Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

al

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 27.01.13 - klo:11:53
Kolmossarja ja A4 ovat molemmat ajajan autoja oikein varusteltuina. Sopivan kompakteja ollakseen sporttisia ja hyviä ajettavia. Kannattaa kokeilla moelmmat ja päättää omien tuntemusten pohjalta. Metsään ei mene kumpikaan valinta. Itse hylkäsin FL A4:n viime vaihdossani sen malli-iän vuoksi. Bemun F30 olisi siinä suhteessa turvallisempi valinta.

Minun tekisi kovasti mieli 330dA xDriveä seuraavaksi autoksi, jos talous sen joskus sallii.

Kohta 100 tkm B8:lla takana ja siitä ei ole juuri pahaa sanottavaa, sopivan kompakti kuten sanoit ja silti kelistä riippumatta mukava ajaa pitkiäkin matkoja. Uuden lähes identtisen hankkiminen ei vaan kuitenkaan niin innosta ja osittain (=ohjaustehostin) menisi FL:ään vaihtamalla huonompaan suuntaan.

BMW:ssä taas mietityttää nelivetotekniikka. Onko xDrive yhtä hyvä kuin quattro huonoissa olosuhteissa, kuten tänä aamuna oli pohjoisessa; 5cm tuoretta pakkaslunta lumipolanteen päällä maantiellä. Audilla nyt ajelee tuollaisessa kelissä vaikka kesärajoitusten mukaisesti. Toinen kysymysmerkki on arvonalenema - quattro perinteisesti pitää hintansa hyvin, kts esim käytetyt A4 B6:t :-)

Skula

Kiitokset Autofanaatikolle..

Olen kyllä pyöritellyt näitä varustejuttuja päässäni aika paljonkin, ja ihan varmasti pyörittelen lisääkin..

Mutta johonkin se raja on vedettävä..

Olin ajatellut niin että nykyiseen tarjottuun kauppasummaan jos saan 300-500e lisäalennusta, tai vastaavasti tuon summan edestä varusteita lisää.. Niin voin lyödä kauppoja lukkoon.. Sitten ollaan sellaisessa alennusluokassa että se on hyväksyttävää, minun ajatuksissa..

Mutta nyt, kunhan ehdin, laitan tarjouskierroksen muuallekin.. Selviää se muun maan tilanne ja keskusteluvara.. Ja tämähän on helppoa, koska minulla ei ole vaihdokkia menossa...
Romurautaa ja paalivehkeitä.

rob-s

Uusi F30 on kuskin paikalta katsottuna hieno ja ergonomisesti kelpo peli!
Edellyttäen, että on ottanut sen ns. laajennetun näytön. Myös niitä keskinäyttöjä on useammanlaisia. (kok ja ulkonäkö)
..Myös sporttipenkit ovat "must" Bemussa (kuten myös Audissa).
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 27.01.13 - klo:13:40
Uusi F30 on kuskin paikalta katsottuna hieno ja ergonomisesti kelpo peli!
Edellyttäen, että on ottanut sen ns. laajennetun näytön. Myös niitä keskinäyttöjä on useammanlaisia. (kok ja ulkonäkö)
..Myös sporttipenkit ovat "must" Bemussa (kuten myös Audissa).

F30:ssä laajennettu mittariston ajotietokone on aikalailla ehdoton ja myös kohtuullisesti hinnoilteltu. Ilman sitä mittaristo on aika laimea, vaikka onkin toki kehittynyt modernimmaksi edeltäjäänsä nähden.

Vakiona olevan kiinteän keskinäytön resoluutio on ainakin minusta todella hyvä sekä hyvinkin selkeä. Keskinäyttö ei hirveästi muuksi muutu, eli niitä ei ole periaatteessa kuin kaksi erilaista. Eli jos ottaa perusnavin eli Business navin, niin silloin vakiona oleva keskinäyttö muuttuu siten, että siihen tulee navi, mutta muuten se on ihan sama laite ja näyttökin lienee tismalleen sama. Kartat ovat 2D-näkymillä.

Sitten jos ottaa Professional navin,niin se näyttö toki suurenee ja Professional navissa on kait parempi resoluutio (kuten koko näytössäkin) kuin Business navissa ja näyttöön saa mm. albumien kansikuvat ja kartat ovat 3D-näkymillä.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: al - 27.01.13 - klo:13:38
Kohta 100 tkm B8:lla takana ja siitä ei ole juuri pahaa sanottavaa, sopivan kompakti kuten sanoit ja silti kelistä riippumatta mukava ajaa pitkiäkin matkoja. Uuden lähes identtisen hankkiminen ei vaan kuitenkaan niin innosta ja osittain (=ohjaustehostin) menisi FL:ään vaihtamalla huonompaan suuntaan.

BMW:ssä taas mietityttää nelivetotekniikka. Onko xDrive yhtä hyvä kuin quattro huonoissa olosuhteissa, kuten tänä aamuna oli pohjoisessa; 5cm tuoretta pakkaslunta lumipolanteen päällä maantiellä. Audilla nyt ajelee tuollaisessa kelissä vaikka kesärajoitusten mukaisesti. Toinen kysymysmerkki on arvonalenema - quattro perinteisesti pitää hintansa hyvin, kts esim käytetyt A4 B6:t :-)

No parin xDriven lyhyehköillä kokemuksilla se on ihan toimiva juttu. Nelivetoista Audia ei ole ollut, joten en pysty vertaamaan. xDrive toimii hyvin huomaamattomasti taustalla. Ei sitä oikein ajossa huomaa, muuten kuin siten, että etenee paremmin ja vakaamman tuntuisemmin kuin takaveto. Ampasee myös valoista ja risteyksistä hyvin liikkeelle liukkaallakin kelillä.

Markku J

Minulle F30:n laajennettu mittaristo oli pettymys. Sen myötä vaihtuu analoginen, mekaaninen kulutusmittari kierroslukumittarin alapuolella samanlaiseksi "tietokonenäytöksi", kuin viitosbemussa on vakiona. Mitään muuta lisää se ei tuo, kuin näyttää jarrutusenergian talteenoton ja eco-pro säästönäytön, jolla ei ole mitään tekoa. Eipä se onneksi paljoa maksanutkaan.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 27.01.13 - klo:13:15
En voi olla kehumatta tummennettua tuulilasin yläreunaa (on käytännöllinen ja myös hieno) ja se maksaa suunnilleen sata euroa.

Vieläkö BMW:llä on se politiikka, että tummennetun yläreunan valitsemalla, myös joku muu pikkujuttu muuttui paremman näköiseksi? En nyt kirveelläkään muista mikä se pikkudetail oli, mutta joku lista tai vastaava muuttui ennen laadukkaammaksi, kun valitsi tummennetun yläreunan. Ainakin E6x sarjassa näin oli.

Markku J

Ei tule muuta kuin tuo tummempi yläreuna:

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 27.01.13 - klo:15:25
Ei tule muuta kuin tuo tummempi yläreuna:

Tuossa kuvassa on ainakin A-pilarissa tummennos, mitä ei käsittääkseni vakiona ole. Vai tuleeko se jonkun muun lisukkeen mukana?

Markku J

High gloss - B -pilari tulee Sport linen mukana. A:ssa ei kai ole mitään tummennusta....

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 27.01.13 - klo:15:32
A:ssa ei kai ole mitään tummennusta....

Kuvakulma taitaa sitten vain huijata silmiä. Ihan kuin tuulilasin puoleisessa reunassa A-pilaria olisi musta kaistale.

Markku J

Bemuissa on tuollainen musta kumikaistale tuulilasin ja A -pilarin liitoskohdassa.

autofanaatikko

Mun mielestä myöskään radiokanavat, USB-tikun kappaleet ym. valikot ei käy ajotietokoneen ruudulla (mittaristossa) jollei ole ottanut laajennettua mittariston näyttöä. Kun selaa esim. radiokanavia ratin rullalla ne tulee myös mittaristoon silloin kun on laajennettu mittariston ajotieturin näyttö. Sama koskenee puhelinluetteloa, cd-levyjä ja myös usb-tikkua. Eniten tuosta laajennetusta saanee irti jos ottaa navin. Nuolet ja opastetekstit tulee tuohon mittariston alaosaan.

Jokatapauksessa se on minusta paljon modernimpi noin kuin siten, että siinä on se heiluva analoginen viisari.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 27.01.13 - klo:15:38
Bemuissa on tuollainen musta kumikaistale tuulilasin ja A -pilarin liitoskohdassa.

Juu, näkyy olevan myös  ilman tummennettua yläreunaa:

autofanaatikko

Mulla on kaikki sivuilla olevat pystylistat kiiltävän mustat, vaikka auto ei ole lines-paketilla. En nyt muista onko ne kiiltävän mustat niissäkin "linesittömissä" autoissa joissa ei ole kromilistoja.

Peltzi

Skula ketä nyt olet huijaamassa myyt ne sun "romut" pois ja jätät vain evokin itelles.
Ostat oikeasti jonkun mielenkiintoisen toisen auton, kuten MB CLS, Audi TT-RS, Audi S4, ehkä A7, Jaguar XF,
BMW 1M, X6, M3, Nissan 370Z, Chevy Camaro, siinä muutama vaihtoehto.  ;D

Kyllästyt noin "perus" business audiin/bemariin hetkessä. ;)   

Markku J

autofanaatikko:

tuliskohan kiiltävät pystylistat sitten kromisten ikkunalistojen kanssa, kun lisukkeen nimi on "alumiininväriset ikkunalistat ja ulkoiset yksityiskohdat". Näin liikkeessä sellaisen ilman lines -lisukkeita olevan auton, jossa listat olivat kaikki mattaa. Individual shadow line -paketissa tulisi sitten nuo ikkunoita kiertävät matat listatkin kiltävän mustiksi.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 27.01.13 - klo:17:59
autofanaatikko:

tuliskohan kiiltävät pystylistat sitten kromisten ikkunalistojen kanssa, kun lisukkeen nimi on "alumiininväriset ikkunalistat ja ulkoiset yksityiskohdat". Näin liikkeessä sellaisen ilman lines -lisukkeita olevan auton, jossa listat olivat kaikki mattaa. Individual shadow line -paketissa tulisi sitten nuo ikkunoita kiertävät matat listatkin kiltävän mustiksi.

Jep kiiltävät pystylistat kuulunee kromipaketin varustukseen. Siihen oletukseen olen mm. kuvien selaaamisen perusteella tullut. Tietysti ne kuuluu myös tiettyihin lines-versiohin. Mut olin positiiviesti yllättynyt kun autossa oli nuo kiiltävät pystylistat, koska en olettanut että kuuluisivat linesittömään versioon vaikka olisi ottanut kromipaketinkin. Mulla saa kyllä mielestäni hetkelllisenkin kulutuksen näkyviin ihan digitaalisin nroinkin, ainakin joksikin aikaa. Yleensä mulla näkyy siinä vaan päiväys, koska mun mielestä se on rauhallisempi katsella, kun näytössä ei vilise joku luku edestakas.

Skula

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 27.01.13 - klo:15:42
Mun mielestä myöskään radiokanavat, USB-tikun kappaleet ym. valikot ei käy ajotietokoneen ruudulla (mittaristossa) jollei ole ottanut laajennettua mittariston näyttöä. Kun selaa esim. radiokanavia ratin rullalla ne tulee myös mittaristoon silloin kun on laajennettu mittariston ajotieturin näyttö. Sama koskenee puhelinluetteloa, cd-levyjä ja myös usb-tikkua. Eniten tuosta laajennetusta saanee irti jos ottaa navin. Nuolet ja opastetekstit tulee tuohon mittariston alaosaan.

Jokatapauksessa se on minusta paljon modernimpi noin kuin siten, että siinä on se heiluva analoginen viisari.

Hmm.. Minulle tulisi joka tapauksessa tuo laajennettu mittaristo, koska se on otettava mukautuvan vakkarin kanssa..

Esittelyautossa ei ollut tuota mittaristoa, ja siinä kyllä radiokanavat tuli tuohon näyttöön kun rullaa pyöritti..

Skula

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 27.01.13 - klo:15:50
Mulla on kaikki sivuilla olevat pystylistat kiiltävän mustat, vaikka auto ei ole lines-paketilla. En nyt muista onko ne kiiltävän mustat niissäkin "linesittömissä" autoissa joissa ei ole kromilistoja.

Kiiltolistat(mustat) tulee ikkunakromilistojen mukana.. Näin minulle myyjä selvitti..

Eli Ei lines versiossa ne on matat, jollei ota kromikierrosta..

Markku J

Indivudual shadow line olisi ihan hieno mustine kiiltolistoineen ympäri lasien, mutta ihan liian kallis minulle. Näin tuolla setillä varustetun auton Laakkosen hallissa, ja hieno oli.

psxgamer

Markku: Oletko kakkosautoksi harkinnut uutta Leonia? Eroaa katukuvasta selvästi Poloon verrattuna ja on harvinaisempi, on tosi hiljainen ja hyvä ajaa, hyvin varusteltu ja hintakin on ihan Polon tasolla (Polo 4-ov Highline 1.2TSI DSG 23 100â,¬ vs. Leon 4-ov Style 1.2TSI DSG 23 400â,¬). Lisäksi Leon tarjoaa paremmat tilat, mutta on silti kompakti, vähän edellistä mallia pienempi, mutta yhä uutta Golfia hieman isompi.

nicce

Mä tässä pohdin leasingauton ottamista, kun sellainen etu on tarjolla. Autoksi olin miettinyt A4:sta, 1.8TFSI quattro Alpine Pro paketilla. Rahallisesti nykyiseen GTI Golffiin verrattuna Audi maksaisi bensojen verran enemmän. Onko leasingautolla ajaminen oikeasti järkevää ts. autoon ei tule ylimääräisiä kuluja esim. huollon osalta?
Ex mkVI GTI, A4 1.8TFSIq '13, mkV GTI

Skula

Lainaus käyttäjältä: nicce - 28.01.13 - klo:09:57
Mä tässä pohdin leasingauton ottamista, kun sellainen etu on tarjolla. Autoksi olin miettinyt A4:sta, 1.8TFSI quattro Alpine Pro paketilla. Rahallisesti nykyiseen GTI Golffiin verrattuna Audi maksaisi bensojen verran enemmän. Onko leasingautolla ajaminen oikeasti järkevää ts. autoon ei tule ylimääräisiä kuluja esim. huollon osalta?

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1237.0

Lisää tarinaa..

Markku J

Huoletontahan liisarilla ajaminen on. Huollot menevät leasing -firman piikkiin, ja myös kaikki mahdolliset korjaukset, jotka eivät johdu väärinkäytöksistä tai kolareista. Käyttäjä vastaa kyllä esim. siitä, että koneessa on öljyä (öljyn maksaa liisarifirma kyllä).

Meidän firman sopimuksissa saa parkkipaikkakolhuja tulla 3 kpl / paneeli ilman, että käyttäjä joutuu maksamaan mitään. Jos on enemmän, niin käyttäjän pussista menee vakuutuksen omavastuu, joka taitaa meillä olla peräti 500 eur.

MMV

Keskustelua Bimmereistä seuranneena ei voi kuin takoa päätään seinään, että tuli marraskuussa tilattua Alltrack (luovutus helmikuussa)! Olisipa tuolloin tiennyt BMW:n 499â,¬ xDrive- ja automaatti -tarjouksista.

Skula

Lainaus käyttäjältä: MMV - 28.01.13 - klo:11:12
Keskustelua Bimmereistä seuranneena ei voi kuin takoa päätään seinään, että tuli marraskuussa tilattua Alltrack (luovutus helmikuussa)! Olisipa tuolloin tiennyt BMW:n 499â,¬ xDrive- ja automaatti -tarjouksista.

Oisko 3-sarjalainen riittänyt? Sitten ymmärrän harmituksen  ;D

Harmi ettei 520i koneesta ole nelivetoa tarjolla.. En kyllä ostaisi, kun menisi selvähkösti yli budjetin.. Mutta aina voisi harkita..

Ei tämä homma nyt omalta osalta etene kuten toivoin..

Yritin soittaa eräälle myyjälle (Wetteri), mutta en saanut yhteyttä.. Yleensä soitan ennen kun lähetän tarjouspyynnön, koska näin takaan että myyjä on paikalla ja saa viestini, ja soittamalla osoitan myös olevani aikuisten oikeasti tosissani.. Mutta nyt "vahingossa" luonnos lähti ko. myyjälle, ja nyt en saa häntä kiinni puhelimella..

Lienee asiallista vielä odottaa päivä pari, vai vaihdanko vain myyjää ko.liikkeessä? Onko se rumaa vai reilua?

Markku J

Myyjä vaihtoon, ellei vastausta tule parissa päivässä. Kysy myös Jari Peltoselta Hertsikasta ja kerro minulta terveiset.

Skula

No niin.. Oli myyjä vain varattu aamupäivän.. Tarjous on kirjoituksen alla..

Tästä tehdään laajamittainen tiedustelu, asiallinen sellainen, joten Hertsikkakin tulee mukaan.. En aio lähetellä "tarjouskopioita" mustattuna sinne tänne... Vaan asiallisesti pyytää tarjoukset...

Eka kierros kertoo jo suuntaa mistä kannattaa lähteä jatkotiedusteluja tekemään..

Ja viimeisenä sitten marssitaan tuohon Autokeskukseen, koska on täysin suotavaa antaa heille viimeinen mahdollisuus, koska sieltä sain palvelun, erinomaisen sellaisen..

muuli1010

Lainaus käyttäjältä: nicce - 28.01.13 - klo:09:57

Kannattavuus riippuu niista ehdoista mita sinulle tarjotaan, tyypillisesti jonkinmoista nollasumma pelia. Liisari on tietylla tavalla huolettomampi vaihtoehto, ei tarvitse murehtia siita pysyyko kottero kasassa vai ei, tuottamukselliset vahingot menevat tietty omaan piikkiin mutta muuten maksaja loytyy muualta.
Jos valitset liisarin niin tiedat aika tarkkaan mita autoilustasi maksat, toisaalta myos jokakevaisen autokuumeen voi unohtaa koska liisari vaihdetaan yleensa vain n 36-48 kk valein.
Huolettomia kilometreja hakevalle yleensa ihan OK vaihtoehto, auton tunaamista harrastavalle ei niinkaan sopiva.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy