Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

VAG!

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 17.06.12 - klo:21:08
Nokian renkaita moni bemaristi pitää kurana, oli ne sitten nastat tai kitkat. Ovat sitä mieltä, että niiden runko on liian löysä ja se ei toimi bemarissa mikä on takavetoinen.

Ja juuri pehmeän rakenteen ansiosta Nokialaisten jääpito on testeissä ollut erittäin hyvä.

Newman

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 17.06.12 - klo:21:30
Ja juuri pehmeän rakenteen ansiosta Nokialaisten jääpito on testeissä ollut erittäin hyvä.
Samasta syystä itse tykkään juuri Hakkapeliitta R:stä. Rauhallisin nastaton talvirengas, jolla olen ajanut säännöllisesti.

Marko_K

Autonvaihtopohdinta alkaa kallistua siihen suuntaan, että AMG Sport saa jäädä rastimatta. Jotenkin minusta tuntuu, että vaikka paketti tekee autosta varsin nätin, niin yhdistettynä 200 CDI -moottoriin lopputulos on vähän "all show, no go".

Kun vertaa takaapäin Styleä, Urbania ja AMG Sportia niin erot ovat aika isot. Jotenkin jopa Style miellyttää silmää, kun takana ei ole provosoivia tuplaputkia. Toisaalta Urbanin 17-tuumaiset vanteet näyttävät aika sopusuhtaisilta. Vai mitä olette mieltä?

gloter

Ei ainakaan alimmainen vaihtoehto. Ehkä itse päätyisin keskimmäiseen.
Octavia Combi Elegance 1,8 TSI -11

RoccoScientist

Keskimmäinen olisi minunkin valintani, jos tarkoitus on edes hieman sovittaa haukkua ja puremaa samalle tasolle. Alimmainen on turhan pelkistetty. Tuo ylin tuo muuten mieleen Seat Leonin korisarjan, joka esim. Vrodilla oli omassa autossaan.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

duke7

Ã,,äni keskimmäiselle myös. Tuplaputket vielä sopivat mutta tuo AMG:n puskuri koloineen on jo vähän liikaa ainakin 200 CDI:hin.

Marko_K

Minustakin tuo keskimmäinen on ehkä kokonaisuutena harmoonisin. Vähän vain röyhkeät siinäkin nuo röörit, 136-heppainen 200 CDI ei kuitenkaan ole mikään raketti, vaan aika mopo.

Toisaalta vanne miellyttää silmää ja jos tuon alimman Stylen varustepuutteet paikkaa keskimmäisen Urbanin tasolle, niin sen hinta menee kalliimmaksi. Ei kuulosta kovin järkevältä.

pokkus

Itse ottaisin, jos rahasta ei tarvitsisi miettiä, keskimmäisen ylimmän vanteilla :)

VAG!

Keskimmäinen olisi omaan makuuni paras. Ylin on kyllä aika teiniviritys 200 CDI:llä. Toisaalta, sen voisi vielä kuorruttaa AMG-matoilla tehostaakseen vaikutusta ;D

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 20.06.12 - klo:16:49
Itse ottaisin, jos rahasta ei tarvitsisi miettiä, keskimmäisen ylimmän vanteilla :)

On noi pelkät vanteetkin jo pelottavan lähellä teinityyninkiä tuossa korissa...

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 20.06.12 - klo:16:57
Toisaalta, sen voisi vielä kuorruttaa AMG-matoilla tehostaakseen vaikutusta ;D

Sellaisethan siinä toki kuuluukin AMG Sport -paketissa ;D

VAG!

Onko tuo 200 CDI AMG tämän näköinen edestä:

Marko_K

^ Kukkanen, on muuten, mutta tuo timanttimaski tulee Sport-paketissa, jonka saa vain 250-bensan yhteydessä.

Marko_K

Ja itse asiassa myös tuo punainen raita on vain Sportissa.

VAG!

Hyvännäköinenhän se on, ei siitä mihinkään pääse. Oli raidat tai maskit millaisia tahansa.

Vähän se vain jäisi kaivelemaan, jos tuon näköisen auton pellin alta löytyy 1,8 litrainen nokivasara 136 kaakilla ja 300 newtonilla.

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 20.06.12 - klo:17:24
Vähän se vain jäisi kaivelemaan, jos tuon näköisen auton pellin alta löytyy 1,8 litrainen nokivasara 136 kaakilla ja 300 newtonilla.

Ei siihen toistaiseksi tehokkaampaa dieseliä edes saa. Ja juuri tuosta syystä ajattelin jättää ylimääräiset levikkeet pois. Muutoin ulkonäkö ja menohalut ovat turhan vinossa suhteessa.

Edestä nuo erot eivät sinänsä ole suuria, varsinkaan Stylen (alin) ja Urbanin (keskellä) välillä:

Marapetsu

Niinhän se flunssa äity oikein kuumeeksi ja taitaa tulevana maanantaina auto vaihtua päivitettyyn versioon.A4 3.0 tdi saa jatkoa.
Marapetsu.

clima

Noista Marko_K:n linkittämistä takakuvista tosiaan tuo keskimmäinen näyttää moottori huomioiden sopusuhtaiselta. Tuplaputket ovat aina hienot.
Mutta noista etukuvista täytyy sanoa että ikävästi lerpattaa Urbanin ja Stylen alahuuli, onpas surullisen näköinen keula noissa perusmalleissa. Korostuu kun vertailukohta on vieressä. 

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: Marapetsu - 20.06.12 - klo:19:16
Niinhän se flunssa äity oikein kuumeeksi ja taitaa tulevana maanantaina auto vaihtua päivitettyyn versioon.A4 3.0 tdi saa jatkoa.

Toi sun entinen ei taida Avantti olla?
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

VWRiddare

Päivällä kävin (jälleen)koeajamassa Toyota Avensiksen. Täytyy kyllä ihmetellä, että miksi minä, näinkin "kokenut Automies" ;) ajelen VW:llä. Ave oli kerrassaan hieno peli, ja hyvin varusteltu. Mieli tekis kamalasti, mutta ei parane vielä, kun tulisi kuokkaan niin pahasti. Mutta katellaan mmmmm...ehkä vuoden päästä. Kyllä minä ihmettelen niitä, jotka ovat Avensa VW:hen vaihtaneet  ;)

P.Alikka

Lainaus käyttäjältä: VWRiddare - 20.06.12 - klo:22:14
Päivällä kävin (jälleen)koeajamassa Toyota Avensiksen. Täytyy kyllä ihmetellä, että miksi minä, näinkin "kokenut Automies" ;) ajelen VW:llä. Ave oli kerrassaan hieno peli, ja hyvin varusteltu. Mieli tekis kamalasti, mutta ei parane vielä, kun tulisi kuokkaan niin pahasti. Mutta katellaan mmmmm...ehkä vuoden päästä. Kyllä minä ihmettelen niitä, jotka ovat Avensa VW:hen vaihtaneet  ;)
Noh molemmissa on puolensa, Aven kanssa joutuu tinkimään tietyistä asioista VAGgilaisiin nähden. Näistä suurimpina varmasti hiukan "tuhnummat" bensakoneet (dieselit taitaa olla aika samalla viivalla), ei ihan niin hyvä ergonomia (tämä yksilöllistä mutta hiukan vajaat ratin säädöt ja etukyynärnojien säätymättömyys korkeussuunnasssa on suurimmat puutteet) ja tiettyjen pikkuvarusteiden uupuminen, tärkeimpinä itselleni olisi kunnolliset kassikoukut takakontissa ja hiukan lisää tavaralokeroita sisätiloihin. Mutta meillä on Avessa saatu kyllä mainoksen mukaista "mielenrauhaa" ja erittäin vaivaton ajettavuus. Kaikki toimii kuin ajatus, jahka kaasupolkimen kanssa pääsee "sinuiksi".
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: P.Alikka - 20.06.12 - klo:22:23
Noh molemmissa on puolensa, Aven kanssa joutuu tinkimään tietyistä asioista VAGgilaisiin nähden. Näistä suurimpina varmasti hiukan "tuhnummat" bensakoneet (dieselit taitaa olla aika samalla viivalla)
Mulla taas on ollut viimeiset 12 vuotta VW Dieseli alla, joten en oikein osaa vertailla noita bensakoneisia. Mutta kyllähän tuo Ave 1,8 bensakoneella liikahti ihan mukavasti, tosin onhan ne väännöltään niin ohkaisia dieseliin verrattuna. Tuo Ave oli kyllä hyvin varusteltu (Linea Sol Plus), että meikäläinen ei kyllä oikeastaan muuta tarttis. Mutta kattellaan :D

autofanaatikko

Ei iske ave minuun sitten mitenkään ja millään. Appiukolla on sellainen (uusikorinen) ja siinä olen istunut ja matkustanut muutaman kerran. Jokakerta on vaan vahvistunut asia että tuollaista autoa en ikinä hanki. En velkarahalla tai omallakaan rahalla. Mieluummin vaikka Octavia mulle kuin tuo. Se on joku paremmin varusteltu malli... Sol jotain, eli siinä on mm. tummat takaikkunat (farkku). Olisko joku Sol plus.  Penkit muuten ok, mutta ristiseläntuki aivan syvältä. Rengasmeteli on motarilla melkoinen: puhetta ei kuule takaa ja radiotakin täytyy huudattaa. Appiukkokin sitä suunnilleen pyyteli anteeksi, että kun tässä on niin kova tuo rengasmekkala. Myönti sen siis itsekin ja kyllä sen huomasin minä ja hänen tyttärensäkin kun kyydissä olimme. Mökä on kovempaa kuin vaikkapa VW Passatissa. Renkaat on Bridgestonen ja koko 225/50R17.

Kojelaudan yläosa ja ovipahvit ovat melko kovaa ja herkästi naarmuuntuvaa muovia jollaista ei löydy esim. VW-Golfin Comfortlinestäkään (kojelaudan yläosasta tahi sitten oviverhoilun yläosista). Ovien kyynärnojat olivat todella kovat eikä niihin ollut ollenkaan niin kivä nojata kuin vaikkapa Golfin tai bemun vastaaviin.

Istuinten ja ovien verhoilukaan ei yllä esim. Comfortline Golfin tasolle vaan on selkeästi halvempaa ja heikompaa maksua. Suuntavakavuus on heikohkoa. Kokoajan saa sivutuulessa paimentaa ja tunsin kuinka haki vaikken itse ajanutkaan sekä kuuntelin vieressä kommenttejä kun tämä on niin tuuliherkkä ja nämä kommentit toistuivat useamman kerran 100km:n matkan aikana. Jousitus oli maantiellä ok, mutta kaupungissa melkoisen pintakova,. Se oli kylillä sellainen töks töks ja tärskyti tärskyti. Esim Golfin tai Octavian vakiojousitus on miljoona kertaa parempi. En tiedä onko syy jousien kovuudessa, joustovaroissa vai onko nuo Bridgestonet vaan niin huonot ja kovat renkaat. Yksi seikka mihin en ole vielä törmännyt aiemmin yhdessäkään autossa jossa on nämä nykyaikaiset sulat on oli se, että apukuskin puoleinen etusulka väpätti tuulessa vähänväliä kun ajettin kohti määränpätämme. Minua tämä Avensis ei kyllä sykähdytä yhtään kun suunilleen samassa hintaluokassa on tarjolla suunnilleen samakokoisia autoja, jotka on jotain ihan muuta kuin tuo. Selkeästi aistii ettei appiukkokaan oikein ole tuohon autoon tyytyväinen, mutta on pakko ajaa sillä kun hallitus päättää että aina ostetaan Toytota entisenkin Toyotan jälkeen.

P.Alikka

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 20.06.12 - klo:22:49
Ei iske ave minuun sitten mitenkään ja millään. Appiukolla on sellainen (uusikorinen) ja siinä olen istunut muutaman kerran. Jokakerta on vaan vahvistunut asia että tuollaista autoa en ikinä hanki. En velkarahalla tai omallakaan rahalla. Mieluummin vaikka Octavia mulle kuin tuo. Se on joku paremmin varusteltu malli... Sol jotain, eli siinä on mm. tummat takaikkunat (farkku). Olisko joku Sol plus.  Penkit muuten ok, mutta ristiseläntuki aivan syvältä. Rengasmeteli on motarilla melkoinen: puhetta ei kuule takaa ja radiotakin täytyy huudattaa. Mökä on kovempaa kuin vaikkapa Passatissa. Renkaat on Bridgestonen ja koko 225/50R17. Kojelaudan yläosa ja ovipahvit kovaa ja härkästi naarmuuntuvaa muovia jollaista ei löydy esim. VW-Golfin Comfortlinestäkään.

Istuinten ja ovien verhoilukaan ei yllä esim. Comfortline Golfin tasolle vaan on selkeästi halvempaa ja hiekompaa maksua. Suuntavakavuus heikohkoa. Kokoajan saa sivutuulessa paimentaa ja tunsin kuinka haki vaikken itse ajanutkaan ja kuuntelin vieressä kommenttejä kun tämä on niin tuuliherkkä ja nämä kommentit toistuivat useamman kerran 100km:n matkan aikana. Jousitus oli maantiellä ok, mutta kaupungissa melkoisen pintakova,. Se oli kylillä sellainen töks töks ja tärskyti tärskyti. Esim Golfin tai Octavian vakiojousitus on miljoona kertaa parempi. En tiedä onko syy jousien kovuudessa, joustovaroissa vai onko nuoBridgestonet vaan niin huonot ja kovat renkaat. Yksi seikka mihin en ole vielä törmännyt aiemmin yhdessäkään autossa jossa on nämä nykyaikaiset sulat oli se, että apukuskin puoleinen etusulka väpätti tuulessa vähänväliä kun ajettin kohti määränpätämme. Minua tämä Avensis ei kyllä sykähdytä yhtään kun suunilleen samassa hintaluokassa on tarjolla suunnilleen samakokoisia autoja, jotka on jotain ihan muuta kuin tuo. Selkeästi aistii ettei appiukkokaan oikein ole tuohon autoon tyytyväinen, mutta on pakko ajaa sillä kun hallitus päättää että aina ostetaan Toytota entisenkin Toyotan jälkeen.
Näitä kohtia vissiin tämä facelift paikannut paljon koska nimenomaan melutaso on mukavan hiljainen (renkaat toki 16") ja ajettavuudesta en Ocun jälkeen ole suurempia moitteita löytänyt. Kulkee vakaasti isommallakin tuulella. Samoin jousituksen toimintaan en ole kinnittänyt mitään huomiota, eli ajaa asiansa. Sisätilat myös vielä naarmuttomat, mutta katsellaan kuinka käyttöä kestää...

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: P.Alikka - 20.06.12 - klo:22:55
Näitä kohtia vissiin tämä facelift paikannut paljon koska nimenomaan melutaso on mukavan hiljainen (renkaat toki 16") ja ajettavuudesta en Ocun jälkeen ole suurempia moitteita löytänyt. Kulkee vakaasti isommallakin tuulella. Samoin jousituksen toimintaan en ole kinnittänyt mitään huomiota, eli ajaa asiansa. Sisätilat myös vielä naarmuttomat, mutta katsellaan kuinka käyttöä kestää...

Toki tuo appiukonkin auto voisi olla suuntavakaampi, pehmeämpi ja hiljaisempi 16-tumman kiekoilla, mutta tuohon varusteluun kuului vakiona nuo 17-tuuman kesäpyörät.

Yhdessä takuuhuollossa tuo on jo käynyt. Jarrut piti kovaa vinkunaa ja sille tehtiin jotain. Noita vinkuvajarrullisia Avensiksia olen tavannut joitain muitakin, mutta ilmeisesti 2012 mallisia se ongelma ei enää vaivaa.

P.Alikka

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 20.06.12 - klo:23:03
Toki tuo appiukonkin auto voisi olla suuntavakaampi, pehmeämpi ja hiljaisempi 16-tumman kiekoilla, mutta tuohon varusteluun kuului vakiona nuo 17-tuuman kesäpyörät.

Yhdessä takuuhuollossa tuo on jo käynyt. Jarrut piti kovaa vinkunaa ja sille tehtiin jotain. Noita vinkuvajarrullisia Avensiksia olen tavannut joitain muitakin, mutta ilmeisesti 2012 mallisia se ongelma ei enää vaivaa.
Ymmärtääkseni tuo Bridgestone ei ole sieltä hiljaisimmasta päästä oleva rengas? Ei itsellä kokemusta joten varmaksi en tiedä. Jarrut vinkuivat meilläkin vajaaseen 2 tkm asti. Mutta sen jälkeen käytön (siis käytön, ei mitään hemmetin mikki hiiri jarruttelua  ;)) myötä on vikinä tyystin loppunut.

jf

Lainaus käyttäjältä: P.Alikka - 20.06.12 - klo:22:55
Sisätilat myös vielä naarmuttomat, mutta katsellaan kuinka käyttöä kestää...
Meillä LC:ssä ihan kunnon skraiduja sisäpaneleissa, mutta niin niitä oli audissakin (taitaa audin kuutonenkin siis olla ihan paskaa ämpärimuovia).  ;D
Se on muuten auto vaan ja niitä tulee koko ajan uusia tehtaasta. Omassa toipotassa aika montakin epämukavuus tekijää, mutta kaikesta huolimatta yhdessä asiassa se pesee edelliset kolme audia. Ei oransseja tai punaisia merkkivaloja, jotka haluavat auton huoltoon. Eikä auto vielä edes sammunut kertaakaan tielle (se on paljon audeihin verrattuna), jos kolmevuotiaaksi menee näin, niin voi joutua harkitsemaan seuraavaksikin autoksi toipottaa (tosin nykyinen koneversio LC:ssä on ihan hirveä eikä siihen saa enää Powerkittiä).
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

VAG!

Siirsin tämän Markon Autotallista:

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 20.06.12 - klo:23:43
On mun mielestä vähän yläkanttiin hinnoiteltu auto. Odotin vähän halvempaa.

Toisaalta Premium Business on erittäin hyvin varusteltu ja oleellisimpana puutteena on juuri ne ksenonit. Tonnilla saa ne mukaan. Jos vaikka 116i A:han alkaa ruksimaan Premium Busineksen palikoita, niin 36000 euroa tulee aika äkkiä täyteen. Ja 116 on 20 hepoa heikkotehoisempi.

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 20.06.12 - klo:23:43
45 512,62 eli alle kympitonni lisää niin saa BMW 320iA bensaturbon xDrivenä Business varustein

Mutta mitä saa 36 tonnilla? Kaikilla ei ole varaa laittaa kymppitonnia lisää budjettiin.

ram1

116I, eli sama kuin 118.Jos tehottomuus puhuttaa.http://www.ziptuning.nl/en/customchip/Bmw-116i-F20-2011-136-pk.html#header
Ja itseä tökkii ni ledietuvalot tosi pahasti.Vois toi teiniplingi jo poistua ja siirtyä konservatiivisempaan linjaan.Vastaan tulee jos jonkinmoista viritystä.Bemun enkelit parasta tolla saralla.Ei mitään biltemahässäkkää.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

VWRiddare

AUTOFANAATIKOLLE. Olen ikäni ollut konsernin miehiä, mutta kyllähän se vaan täytyy taipua totuuden edessä. Kyllähän se Tojo on vaan Volkkarin veroinen. Ainakin minä siirryn pikkuhiljaa sinne. ;D

Karvis

Lainaus käyttäjältä: VWRiddare - 21.06.12 - klo:02:12
AUTOFANAATIKOLLE. Olen ikäni ollut konsernin miehiä, mutta kyllähän se vaan täytyy taipua totuuden edessä. Kyllähän se Tojo on vaan Volkkarin veroinen. Ainakin minä siirryn pikkuhiljaa sinne. ;D

Yleensähän ne pikkuärsytykset yms. tulee esiin vasta omistaja tasolla, ei siis kannata julistaa mitään varmaksi ennen kuin on kokeillut ;) Saattaa vielä se volkkari kuulostaa hyvälle vaihtoehdolle muutaman tojovuoden jälkeen...
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy