Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

hosee

Lainaus käyttäjältä: ma1ja - 01.07.12 - klo:16:03
En voi uskoa, että itsekin alan tähän:

Entäs tämä:
http://www.nettiauto.com/volkswagen/beetle/4693641

Miksei? :D

Mistähän lienee auto lähtöisin? Suomen tuontiohjelmassa ei Beetlen yhteydessä ole mukana RNS510:ä, 2.0T-malleihin ei saa valkoista taulun paneelia vaan ainoa vaihtoehto on hiilikuitu, eikä Vienna-nahkajakkaroita saa mustana. Varustetaso ja teippaukset viittaisivat siihen suuntaan että auto olisi jenkkien Turbo Launch Edition-malli joka on jotain kautta uinut suomeen..... Aika kova pyyntihinta pojilla tuossa on....
Nyt: Mini John Cooper Works (F56), Alfa Romeo Tonale Q4 280 Veloce
Ex VAG mm. Seat Born, VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

Ishvan

Kamalan näköinen kippurahan tuo Yeti on. Ominaisuudet sitä vastoin varsin kohdallaan. Ilman muuta sitten bensaversiona. Maamoottorit ja laivat liikkuvat pöllö-öljyllä... Eihän dieseleissä sinänsä mitään vikaa ole mutta kyllä näistä puuttuu fiilispuoli kokonaan. Itse suuntaa katseeni seuraavaksi johonkin bensaturboon.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Mikko

Anteeksi OT, mutta miksi sanotaan turbodiesel, mutta bensaturbo? ???

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: hosee - 02.07.12 - klo:09:34
Miksei? :D

Mistähän lienee auto lähtöisin? Suomen tuontiohjelmassa ei Beetlen yhteydessä ole mukana RNS510:ä, 2.0T-malleihin ei saa valkoista taulun paneelia vaan ainoa vaihtoehto on hiilikuitu, eikä Vienna-nahkajakkaroita saa mustana. Varustetaso ja teippaukset viittaisivat siihen suuntaan että auto olisi jenkkien Turbo Lauch Edition-malli joka on jotain kautta uinut suomeen..... Aika kova pyyntihinta pojilla tuossa on....

Eipä taida olla jenkkimalli, kun taakse mahtuu pitkä rekisterikilpi.

Hintaahan tuolla yksilöllä on kuitenkin melkoisen roheesti. Ei se tietysti ole tyhmä, joka pyytää, mutta tuskin autokaupan tarkoituksena on automuseotakaan perustaa.

Tupo

LainaaMaamoottorit ja laivat liikkuvat pöllö-öljyllä
OT: Liikkuva maamoottori ??? Eipä ole vielä tullut vastaan...
OT2: Maamoottoreistakin moni toimi(i) bensalla tai petroolilla.  :D

Kynäkauppias

Lainaus käyttäjältä: Newman - 02.07.12 - klo:08:53
Käypä koeajolla. Istu niissä penkeissä. Fiilistele. Nauti siitä symppismäisyydestä sen parikymmentä sekuntia. Ja osta sitten joku muu. Mielestäni Yeti on ruma kuin poikamies ja ihan yhtä siisti.

Kyllä minäkin tätä suosittelisin.

Oletko muutes Markku kurkannu Bmw:n kampanjaa?

xDrive18d TwinPower Turbo A Business Automatic Edition 42 488,12 euroa. Sport edition + 2500 e.

Menee tehdastilaukseen mutta ehtinee liukkaille ja jaksat kitkutella kevääseen. Jos nyt otat halli Yetin on aika homma sitkua sillä talven yli.
Tuleva vulvumies.

hosee

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 02.07.12 - klo:09:54
Eipä taida olla jenkkimalli, kun taakse mahtuu pitkä rekisterikilpi.

Takapuskuri taitaa eurooppa- ja jenkki-malleissa olla identtinen. Ainakaan kuvien peruustella en äkisti huomaa niissä mitään eroa. RNS510 näemmä ole Jenkkienkään varustevaihtoehdoissa. Jotain harmaatuontia tuo autoyksilö taitaa olla. Ilmoitettuna kilpiinlaittopäivänä noita ei suomessa ole ollut vielä edes maahantuojalla muita kun 4kpl koulutuskäytössä, ja nekin taisivat kaikki muistini mukaan olla 1.2TSI-versioita....
Nyt: Mini John Cooper Works (F56), Alfa Romeo Tonale Q4 280 Veloce
Ex VAG mm. Seat Born, VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

Arcca

Ihme mollausta Yetiä kohtaan, ilmeisesti pelkästään ulkonäköön vedoten, ilman omaa pidempää kokemusta?

Yetillä talven yli ajo ei todellakaan ole mitään sitkuttelua, vaan parempaa käyttöautoa saa hakea.
Jos Markulla ulkonäkö ja brandi ei ole este niin ei varmasti tee huonoa kauppaa. Sopii hyvin pariksi 5-sarjan bemarille, erilaisiin käyttötilanteisiin.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Newman

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 02.07.12 - klo:12:05
Ihme mollausta Yetiä kohtaan, ilmeisesti pelkästään ulkonäköön vedoten, ilman omaa pidempää kokemusta?
Kaipa autoa kun autoa - vaikka nyt sitten Yetiä - saa sanoa rumaksi ilman että joku ottaa sen mollauksena. Itsehän en esimerkiksi kommentoinut mitään muuta kuin kyseisen auton ulkonäköä ja siihen liittyviä makuasioita. Jos tunnepohjaisia mielipiteitä ei saa esittää tahi lausua vapain mielin, voisi lopettaa myös aiheeseen liittyvän kehumisen, mikä on mielestäni täysin asiatonta kun Yeti nyt vaan on ruma.  :P

Arcca

^Toki saa sanoa mielipiteensä. Piti vielä lukea kommentit uudestaan, taisi tulla reagoiduttua liikaa tosiaan. Alkaa ilmeisesti tuosta rumuudesta kuuleminen keittää liikaa, sitä ei vaan jotenkin ymmärrä kun pitää itse autoa erinomaisen käytettävänä.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

mmo

Lainaus käyttäjältä: Newman - 02.07.12 - klo:12:16
Kaipa autoa kun autoa - vaikka nyt sitten Yetiä - saa sanoa rumaksi ilman että joku ottaa sen mollauksena.

Ei taida koskea Skodia ja Skoda-kuskeja? Aika nopeasti ryhtyvät puolustuskannalle. ;D

Kynäkauppias

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 02.07.12 - klo:12:05

Yetillä talven yli ajo ei todellakaan ole mitään sitkuttelua, vaan parempaa käyttöautoa saa hakea.

Ota huomioon auton ostaja, ei jaksa Yeti Markkua kauaa kiinnostaa. Passat CC:n laatuvaikutelma ei Markkua tyydyttänyt, joten en jaksa uskoa että Yetikään niin tekee. Nimimerkillä superbin sound system ei pysynyt oven sisäpuolella. Tuo X1:kin on laatuvaikutelman suhteen kipurajoilla ja lähes samanhintainen. Yetin symppis ulkonäkö ei varmasti kauaa jaksa viehättää. Markku kun ei tunnetusti ole holdaaja.

Olen minä tuon Yetin ajanutkin, ei se huono ole. Mutta pienellä lisäpanoksella on saatavilla MINUN mielestä parempia ja  paremman näköisiä ajokkeja.  
Tuleva vulvumies.

tuRboman

sen verran tuosta Yetin ulkonäöstä, että kun sitä tyrkytin kotiin koeajolle toiseksi autoksi oli vaimon kommentti ehdoton ei. Ei kuulemma missään tapauksessa halua ajaa tuon näköisellä autolla. Mua se näkö ei sinällään haittaa eikä sillä ole mitään väliä jos muuten kaikki on kohdallaan, kuten Yet
issä. Mutta jos tuo Markkua houkuttaa niin ehdottomasti koeajolle. Se on yllättävän hyvä ajaa kokoisekseen. 
"All 4 The Driver"

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 02.07.12 - klo:08:34
Yeti tosiaan on omalla tavallaan erikoisen näköinen, jopa rumaksikin voisin sitä kutsua, mutta jotenkin symppiksellä tavalla. Taisi tuon 1.8 TSI -bensakoneen taru jäädä Suomesa lyhyeksi. Ekoja autoja tuli loppuvuonna 2011 maahan ja 2 kpl olisi vielä myymättä. Hinnastossa näin sen vielä viikko sitten.

Mikä on täällä porukoiden näkemys, olisiko TDI 140 hv selkeästi helpompi jälleenmyynnissä ? Hintaero noilla on alle tonni, joten sillä ei nyt ostohetkellä merkitystä ole. Poltoainekulut eivät minun ajoilla tule näyttelemään mitään roolia. Kalliimmmaksi TDI veroineen hieman jäisi.

Dieselissä (ja 1.2 TSI:ssä) olisi etuna PTC -lämmitysvastus. 1.8 TSI sekin jäänee talvella viileäksi, mutta lämmityksen lisäapuja ei siihen ole laitettu.

MB GLK ei ole mitenkään kaunis, mutta jokin autossa kuitenkin viehättää. Sama pätee myös Yetiin. En tosin täysin ymmärrä miksi olet ostamassa Yetiä, koska se ei istu juurikaan lainkaan autohistoriaasi vai onko sen tarkoitus ainoastaan palvella seuraavan peliliikkeen mietintävaiheen kulkupelinä...?

Jälleenmyynnin helppouteen moottoreiden välillä on vaikeaa ottaa kantaa, mutta eipä tuo TSI erityisen haluttava tainnut olla ainakaan uutena, mikäli autoja on jäänyt käsiin vai olisiko tilalle tulossa jotakin muuta, kuten kehittyneempi versio tästä moottorista. Lämpenemisestä en olisi huolissaan.

TeBsu

Mitenkä nään ainakin itse Yetin tylsänä vaihtoehtona bemarin jälkeen. Ja tänään kun näki hopeisen Evoquen vai mikä nyt onkaa niin hyi hel... No seurataanpa markun tilannetta mielenkiinnolla  ;)
lord of the rings

Skula

Markku on tainnut tehdä kaupat..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Jere#18

Lainaus käyttäjältä: skula - 02.07.12 - klo:18:18
Markku on tainnut tehdä kaupat..

Pitelen peukkuja, että Yeti

TeBsu

jotenkin kans kallistuu yetiin, mut toisaalta, vois olla joku mitä se ei oo vihjassu  ;D
lord of the rings

Markku J

Ei ole vielä kauppoja tehtynä. Jos olisin Suomessa, niin varmaan oliskin jo valmista, mutta Kreetalta remotena homma on hitaampaa. Nettikin toimii vain satunnaisesti. Just äsken kirjoitin tänne pitkän tarinan, joka hävisi bittiavaruuteen. Lomalla olisi muutakin tekemistä, vaikkakin minun mielestäni autokauppojen tekemistä ei voita mikään. Perhe on eri mieltä...

Yetiä olin haluamassa, mutta tänään selvisi, että ne 2 maassa olevaa 1.8 4x4 -autoa ovat rekisteröimättömiä, eli veronkorotuksen joutuisin maksamaan. Uusi hinta nettona on hiukan yli 38 th. Ei mahdoton, mutta minulla tuo vanha vero oli se suurin kimmoke tähän Yetiin. Isohkot päästöt omaavasta bensanelikosta en halua maksaa korotettua veroa. Terracotta Orange kyllä löytyy vielä.

Evoquesta sain tarjoukset. Nelosdieseleitä löytyy maasta, mutta uudella verolla. Pure -malli (+xenonit ja nahat) 64 th ja Prestige (+Tech 2 -paketti ja 20" vanteet) 79 th. Turhan kova hinta vaisuhkolla nelosdieselillä varustetusta, joskin superhienosta autosta.

Palaan lähtöruutuun ja arvon näitä yön yli:

A1 Attraction Sportback 1.4 TFSI S tronic, jäänvalkoinen + Daytona -harmaa katto
-Concert -paketti
-Comfort -paketti
-automaatti-ilmastointi
-keskikyynärnoja
-aluvanteet "6-hole design" 15" (heh, mikä koko !)

Polo Highline 1.2 TSI DSG, toffeenruskea ja beige sisusta
-Comfort -paketti
-xenonit
-automaatti-ilmastointi
-Keskon kesäkampanja ale 1000 eur

Polon ulkonäöstä pidän toistaiseksi enemmän. Siinä olisi beige -verhoilu, joka myös minua miellyttää ja Highlinen paremmat penkit. A1:ssä oletan olevan jotain Audi -laatua kabiinissa ja peltiosien sovituksissa. Lienevätkö takatiloiltaan ja konteiltaan samaa kokoa ? Kauppareissulle pitäisi mahtua taakse lastenistuin ja konttiin matkarattaat. Kyydissä toki ei silloin mahdu olemaan kuin kuski ja lapsi.

Näitä mietin yön yli.

edit: hintaeroa näillä on 6500 eur netto (huomioitu Keskon tonnin kampanja Poloon)

MasTurbo

Auto historiaan nähden markku pitää audia tai poloa päivän ja laittaa myyntiin TAI järkeytyy ja ajaa niin pitkälle kunnes paali kutsuu.
" Dont be scared, just be prepared for the worst "

Markku J

Saattaapi pitää paikkansa tuo ennustus.

Taas täytyy todeta, miten paljon hyvin palvellut autokauppiaskin vaikuttaa valinnassa. Haluaisin ostaa auton Matti Lajuselta, joka myy Volkkaria Keravalla. Siinä on yksi fiksuimmista automyyjistä, jotka olen tavannut, Luottomies ja nopea palvelemaan. Mutta Audin brändinkin vaikutus tässä taas nähdään. Useamman tonnin olisin maksamassa kuvitellusta paremmasta laatuvaikutelmasta.

Timpe85

Mites olis A1 1.4TFSI S-tronic ? Esim: www.nettiauto.com/4778797. Hinta on kyllä älytön noin pienestä autosta, mutta ehkei tuohon heti kyllästyisi (?) Itse tykkäsin kovasti kun kävin sitä ajamassa. Auto on kaverin työsuhdepirssi ja vapautuu varmasti tarvittaessa nopeastikkin.
Audi A3 8Y 40TFSIe

MasTurbo

" Dont be scared, just be prepared for the worst "

JYeti

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 02.07.12 - klo:19:12
Palaan lähtöruutuun ja arvon näitä yön yli:
A1 Attraction Sportback 1.4 TFSI S tronic, jäänvalkoinen + Daytona -harmaa katto
Polo Highline 1.2 TSI DSG, toffeenruskea ja beige sisusta

edit: hintaeroa näillä on 6500 eur netto (huomioitu Keskon tonnin kampanja Poloon)

Ifasta tutkisin tarkkaan mitä kaikkia peruisvarusteita siitä puuttuu - yleensä niistä aina puuttuu jotain. Voke olisi järkivalinta, mutta koejohan sen kai ratkaisee ellei pikkurahasta ole väliä. Molemmat nuo kuitenkin ovat tiloiltaan mopoautoja Yetiin verrattuna.
6500 eurosta osa tulee aikanaan vaihdossa takaisin - tai itse asiassa, en minä tuon A1:n tulevasta hintakehitykestä mitään tiedä...

Terv JJ

Newman

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 02.07.12 - klo:12:34
^Toki saa sanoa mielipiteensä. Piti vielä lukea kommentit uudestaan, taisi tulla reagoiduttua liikaa tosiaan. Alkaa ilmeisesti tuosta rumuudesta kuuleminen keittää liikaa, sitä ei vaan jotenkin ymmärrä kun pitää itse autoa erinomaisen käytettävänä.
Käytettävyys Yetissä on kieltämättä aivan luokkansa huippua. Fiksut tilat totta tosiaan.

BeeKasi

Lainaus käyttäjältä: Timpe85 - 02.07.12 - klo:19:27
Mites olis A1 1.4TFSI S-tronic ? Esim: www.nettiauto.com/4778797. Hinta on kyllä älytön noin pienestä autosta, mutta ehkei tuohon heti kyllästyisi (?) Itse tykkäsin kovasti kun kävin sitä ajamassa. Auto on kaverin työsuhdepirssi ja vapautuu varmasti tarvittaessa nopeastikkin.

Komp. Olenko ainoa, joka on löytänyt itsensä pohdiskelemasta, että autojen hinnat ovat pompsahtaneet sairaalle tasolle...?
B8 3.0 TDIq S-Tronic -10 // C5 2.4 kuminauhaAvant-02

Karvis

En kyllä maksaisi ikikuuna päivänä A1:stä tuollaista hintaa, samaan rahaan saa Audiltakin vaikka A4:n kulipisneksenä kuminauhalla ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

pokkus

On aika kamala hinta kyllä. A1 ei livenäkään ollut minusta mikään kaunokainen ja perä oli autossa jopa ruma. Polo on paljon onnistuneempi kokonaisuus minusta visuaalisesti kuin tuo A1.

zoned

Skula ehdotti Lexus CT200h:ta, ääni sille. Kannattaa käydä edes koeistumassa. Ohjaamokin on varsin nätti, pl. Lexuksen standardikammotukset eli suoraan ysäriltä peräisin olevat digitaalinumerot keskikonsolissa. Mutta hybridillä kelpaa istua stadin ruuhkissa, eikä semmoista ole Markulla tainnut vielä ollakaan?
Esimerkiksi joku tuollainen: http://www.nettiauto.com/lexus/ct/4767260
XC60

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Tupo - 02.07.12 - klo:10:22
OT: Liikkuva maamoottori ??? Eipä ole vielä tullut vastaan...
OT2: Maamoottoreistakin moni toimi(i) bensalla tai petroolilla.  :D

Oli ehkä epäselvästi ilmaistu. Sanotaan sitten, että maamoottorit ja laivat käyvät pöllö-öljyllä.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy