Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

Skula

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 29.12.11 - klo:12:06
No nimenomaan se pointti noissa Audin sporttipenkeissä onkin etteivät ne ole mitkään kupit, vaan just eikä melkein mukavasti muotoillut jakkarat jotka kuitenkin tukevat oikein hyvin joka suunnasta :) Rennompia penkkejä saa etsiä, noihin vain istahtaa ja ajaa pitkän siivun väsymättä. Loistavat niin mutkatieajoon kuin matkantekoon.

Ne eivät sovi kaikille.. Esim minun trimmatuille reisilleni nuo eivät ole hyvät.. Istuinostan toppaukset alkavat painaa reisiä jo noin tunnin ajon jälkeen, ja sitten alkaa se jalkojen liiukuttelu..

Tuonkin kanssa oppii elämään, mutta tarkoittaa sitä että pidemmälle ajelulle lähdettäessä on ajoasentoa rukattava niin että jalat eivät vain lepää normipaikoilla, vaan niitä on vähän vekslattava.. Siksi automaattivaihteinen auto helpottaa aika pirusti, manuaalivaihteinen olis jo minulle varmaan tekemätön paikka pitkälle matkalle..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 29.12.11 - klo:12:06
No nimenomaan se pointti noissa Audin sporttipenkeissä onkin että ne ovat mukavasti muotoillut jakkarat jotka kuitenkin tukevat oikein hyvin joka suunnasta :)

Vihaan 'löllyköitä' penkkejä yli kaiken, niinpä nuo (omat B7) sporrtipenkit ovat olleet todella mieleeni säädettävän ristiselän tuen kera, heh, hyvä anekdootti, tuossa Jouluaattona ajelutin + 70 v. äippääni ja hänkin (taas pitkästä aikaa autooni) istahtaessaan sanoi 'Onpas nämä jämäkän hyväntuntuiset penkit!'.

Jostain osunut silmääni heitto ' kaksi varustetta jota ilman Audia ei voi/kannata ostaa ovat sporttipenkit ja quattro'.  ;D
Member of a A(udi) & A(prilia) club

automaattori

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 29.12.11 - klo:12:21
Vihaan 'löllyköitä' penkkejä yli kaiken, niinpä nuo (omat B7) sporrtipenkit ovat olleet todella mieleeni säädettävän ristiselän tuen kera, heh, hyvä anekdootti, tuossa Jouluaattona ajelutin + 70 v. äippääni ja hänkin (taas pitkästä aikaa autooni) istahtaessaan sanoi 'Onpas nämä jämäkän hyväntuntuiset penkit!'.

Jostain osunut silmääni heitto ' kaksi varustetta jota ilman Audia ei voi/kannata ostaa ovat sporttipenkit ja quattro'.  ;D

Takseja tulee käytettyä kohtuullisen paljon ja ehdottomasti Audin ärsyttävin piirre on löllöt penkit. Istut sinne takapenkille ja tulee tunne että tipuin jonnekin, hankalin vaihe on se kun pitää ruveta luottokorttia kuittaamaan ja kuski ojentaa lapunpidikettä etupenkkien väliin, sitten yrität jotenkin saada siitä kiinni ja nimi alle. Sitten pitäis vielä päästä autosta ulos.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 29.12.11 - klo:17:21
.....hankalin vaihe on se kun pitää ruveta luottokorttia kuittaamaan ja kuski ojentaa lapunpidikettä etupenkkien väliin, sitten yrität jotenkin saada siitä kiinni ja nimi alle. Sitten pitäis vielä päästä autosta ulos.
vanhuus ei tule yksin... ::)

tn62634

Etupenkki on parempi istuakin.

Quality

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 29.12.11 - klo:18:14
Etupenkki on parempi istuakin.

Siis parempi istua ilman -kin-päätettä. Ainakin sporttipenkille ja siltä ylös vääntäytymisen vaikeutta olen joutunut vanhuksia kuljettaessani todistamaan. Alkaa olla ylös nouseminen itsellekin yli tunnin istunnon jälkeen jo suoritus sinänsä. Mutta istu(tta)vampaa penkkiä lienee turha hakea.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

ptbr

Lainaus käyttäjältä: Sande - 29.12.11 - klo:12:01
Miltä muuten kuulosti Kian rengasäänet verrattuna Ocuun? ja äänet muutenkin noin yleisesti?

Oma Scout nastarenkailla nyt ihan siedettävä, mutta sekä Dunlopin että Hancookin kesärenkailla ääntä riittää...

Oli niin luminen keli, että ei oikein hyvää kuvaa saanut, mutta ei nyt mitenkään valtava meteli ollut. Koeajoautossa oli Nokian Hakkapeliitat alla ja mulle tulee Contin kumit. Se mitä mulla on Noksuista kokemusta, niin ne on aika äänekkäät. Jonkin verrran joutuu taas opettelemaan bensavehkeellä ajoa, eron väännössä kun huomaa aika selvästi.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Kvee - 29.12.11 - klo:11:54
Eiköhän nuo ole ihan soivia pelejä nykyään, joten jos koeajolla tykkäsit tuskin tulet pettymään.

Itse kävin kerran koeajamassa ihan ostomielellä pre-fl ceediä ja silloisen Ocun jälkeen mieleen tuli  lähinnä -90 luvun korolla, vein äkkiä takaisin kauppaan ::) Kaipa noista joku tykkää kun kauppa näyttää käyvän, tästä fl-mallista ei ole kokemuksia.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: TBA - 29.12.11 - klo:18:24
Jos ei-neitimäinen keskustelu sovi tälle palstalle, niin pitäkää tunkkinne.....

Olisi tästä voinut jatkaakin. Ei kuitenkaan huvita jos kerran keskustelu on "kinaamista" silloin kun moderaattori ei ymmärrä mistä on kyse.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

Quality

Sen verran kuitenkin ymmärsin, että jaoin keskustelun uudeksi aiheeksi:

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=7905.msg187568;topicseen#new
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Pepeto

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 29.12.11 - klo:19:36
Itse kävin kerran koeajamassa ihan ostomielellä pre-fl ceediä ja silloisen Ocun jälkeen mieleen tuli  lähinnä -90 luvun korolla, vein äkkiä takaisin kauppaan ::) Kaipa noista joku tykkää kun kauppa näyttää käyvän, tästä fl-mallista ei ole kokemuksia.

Tuo on semmoinen perusauto. Meillä on nyt 80 000 km ajettu vm.-08 Kia cee'd 1,6-litran bensakoneella ja automaattilaatikolla. Toiminut tosi hyvin. Ainoa takuukorjaus ollut ilmastointilaitteen säätömoottori, joka vaihdettiin vuosi sitten takuuna, kun ei enää tullut lämmintä automaatti-ilmastoinnista. Muuten ei mitään valittamista ja mielestäni ihan OK ajettavakin. Ollut meillä ykkösautona marraskuuhun asti ja nykyään pelkästään vaimon työmatkakäytössä, kun itse otin käyttöetuautona firmalta Octavia Combi 1,8 TSI:n. :)
VW Passat Variant Comfortline 1.4 TSI DSG 9/17.
Opel Corsa Enjoy 1.4 ECT5 9/15.

tn62634

Työkaveri ajaa 1990-luvun lopun sammakkocorollalla päivittäin 150 km. Pystyy näköjään silläkin  ajonsa hoitaan. Kia lienee samaa tyyliä, mutta tätä vuosituhatta.

ptbr

Lainaus käyttäjältä: Pepeto - 29.12.11 - klo:20:20
Tuo on semmoinen perusauto. Meillä on nyt 80 000 km ajettu vm.-08 Kia cee'd 1,6-litran bensakoneella ja automaattilaatikolla. Toiminut tosi hyvin. Ainoa takuukorjaus ollut ilmastointilaitteen säätömoottori, joka vaihdettiin vuosi sitten takuuna, kun ei enää tullut lämmintä automaatti-ilmastoinnista. Muuten ei mitään valittamista ja mielestäni ihan OK ajettavakin. Ollut meillä ykkösautona marraskuuhun asti ja nykyään pelkästään vaimon työmatkakäytössä, kun itse otin käyttöetuautona firmalta Octavia Combi 1,8 TSI:n. :)

Perusauto nimenomaan ja koska mulle ei ole niin kauhean tärkeää mitä siinä ratin keskiössä lukee, niin ajanee asiansa. Tarkoitus on liikkua tuolla paikasta toiseen, kuten vaikkapa töihin ja joskus mökillekin. Esitelkööt muut niitä hienoja pirssejään taloyhtiön parkkipaikalla.

EDIT: Ocu on muuten mulla eka auto joka on pettänyt kesken matkan, viime vuonna jäi pariinkin otteeseen matka kesken. Ja aina maksoi rahaa, nyt on kuitenkin takuupeli tulossa.

repe59

Lainaus käyttäjältä: ptbr - 29.12.11 - klo:20:38
EDIT: Ocu on muuten mulla eka auto joka on pettänyt kesken matkan, viime vuonna jäi pariinkin otteeseen matka kesken. Ja aina maksoi rahaa, nyt on kuitenkin takuupeli tulossa.
Mikäs tuli? Anteeksi jos hiukan mollasin valintaasi, en oikein siihen tykästynyt ja tämä oli jo ennen ocuani kun siemenpussia kokeilin, varmasti ajelee töihin ja takas ja muuallekin ;)
Skoda Kodiaq 4x4 2.0 TDI -18
ex-Skoda Octavia 1,6 tdi dsg Elegance lb -13,
Brilliant Silver
ex-Mitsubishi Pajero 3,2 DID -01
ex-Skoda Octavia II 1,9 tdi hb ambiente -07

VAG!

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 28.12.11 - klo:23:51
Tämä kakkosauto ei ensisijaisesti ole Suomeen tulossa, mutta jos jostain kumman syystä "äkkilähtö" tulee kotimaahan, niin kyllä kummatkin autot konttiin laitetaan. Eli sillä silmällä pitää hiukan miettiä myös kakkosautoakin.

Tässäkö pokkukselle kakkosauto kotiin tuotavaksi:
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/cadillac-ats-vaikuttaa-houkuttelevalta

Tuo 2.0T:hän olisi näppärä eurosportti jenkkihinnoilla :D

pokkus

Tänään oli vielä viimeinen yritys kalastella uutta autoa hiukan kauempaa eli käytiin katsomassa parin sadan kilsan päässä muutamia Edgejä, mutta tuloksetta. Muutamissa oikeasti kiinnostavissa oli liikaa hintaa ja sitten sellaisissa, joissa hinta olisi ollut kohdillaan, niin auton kunto oli jotain todella karmivaa. Täällä jos oikeasti haluaa saada "hyväkuntoisen" auton niin se pitää melkein ostaa uutena ja näköjään sekään ei aina ole itsestään selvyys. Vuoden vanhat käytetyt ovat jopa huonommassa kunnossa kuin oma ex-golffi 4,5 vuoden ikäisenä ja jossa olis mittarissa 4 kertaa enemmän kilometrejä. Muutama aivan uusikin auto oli jo pesty hirveille hiusnaarmuille. Ei kait kukaan sellaista halua... No katsotaan nyt saadaanko tässä vielä aikaiseksi jotain muuta autoa alle vai meneeko auton hommaaminen hiukan myöhemmälle. Hetken jos tässä odottelisi, niin saisi rahaa säästöön ja budjettia venyettyä hiukan paremmaksi, niin vaihtoehdot paranisi paljon.

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 30.12.11 - klo:00:17
Tässäkö pokkukselle kakkosauto kotiin tuotavaksi:
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/cadillac-ats-vaikuttaa-houkuttelevalta

Tuo 2.0T:hän olisi näppärä eurosportti jenkkihinnoilla :D
Kiitos linkistä! Tuohan vaikuttaa oikeasti aika kiinnostavalta... Pitääkin googletella hiukan enemmän :) Minun tuurilla auto myynnissä joskus parin vuoden päästä... Yksi kiinnostava vaihtoehto olisi myös uusi Focus ST, mutta se tulee myyntiin täällä vasta joskus vuoden 2012 lopulla.

Quality

Hyvältä näyttää ja 2.0T on ajan hengen mukainen mylly. Askarruttaa vaan, millä brändillä tuota Suomessa markkinoitaisiin. Itse olisin kiinnostuneempi jopa Opelista kuin Cadillacista.

Leben und leben lassen.

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Quality - 30.12.11 - klo:07:14
Hyvältä näyttää ja 2.0T on ajan hengen mukainen mylly. Askarruttaa vaan, millä brändillä tuota Suomessa markkinoitaisiin. Itse olisin kiinnostuneempi jopa Opelista kuin Cadillacista.

Pakko kysyä, että mikä tuossa julkistuksessa näyttää hyvältä?

Kyseinen vehje tulee taatusti floppaamaan Euroopassa, ja jenkeissä myynti mahdollisesti vetää vain ja ainoastaan edullisen hinnan takia. Cadillacilta on ennenkin nähnyt täysin onnettomia esityksiä kuten CTS tai SRX.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 30.12.11 - klo:09:04
Pakko kysyä, että mikä tuossa julkistuksessa näyttää hyvältä?

Taas ihan makuasioita, mutta kyllä tuo omaan silmään näyttää ihan lupaavalta. Ja jos 2-litraisesta löytyy 272hv & 353Nm, niin ei tässä vaiheessa ole tullut vastaan mitään negatiivista tekijää. Toki merkki on nyt vähän mitä on, mutta toisaalta ajanhan minä nytkin Skoodalla, joten ehkä mä olen vain vähän sellainen.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Quality - 30.12.11 - klo:07:14
Askarruttaa vaan, millä brändillä tuota Suomessa markkinoitaisiin. Itse olisin kiinnostuneempi jopa Opelista kuin Cadillacista.

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 30.12.11 - klo:10:50
Toki merkki on nyt vähän mitä on, mutta toisaalta ajanhan minä nytkin Skoodalla, joten ehkä mä olen vain vähän sellainen.

Cadillachan on perinteisesti ottaen "premium"-merkki, mikäs siinä nyt noin pahasti brandina tökkii?
Niinkuin artikkelissa sanotaan tuostakin ATSstä suunnitellaan bemulle ja mersulle kilpailijaa.

Myönnetään, että jossain vaiheessa Calillacilla ajoi vain 60 vuotiaat jenkeissäkin, joka huolestutti Cadillacin porukkaa itseäänkin. Ilmeisesti nykymallit on tehty nuorentamaan lookkia.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Quality

LainaaCadillachan on perinteisesti ottaen "premium"-merkki, mikäs siinä nyt noin pahasti brandina tökkii?

Se on vaan se klassinen mielikuva amerikkalaisesta kuusilitraisella bensakoneella käyvästä lehtijousitetusta lotjasta ;). - Kuten huomataan, en ole jenkkiautojen harrastaja ;).

Leben und leben lassen.

tn62634

Cadillachan on amerikkalaisen autoteollisuuden keulakuva. Sillä kulkee Yhdysvaltojen presidenttikin ja siihen tulee GM:n teknologia monesti etunenässä. Brandina erittäin houkutteleva. Tosin minähän ajan Mersulla. Preferenssini siis merkin suhteen lienevät erilaiset. :)

Ton-1

Heh, reilu 5-kymppinen työkaverini käväsi tuossa hetken mielijohteesta (tai sitten ei) vaihtamassa n. 10 v. vanhan vajaan 300 000 km ajetun farkku-Mondeonsa linkkiä vastaavaan 52 tkm ajettuun peliin ....... on kuulemma jerkkua enemmän kuin 2-litrasessa ( loppuuajetussa ?) Mondeossa.  ;D

http://www.nettiauto.com/jeep/cherokee/4346052

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 30.12.11 - klo:14:01

Kaupunkikulutus 18,0 litraa ja kiihtyvyys 0-100 10,5s. Sanoisinko, että ei kovin houkutteleva yhtälö :D

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 30.12.11 - klo:14:01
Heh, reilu 5-kymppinen työkaverini käväsi tuossa hetken mielijohteesta (tai sitten ei) vaihtamassa n. 10 v. vanhan vajaan 300 000 km ajetun farkku-Mondeonsa linkkiä vastaavaan 52 tkm ajettuun peliin ....... on kuulemma jerkkua enemmän kuin 2-litrasessa ( loppuuajetussa ?) Mondeossa.  ;D

Melko matalaviritteinen on tuon Jeepin moottori, kun 3,7 litrasta irtoaa peräti 204 hevosvoimaa. Tehoon nähden auton kulutus on suorastaan uskomaton, mutta eihä nämä tällaiset ameriikan ihmeet paljoa maksakaan...

Mikko

Muutenkin ihan hirveä auto ajaa.. Ja ne sähköviat. ::)

Ton-1

Joo joku muu kollega tuosta kommentoikin että 'se on kyllä nopea peli !'

Juu eihän se jää mun noin samantehoiselle autolle kuin 3 sekuntia kiihdytyksessä nollasta sataan.

Quality

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 30.12.11 - klo:13:16
Cadillachan on amerikkalaisen autoteollisuuden keulakuva. Sillä kulkee Yhdysvaltojen presidenttikin ja siihen tulee GM:n teknologia monesti etunenässä. Brandina erittäin houkutteleva. Tosin minähän ajan Mersulla. Preferenssini siis merkin suhteen lienevät erilaiset. :)

Mersu on Mersu ja Euroopan eli Saksan autoteollisuuden lippulaiva. Mutta jostain syystä inhoan amerikkalaisia brändejä, ja mitä luksuksempi, sitä enemmän. Ford menettelee jenkkinäkin :).

Leben und leben lassen.

ptbr

Lainaus käyttäjältä: Sande - 29.12.11 - klo:12:01
Miltä muuten kuulosti Kian rengasäänet verrattuna Ocuun? ja äänet muutenkin noin yleisesti?

Oma Scout nastarenkailla nyt ihan siedettävä, mutta sekä Dunlopin että Hancookin kesärenkailla ääntä riittää...

Nyt kun sain tuon oman kotteron ajoon ja kävin heittämässä lenkin lumettomalla motarilla, niin täytyy todeta, että enemmän kuuluu rengasäänet kuin Ocussa. Muuten auto on hiljainen, ei suhise eikä rämise ja moottorin ääntä tuskin kuulee.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy