Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: skriko - 17.08.12 - klo:19:57
Yleensä kun porukkaa alkaa nälvimään autonvaihdosta niin vastaan, että minkä tahansa auton olisin voinut ostaa, mutta halusins vain tämän. Kyllä menee turvat tukkoon sen jälkeen ,eikä sama kaveri enää nälvi.
Nykyisessä työpaikassani en ole koskaan onnistunut ostaan porukoitten mukaan hyvää/järkevää autoa. Vikoina ovat olleet milloin auton merkki/malli/varustetaso/väri, eli mikään ei ole ostoksessani osunut kohdalleen. Aikansa sitä nälvimistä aina jatkuu, mutta kyllä se aina ajanmyötä laimenee, kunnes unohtuu lähes kokonaan. Väliin on kyllä ollut melkoista sanasotaa, koska yleensä tykkään heitellä mojovia vastakommentteja. Yleensä se toimii, kun viittaakin sanaan kateus. :D

Quality

Tuo työkavereitten autonvaihdon arvostus onkin mielenkiintoinen ilmiö. Jotkut piikittelevät, suurin osa on välinpitämättömiä ja jotkut arvostavat. Eiköhän se ole ihan normaalia.

Sukulaisissa sama juttu. Onneksi harvoilla on mitään käsitystä siitä, mitä autot oikeasti maksavat. Mutta osa osoittaa selkeästi olevansa kiinnostuneita ja kehuvat vuolaasti.

Naapurit kommentoivat erittäin harvoin, vaikka muuten ollaan aika läheisiä. Se on varmaan pelkästään positiivista.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Wilburi

Edellisiin kommentteihin on helppo yhtyä. Suhtautumisia pn monenlaisia aina, kun aton vaihtaa. Onneksi suurin osa kommenteista on positiivisia.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

MMV

Mitähän autoa seuraavaksi harkitsisi, alkaa jo melkein kyllästyttää tämä jatkuva autojen vaihtaminen, mutta kun vuodessa tulee kilsoja 35 tonnia, niin ei oikein kovin kauaa jaksaisi samalla ajella (kyllästyttää ja paljon ajetusta ei saamitään).

Tällä hetkellä alla vuoden alussa ostettu (siis 2012 mallia oleva) Passant Variant TDI 4Motion ja uutta pitäisi kohta miettiä, jos vuoden vaihteeseen tähtäisi auton vaihdon. Ehtona on hyvät matka (ja mutka) -ajo-ominaisuudet, 4-veto, diesel ja farkku tai muu tilava korimalli. Vaihtoehdot alle 45 tonnin hintaluokassa ovat kovin rajalliset, mikäli ehdottomana vaatimuksena pitää nelivetoa.

Vaihtoehdot taitavat olla tässä:
Subaru Outback (ei vaihtoehto, oli edellinen auto)
VW Passat Alltrack (kun ei normi 4Motionia ole enää tarjolla)
VW Tiguan (peräkontti taitaa olla liian pieni ja vanha malli)
Ford Kuga (jokos tätä uutta Kugaa saa vuoden alusta?)
Nissan Quasqai (ei kiitos)

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: MMV - 18.08.12 - klo:10:11
Mitähän autoa seuraavaksi harkitsisi, alkaa jo melkein kyllästyttää tämä jatkuva autojen vaihtaminen, mutta kun vuodessa tulee kilsoja 35 tonnia, niin ei oikein kovin kauaa jaksaisi samalla ajella (kyllästyttää ja paljon ajetusta ei saamitään).

Tällä hetkellä alla vuoden alussa ostettu (siis 2012 mallia oleva) Passant Variant TDI 4Motion ja uutta pitäisi kohta miettiä, jos vuoden vaihteeseen tähtäisi auton vaihdon.
Tuolla autonvaihtotahdilla pääset kohta foorumin kärkikymmenikköön.  ;) Minua kun on haukuttu hulluksikin, kun vaihdan autoa 3-4 vuoden välein. Asiasta kolmanteen, käviskö sulle vaihtoehtona mitenkään Volvo. Sieltähän löytyy laadukkaita nelikkoja. Tai ehkä kuitenkin paras vaihtoehto olisi se Passatin Alltrack, niin pysyisit ainakin konsernissa :)

MMV

Lainaus käyttäjältä: VWRiddare - 18.08.12 - klo:10:20
Tuolla autonvaihtotahdilla pääset kohta foorumin kärkikymmenikköön.  ;) Minua kun on haukuttu hulluksikin, kun vaihdan autoa 3-4 vuoden välein. Asiasta kolmanteen, käviskö sulle vaihtoehtona mitenkään Volvo. Sieltähän löytyy laadukkaita nelikkoja. Tai ehkä kuitenkin paras vaihtoehto olisi se Passatin Alltrack, niin pysyisit ainakin konsernissa :)

Jep, olen omistanut 2000-luvulla 13 uutta autoa + vaimon autot päälle. Nytkin on menossa tiukka vääntö uudesta Beetlestä hallituksen käyttöön. ;D

En pidä oikein Volvoista (mielestäni aivan liian pehmeitä ja tunnottomia ajolleen) ja AWD:t menee liian kalliiksi. Onneksi minulla ei ole kuitenkaan minkäänlaista merkkiuskollisuutta ja tämä Passat on vasta toinen VAG:n tuote minulla (aiemmin 6 vuotta sitten ostin farkku RS Ocun).

Tuosta tulikin listaan mieleen pari konsernin autoa:
Skoda Suberb 4x4 (tämä oli viime vuonna näihin aikoihin vaihtoehtona, mutta Passat sporttipaketilla miellytti enemmän)
Seat Altea Freetrack (ruma, vaihtoarvo)

Levjsa

Omalta listaltasi, MMV, ainoa vaihtoehto olisi sitten Passat Alltrack. Hinta on vaan aika lähellä 45k euroa, joten varusteita ei kovin laajasti saisi budjettiin mahtumaan. Ei kai Superb Combissa olisi myöskään mitään vikaa nelikkona...

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: MMV - 18.08.12 - klo:10:11

Tällä hetkellä alla vuoden alussa ostettu (siis 2012 mallia oleva) Passant Variant TDI 4Motion ja uutta pitäisi kohta miettiä, jos vuoden vaihteeseen tähtäisi auton vaihdon. Ehtona on hyvät matka (ja mutka) -ajo-ominaisuudet, 4-veto, diesel ja farkku tai muu tilava korimalli. Vaihtoehdot alle 45 tonnin hintaluokassa ovat kovin rajalliset, mikäli ehdottomana vaatimuksena pitää nelivetoa.

Vaihtoehdot taitavat olla tässä:
Subaru Outback (ei vaihtoehto, oli edellinen auto)
VW Passat Alltrack (kun ei normi 4Motionia ole enää tarjolla)
VW Tiguan (peräkontti taitaa olla liian pieni ja vanha malli)
Ford Kuga (jokos tätä uutta Kugaa saa vuoden alusta?)
Nissan Quasqai (ei kiitos)

No miten olisi Audi A4 Avant Business 1.8 TFSI quattro. Menee juuri alle tuon hinnanja Business-varustelussa on kaikki tarpeellinenja vähän ylikin (pois lukien sport-penkit). Ajo-ominaisuudet ovat varmasti parhaimpia tuossa luokassa.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Levjsa

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 18.08.12 - klo:13:48
No miten olisi Audi A4 Avant Business 1.8 TFSI quattro. Menee juuri alle tuon hinnanja Business-varustelussa on kaikki tarpeellinenja vähän ylikin (pois lukien sport-penkit). Ajo-ominaisuudet ovat varmasti parhaimpia tuossa luokassa.

Vaatimuslistalla oli dieselkone :(

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Levjsa - 18.08.12 - klo:13:56
Pahoittelut, niinpä olikin. Toki tuo uusi TSFI on toki melko pieniruokainen.

Levjsa

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 18.08.12 - klo:14:04
Paoittelut, niinpä olikin. Toki tuo uusi TSFI on melko pieniruokainen.

Siitä sitä ei kyllä voi moittia. Hieno konehan tuo on kaikinpuolin, varsinkin quatttrolla 8)

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Levjsa - 18.08.12 - klo:13:56
Ssahan 2.0 TDI-koneellakin ja quttrolla juuri ja juuri alle rajahinnat.  :D

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 18.08.12 - klo:14:10
Ssahan 2.0 TDI-koneellakin ja quttrolla juuri ja juuri alle rajahinnat.  :D
Aikaisinhan sitä on sitten aloitettu ;D  Anteeks´ oli vaan pakko :-[

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: MMV - 18.08.12 - klo:10:47
Jep, olen omistanut 2000-luvulla 13 uutta autoa + vaimon autot päälle. Nytkin on menossa tiukka vääntö uudesta Beetlestä hallituksen käyttöön. ;D

Luin äkkiseltään että "olen omistanut 2000-luvulla 13 uutta autoa + vaimot päälle."  :D

Minulla ollut 2000-luvulla vast 12 uutena ostettua ja 2 käytettyä. Aika samaa kastia ollaan vaihtotahdissa. ;)

skriko

Hyvin olette vaihdelleet. Täällä 2000 luvulla vain 5 autoa. Moottoripyöriä 6. Tahti on hiljentynyt. Ennen oli vuosi ja auto. Silloin voitti aina kun ajoi vuoden uudella autolla, nykyään häviää niin paljon, ettei pussi kestä. Kyllä sen auton aina ostaa mutta niitä tappioita ei kestä. Sama koske nykyään ainankin kyykkypyöriä.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 18.08.12 - klo:17:32
Luin äkkiseltään että "olen omistanut 2000-luvulla 13 uutta autoa + vaimot päälle."  :D
Mun 6 uudella autolla 2000-luvulla ei pääse vielä listoille ;D Täytyy kiristää tahtia ;)

jusape

Tällaiset yhteenlaskut saa aina aikaan itsepohdiskelua, olisiko helpompaa ilman autojen vekslaamista ja ... Tasan 10v sitten hyppäsin auton rattiin opiskelujen jälkeen, nyt yli 500tkm ajettu, 13 autoa joista toki omia vaan puolet, kaikki ostettu uutena. Jotenkin nyt näiden omien jälkeen nykykustannuksilla kohta alkaa kaipailla vapaata autoetua.

Urlaub

Minulla ollut 2000-luvulla vast 12 uutena ostettua ja 2 käytettyä. Aika samaa kastia ollaan vaihtotahdissa. ;)

Minulla 18 autoa 2000-luvulla, mutta kaikki enemmän tai vähemmän käytettyjä. Suurin osa on kylläkin hinnaltaan ollut sellaisia, että samaan rahaan olisi saanut uusiakin kulkimia. 18 autosta vissiinkin 16 olen ostanut ulkomailta.

Kvee

Lienen kai aika aloittelija autonvaihtojen määrässä. 2000-luvulla vasta kahdeksas menossa, jos ei odotusajan (4kk) autoa lasketa. Toki yhden kolmen vuoden jakson ajan oli firman auto, joka sykliä pienentää.

Wilburi

Täällä kanssa aika rauhallinen tahti. 5 autoa 2000-luvulla, joista 3 uutta ja 2 vähän käytettyä.

nikob

Itsellä ollut 2000 luvulla 6 eriautoa ja yksi uutena ostettu noista.
No kortti ollut taskussa vasta 2005 vuodesta, kuin silloin 18 täytin  :D.
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

MVA

Vuodesta 2000 on ollut 7 autoa, joista 3 ihan uusia ja 4 vähän käytettyä.

Zaasa

Foorumin ennätys 13 omaa uutta 2000-luvulla?

Paha71

Vuodesta 2000 lähtien minulla on ollut yhdeksän autoa, joista vain yksi hankittu ihan uutena, loput olleet enemmän tai vähemmän käytettyjä.  ;D

E: välilyönti
Ex-VAG: Golf IV Variant 1.9 TDI A & Touran 2.0 TDI DSG

Skula

21 omaa autoa vuodesta 2000 tähän päivään..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Marko_K

Yhdeksän uutta ja neljä käytettyä. Täytyy kiristää tahtia.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: skula - 18.08.12 - klo:20:58
21 omaa autoa vuodesta 2000 tähän päivään..
Sekaan mahtuu useita uusia?

Skula

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 18.08.12 - klo:21:08
Sekaan mahtuu useita uusia?

4 uutta autoa vuosina 2008-2011..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

wtf

Ja rahaa on palanut...?
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

ZigZag

Minulla on myös ollut 12 uutta omaa autoa 2000-luvulla. Ensimmäisen ostin tosin vasta 2003...
Volkswagen Golf Variant 1,2 TSI DSG & Volkswagen Touran 1,6 TDI DSG

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy