Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

Markku J

Olisi se A6 ollut hienompi ilman listoja näköjään. En tajunnut edes kysyä tuollaista optiota. Paljon nuorekkaamman näköinen etenkin noilla Rotor -vanteilla.

Raimo Miettinen jr.

Itsekin olen mustien kiiltolistojen kannattaja. Välillä hymyn kare suupielessä ihmetellyt, kun nykyään näkee paljon myös sivupeilit kiiltomustana ja jos miettii 90-lukua, jolloin kaikki mikä ei ollut korinväristä tai kromin kiiltävää oli mun silmissä pelkkänä mustana vähän kuin pohjamaalissa. Näin se mielipide muuttuu.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Emil Eagle - 25.01.13 - klo:19:20
Oliko kuvien autossa listat? Jos ei, niin mitä listoja siihen tulisi vielä lisää kiiltolistoilla (esimerkkikuvaa jollakulla?)

Minulla on tuo vaalea ruskea ja todella tykkään siitä. Ei ehkä sporttisin väri, mutta saa auton näyttämään arvokkaalta ja kokoaan isommalta (jotkut luulleet 5-sarjalaiseksi).

http://www.bimmerfest.com/forums/attachment.php?attachmentid=352052&d=1354745803

M-sporttina ja farkussa näyttää tältä

http://www.dbdesign.be/galleries/BMW/BMW%203-series%20Touring%20F31%20M-sport%20Colors/content/images/large/DSC01791_EDIT-BMW-3-Series-Touring-_F31_-M-sport-color8-sparkling-bronze.jpg

Pilarien listat ovat vakionakin kiiltävän mustat. Mulla on kiiltävän mustat pilarien listat ja ne hopeat listat kiertää reunoilla.

Siinä on kiiltolistainen auto

http://imageshack.us/photo/my-images/259/dscn1776z.jpg/

M1kke

Lainaus käyttäjältä: Loungeliner - 26.01.13 - klo:06:49
Luvattiinko toimitusta mihin kohtaan kesää? Oma jahkailu keskittynyt nyt bensa-DSG-FR:n ja manuaalidieselin välille. Molemmat siis tämän hetken malliston yläpäästä... Diesel-FR:ssä ei konfiguraattorin mukaan ole Climatronic vakiona?

Omat ajomäärät ei puolla disukkaa, mutta arvelen että vähän ajettuna dieselin jälleenmyyntiarvo olisi joskus parempi?

Tarkka ajankohta ei ole selvillä, luultavasti venyy heinäkuulle.

Seatin sivujen mukaan FR-varusteluun kuuluu aina Climatronic ja niin myyjäkin sanoi. Ihmetteli sen olemista konfiguraattorin lisävarustelistalla kun valitsee dieselin ja lupasi olla tuosta maahantuojaan yhteydessä.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 26.01.13 - klo:10:49
Minulla on tuo vaalea ruskea ja todella tykkään siitä.

On kyllä tyylikäs väri. Varsinkin bemuun, kun niitä näkee yleensä vain mustina ja valkoisina. Toki oma kehu haisee, kun itselläkin on ruskea, mutta on nuo ruskean tietyt sävyt todella hienoja. Jokusia vuosia sitten en olisi voinut kuvitellakaan ostavani ruskeata autoa, mutta kun kerran näki sopivan sävyn Porschen mainoksissa, niin johan mieli muuttui.

al

Harmi kun F30:ssäkin värivalikoima on M-sport -paketin yhteydessä melkoisen rajattu ja tuota ruskeaakaan ei siihen saa tilattua :(

OT: Yleensä nuo "pappavärit" muuttaa melkoisen paljon luonnettaan kun auto on muuten sopivasti rassattu. Muutama vuosi sitten bemarifoorumilta jäi tämä oliivinvihreä E60 mieleen hyvänä esimerkkinä:

...

autofanaatikko

Joo ei se lines ole tosiaan mikään pakollinen F30-malliin (siis välttämättä).

Itse tein mieluummin ainakin niin, että otin käytännöllisyys, business ja näkyvyys-paketit joissa tulee yhtä ja toista sälää, mm. valopaketti jota ilman vakiokankainen ja lähes vakiovarusteinen auto näyttää minusta tosi köyhältä. Valopaketissa tulee led-valot ulko-ovenkahvoihin, valot etuhäikäysysuojiin, maavalot etu- ja takaoviin, orassit valojuovat etu- ja takaoviin (valon teho säädettävissä), lattiavalot edessä vasemmalla ja oikealla, lukuvalot edessä ja takana ja jossain noista paketeista tulee myös lisäpistorasia taakse jotta takapenkillä on kivempi kattella vaikka piirrettyjä kun vehkeille on oma latauspistoke.

Noiden kolmen paketin lisäksi otin harjattua alumiinia olevat sisälistat (ns. pianolakattu reunus kojelaudan listassa) ja mustan sisäkaton. Hifi-paketti toi paremman äänen ja ulkonäköeroina keskikaiuttimen keskinäytön taakse ja diskantit etuovien nurkkiin. Sport automaatti (lisähinta noin 200,00 eur) toi rattiin vaihdevalitsimet, sport+ ajotilan ja miljoona kertaa vakiota tyylikkäämmän ja käteenkäyvemmän vaihdekepukan jossa suojapussikin on nahkaa (vakiossa on vain muovilevy). Sitten otin vielä sport-ohjauspyörän ja etupenkkiin kaikki sähkösäädöt ja samoin peileihin himmetimet ja sähköisen käännön koria vasten. Otinhan minä myös laajennetun mittariston joka hävittää tuon vanhahtavan kulutuksen viisarinäytön ja tuo tilalle mm. effient dynamics näkymän ja mittariston keskinäyttöön hetkellisen kulutuksen digitaalisena sekä myös radiokanavat ja usb-tikun kappaleiden nimet siihen mittarien väliin (näkyvät siinä ainakin niitä selatessa), ilmeisesti myös saapuvien puheluiden nrot saa siihen näkyviin...

Noilla kilkkeillä autosta tuli edes vähän hienompi kuin pelkällä business paketilla ja ilman että tarvitsi ottaa mitään lines-versiota.

Ne lines-paketit ovat minun mielestäni aivan tolkuttoman hintaiset ja nuo edellä mainitut lisukkeet tulivat paljon halvemmaksi kuin yksikään Lines-paketti (siis jos en laske peilijuttuja tai penkkien säätöjä mukaan, sillä ne olivat todella hintavat). Toki otin noiden lisäksi muutakin tavaraa joten lisävarusteiden yhteissumma kohosi kalliimmaksi kuin yhdenkään lines-paketin, mutta sillä rahalla sai paljon enemmän kuin mitä nuo linesit antavat.

Linesit ovat sport-linestä tai M-sport-pakettia lukuunottamatta silkkaa rahastusta ja tarkoitettu tylsille autonostajille jotka haluaa enemmän kuin perusauton, mutta eivät jaksa modata sitä pala palalta ja sitten mieluummin ottavat tuollaisen valmiin linjan eikä yhtään mitään muuta siihen päälle. Sport linesissa on oikeasti jotain sisältöäkin sille käytetylle rahalle ja samoin toki hintavassa M-sportissakin. Modern ja Luxyry on minusta ihan huuhaata.

werty

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 26.01.13 - klo:09:34
Olisi se A6 ollut hienompi ilman listoja näköjään. En tajunnut edes kysyä tuollaista optiota. Paljon nuorekkaamman näköinen etenkin noilla Rotor -vanteilla.

Ainahan ne voi retrofitata mustiin, Bemareissa ainakin listat vaihtuu suhteellisen helposti, miten lie Audissa kiinnitetty? Hintakaan ei muistaakseni Bmw:n shadowline listoilla ollut paha.

Uppe

Sen piti olla aamulla ihan normaali ruokakauppareissu....
Hetken mielijohteesta tuli kuitenkin käytyä Audi-kaupassa ja tilattua A4 Sedan Alpine Pro Quattro, diisselinä ja sport&comfort-paketilla sekä parilla muulla pikkujutulla. :)

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Skula - 25.01.13 - klo:18:32
Ilman Lines paketti, koska en halua maksaa sellaisista jutuista mitä en kaipaa..

Joku väri voisi kiiltolistoja kaivata. Itse katselin mm. tuota ruskeaa sävyä niin se ei tuntunut kaipaavan. Toinen vaihtoehto olis se vielä tummempi ruskehtava.. Sekään ei mielestäni välttämättä niitä kaipaa..

Ainoa mitä mietin, että jos touring malli sittenkin..

Ensi kuun loppuun kampanja on voimassa, ja jos nyt tilais ton bensaversion, toimitus menisi touko/kesäkuulle.. Joten kiire ei tän kanssa voi olla :)

Tummempi ruskea on se Havanna eli se mikä sulla on tuossa tarjouksessakin. Vaaleampi on Sparkling Bronze eli se mikä tuo myynnissä oleva koeajoautokin on.

Oman makuuni tuo Havanna on vähän liian pappa ja pliisu. Tuo vaalea on kuin kameleontti, tosi hienot "kiteet" (vaikka ei oo helmiäisväri) ja vaihtaa sävyä sen mukaan miten valo osuu ja kuinka hämärää tai kirkasta on.

Shamppanja on myös jotenkin vanhan miehen auton väri ja sen värin hylkäsinkin aika äkkiä, vaikka ensiksi vähän ajettelinkin sitä.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 26.01.13 - klo:10:49
Minulla on tuo vaalea ruskea ja todella tykkään siitä. Ei ehkä sporttisin väri, mutta saa auton näyttämään arvokkaalta ja kokoaan isommalta (jotkut luulleet 5-sarjalaiseksi).

http://www.bimmerfest.com/forums/attachment.php?attachmentid=352052&d=1354745803

M-sporttina ja farkussa näyttää tältä

http://www.dbdesign.be/galleries/BMW/BMW%203-series%20Touring%20F31%20M-sport%20Colors/content/images/large/DSC01791_EDIT-BMW-3-Series-Touring-_F31_-M-sport-color8-sparkling-bronze.jpg

Pilarien listat ovat vakionakin kiiltävän mustat. Mulla on kiiltävän mustat pilarien listat ja ne hopeat listat kiertää reunoilla.

Siinä on kiiltolistainen auto

http://imageshack.us/photo/my-images/259/dscn1776z.jpg/

Tummat kattokaiteet ja tummat listat näyttää vaan niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin kulille. Ei voi mitään. Tämä tummaoptiikkahomma on muutenkin joku ihme Bemari/Audimiesten juttu  ;).
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: werty - 26.01.13 - klo:16:32
Ainahan ne voi retrofitata mustiin, Bemareissa ainakin listat vaihtuu suhteellisen helposti, miten lie Audissa kiinnitetty? Hintakaan ei muistaakseni Bmw:n shadowline listoilla ollut paha.
Audissa ei ole mustia (kiilto)listoja olemassakaan tietääkseni.
On joko nuo kiiltolistat tai sitten ei. Jos ne jättää pois niin on vaan mustaa kumia (joka sekin toki paremman näköinen mielestäni kuin kromilistat ;) )

Newman

Lainaus käyttäjältä: vorkki - 25.01.13 - klo:14:25
Myyjä varmaankin muisti opastaa ennen koeajoa että BMW:llä liukkaalla ajettaessa ajamisen ilon saavuttamiseksi kytketään DSC päälle?
Olisipa ollut kummallinen myyjä vaan mistä näistä tietää... Tarkoitit siis varmaankin DTC:tä (Dynamic Traction Control), joka sallii pienet luistot niin kutsutun ajamisen hauskuuden nimissä? Ajonvakautus pysyy siis päällä mutta on sallivampi. Sport+ kytkee sitten kaikki pois paitsi "sähköisen lukkoperän".

jkvi

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 26.01.13 - klo:17:11
Tummat kattokaiteet ja tummat listat näyttää vaan niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin kulille. Ei voi mitään. Tämä tummaoptiikkahomma on muutenkin joku ihme Bemari/Audimiesten juttu  ;).
Toki alkuperäinen shadowline on omalla tavalla hieno. Mutta jälkeenpäin apinoituna menee överiksi. Ainakin pojan ostamassa e39:ssä sähkömiehenteipillä tehty näytti kauempaa ensisilmäyksellä ihan ok:lta, mutta kyllä se poika ne teipit pois irroitteli :)
CRDi & Collection

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Uppe - 26.01.13 - klo:16:43
Hetken mielijohteesta tuli kuitenkin käytyä Audi-kaupassa ja tilattua A4 Sedan Alpine Pro Quattro, diisselinä ja sport&comfort-paketilla sekä parilla muulla pikkujutulla. :)

Tulikos laitettua nimi paperiin hinnat alkaen vai 130 kW:n dieselistä?

Uppe

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 26.01.13 - klo:20:27
Tulikos laitettua nimi paperiin hinnat alkaen vai 130 kW:n dieselistä?

Hinnat alkaen,ei mopolla mahdottomia  :)

Tonto

Lainaus käyttäjältä: Uppe - 26.01.13 - klo:20:35
Hinnat alkaen,ei mopolla mahdottomia  :)

Onnittelut hankinnasta! Saako udella miksi mese meni näin pian kiertoon?

wolf6

Lainaus käyttäjältä: Uppe - 26.01.13 - klo:16:43
Onnittelut! Minkä värisenä otit?
A3 Premium

Uppe

Lainaus käyttäjältä: wolf6 - 26.01.13 - klo:20:55
Onnittelut! Minkä värisenä otit?

Kiitoksia! Samasta kaupasta ostin mistä sinäkin. Väriä saa arpoa vielä päivän pari mutta jäänhopeaan päädyn.

Lainaus käyttäjältä: Tonto - 26.01.13 - klo:20:51
Onnittelut hankinnasta! Saako udella miksi mese meni näin pian kiertoon?

Mersusta jäi erittäin positiivinen kuva,kiertoon meni vain vaihtelunhalun takia ja siksi että halusin nelivedon.

Skula

Eräs ystäväni muisti sekoittaa autovaihtopakkaani hivenen lisää..

Muistutti että onhan minulla mahdollisuus pitää (halutessani) tuo Vanha Herra.. Ja siten ostaa se kangaskattoinen auto. Olisihan tuolla avolla sitten ajoaikaa ihan reilusti..

Ja kuulemma, tapanani on vaihtaa noita autoja niin ripeästi että johan tuo avokki syksyn tullessa olisi suurella todennäköisyydellä menossa vaihtoon... (vaikka tässä elämän- ja rahatilanteessa tuota vahvasti epäilen)

Niin.. Mutta, olen kuitenkin edelleen sitä mieltä että tuo nelivetoinenbensaautomaatti BMW, joka on tarjouskamppiksessa, houkuttelee niin kovasti että se on toistaiseksi ykkösvalinta.. Vaikka sen toimitus menisikin kesäkuulle...

X-drive kamppis jatkuu siis helmikuun loppuun, joten sinneasti on aikaa miettiä tilaanko tuollaisen bemarin joka ei tarvitse kiiltolistoja niin paljon kuin kiinalaiset Volvot, ja muut korean ihmeet  :P

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 26.01.13 - klo:16:50
Tummempi ruskea on se Havanna eli se mikä sulla on tuossa tarjouksessakin. Vaaleampi on Sparkling Bronze eli se mikä tuo myynnissä oleva koeajoautokin on.

Niin, jos nyt tekisin kauppoja niin värivalinta on vielä avoin.. Harvinaista kyllä, liikkeessä on kuulemma nähtävillä useampaa väriä livenä.. (joskaan ei hallissa)
Romurautaa ja paalivehkeitä.

al

Lainaus käyttäjältä: Skula - 27.01.13 - klo:11:15
X-drive kamppis jatkuu siis helmikuun loppuun, joten sinneasti on aikaa miettiä tilaanko tuollaisen bemarin joka ei tarvitse kiiltolistoja niin paljon kuin kiinalaiset Volvot, ja muut korean ihmeet  :P

Niin, jos nyt tekisin kauppoja niin värivalinta on vielä avoin.. Harvinaista kyllä, liikkeessä on kuulemma nähtävillä useampaa väriä livenä.. (joskaan ei hallissa)

Parempihan värejä onkin katsella muualla kuin showroomissa, niin saa todellisen käsityksen siitä miltä auto tulee omassa pihassa näyttämään :-)

Mutta itsellänikin tuo xDrive-kamppis vähän houkuttelisi; sanokaapa joku enemmän F30:sta ja ehkä myös B8:sta kokemusta omaava, että miksi EI kannattaisi vaihtaa A4 -> BMW ?

Skula

Lainaus käyttäjältä: al - 27.01.13 - klo:11:22
Mutta itsellänikin tuo xDrive-kamppis vähän houkuttelisi; sanokaapa joku enemmän F30:sta ja ehkä myös B8:sta kokemusta omaava, että miksi EI kannattaisi vaihtaa A4 -> BMW ?

Markku J on varmaan ainakin yksi hyvä kertomaan totuuksia.. Vaikka itsellänikin on kokemusta juurikin melko lailla kilpakumppaneista A4 2.0TFSI q Stronic..

Minä en löydä noihin suuria eroja. Molemmat trendikkäitä ja tyylikkäitä, laatutietoisen valintoja, joskin BMW tuoreempi ja jotenkin sofistukoituneempi (rumasti sanottuna, ehkä "vanhoillisemman" brandin omaava) valinta..

Itse pidän molemmista.. Molempi parempi  ;D
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Markku J

Molemmat ovat hienoja autoja, kuten skula totesi. Makuasia pitkälti. Itse olen pitänyt tästä "kauhun tasapainosta", jossa pihalla on yksi kumpaakin merkkiä. Ne ovat jotenkin vaikeasti kuvailtavalla tavalla fiilikseltään erilaisia autoja.

Kolmossarja ja A4 ovat molemmat ajajan autoja oikein varusteltuina. Sopivan kompakteja ollakseen sporttisia ja hyviä ajettavia. Kannattaa kokeilla moelmmat ja päättää omien tuntemusten pohjalta. Metsään ei mene kumpikaan valinta. Itse hylkäsin FL A4:n viime vaihdossani sen malli-iän vuoksi. Bemun F30 olisi siinä suhteessa turvallisempi valinta.

Minun tekisi kovasti mieli 330dA xDriveä seuraavaksi autoksi, jos talous sen joskus sallii.

-TimoS-

Katselin tuota A6 esitettä.
Ihan oikeastiko tuo neliskanttinen näyttö nousee keskelle näkymiä, jotka ovat muutoin linjakkaita...?

-TimoS-

Siis tämä.

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 27.01.13 - klo:11:53
Minun tekisi kovasti mieli 330dA xDriveä seuraavaksi autoksi, jos talous sen joskus sallii.

Tuollainen vielä tulevan nelossarjan kuorissa, niin siinäpä olisi peli.

Levjsa

Lainaus käyttäjältä: -TimoS- - 27.01.13 - klo:12:21
Ihan oikeastiko tuo neliskanttinen näyttö nousee keskelle näkymiä, jotka ovat muutoin linjakkaita...?

Näin se tekee. Mutta napinpainalluksellahan sen saa piiloon :)

autofanaatikko

Skulalle vielä jotain varusteluvinkkejä...

En voi olla kehumatta tummennettua tuulilasin yläreunaa (on käytännöllinen ja myös hieno) ja se maksaa suunnilleen sata euroa.

Miettisin myös tätä pakettia, siinä tulee paljon kaikkea fiksua...

Käytännöllisyyspaketti:
- Säilytystilapaketti (Sis. esim. 12V virtalähteet taakse ja tavaratilaan, verkot selkänojiin ja tavaratilaan)
- Valopaketti (Sis. esim. valaistut ulko-ovien kahvat, luku- ja tunnelmavalot eteen ja taakse)
- Lämmitettävä ohjauspyörä

Mun mielestä myös musta sisäkatto sopii oikein hyvin tuon peruskankaan ja alumiinisten sisälistojen kaveriksi (joita olet ajatellut) ja tuo siihen jotain potkua lisää eikä saa autoa näyttämään ihan perusmallilta.

Aut. himmentyvät ja koria vasten sähköisesti taittuvat ulkopeilit on kanssa osoittautuneet hyödyllisiksi vaikka olinkin joskus sitä mieltä, että ne on ihan turhat.

Ristiseläntuensäätö on aika must juttu ja nehän ei kuulu vakiona noihin sport-penkkeihinkään. Se on meinaan oikeasti hyvä ja bemarissa todella laajasäätöinen ja hyvin selkää tukeva (toimii sähköllä).

Sport-automaattia miettisin kanssa, se vakiokeppi suojineen on ainakin minusta ruma ja kolho versus sport-kepukka. Lisähinta noin 250 euroa.

Muuten sulla onkin mietittynä jo todella hyvät varusteet ja listalla monta sellaista mitä mulla ei oo.

Mulla on autossa kiiltolistat, ei olleet kovin kalliit, niin ne tuli otettua. Sopii mun mielestä ruskeiden värien kaveriksi ja yleensäkin tummiin sävyihin yhdistettynä antavat arvokkaan lookin. Otin ne siksikin, että kun auto ei ole lines-varusteinen, niin ulkokuoressa on edes jotain perusversiosta poikkeavaa. Sporttiseksi ne ei ehkä autoa tee, tosin ompa jotkut ottaneet ne M-sportinkin yhteyteen.

nemos

Lainaus käyttäjältä: -TimoS- - 27.01.13 - klo:12:21

On tuo ainakin tyylikkäämpi ratkaisu kuin BMW 6-sarjan irrallisen näköinen näyttö
Volvo XC60 T8 Inscription

Markku J

Minusta ainakin Bemarin uuden kolmossarjan irrallisen näköisen näytön toteutus on linjakkaampi kuin Audin kolho suorakulmainen näyttö. Audin halpisversiossa myös karkea resoluutio häiritsee silmää. Onneksi sen saa napista pois näkyviltä. Ei taida onnistua ohjelmoimallakaan default -asetukseksi sen piiloon jäänti, mikä olisi minulle mieluisempi vaihtoehto ?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy