kerkiää.Autobaanallakaan ei jää jalkoihin .Tuli viime kesänä testattua.Kulki GPS.än mukaan 209 km/h.Ihan riittävästi.Menovesi maistuu.Ei ole ihan pikkuruokanen kaupunki ajossa.
Always lead, never follow

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: MVA - 06.02.13 - klo:14:30

Kyllähän se riittää kuljettamaan vaikka Ruotsinlaivaa, jos välitykset ovat oikeat.

MVA

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 06.02.13 - klo:14:39
Mulla on vastaava sedan ja hyvin liikuttaa.Ei ole mikään tykki mutta kerkiää.Autobaanallakaan ei jää jalkoihin .Tuli viime kesänä testattua.Kulki GPS.än mukaan 209 km/h.Ihan riittävästi.Menovesi maistuu.Ei ole ihan pikkuruokanen kaupunki ajossa.
Kiitos tiedosta. Aikoinaan oli Audi A3 SP juuri tuolla moottorilla ja ei se raketti ollut, mutta ei jalkoihinkaan jäänyt.

Skula

Lainaus käyttäjältä: MVA - 06.02.13 - klo:14:30

RS:n voisi jo vaihtaa uudempaan.

Riittää, kuten usein täälläkin, tai kai se oli Passat topikissa...

(kunhan tottuu 1.4TSI äänimaailmaan, joka on mitä on.. mutta kaikille sillä ei ole mitään oleellista merkitystä, ei kai mullekaan enää, ainakaan niin isosti..)

Jere#18

1.8 TFSI näyttäisi poistuneen hinnastosta, joten vastaavaa pohdiskelua käyty täälläkin ja juuri vartti sitten vaimon sanoin "alkuun siihen kiinnitti huomiota, muttei enää nykyisin" (edellinen hänen kulkine oli 1.8 TSI ja nykyinen on 1.4 TSI).

Tosin pari viikkoa sitten kuului häneltä myös toteamus, että tämä Golfin luistonesto on jotenkin herkempi..hetken aikaa perusteluja kuunneltuani vastasin sitten, että olisikohan merkitystä myös, että nykyinen autosi ei ole nelivetoinen  :)

MVA

Onko kokemuksia Audi A4 1,8 TFSI 88 kw multitronicista? Onkohan tuo laiska?

nikob

Lainaus käyttäjältä: MVA - 06.02.13 - klo:21:24
On varmaan RS:n jälkeen.
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

Skula

Lainaus käyttäjältä: MVA - 06.02.13 - klo:21:24

Hyvin (samoissa) se kulkee, jos verrataan 1.4TSI (90kW) Passattiin.. Multi saattaa "tuntua" lussummalta..

autofanaatikko

Mä en ymmärrä tätä kuviota eikä mun tietysti tarvikaan ymmärtää. Mitäpä se edes välttämättä minulle kuuluukaan...Kuhan julkisesti ajettelen vaan.

Mies on ehken ostamassa tai tilaamassa ihan hienoa ja melko hyvin varusteltua autoa, jossa kaksi kivaa kampanjaa (automaati ilmaiseksi ja neliveto alle viidellä sadalla). Ostamassa vieläpä ilman vaihturia, joilloin saa siis käteisalennuksen. Käy parilla koeajolla, kehuu tuotteen ja ilmaisee tykkäävänsä. Ei tilaakaan kyseistä autoa koska ei saakaan sitä väärällä, eli myyjän mokaamalla hinnalla vaikka on kokoajan tiennytkin sen, että myyjän antama hinta on päin vit...

Ei siis tee kauppoja ollenkaan ja jättää koko auton ostamatta, koska joku liike ei myykkään mokaamallaan hinnoittelulla/hinnalla, jonka hinnan ostajakin tietää sisimmässään mokatuksi. Minusta erikoinen syy olla ostamatta/tilaamatta koko autoa, jota jo kehuskeli ja johon oli jo tykästynyt. Ainahan sen olisi voinut hommata muualta.

Qrainderi

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 07.02.13 - klo:21:14
Mä en ymmärrä tätä kuviota eikä mun tietysti tarvikaan ymmärtää. Mitäpä se edes välttämättä minulle kuuluukaan...Kuhan julkisesti ajettelen vaan.

Mies on ehken ostamassa tai tilaamassa ihan hienoa ja melko hyvin varusteltua autoa, jossa kaksi kivaa kampanjaa (automaati ilmaiseksi ja neliveto alle viidellä sadalla). Ostamassa vieläpä ilman vaihturia, joilloin saa siis käteisalennuksen. Käy parilla koeajolla, kehuu tuotteen ja ilmaisee tykkäävänsä. Ei tilaakaan kyseistä autoa koska ei saakaan sitä väärällä, eli myyjän mokaamalla hinnalla vaikka on kokoajan tiennytkin sen, että myyjän antama hinta on päin vit...

Ei siis tee kauppoja ollenkaan ja jättää koko auton ostamatta, koska joku liike ei myykkään mokaamallaan hinnoittelulla/hinnalla, jonka hinnan ostajakin tietää sisimmässään mokatuksi. Minusta erikoinen syy olla ostamatta/tilaamatta koko autoa, jota jo kehuskeli ja johon oli jo tykästynyt. Ainahan sen olisi voinut hommata muualta.

Eihän sinun tarvitsekkaan ymmärtää. Jos kaverilla menee maku niin se menee. Ei siinä mikään auta. Ehkä parin viikon päästä rupeaa jo uudestaan hotsittamaan, mutta ehkä se ei ollutkaan sitten se unelma-auto jos se nyt jää välistä. Mitä sitä turhia toisen pään sisään yrittää päästä, kun harvoin kuitenkaan onnistuu.
VW Passat Variant 2.0TDI DSG Highline -13

VAG!

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 07.02.13 - klo:21:14
Minusta erikoinen syy olla ostamatta/tilaamatta koko autoa, jota jo kehuskeli ja johon oli jo tykästynyt.

Jos auton hinta yhtäkkiä pompsahtaa kolme tonnia, niin kyllä se munkin intoa alentaisi. Toki tämä on vain persaukisten ongelma.

VWRiddare

Tämänpäivän Aamulehdessä myynnissä VW Golf Variant 1,6TDI BM vm.10, ja hinta on 4.900e. Kylläpä laskee Volkkarin hinta äkkiä. En yhtään ihmettele jos itse sain ala-arvoisen vaihtohyvityksen omastani uuteen Aveen. Ã,,kkiä vaihtoon, kun edes vielä jotain hyvitetään >:(

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: VWRiddare - 07.02.13 - klo:21:37
Tämänpäivän Aamulehdessä myynnissä VW Golf Variant 1,6TDI BM vm.10, ja hinta on 4.900e. Kylläpä laskee Volkkarin hinta äkkiä. En yhtään ihmettele jos itse sain ala-arvoisen vaihtohyvityksen omastani uuteen Aveen. Ã,,kkiä vaihtoon, kun edes vielä jotain hyvitetään >:(
Itse syöksyisin lähinnä ostamaan tuon. :)
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 07.02.13 - klo:21:36
Jos auton hinta yhtäkkiä pompsahtaa kolme tonnia, niin kyllä se munkin intoa alentaisi. Toki tämä on vain persaukisten ongelma.

Totta mooses varmasti sapettaa ja latistaa fiilistä, mutta kun minä ymmärsin tän casen niin, että ostaja tiesi hinnan olevan pielessä, mutta oletti ettei myyjä huomaa hinnan olevan pielessä ja myy sillä pielessä olevalla hinnalla. Tai myy pielessä olevalla summalla vaikka asiakas kertoisikin, että hinta on päin veetä. Kylläkai se asiakas tässä tapauksessa tiesi, että voi joutua maksamaan kolme tonnia enemmän, mutta päätti kokeilla tuleeko kaupat silti. Vaiko eikö se ostajakaan tässä tiennyt heti, että hinta/pyynti on persiillään.

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 07.02.13 - klo:21:39
Itse syöksyisin lähinnä ostamaan tuon. :)
Miksei muuten, mutta kun on jo yksi lähes samanlainen. Ilmeisesti tuohon edulliseen hintaan vaikuttaa kunnioitettava kilometrimäärä 280tkm

Loungeliner

Lainaus käyttäjältä: VWRiddare - 07.02.13 - klo:21:48
Miksei muuten, mutta kun on jo yksi lähes samanlainen. Ilmeisesti tuohon edulliseen hintaan vaikuttaa kunnioitettava kilometrimäärä 280tkm
On kyllä siltikin mielestäni edullinen. Missä lie ollut juuston alla?

VAG!

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 07.02.13 - klo:21:43
Kylläkai se asiakas tässä tapauksessa tiesi, että voi joutua maksamaan kolme tonnia enemmän, mutta päätti kokeilla tuleeko kaupat silti.

Kai siihen intoon vaikutti juuri se, että kyseessä oli hyvin poikkeuksellinen tarjous. Ja kun se ei käytännössä toteutunutkaan, vaan muuttui aivan normaaliksi tarjoukseksi, niin kai se nyt intoa latistaa. Tai en mä Skulan ajatuksia voi tietää, mutta itselläni näin kävisi.

skriko

Lainaus käyttäjältä: VWRiddare - 07.02.13 - klo:21:48

Tuskinpa tarvitsee Aamulehdessä kaupitella Volkswagen Golf Varianttia 16TDI 2010 oli sitten ajettu vaikka 400 000, 4 600 pyynnillä. Jokainen autoliike mihin ajaa maksaa paljon enemmän. Niin maksan minäkin. Jotain mätää hommassa.

Skula

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 07.02.13 - klo:22:06
Kai siihen intoon vaikutti juuri se, että kyseessä oli hyvin poikkeuksellinen tarjous. Ja kun se ei käytännössä toteutunutkaan, vaan muuttui aivan normaaliksi tarjoukseksi, niin kai se nyt intoa latistaa. Tai en mä Skulan ajatuksia voi tietää, mutta itselläni näin kävisi.

Kukkanen tiivisti asian ytimekkäästi.. Luki tajunnanvirtani poikkeuksellisen hienosti!

Hieno autohan tuo olisi, ja Xdrive-kamppis on voimassa vielä  ;)

En kyllä nyt ole tarttumassa tuohon uudestaan - ihan heti.. Mutta katsotaan mitä huominen tuo tullessaan kun luovutan A4:n eteenpäin.. Tuloo varmasti tyhjä fiilis.. Nelivetoa jään kaipaamaan, se on selvä.. Mutta katsotaan nyt mitä tässä keksii, ja mitä huominen tosiaan tuo tullessaan..  8)

1.8 "APR" Q

Itse muuten kävin kanssa kauppaa X-drive/automaatti Bmw:stä. Erittäin hieno auto...maku meni vaan erittäin huonoon tarjoukseen.
Tuo Bemarin kampanja vaikuttaa negatiivisesti vaihtoauton hyvityksiin ja myös käteisalennuksiin. Jostain se liike kuitenkin rahansa raapii.....silti tuo Skulan saama tarjous "sekoilu" kuulosti ihan hyvältä tarjoukselta.
Tosin ymmärrän hyvin,että (itselläkin) menis herne nenään,kun liike tekee sitovan (kirjallisen) tarjouksen ja alkaa jälkikäteen perumaan puheitaan...pitäis ottaa vaan vastuu mokistaan ja kärsiä ne nahoissa.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy