Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

Loungeliner

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 06.10.12 - klo:20:08
Yleensä eivät vastaa s-postilla tehtyihin tarjouspyyntöihin ellei ole soittanut ensin,soiton jälkeen tekevät yleensä hövelisti tarjouksia s-postilla.
Tämä kyllä vaihtelee liikkeittäin huomattavasti. Joistakin liikkeistä (ja myyjiltä) saa sähköpostiinkin jonkin tarjouksen ilman minkäänlaista aiempaa kontaktia. Molemmat Skodani olen hankkinut samaiselta myyjältä, joka 2008 loppuvuodesta teki sähköpostitse ohittamattoman tarjouksen. Ensimmäinen puhelinkontakti tapahtui vasta viikkoja sen jälkeen, kun oli kaupat "sovittu" sähköpostilla.

Valitettavasti tämä myyjä on ainakin minulle autot myyneen liikkeen palveluksesta kadonnut "jonnekin" :-[

ZigZag

Kiitoksia edelleen onnittelijoille...

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 06.10.12 - klo:20:10
Bemaripalstalla joku viisaampi jo kuittasikin, että 3-ovinen on F21 ja 5-ovinen F20. Sekaisinhan näissä meikäläinen menee, kuten moottorityypeissäkin (328i on 2-litrainen, 528i oli 3-litrainen v 2010-2011 ja on nyt 2-litrainen jne.).
Mulla lukee tilauspapereissa, että olen tehnyt kaupat F21:stä... Onneksi tehtaan järjestelmästä saamani printscreeni paljastaa, että 5-ovinen on mennyt tilaukseen...
Volkswagen Golf Variant 1,2 TSI DSG & Volkswagen Touran 1,6 TDI DSG

tuRboman

Onnittelut vielä täältäkin ZigZag hienosta valinnasta! Melkoinen peli tulossa. Mulla on sen verran kieroutunut mieli, että jo tuo parjattu keula miellyttää, saatikka muu auto. Vois kuvitella tuolla ajon olevan hauskaa jos mikä. Ei ole tullut edes istuttua uudessa ykkösessä, mutta kaikki luettu ja nähty miellyttää. Vielä kun voimansiirto on valitsemasi niin kulkupuolikin on melkolailla hanskassa.
"All 4 The Driver"

ZigZag

Kiitokset. Innoissani odottelen juuri noita ajokokemuksia. Kylmät tyypit olen M135:stä ottanut Hertsikan Laakkosella ja näiden perusteella pitäisi ajamisen iloa olla tarjolla. Ja poikeuksellisesti olen tällä kertaa koeajanut uuden ykkösen ennen ostopäätöksen tekoa. Auto oli tosin 116 i manuaalina, mutta silti.
Volkswagen Golf Variant 1,2 TSI DSG & Volkswagen Touran 1,6 TDI DSG

SC

Tervehdys palstalaisille!

Tämä varmaankin kuuluisi tuonne Mersun omaan keskusteluun, mutta laitetaan nyt tänne silti :)

Olen seuraillut jo pidempään mielenkiintoisia keskusteluita täällä foorumilla yhdestä jos toisesta kulkineesta ja nyt on itsellänikin tilaisuus hieman "päivitellä" :)

Viimeiset viikot on kuumeisesti mietitty uutta autoa lähinnä Audi A3 CC:n ja Mersun A-sarjan välillä.

Tilaukseen olisi lopulta lähdössä ensi viikolla:

Mercedes-Benz A 220 CDI Sport A Premium Business

Lisävarusteiden osalta lista jäänee melko lyhyeksi, sillä kyseisessä mallissa on jo tuo perusvarustelu (Sport-paketti) mielestäni melko hyvä.

- Metalliväri
- Thermotronic ilmastointiautomatiikka

Lähinnä vielä pohdiskelua aiheuttaa tuo itse värin valinta (tällä hetkellä ensimmäisenä listalla on Vuorenharmaa) sekä näkyvyyspaketti. Onko ihmisillä mahdollisesti kokemuksia tuosta Mersun sisävalaistuksesta? Kommentteja väristä otetaan myös ilomielin vastaan  :)

Näillä näkymin toimitus olisi siinä helmikuun tienoilla.

Qrainderi

Hieno auto zigzagille tulossa. Kateellisena saa täällä lukea, kun porukka ruksii profnaveja jne. Erittäin tyylikästä! :)

VW Passat Variant 2.0TDI DSG Highline -13

herra neljäkymmentä 7

Vain tuosta väristä sanoisin,että se on aina jonku mielestä väärä.Mulle työkaverit aina kuittaa ,että miks otit ton värisen ja kun kysyn että no minkävärinen se pitää sitte olla? :-\ niin ei nekkään osaa sitä sitte sanoo,että mikä se on se ainoo oikea!

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: hylkiö - 07.10.12 - klo:11:57
Vain tuosta väristä sanoisin,että se on aina jonku mielestä väärä.Mulle työkaverit aina kuittaa ,että miks otit ton värisen ja kun kysyn että no minkävärinen se pitää sitte olla? :-\ niin ei nekkään osaa sitä sitte sanoo,että mikä se on se ainoo oikea!

Eikö se ole juurikin yksi niistä eduista, joita uuden auton ostaja pääsee nauttimaan? Saa autonsa juuri sen värisenä kuin haluaa (tai ainakin värivalikoiman puitteissa). Ei sitä väriä naapurin mukaan kannata valita.

Jos jälleenmyyntiarvo tai hoidon helppous/vaikeus kiinnostaa, niin ne voi halutessaan ottaa huomioon.

SC

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 07.10.12 - klo:12:01

Jos jälleenmyyntiarvo tai hoidon helppous/vaikeus kiinnostaa, niin ne voi halutessaan ottaa huomioon.

Hoidon helppous on kyllä yksi merkittävä asia, mikä osaltaan jätti vaihtoehdoista ulos esim. valkoisen värin.

herra neljäkymmentä 7

Mulla on tää jetta valkoinen,eikä mun mielestä siinä näy lika sen enenpää ku muissakaan.esim vesipisarat pesun jäljiltä ei näy kuten mustassa näkyy.Eikä tuo valkoinen väri ollu yhtään esteenä,etten saannu hyvää hyvityshintaa siitä.

tuRboman

Sama täällä, tosin helmiäisvalkoinen. Ei eroa helppoudessa verrattuna vaikka siniseen yms. Ainoa "helpompi" on ollut metallihopea. Tummat on pahimpia.
"All 4 The Driver"

wrc

Lainaus käyttäjältä: SC - 07.10.12 - klo:12:05
Hoidon helppous on kyllä yksi merkittävä asia, mikä osaltaan jätti vaihtoehdoista ulos esim. valkoisen värin.

siis valkoinen värihän on ainakin omista kokemuksistani ollut helpoimpia värejä hoitaa :P

herra neljäkymmentä 7

Totta,yhdessä hopean kanssa. Lisäksi valkoinen on ilmainen :P Mulla oli 2003 golf mustametalli enkä oo vielä unohtannu kuin työläs se oli pitää puhtaana ja noin. Se mikä näyttää upealta uutena ja autoliikkeessä ei sitä valitettavasti hetken päästä enää ookkaan :-\

wolf6

Lainaus käyttäjältä: wrc - 07.10.12 - klo:12:41
siis valkoinen värihän on ainakin omista kokemuksistani ollut helpoimpia värejä hoitaa :P
Samaa mieltä olen.
Valkoinen on nykyinen ja tilattu autokin on valkoinen. Eikä kaduta yhtään ;D
A3 Premium

tuRboman

Täälläkin on ollut yksi ihan perusmusta. Uutena ostin ja hulluksi meinasin tulla kun KAIKKI NÃ,,KYY. Näytti kuukauden kuluttua jo ihan naarmuiselta! Menikin vaihtoon vuoden jälkeen. Toista mustaa ei  käyttöautoksi tule mikäli minä siihen voin vaikuttaa, ainakaan niin kauan kuin itse pesen ja vahaan autoni.
"All 4 The Driver"

herra neljäkymmentä 7

Joo,kyllä määki oppirahat moksoin sillo pois ::).Perusajatus mulla on,että auto ois aina erinvärinen.

tuRboman

LainaaPerusajatus mulla on,että auto ois aina erinvärinen.

Samma här. Tähän saakka se on toiminut. Uusien kanssahan tuo on helppoa. Käytettynä joskus hieman niin ja näin.
"All 4 The Driver"

Karvis

Lainaus käyttäjältä: wrc - 07.10.12 - klo:12:41

Kyllä näin on, ja jos hiukankaan sairastaa maalipintaan väistämättä ilmaantuvia hiusnaarmuja niin kaikki tummat värit kannattaa unohtaa heti alkuunsa.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

herra neljäkymmentä 7

Joo,mekaaninen kosketus jättää aina jäljen.

Henri S

Itselläni ollut violetti, musta ja hopean värinen auto ja tämä nykyinen tumman ruskea. Musta oli vaikea pitää puhtaana ja hopea olikin todella helppo pitää puhtaana. Tämä nykyinen tumman ruskea (Mocca antrazit) on vaikeampi väri kuin hopea mutta paljon helpompi kuin musta. Eikä harmita yhtään nykyinen väri valinta.
Hohhoijaa!

herra neljäkymmentä 7

mulle tulossa kuvanvärinen auto(hieno)

Qrainderi

Sama homma. Nykyisen tasn mustana ja päätetty täälläkin, että uutta mustaa ei enää tule. Liian vaikea itselleni pitää puhtaana ja siistinä. Seuraavaksi siis valkoista tai vaaleaa. Beige voisi olla kiva.
VW Passat Variant 2.0TDI DSG Highline -13

Jerry Cotton

Saako mitään nykyautoja enää muissa väreissä kuin mustana, valkoisena ja kahtenakymmenenä erilaisena harmaansävynä...?

Mikko

chr

Lainaus käyttäjältä: Qrainderi - 07.10.12 - klo:13:33
Sama homma. Nykyisen tasn mustana ja päätetty täälläkin, että uutta mustaa ei enää tule. Liian vaikea itselleni pitää puhtaana ja siistinä. Seuraavaksi siis valkoista tai vaaleaa. Beige voisi olla kiva.

Njoh, minulla on nykyinen metallinhohtomustana, se oli asia jonka vaimoni sai autonvalinnassa päättää. Puhtaana tosi hieno, ja siihen että se on melkein aina likainen tottuu kyllä. Seuraava auto on tilattu valkoisena, mutta voisin kyllä vielä tulevaisuudessakin mustan ottaa.

SC

Jostain syystä Mersulla on vasta C-sarjaan tarjolla valkoinen metalliväri (Timantinvalkoinen), A-sarjassahan tuo Kalsiitinvalkoinen on perusväri ja metalliväreissä ei sitten valkoista ole tarjolla. Itselleni metalliväri on melko ehdoton.

Valkoinen on kyllä värinä todella tyylikäs!

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Jerry Cotton - 07.10.12 - klo:14:01
Saako mitään nykyautoja enää muissa väreissä kuin mustana, valkoisena ja kahtenakymmenenä erilaisena harmaansävynä...?

Onhan niitä muutamia rohkeitakin, mersultahan saa nyt A-malliin pirteän sinisen värin. Mutta pääasiassa suomalaisten maahantuojien värivalikoimat on hyvin harmaa voittoisia, suorastaan arjenharmaita.

nemos

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 07.10.12 - klo:14:30
Mutta pääasiassa suomalaisten maahantuojien värivalikoimat on hyvin harmaa voittoisia, suorastaan arjenharmaita.

Valikoima Suomessa on juuri sitä, mitä valmistajat tarjoavat. Suomessa muiden kuin valkoisten, harmaiden ja mustien osuus on paljon Keski-Euroopan maita suurempi.
Volvo XC60 T8 Inscription

Karvis

Lainaus käyttäjältä: nemos - 07.10.12 - klo:14:36
Valikoima Suomessa on juuri sitä, mitä valmistajat tarjoavat. Suomessa muiden kuin valkoisten, harmaiden ja mustien osuus on paljon Keski-Euroopan maita suurempi.

Mistähän nuo vajaat värivalikoimat sitten johtuu, tehtaasta vai maahantuojasta? Euroopassa värivalikoimat on huomattavasti laajemmat kuin meillä ::)

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: SC - 07.10.12 - klo:14:28
Jostain syystä Mersulla on vasta C-sarjaan tarjolla valkoinen metalliväri (Timantinvalkoinen), A-sarjassahan tuo Kalsiitinvalkoinen on perusväri ja metalliväreissä ei sitten valkoista ole tarjolla. Itselleni metalliväri on melko ehdoton.

Valkoinen metalliväri on kyllä jotakin, mitä en ymmärrä. Kuinka se eroaa tavallisesta valkoisesta? Ehkä eron huomaisi, jos saisi molemmat vierekkäisiin autoihin.

Valkoisessa on toki sävyeroja eri valmistajien kesken. Fordin ja Mersun valkoinen on sellainen kova, mutta Minin on hieman ruskeaan sävähtävä.

Lainaus käyttäjältä: SC - 07.10.12 - klo:14:28
Valkoinen on kyllä värinä todella tyylikäs!

Makunsa kullakin.

Minulle valkoinen tuo mieleen budjettimallin eli perusvalkoinen, business-varustelu ja teryleenipenkit eli työsuhdeautoilijan perusvalinnat.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy