Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

jarppis

Lainaus käyttäjältä: Docw - 09.08.12 - klo:17:06
"jopa viikossa" ::) ....ei ymmärrä miksi varastossa olevan auton luovutus kestää viikon. Itselläni kesti juurikin tuota luokkaa kun Suomessa ostin hallissa seisseen uuden A4:n. Täällä rapakon takana olen ostanut kaksi uutta autoa jotka molemmat seisoivat ulkovarastossa. Noiden luovutukseen saivat tuhlattua aikaa jopa sen verran, mitä paperitöihin meni... Ihan yhtä siististi fiksattuina luovutettiin molemmissa tapauksissa.

...Lisävarustelu on tietenkin eri juttu, mutta olisin voinut ihan hyvin ottaa sen lohkolämppärin vaikkapa ensimmäisen huollon yhteydessä.

Onko ne varastossa takapihalla, vai jossain maahantuojan varastoissa? Tuo lisää päivän pari toimitusaikaa. Mutta jos auto on takapihalla odottamassa, niin sitten aika pitkältä ajalta kuulostaa.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: jarppis - 09.08.12 - klo:17:14
Onko ne varastossa takapihalla, vai jossain maahantuojan varastoissa? Tuo lisää päivän pari toimitusaikaa. Mutta jos auto on takapihalla odottamassa, niin sitten aika pitkältä ajalta kuulostaa.

Me odotettiin Ocua muistaakseni pari viikkoa, auto oli maahantuojan jossain esittelytilassa joka toi käsittääkseni pari päivää lisäodottelua jotta saivat sinne tilalle uuden. Sitten päälle kuljetusliikkeen ja korjaamon aikataulut jotta auto saatiin ensin Rovaniemelle ja vielä varusteluun. Mutta Yetiä odoteltiin vissiin viikko vaikka kyseessä oli essari joka seisoi pihassa valmiina ajoon, se oli kyllä luvattoman pitkä toimitusaika periaatteessa ajovalmiille autolle joka ei tarvinnut kuin lämmittimet lisukkeeksi.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Docw

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 09.08.12 - klo:17:39
Mutta Yetiä odoteltiin vissiin viikko vaikka kyseessä oli essari joka seisoi pihassa valmiina ajoon, se oli kyllä luvattoman pitkä toimitusaika periaatteessa ajovalmiille autolle joka ei tarvinnut kuin lämmittimet lisukkeeksi.

Oma A4 oli esittelyhallissa seisova yksilö. Vastoin parempaa tietoa sanoisin että auto oli ajokunnossa ja olisi vaatinut rekkareiden kiinnitykset :) Perustan ajatukseni sille havainnolle, että ainakin radio oli toiminnassa eikä kuljetusmoodissa :P

Luonnollisesti tilanne on toinen jos auto on vielä maahantuojalla tai jossain välivarastossa.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: msvahn - 09.08.12 - klo:15:02
Käsittääkseni esim. bmw-laakkosella on kate minimissään noin 3ke, eli kyllä se 5ke pitää tulevaa pyyntiä vähemmän hyvittää heti kättelyssä, että fixauksen ja seuraavan ostajan tinkimisen jälkeen jää se kolme tonnia.. Tuo pätee ehkä sellaisiin halpoihin autoihin. Kalliimmissa sitten kate on varmasti isompi hyvityksistä päätellen (voi olla helposti 20ke alle markkinahinnan)

Eikös tuosta 5 tonnista mene heti tonni alvia jupilaisen kassaankin?

Käytetyt henkilöautot kun ovat alviltaan marginaaliverotuksen piirissä eli alvia maksetaan vain sisääosto- ja ulosmyyntihintojen välisestä katteesta.

5 tonnista 1 tonni jurpilaiselle, 1 tonni fiksaukseen ja lasipalatsin ylläpitoon, 3 tonnia jää katetta, joka sekin valuu osassa yksilöissä korjauskuluihin, jos riittääkään. Tällä tukkimiehen kirjanpidolla 5 tonnin keskimääräinen kate kuulostaa täysin normaalilta ja tuskin paljon pienemmällä autoliike pyörisikään.

Cayman

Katteista lisää;
Paljonko uudessa autossa on katetta,pyöriikö täällä ex-automyyjiä?
ID.3 Business
Golf VIII

jkvi

Lainaa"jopa viikossa"
Kia tuli viikossa satamasta Kajaaniin 600-700 km ja oli varusteltuna (mm. karjapuskuri, lisävalot, vetokoukku, lämmittimet) liikkeessä luovutettavana viime helmikuun lopulla, aikana, jolloin muitakin oli autoa odottomassa.
CRDi & Collection

skriko

Kate lasketaan aina prosenteissä ei euroissa. Tässä esimerkki erään Suomen suurimpiin autoliikkeisiin kuuluvan liikkeen katteesta.
Myytävän auton pyyntihinta 29 900.
Myyntihinta 27 750. Alennus 7,19%
Sisäänostohinta 23 200.
Voitto 4550.
Jos asiakkaalla on tuon hintainen auto, niin nettohyvitys 40 000 autoon on tuo 23 200, ja paperilla näkyvä hyvitys 26 100 ja väliraha 13 900.
Eli kaikki mitä saa itse myydessä yli 23 200 on itselle voittoa.

s-mod

No ei se aina ihan noin! Käteisellä olisin suoraan kauppaan saannut tingittynä autoni 26600. No sitten vaihdokin kanssa vähän myöhemmin eri myyjän kanssa samassa liikkeessä se maksoi 28000. Vaihto-auto hyvitys oli 21000. Ja vanhan autoni nykyinen omistaja osti auton 3 viikon päästä 21700 uusilla kesäkumeilla: Liikkeen voitto oli vaidokista 2100-kesäkumit! (pyyntihän vanhasta autostani oli ollut 24500)
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

teemur

Lainaus käyttäjältä: Audis - 09.08.12 - klo:18:06
Katteista lisää;

Autoliikkeelle Suomessa vähän. Läheisellä Veholla tähtikeulat 8-12%, tuosta alennukset pois. Erikoismallit sikseen, tämä siis "normaalimallit". Tulos tehdään huollossa

BTW: en ole automyyjä, yhtäkään autoa ikinä saanut kaupaksi  ;D
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

skriko

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 09.08.12 - klo:21:50
No ei se aina ihan noin! Käteisellä olisin suoraan kauppaan saannut tingittynä autoni 26600. No sitten vaihdokin kanssa vähän myöhemmin eri myyjän kanssa samassa liikkeessä se maksoi 28000. Vaihto-auto hyvitys oli 21000. Ja vanhan autoni nykyinen omistaja osti auton 3 viikon päästä 21700 uusilla kesäkumeilla: Liikkeen voitto oli vaidokista 2100-kesäkumit! (pyyntihän vanhasta autostani oli ollut 24500)

En oikein pysynyt kärryillä. Vanha autosi jonka annoit vaihdossa, pyyntihinta oli siis 24 500? Se myytiin 21 700 ja siihen oli liikkeen toimesta laitettu uudet kesärenkaat.
Mitä siitä autosta jonka ostit oli pyynti hintalapussa. Maksoitko siis väliä pyyntihnnan hintalapussa ja -21 000 erotuksen. Ja olisit ilman vaihtoa saanut uuden autosi 26 600.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: K70 - 09.08.12 - klo:11:23
Sun autos ei ainakaan kuulu tuohon hyvien vaihtoautojen joukkoon :) Harmi, kun ei ole tallessa tarjousta vuodelta 2008, jossa kaksi vuotiaasta, 30tkm ajetusta, uutena 43 tuhatta ilman varusteita maksaneesta, A4:sta olisi hyvitys ollut noin 20 tuhatta.

Olet oikeassa ainakin siinä suhteessa että omani ei ole siirtymässä vaihtoautovarastoon.  ;D

Muistaakseni syksyllä 2010 sain ihan ok vaihtotarjouksen A5 30 v. tarjousmalliin, hyvitys oli muistaakseni 25 te ( alla nyt oleva autoni oli 4 v. ja 4 kk. vanha/ alle 50 tkm. ajettu)(löysin pyydetyistä autoista nuo tarjouksetkin mutta ilman vaihtoautoa) vaikka itse tarjous oli tehty oletuksella että autoni olisi Sport Edition ( hyvin tunnisti myyjä tuotteensa  :P  ). Eli vaihto olisi tapahtunut helmi-/maaliskuussa 2011 - auto olisi silloin ollut jo (miltei/ rekisteröity 6/2006)  5 v. vanha. Sanoisin että ei huono ja asiallinen oli tuo tarjous silloin.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

skriko

Lainaus käyttäjältä: Audis - 09.08.12 - klo:18:06
Katteista lisää;

Kyllä täällä ainakin yksi entinen auto- ja moottoripyörämyyjä pyörii. Kokemukseni auto- ja mooottoripyörämyynnistä on muutaman sadan myynti ja osto ja voittorahoilla rantahuvilan, rivitalon, pörssisalkun yms hankkiminen. Mitä minä tänne kirjoittelen. Jos yrittää arvon palstalaisille kertoa katteista, ja siitä miten autokauppa yleensä kulkee, niin joku kloppi, joka ei ole koskaan edes yhtä kauppaa tehnyt niin, että olisi voittorahoilla perheensä muutaman kuukauden elättänyt,  kirjoittaa, ei se noin mene. ???

Skula

Aika paha kaksikko on tämä uusi A3 ja Golf.. Melko varmasti noista tulee tehtyä valinta talon toiseksi autoksi.. Vaimolta on turha odottaa päätöstä, sen verran sillä pää pyörii muutenkin, toisaalta voihan se johtua siitäkin että ilmassa on ollut yllättävän paljon "erotiikkaa"..  ::)

A3 olis kiva SB:nä vaikkei tilaa tarttiskaan, mut se tulee vissiin turhan myöhään myyntiin.. A3 CC olis tulossa aiemmin myyntiin kuin Golf.. Toisaalta A3 ei tule quattrona edes heti myyntiin, vaan sekin venyy pitemmälle..  Minun aikataulumääritelmät olis niin että ensi tammi-maaliskuussa olis tarkoitus saada uusi ajoon..

Nyt odotellaan kuvia ja jotain faktoja Golfista, ja sinne on tuskaset pari-kolme kuukautta.. Ja tottakai jotkut tyypit A3:stakin pitää ottaa kunhan mahdollisuus siihen tulee..

Oikeastaan paininkin sen kanssa että voisko ottaa A3:n etuvetona vai ei... Golfi olis joka tapauksessa etuveto(jos VAG politiikka 4Motioneiden nihkeyden kanssa jatkuu)..

Skoda on siis ulkona, koska tilaa ei tarvita, koska siihen perheen kuljetukseen tulee "muu" ratkaisu..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Mikko

Eikös uuden Golfin esittely pitänyt olla jo kuukauden päästä Pariisin Autonäyttelyssä? :)

Skula

Varmaan onkin, mutta myyjien koulutus + materiaalia + hintoja joudutaan ehkä odottamaan marraskuun loppuun..

Toivottavasti kunnollisia kuvia edes tulisi heti messuilta..

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: skula - 17.08.12 - klo:09:21
Aika paha kaksikko on tämä uusi A3 ja Golf.. Melko varmasti noista tulee tehtyä valinta talon toiseksi autoksi.. Vaimolta on turha odottaa päätöstä, sen verran sillä pää pyörii muutenkin, toisaalta voihan se johtua siitäkin että ilmassa on ollut yllättävän paljon "erotiikkaa"..  ::)

A3 olis kiva SB:nä vaikkei tilaa tarttiskaan, mut se tulee vissiin turhan myöhään myyntiin.. A3 CC olis tulossa aiemmin myyntiin kuin Golf.. Toisaalta A3 ei tule quattrona edes heti myyntiin, vaan sekin venyy pitemmälle..  Minun aikataulumääritelmät olis niin että ensi tammi-maaliskuussa olis tarkoitus saada uusi ajoon..

Itse olen päättänyt sen, että joko alemmassa hintaluokassa auto olisi uusi Kia Ceed, korkeammassa hintaryhmässä tuossa kokoluokassa uusi A3. Tuo A3 itse asiassa on todella edullinen premiumiksi, siis merkki jota ei tarvitse Volvon tapaan selitellä. Hittolainen, mikähän on business-version hinta 1,8 bensaturbona...se jotenkin kutkuttelee nyt.

Skula

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 17.08.12 - klo:11:48
Itse olen päättänyt sen, että joko alemmassa hintaluokassa auto olisi uusi Kia Ceed, korkeammassa hintaryhmässä tuossa kokoluokassa uusi A3. Tuo A3 itse asiassa on todella edullinen premiumiksi, siis merkki jota ei tarvitse Volvon tapaan selitellä. Hittolainen, mikähän on business-version hinta 1,8 bensaturbona...se jotenkin kutkuttelee nyt.

;D

Ei sitä Volvoa tarvi selitellä.. Sehän on luonnollisempi valinta..Pohjolan karuille lakeuksille  ;)

VAG!

Hittolainen, mikähän on business-version hinta 1,8 bensaturbona...se jotenkin kutkuttelee nyt.

;D ASIAA! ;D

SKU

1,8 bensaturbona...se jotenkin kutkuttelee nyt.

Kokeile Zyrteciä, auttaa kuulemma kutinaan  :P
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Male80

merkki jota ei tarvitse Volvon tapaan selitellä

En tiedä missä piireissä pyörit, mutta kyllä ainakin meikäläisen Suomessa se on Audi jota tarvitsee selitellä...
VW 1302 -71 / Volvo V60 D3 R-Design -12

Newman

Lainaus käyttäjältä: Male80 - 17.08.12 - klo:12:43
En tiedä missä piireissä pyörit, mutta kyllä ainakin meikäläisen Suomessa se on Audi jota tarvitsee selitellä...
Jokaista autoa saattaa joutua "selittelemään", jos se vaan jotenkin eroaa esimerkiksi naapurin järkivalinnasta. Mutta itse en ymmärrä, miksi omia päätöksiä ja rahankäyttöä tulisi selitellä tai perustella kenellekään muulle kuin itselleen (ja ehkä vaimolle). Seitinohut itsetunto käy nopeasti kalliiksi.

Quality

Lainaus käyttäjältä: Newman - 17.08.12 - klo:12:51
Jokaista autoa saattaa joutua "selittelemään", jos se vaan jotenkin eroaa esimerkiksi naapurin järkivalinnasta. Mutta itse en ymmärrä, miksi omia päätöksiä ja rahankäyttöä tulisi selitellä tai perustella kenellekään muulle kuin itselleen (ja ehkä vaimolle). Seitinohut itsetunto käy nopeasti kalliiksi.

Selittelyn tarve aktuaalistuu siinä vaiheessa, kun työkaveri kommentoi hankintaa vaikkapa, että "saat varmaan liian hyvää palkkaa, kun tuollaisen hankit" tjsp.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Newman

Lainaus käyttäjältä: Quality - 17.08.12 - klo:12:56
Selittelyn tarve aktuaalistuu siinä vaiheessa, kun työkaveri kommentoi hankintaa vaikkapa, että "saat varmaan liian hyvää palkkaa, kun tuollaisen hankit" tjsp.
Tuohon voi vastata siten, että taidat itse saada huonoa palkkaa.

P.Alikka

Kyllä meillä töissä työkaverit v*ttuilee vaihtoi autonsa mihin vaan  ;) Kyllä tässä on jo itse aikalailla kaikki riisikuppi vitsit kuultu...  ;D
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

Quality

Lainaus käyttäjältä: P.Alikka - 17.08.12 - klo:13:17
Kyllä meillä töissä työkaverit v*ttuilee vaihtoi autonsa mihin vaan  ;) Kyllä tässä on jo itse aikalailla kaikki riisikuppi vitsit kuultu...  ;D

Ainiin, kun menit autosi riisikuppiin vaihtamaan .... ;D ;D ;D
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

SKU

Ota lounaalle vittuillaksesi omat syömäpuikot mukaat...erim. kun on hernerokkapäivä...
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

ntix

Katkaisin kolmen fordin ketjun, kun en vuoteen kuullut ainuttakaan uutta herjaa. Nyt odotan innolla mitä VW:stä keksivät. Konttorin pihalla pääasiallisesti vain volkkareita ja skodia, joten toistaiseksi hiljaista ollut. Joutunut itse naljailemaan tästä Meksikon ihmeestä.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=8831.0
Audi 100 Avant 2,2 Turbo Quattro 1988

ex - http://www.vagarena.fi/index.php?topic=12726.0

ja monta muuta kulkinetta

P.Alikka

Lainaus käyttäjältä: SKU - 17.08.12 - klo:14:15
Ota lounaalle vittuillaksesi omat syömäpuikot mukaat...erim. kun on hernerokkapäivä...
Tämä toimis, mutta aika hyvin vältellään lounaspaikkoja missä on hernaria tarjolla  :), sen sijaan kiinalaisessa käydään aika usein, siellähän voisi puikoilla pistellä  ;)

Ainoa kelle ei vielä ole suuremmin kukaan päätä aukonut on yksikönpäällikkö, joka vaihtoi 6 Mazdan CC Volkkariin. Tiedä sitten johtuuko se autosta vai esimiesasemasta...
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

Rinkulakeula

Kyllä bemarista saa kuulla jatkuvasti, että mitä yhteistä on kordarilla ja biiemdabljuulla. Mutta ei noista tarvitse suutahtaa tai alkaa oikomaan, sillä oikeassahan hyö ovat.
Rinkulakeula vaihtui munuaiskeulaksi

skriko

Yleensä kun porukkaa alkaa nälvimään autonvaihdosta niin vastaan, että minkä tahansa auton olisin voinut ostaa, mutta halusins vain tämän. Kyllä menee turvat tukkoon sen jälkeen ,eikä sama kaveri enää nälvi.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy