Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

TeBsu

Kerran eräs tuttavani oli mennyt tarjomaan autoaan yhteen pääkaupunkiseudun skoda merkkiliikkeistä, niin myyjä oli mennyt tutkimaan vaihtoauton hanskalokerosta, toisen liikkeen tarjouksen. Kaiken lisäksi hyvitti vielä vähemmän kun edellinen liike.. Minun mielestä aika törkeetä toimintaa myyjältä, koska eihän sillä ole oikeutta mennä edes tutkiin auton muuta omaisuutta. No kaupat jäi tekemättä ja tästä lähdin ainakin ite tulee boikotoitua nuo liikkeet....  :D
lord of the rings

skriko

Lainaus käyttäjältä: muuli1010 - 21.01.13 - klo:22:30
Ehka henkilokohtainen ongelma tulee siita etta yleensa noissa papereissa mita joutuu pyorittelmaan lukee "luottamuksellinen" tai jotain vastaavaa.

Minkäslaiset sanktiot siinä sitten lukee seuraavan jos menet kertomaan luottamuksellisen tiedon kolmannelle osapuolelle.??

vkjoki

Minusta kauppaa käydään kymmenillä eri tyyppisillä pirueteilla niin, että sekä myyjä että asiakas kokevat kaiken menneen reilusti. Eikä reiluuteen koskaan huijaus ja valehtelu kuulu. Jos vajaat sata tarjousta olen kaikkiaan saanut, ei niistä yksikään ole ollut luottamuksellinen. En kylläkään ole paljastanut kilpailijoille, mistä liikkeistä olen tarjouksen saanut ja millainen tarkkaan ottaen kilpailijan tarjous on ollut.

Aika monenlaisilla tekniikoilla se voittajatarjouskin on tullut:
- "Tämä on meidän ensimmäinen ja viimeinen tarjous, yhtään pelivaraa ei ole." Eikä ollut, ei euroakaan. Mutta oli paras.
- "Mietittiin vielä yön yli, tässä olisi uusi tarjous, miltäs nyt näyttää?" Kaupat syntyivät.
- "Ei me tarjota, mutta kerro hinta, jolla teet kaupat." Pudotin välirahaa vielä tonnin parhaasta, ja liike ilmoitti, että OK.
- "Ai sillä hintaa olet luvannut kaupat tehdä. Eihän sulla vielä ole nimeä paperissa - me nokitetaan 200,-:lla." Kauppoja ei tullut, koska kauppa oli jo suullisesti eli sitovasti sovittu.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Taky

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 21.01.13 - klo:23:27
- "Ai sillä hintaa olet luvannut kaupat tehdä. Eihän sulla vielä ole nimeä paperissa - me nokitetaan 200,-:lla."

Tuosta tulikin mieleen 2004 kun Seatin Toledo TDi oli haussa, kyselyitä pitkin poikin eteläistä suomea.
Haarukka välirahassa oli huima, kuusi ja puoli tonnia! Ei siinä kovinkaan kauaa tarvinnut miettiä missä kaupat tehdään kun 1. ja 2. välinenkin ero oli kolmata tonnia.
"Parhaan" fiiliksen sain Kehä III Seat kauppiaalta jonka vaihtohyvitys oli sitä luokkaa että väliraha oli aika lähellä em 6500â,¬:a, kun hän soitti juuri kun oli startannut HKI:stä hakemaan Toledoa Huittisista ja kysyi että tuleeko kaupat johon totesin että tulee, mutta kenen kanssa ja jos aiot olla mukana niin valirahaa pitää pudottaa merkitävästi.
No hän mietti puhelimessa minuutin verran ja teki _merkittävän_ liikkeensä - 200â,¬ pois välirahasta...
Tähän saatoin hyvillä mielillä todeta että 150 km päässä odotti sama auto ja väliraha on reilut kuusi tonnia pienempi - silloin tuli puhelimessa hiljaista jota tuntui vain jatkuva kunnes lopulta kysyin että oletko siellä vielä..... Päivän jatkoja lopulta sai sanottua ja linja meni poikki.
En olisi uskonut että noin "koville" otti - tai mikä mahtoi ollakaan syynä, mutta ihan totta koko kuvio.
Pari kertaa kaupan "hävinnyt" myyjä on kysynyt millä hinnalla kauppa siten syntyi ja kun kerrottu on niin myyjä on kohteliaasti ilmoittanut että heidän pitänee hieman tarkastalla omia tarjouksiaan.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

ekiX

Nykyään automyyjät on Autotalli.comin myyjiä. Netistä katsotaan vaihtoauton hinta halvimmasta 'vastaavasta' riippumatta auton kunnosta ja varusteista.

Antti O

Minulla on ajankohtainen tilanne kun tekisi mieli vaihtaa clio ( http://www.nettiauto.com/renault/clio/5341368 )
uuteen poloon. Kyllä ne myyjät jostain samankaltaisesta systeemistä noita taitaa laskea. Meinaan parista eri ketjun liikkeestä on tullut parin kympin heitolla tarjoukset autosta. Hyvitykset tuntuu melko nahkeilta, saa nähdä päädynkö nyt edes lähtemään kaupoille kun tuntuu että pitäisi todella halvalla luopua mielestäni erittäin hyvästä autosta. Olen myyjille vielä tehnyt erikseen selväksi miten hyvästä yksilöstä on kyse ja esitellyt autoa, mutta ei tunnu juurikaan hyvityshinta muuttuvan ensimmäisestä arviosta.

sambolo

Kukaan käyttänyt auton vaihtoon tuota autotarjoitin.fi palvelua?
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

metS80

Lainaus käyttäjältä: Taky - 22.01.13 - klo:06:52
...
Pari kertaa kaupan "hävinnyt" myyjä on kysynyt millä hinnalla kauppa siten syntyi ja kun kerrottu on niin myyjä on kohteliaasti ilmoittanut että heidän pitänee hieman tarkastalla omia tarjouksiaan.

Kyllä mulla on pari kauppiasta mm viimeks Rellukaupoissa sanonut, että ei heidän olis mitään mieltä tehdä tollasta kauppaa, kun olen hieman suuntaa antavaa vinkkiä toteutuneesta välirahasta antanut.

Kerran olen näyttänyt toisen liikkeen tarjouksen "luottamuksella" aika tutulle kauppiaalle, kun ei omasta merkistä ollut samoilla havuilla ollenkaan. Yleensä teen viime hetken tarjouksen kotikontujen kauppiaalle parin sadan päälle halvimmasta- senverran voisin olla valmis maksamaan siitä olettamuksesta, että sijaisauto ym takuupalvelu olisi mahdollisesti helpompaa. Kertaakaan kukaan ei ole tullut edes siihen vastaan kun ero on ollut tonnien luokkaa.
Mansessa kalliimpaa tää autoilu. Kokemuksen mukaan, Tojon ehkä "saisin" täältä ostettua.
kadettx2>isocorolla>taunus>orion>passat>pajero>sierra>mondeox2>passat>9-5>octavia>S80x2>Grand Scenic>Mondeo>Ateca>Tarraco

Skula

On tämä vaikeeta..

Kävin ajamassa uuden A3:n, Polon, Golfin , piruuttani myös Sciroccon, ja lopuksi sitten NeitiX:n Audisentterin infotiskin takaa.. (joka oli muuten helpoiten ajoon saatu ikinä, ei tarvinnu nöyrästi anoa, eikä papereita tms täytellä)

Jos olisin ostamassa kakkosautoa, niin noista autoista kaikki ajais asiansa.. Mutta sitten se iso mutta, yksikään ei tuntunut siltä että haluaisin ajaa tolla myös leppoisia pitkiä pätkiä, Neiti X mukaanlukien - sori!..

Kaikki rispektit kyseisille autoille, mutta en vaan löydä sitä samaa fiilistä johon olen tottunut mm. CC:n, Passatin, Vanhan Herran ja Mondeonkin kanssa.. Joku sellainen leppoisa fiilis joka tulee kun ympärillä on enemmän peltiä ja alumiinia, muovia unohtamatta..

Ja koska budjetti on kuitenkin tuolla 40ke nurkilla, tai vähän yli, ei vaihtoehtoja kamalasti jää, ja jostain on tingittävä..

Katsotaan nyt mitä tästä seuraa................
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Markku J

Miten olisi saksantuonti 2011 -mallinen A6 sopivilla herkuilla. Voisi onnistua hyvinkin n. 40 th budjetilla.

Skula

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 22.01.13 - klo:12:48
Miten olisi saksantuonti 2011 -mallinen A6 sopivilla herkuilla. Voisi onnistua hyvinkin n. 40 th budjetilla.

Jos sellainen olisi jo itsenäisen Suomen kamaralla, jossain autoliikkeessä tarjolla, niin miksei..

Vahvasti kuitenkin epäilen sitä että olisi, tai ainakin tässä kohtaa hinta pompsahtaisi yli, koska liikekin haluaa netota, ja tuskin lähden sellaista itse "tilaamaan"..

Seurattuani nettiautoa, olen myös tullut siihen tulokseen, että about vuoden vanhasta autosta joutuu liikkeelle maksamaan aivan liikaa rahaa.. Ja toiseksi, sopivilla varusteilla ei vaan ole edes tarjontaa, koska en halua perus Businesta..

terou

Käyppä skula kokeilemassa lexusta , hinnat todella kohdallaan 2008 -> mallisissa is mallistossa (esim is 250 , 350). Sisätilat huippuluokkaa ja ajettavuus ei kyllä häpeä saksanvastineita millään tavalla.

Varustetaso runsas varsinkin luxeryssä ja hinta laatu/suhde vähintäänkin kohdallaan. Ja sopii budjettiin paremmin kuin hyvin.

Saattaa jopa yllättää todella positiivisesti näin kävi itselle kun vaihoehtoina oli mb, audi ja bmw.
Puolivahingossa kävin kokeilemassa is-250 mallia ja pesi muut vaihtoehdot a4 jne todella helposti. Jäi vielä kymppitonni budjetistakin ylimääräistä.

Skula

Kaksatanen Lexus käyty katsomassa, ja siinä ei oikeastaan innostanut mikään muu kuin ulkonäkö ja hybriditekniikka.. Siihen se sitten jäi.. Vähän semmoinen Toyota mikä Toyota fiilis kautta linjan..

Ikää autolla ei saisi olla juuri vuotta enempää.. Joten se rajoittaa kyllä Lexusta haitaristani.. Mieluiten ihan uusi, tai just sopivasti herätelty auto on hakusessa ;)

metS80

Jokanen tietenkin kehuu omaa valintaansa, mutta mun mielestä ei kannata unohtaa "köyhän miehen volvoo" eli Fordia.
Päivitä Mondeosi loppuunmyyntimallin design varusteltuun. Ei tuokaan lienee ihan nopeasti käy- omaani odotellut jo kohta 4 kuukautta!
kadettx2>isocorolla>taunus>orion>passat>pajero>sierra>mondeox2>passat>9-5>octavia>S80x2>Grand Scenic>Mondeo>Ateca>Tarraco

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: muuli1010 - 21.01.13 - klo:22:30
Ehka henkilokohtainen ongelma tulee siita etta yleensa noissa papereissa mita joutuu pyorittelmaan lukee "luottamuksellinen" tai jotain vastaavaa.

Piti ihan tarkistaa noista Velosterin tarjouspapereista (pdf:iä), eikä kummassakaan luottamuksellisuuteen viitattu sanallaan. Selvyyden vuoksi sanottakoon, että itse dokumentteja en laita kiertoon, mutta se nyt on lähinnä muotoseikka. Numerothan se oleellisin tieto kuitenkin on.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Skula

Lainaus käyttäjältä: metS80 - 22.01.13 - klo:14:06
Jokanen tietenkin kehuu omaa valintaansa, mutta mun mielestä ei kannata unohtaa "köyhän miehen volvoo" eli Fordia.
Päivitä Mondeosi loppuunmyyntimallin design varusteltuun. Ei tuokaan lienee ihan nopeasti käy- omaani odotellut jo kohta 4 kuukautta!

Enpä ollut ajatellut Mondeota vaihtoehtona.. Kävin konffaamassa 200heppasen automaatti dieselin, kovilla varusteilla.. Halpaahan tuo näyttäis suhteessa olevan, reilusti alle 50ke.. Mutta kun en vain jostain syystä syty Mondeon muotoiluun..

Suhdettani uuteen Mondeoon kuvailkoon se että en ole kiinnittänyt siihen mitään, en siis mitään huomiota vaikka olen asioinut Ford liikkeissä useampaankin otteeseen viimeisen parin kuukauden aikana, en edes muista nähneeni mokomaa liikkeessä, vaikka sellainen ihan varmasti liikkeestä löytyy.. En tiedä, ehkä suhde voisi muuttua koeajon jälkeen  ???

(edit:lisäys, muistin että muutama silmäys tuli Mondeoon luotua kun vertasin Focuksen ulkoista habitusta Mondeoon joku aika sitten, mutta en muista edes minkä värinen se Mondeo oli..)

tuRboman

Mites pahasti Skula hylkii Opelia? Ei kai, jos Fordkin kelpaa  ;)
Insignia on todella hyvä ajaa ja erittäin miellyttävä auto kaikin puolin. Oisko niissä mitään saumaa?

Ja piti itsekin katsoa sähköposteista viimeisimmät tarjoukset joita olen uusista autoista pyytänyt. Ei niissä lukenut mitään luottamuksellista yms.
"All 4 The Driver"

Skula

Inkku.. Hmm.. Konffataan kohta.. Joskus tämmöisestä hieroin jo kauppoja.. Täytyy palautella fiilikset menneestä, kunhan ensin selviän tästä Ford kortista..

Nyt mulla on konfiguraattorissa Kuga auki.. Tuo on pakko käydä kyllä tsekkaamassa vaikka periaatteessa kitymaasturit on OUT.. Edullisen tuntuinen, hyvillä varusteilla sekin reilusti alle 50ke..

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Skula - 22.01.13 - klo:14:59
Inkku.. Hmm.. Konffataan kohta.. Joskus tämmöisestä hieroin jo kauppoja.. Täytyy palautella fiilikset menneestä, kunhan ensin selviän tästä Ford kortista..

Mä kävin keväällä 2010 Insigniaa ajamassakin, joku yli 200 hepoinen automaattiturbonelikko se oli. Sen vain muistan, että tuntui kuin kaikkia luvattuja kaakkeja ei olisi pellin alla ollut. Samaa lopputulemaa on ollut eri lehtien mitatuissakin kiihtyvyyksissä. Muutenhan auto on hintaansa nähden aika hyvin pakattu täyteen lisukkeita.

Skula

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 22.01.13 - klo:15:09
Mä kävin keväällä 2010 Insigniaa ajamassakin, joku yli 200 hepoinen automaattiturbonelikko se oli. Sen vain muistan, että tuntui kuin kaikkia luvattuja kaakkeja ei olisi pellin alla ollut. Samaa lopputulemaa on ollut eri lehtien mitatuissakin kiihtyvyyksissä. Muutenhan auto on hintaansa nähden aika hyvin pakattu täyteen lisukkeita.

Tämän minäkin muistan.. Tuo "hävittää" tehot jonnekin.. Itse olen koeajanut Inkkua kun se tuli markkinoille, silloin ajoin jotain dieseliä, ja sen jälkeen olen ajanut myös 2.0T konetta.. Kumpikin tuntui numeroihin verrattuna lussuilta..

P.Alikka

Lainaus käyttäjältä: Skula - 22.01.13 - klo:15:15
Tämän minäkin muistan.. Tuo "hävittää" tehot jonnekin.. Itse olen koeajanut Inkkua kun se tuli markkinoille, silloin ajoin jotain dieseliä, ja sen jälkeen olen ajanut myös 2.0T konetta.. Kumpikin tuntui numeroihin verrattuna lussuilta..
Paremmin tietävät korjatkoon, mutta ulkomuistista heitän, että perinteinen automaatti ja melkoinen omapaino taitaa olla omiaan "hävittämään" tehoja. Taitaa olla oman luokkansa painavin auto tuo Insignia?
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

vkjoki

^ Perinteinen automaatti saattaa pikkuisen heikentää maksimikiihtyvyyttä, mutta korkean omapainon vaikutus on aivan selkeä. Siis maksimiteho jaettuna omapainolla korreloi erittäin merkitsevästi maksimikiihtyvyyden kanssa.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Ohikulkija

LainaaMites pahasti Skula hylkii Opelia? Ei kai, jos Fordkin kelpaa  ;)
Insignia on todella hyvä ajaa ja erittäin miellyttävä auto kaikin puolin. Oisko niissä mitään saumaa?

Ilmeisesti Insigniasta on tulossa kohta puoliin päivitys.
http://auto.freenet.de/news/neuheiten/oberklassetechnik-haelt-einzug_3463270_553858.html?pictureshowoffset=0

Ohikulkija

Kohta ja kohta. 2015 ilmeisesti.

esakom

En nyt skulan autohistoriaa muista, mutta mites tuo bmw:n kamppis, neliveto ja automaatti käytännössä kaupan päälle+hieman varusteita. Lisävarusteita ei kyllä hirveästi kärsi ruksia, mutta silti... http://www.bmw.fi/fi/fi/newvehicles/3series/sedan/2011/showroom/xdrive/index.html

tuRboman

Lainaus käyttäjältä: P.Alikka - 22.01.13 - klo:15:17
Paremmin tietävät korjatkoon, mutta ulkomuistista heitän, että perinteinen automaatti ja melkoinen omapaino taitaa olla omiaan "hävittämään" tehoja. Taitaa olla oman luokkansa painavin auto tuo Insignia?

Mulla oli Saabissa samainen voimalinja 2.0T + Automaatti ja Haldex nelikko. Näppituntumalta auto oli huomattavasti lussumman tuntuinen kuin vastaava manuaali etuveto. Eli tuossa tekniikassa olisi parannettavaa. Mutta lujaa tekoa se on. Ja Siksi Inkkua suosittelin, kun se ainakin omalla kokeilulla on ollut (2.0T sedan sekä 2.0DTi 4x4 farkku) loistava ajaa, todella jämäkkä, hyvät penkit ja kaikin puolin miellyttävä auto. Mutta ei mikään raketti (GM tekniikkaa liikaa). 2.8v6t liikahtaisi, mutta se kuluttaa enemmän kuin BMW X5 isolla bensakoneella...
"All 4 The Driver"

Skula

Lainaus käyttäjältä: esakom - 22.01.13 - klo:20:12
En nyt skulan autohistoriaa muista, mutta mites tuo bmw:n kamppis, neliveto ja automaatti käytännössä kaupan päälle+hieman varusteita. Lisävarusteita ei kyllä hirveästi kärsi ruksia, mutta silti... http://www.bmw.fi/fi/fi/newvehicles/3series/sedan/2011/showroom/xdrive/index.html

Tänään kävin pyörimässä tuossa Autokeskus Vantaalla.. Sain ihan yksin pyöriä liikkeessä, asiakkaita tuli ja meni, minuun ei otettu kontaktia, ainakin osalla oli sovittuja aikoja myyjien kanssa..

Aivan perseestä..

Sen verran mitä istuin tuossa kolmosessa, niin auto ei anna sellaista fiilistä jota vähän isommat autot antavat.. Olkoonkin että olisi miten hyvä auto ajaa hyvänsä.. Ei taida olla ihan sitä mitä olen hakemassa..

Konffasin kuitenkin paperille liikkeen esittelyautossa itselleni soivaa kokoonpanoa.. Varusteisiin menisi luokkaa 5-6ke rahaa, tuo raha ei sisällä toisia renkaita tai lämmittimiä..

Ei nyt olisi paha, kun reilusti alle 50ke jäätäisiin.. Mutta kun tuo yksi kaupanteon elementti puuttuu, eli autossa istuessa ei tule ahaa fiilistä, tai kotoista oloa, eikä myyjien haluttomuus helpota asiaa yhtään...

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Skula - 23.01.13 - klo:14:24
Mutta kun tuo yksi kaupanteon elementti puuttuu, eli autossa istuessa ei tule ahaa fiilistä,

Tuo lienee kuitenkin yksi onnistuneen ostoksen tärkeimpiä elementtejä. Uuteen autoon ensimmäistä kertaa tutustuessa on pakko tulla sellainen hetkellinen "tää-on-pakko-saada" fiilis, jotta sitä kannattaa edes alkaa vakavammin harkitsemaan.

Mulle on monta kertaa käynyt niin, että jostain autosta on esitteiden ja netin välityksellä tullut todella positiivinen mielikuva, mutta ekaa kertaa autoon istuessa koko fiilis on vähän lässähtänyt. Vaikka kyseessä on ollut ihan laadukkaita autoja. Eipä sitä kannata silloin alkaa väkisin ostamaan, kun tietää, että kalliiksi se tulee laittaa autoa vaihtoon liian aikaisin.

Skula

VW sen sijaan tarjoaa tuotteitaan auliisti ajoon.. Ja pakkohan se oli käydä kokeilemassa tämä yksi harkinnan kohteena ollut tuote..

(mielestäni todella tyylikkään nahkajakkarat tässä yksilössä.. vaikkakin "yksiväriset")

Meinasin jo motarille päästyäni kääntyä takaisin, ja itseasiassa kurvasinkin pois, mutta päätin kuitenkin jatkaa läpi sen minun peruskoeajoreittini...

Rengasmelu oli (235/40-18 Contin kitkat) tosi ärsyttävä moottoritiellä.. Tien pintaa ei voi erityisen huonoksi haukkua, silti!! Hirveä melu, anteeksi vain.. Se ylitti juuri sen kynnyksen, että se haittasi keskittymistä omiin ajatuksiin, radion kuuntelu onnistuu, mutta volumen nosto kyseisessä radiossa, ei nostata mielihaluja musiikin kuunteluun, ei sitten pätkääkään...

Tämä lisäksi huomaa että kirjoitan 30ke avoautosta.. Kattomekanismi piti kiinnityskohdastaan (tuulilasin yläkulmat) nitinää melko pienissäkin koloissa ja mutkittelussa..

Hyvin huomasi myös korin rakenteen vs kiinteäkattoinen.. Tietty letkumaisuus kanttareissa ja viemärinkansissa tuli kyllä sillai esiin että sen huomasi, tokikaan se nyt ajamista itsessään haitannut, mutta kunhan huomasin..

Jos etsisin kakkosautoa, tai ajoni olisi 90% pientä pyörittelyä kaupungissa, tästä voisin hyvin tehdä kauppoja, ihan se avo-featuren vuoksi, ja kohtuullinen hintakin tuollaisella on..  Mutta nyt ei.. Koska ajan paljon maantiellä ja moottoriteillä.. Voin vain kuvitella miten ärsyttävää olisi HF puhelut autossa.. Kun suhina peittää keskustelijoiden mielipiteet..

Muutenhan auto oli ihan kiva ajaa, DSG toimi paremmin kuin mitä muistin, ja voimaa 160heppanen tarjosi jopa turhankin paljon tarpeisiini nähden.. Kiikarissa olisikin minulla ollut tuo 90kW DSG yhdistelmä...

Pari hyvääkin asiaa tuosta koeajosta siis jäi.. Voin unohtaa VW avot(Beetle & Golf), ja se että yllättävän (aikuisten oikeesti) hyvin tuollainen etuvetokippo lähti DSG:n avittamana "yli"levelillä kitkoilla näillä liukkalla..

Eikä sovi unohtaa sitäkään että kun istahdin Golfin nahkajakkaroille (olivat muuten todella tyylikkäät!!!), se se oli taas jotain.. Nahka on kyllä se mun juttu näköjään.. Oli se sitten Nappaa, Alcantaraa tms.. Kunhan ei olis kangasta.. Jos vaan mitenkään on mahdollista valita...

Edit; Ja Tos®:ille tiedoksi, kyllä Karthoum  ;)

Skula

Nii, no.. Ei tähän mitään pohdiskeluja varsinaisesti enää tarvita.. Kyllä mä tiedän "minkälaisen" mä haluan 8)

Tänään se tuli selväksi. Turha minun on mitään muuta edes harkita..

Kaksi on vaihtoehtoa hällä. Molempia ajoin tänään. Sisäinen paini on menossa.. Kumpi voittaa??? Aika näyttää...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy