Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

Skula

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 28.12.11 - klo:09:24
Hmm... No jos Fordeista puhutaan, niin miten olisi sitten Explorer tai vähän enemmän ajettu tai iäkkäämpi Expedition? Itse harkitsisin myös Excursionia niin eivät ne hurrikaanit niin häiritsisi autoilua. :)

Ã,,äni myös Expeditionille, ja juuri mainitusta syystä + siitä massiiviisudesta(siitä mistä ameriikkalaiset tunnetaan)   8)
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Marko_K

Sanokaa mitä sanotte, mutta autonvaihto on vaikeaa.

Olen itse tullut siihen tulokseen, että niin hieno auto kuin MB onkin, se on minulle vääränlainen kompromissi -- ei tarpeeksi tilava perheautoksi, mutta turhan iso yksikseen ajeluun.

Viime kuukausina pohdinnoissa on ollut vaihtaa se johonkin pienempää ja epäkäytännöllisempään, mielessä on pyörinyt erityisesti MB C Coupé tai sedan, BMW 300-sarja, Audi A5 ( käytettynä) tai Jaguar XF.

Mutta nyt sitten on alkanut näyttää siltä, että ensi kesän jälkeen perheen automäärä putoaa kahdesta yhteen, joten nuo kaikki lakkaavat olemasta vaihtoehtoja. Pitää saada jotain isompaa. Mutta mitä, siinäpä pulma. Varsinaiset tila-autot alkavat jo olla tuttuja, löytyykö maasturipuolelta yhtään tilavaa autoa viidelle järjellisellä budjetilla?

Vaatimukset eivät ole mitään dramaattisia, mutta millä ne kaikki täyttäisi: diesel, automaatti, vähintään 170 kaakkia ja viisi erillisistuinta.

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 28.12.11 - klo:12:16
Sanokaa mitä sanotte, mutta autonvaihto on vaikeaa.

Olen itse tullut siihen tulokseen, että niin hieno auto kuin MB onkin, se on minulle vääränlainen kompromissi -- ei tarpeeksi tilava perheautoksi, mutta turhan iso yksikseen ajeluun.

Viime kuukausina pohdinnoissa on ollut vaihtaa se johonkin pienempää ja epäkäytännöllisempään, mielessä on pyörinyt erityisesti MB C Coupé tai sedan, BMW 300-sarja, Audi A5 ( käytettynä) tai Jaguar XF.

Mutta nyt sitten on alkanut näyttää siltä, että ensi kesän jälkeen perheen automäärä putoaa kahdesta yhteen, joten nuo kaikki lakkaavat olemasta vaihtoehtoja. Pitää saada jotain isompaa. Mutta mitä, siinäpä pulma. Varsinaiset tila-autot alkavat jo olla tuttuja, löytyykö maasturipuolelta yhtään tilavaa autoa viidelle järjellisellä budjetilla?

Vaatimukset eivät ole mitään dramaattisia, mutta millä ne kaikki täyttäisi: diesel, automaatti, vähintään 170 kaakkia ja viisi erillisistuinta.

Tarpeitasi ei ole aivan helpoin ymmärtää, jos Farkku-Eemelin 695 litraa eivät meinaa piisata. Ehkä GL-malli voisi olla varteenotettava vaihtoehto...

P.Alikka

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 28.12.11 - klo:12:22
Tarpeitasi ei ole aivan helpoin ymmärtää, jos Farkku-Eemelin 695 litraa eivät meinaa piisata. Ehkä GL-malli voisi olla varteenotettava vaihtoehto...

Eiköhän Marko_K:n ongelma ole lähinnä tuolla takapenkin puolella jonne ei Eemelissä meinaa oikein turvaistuimet sopia ja ei istumamukavuus lapsilla ole esim. S-Maxin tasolla...
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 28.12.11 - klo:12:22
Tarpeitasi ei ole aivan helpoin ymmärtää,

Jos minun pitäisi asetella kolmea turvaistuinta/korkoketta minkä tahansa farkun takapenkille, niin ymmärtäisin hyvin yskän ;)

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: P.Alikka - 28.12.11 - klo:12:24
Eiköhän Marko_K:n ongelma ole lähinnä tuolla takapenkin puolella jonne ei Eemelissä meinaa oikein turvaistuimet sopia ja ei istumamukavuus lapsilla ole esim. S-Maxin tasolla...

Juuri näin, ilmaisin itseäni huonosti. Kyse ei ole tavaratilan puutteesta, sillä ei nykyään ole juurikaan merkitystä, kun mitään rattaita sun muita ei tarvita.

Kyse on matkustusmukavuudesta. Viisi ihmistä on tympeä yhdistelmä farkun kanssa. Turvaistuimiakaan ei enää ole kuin yksi + yksi koroke, mutta matkustaminen ei vain ole mukavaa, kun farkuissa ei ole viittä oikeaa istuinta vaan kaksi istuinta ja yksi penkki. On johtanut siihen, että meillä pitkätkin matkat tehdään koko perheellä mieluiten tuolla bensa-Picassolla. Ja se taas ei oikein ole kuljettajan auto, joten haluaisin jotain, jossa yhdistyisi MB:n ajettavuus, teho ja fiilis Citikan tiloihin ja matkustusmukavuuteen.

S-Max oli jo lähellä tuota yhdistelmää, mutta autona vain aivan paska.

PTG

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 28.12.11 - klo:12:41
Juuri näin, ilmaisin itseäni huonosti. Kyse ei ole tavaratilan puutteesta, sillä ei nykyään ole juurikaan merkitystä, kun mitään rattaita sun muita ei tarvita.

Kyse on matkustusmukavuudesta. Viisi ihmistä on tympeä yhdistelmä farkun kanssa. Turvaistuimiakaan ei enää ole kuin yksi + yksi koroke, mutta matkustaminen ei vain ole mukavaa, kun farkuissa ei ole viittä oikeaa istuinta vaan kaksi istuinta ja yksi penkki. On johtanut siihen, että meillä pitkätkin matkat tehdään koko perheellä mieluiten tuolla bensa-Picassolla. Ja se taas ei oikein ole kuljettajan auto, joten haluaisin jotain, jossa yhdistyisi MB:n ajettavuus, teho ja fiilis Citikan tiloihin ja matkustusmukavuuteen.

S-Max oli jo lähellä tuota yhdistelmää, mutta autona vain aivan paska.

Vm. juttu oli sääli, kun itsekin olin aikanaan "äässistä" suosittelemassa.

Toisaalta meillä oli tuolloin ollut liki viaton yksilö, joka tarjosi isukeillekin jotain (220 hv)...no mutta ideoita yhden auton ja viiden hengen talouteen olisi tosiaan kiva kuulla, kun Marko tuossa edellä tyrmää farkut, joita oli oikeastaan tarkoitus kartoitella seuraavaksi... 8)

Ongelma tod. näk. viimeistään siinä, että tarttis/haluaisi vielä nelivedonkin, kun siihen on "joutunut" tällä välin tottumaan... ;D

jkvi

CRDi & Collection

PTG

Lainaus käyttäjältä: jkvi - 28.12.11 - klo:12:59
R tai Q7.

Jep, nuo tiedossa, mutta mahtuisiko sitä sittenkin pienempään, kun rattaat yms. jääneet veke ja sukset yms. pakko jt. heittää boksiin tai kärryyn...

jkvi

Markolle oli nuo pari kirjainyhdistelmää tarkoitettu, mutta käy ne tietty erittäin hyvin PTG:llekin :)
CRDi & Collection

Marko_K

Ja mulle nuo kirjaimet kyllä ovat liian kalliita. :-/

Mulle kelpaisi hyvin jokin Touranin kokoinen härveli. Mutta ne on kaikki etuvetoja. Nelikko ois kiva. Sharan tai Alhambra?

PTG

Lainaus käyttäjältä: jkvi - 28.12.11 - klo:13:09
Markolle oli nuo pari kirjainyhdistelmää tarkoitettu, mutta käy ne tietty erittäin hyvin PTG:llekin :)

Jep, T-Reg on palvellut kivasti ja toivottavasti tekee niin edelleenkin, mutta ilman essarioptiota ja samaan settiin sattunutta faceliftausta ja tietyn mallin totaalista myynninkeskeytystä valitettavasti ehdottomasti ulkona budjetista seuraavalla kierroksella. Niin ja vaihdossahan tuo optio joka tapauksessa kostautuu :P

Ja, kun noita nykyään on koko maassa essari tai pari kerran vuodessa, hinnat täysin järjettömiä niissäkin...eli siksipä niitä vaihtoehtoja kaivataan - tai edes lunta, niin saapi fiilistä nykyisestä pirssistä... ;D

jf

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 28.12.11 - klo:13:11

Mulle kelpaisi hyvin jokin Touranin kokoinen härveli. Mutta ne on kaikki etuvetoja. Nelikko ois kiva. Sharan tai Alhambra?
Saksasta tuo R "junge sternenä", jolloin saat sille parin vuoden takuun / 100tkm ja hintakin on järkevämäpi...

Sharan ja Alhambra akselilla ongelma on nelarin kanssa manuaalinen loota.  :'(
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: jf - 28.12.11 - klo:13:21
Sharan ja Alhambra akselilla ongelma on nelarin kanssa manuaalinen loota.  :'(

Täh, näinkö on?

Ilmeisesti Suomen markkinoilla ei siis ole YHTÃ,,Ã,,N automaattivaihteista dieselnelivetotila-autoa?

Johan mä itselleni olen ongelman kehittänyt.

Skula

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 28.12.11 - klo:13:27
Täh, näinkö on?

Ilmeisesti Suomen markkinoilla ei siis ole YHTÃ,,Ã,,N automaattivaihteista dieselnelivetotila-autoa?

Johan mä itselleni olen ongelman kehittänyt.

Mitsun Outlander
Subaru Forester(saako automaattina?)

Käviskö mitenkään?

Tehoista en tiiä, mutta molemmat ovat kivoja ajaa..

edit:ai niin, ei kai noita tila-autoiksi voi tulkita, vaikka ensinmainittua 7-paikkaisena saakin...
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Kvee

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 28.12.11 - klo:13:11

Ei kai nyt niin mahdottoman kalliita, jos kelpuuttaa muutaman vuoden ikäisen?

tn62634

Tai ML tai GL. Tosin ML voi olla ahdas. Sitten jos sitä tilaa runsaasti tarvii niin Viano. Vastaavia löytynee myös VW:n mallistosta.

jf

Caddy löytyy nelarina 103kW:na ja tomaattina, mutta sitten ei saa xenoneita. Vai menisikö touranin xenonit tuohon keulaan?  ;)

Itse olen etsinyt Caddy Maxin kokoista ja hintaista autoa bensatomaattina sekä mielellään nelarina, mutta heikkoa on...
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Guest-187110

Lainaus käyttäjältä: jf - 28.12.11 - klo:14:00
Caddy löytyy nelarina 103kW:na ja tomaattina, mutta sitten ei saa xenoneita. Vai menisikö touranin xenonit tuohon keulaan?  ;)
Ainakin halogeenien varaosanumerot on 1:1 samat Touranissa ja Caddyssä, joten en ihmettele jos joku pellepeloton Xenonit Kädiin nakkaisikin. Korkeudensäädön kanssa voi tosin tulla jumppaa... ;)

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: jf - 28.12.11 - klo:14:00
Caddy löytyy nelarina 103kW:na ja tomaattina, mutta sitten ei saa xenoneita. Vai menisikö touranin xenonit tuohon keulaan?  ;)

Itse olen etsinyt Caddy Maxin kokoista ja hintaista autoa bensatomaattina sekä mielellään nelarina, mutta heikkoa on...

Jos Marko_K on ajellut aiemmin S-Maxilla ja nyt Eemelillä, niin voi olla tuon Caddyn kyyti melkoinen kauhistus lehtijousineen(?) ja luultavimmin mitä mahtavimpine ajomeluineen. VW lienee pätevä peli esim. puolustusvoimien joukkojen kuljetukseen, mutta ei siitä Markon edellisten kulkupelien hienostuneisuutta löydä suurennuslasillakaan tarkastelemalla.

Quality

Miten olisi tämä:

http://info.vv-auto.fi/ViewInBrowser/list1/.CdjsRx/Key-128701.C.vV.z.C.nJhfmQM

Kerrankin melko asiallinen Audi-tarjous. Kolmea erillistä penkkiä ei takana tosin ole, mutta muita isoja puutteita en nyt keksi. Pitäisin ainakin katsomisen arvoisena. - Olen tullut siihen tulokseen, että käytettynä noita Q5sia ei kannata edes harkita, sen verran riistohintaisia ne ovat. Nyt, kun uuden saa kohtuurahalla, siihen pitäisi olla helppo tarttua.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Qrmu

Pistetääs jokeri peliin, Fiat Freemont. Vaikka onkin jotain dodgen ja fiatin väliltä, niin tuossa on ainakin speksit kohdallaan.

Sharan ja Alhambra ovat käytännössä pakettiautoja. En koeajolla huomannut ajettavuudessa mitään eroa appiukon T5:n. Tai ehkä kuskin penkki on muutaman sentin alempana.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

Marko_K

Eikös tuo Fiat ole entinen Dodge Journey?

Nuo Outlanderit ja Forresterit on ahtaaksi todettu. Q5:ttä en ole koeistunut.

Caddy on jo turhan työkalu, vaikka varmasti hyvä sellainen.

Marko_K

Oho, tuosta Hiivatista tosiaan löytyy versio, joka täyttää speksit! Neliveto, automaatti ja 170 hepoa!

Quality

LainaaIlmeisesti Suomen markkinoilla ei siis ole YHTÃ,,Ã,,N automaattivaihteista dieselnelivetotila-autoa?

Eihän nuo keskiluokan SUVit mitään tilaihmeitä ole, mutta kyllä myös X3 ja XC60 tarjoavat niin moottoreiltaan kuin vaihteistoiltaankin speksiesi mukaiset kokoonpanot. MB GLK sitten onkin tiloiltaan jo niin pikkuauto, etten sitä tohdi edes suositella.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

tn62634

Mikäs vika niiss R:ssä ja Vianossa on paitsi hinta? Vianoon taitaa tosin V6 olla saatavilla vain takavetoon.

sheikki

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 28.12.11 - klo:09:24
Hmm... No jos Fordeista puhutaan, niin miten olisi sitten Explorer tai vähän enemmän ajettu tai iäkkäämpi Expedition? Itse harkitsisin myös Excursionia niin eivät ne hurrikaanit niin häiritsisi autoilua. :)

Mulla on ollut nyt Exploreri kuukauden päivät ajossa Jeeppiä odotellessa. Alunperin olin valitsemassa näiden kahden väliltä ja päädyin Jeeppiin. Nyt olen alkanut miettimään että oliskohan sittenkin pitänyt ottaa voorti. Tilaa explorerissa on mahtavasti, takakontti on todella hurjan kokoinen ja sisältää myös 3-rivin penkit. Myös muotoilu uudessa Explorerissa on ihan kohdallaan. Kävin muutama viikko sitten myös dyyneillä kokeilemassa ominaisuuksia ja hyvin tuntui etenevän.

Expedition on jo sen kokoluokan kuutio ettei kyllä itselle tullut mieleenkään hommata sellaista, tehoja muistaakseni 20-30hv enemmän kuin explorerissa ja painoa varmasti paljon enemmän.
Jeep Grand Cherokee V6 Limited -12, Honda CBR 600RR -06, Ducati 899 Panigale.

repe59

Täh, näinkö on?Ilmeisesti Suomen markkinoilla ei siis ole YHTÃ,,Ã,,N automaattivaihteista dieselnelivetotila-autoa?Johan mä itselleni olen ongelman kehittänyt.
Mites olisi käytetty Pajero, istuimia riittää ja ne keskirivillä etupenkkejä korkeammalla.
Tehoa riittää myllyssä.
Skoda Kodiaq 4x4 2.0 TDI -18
ex-Skoda Octavia 1,6 tdi dsg Elegance lb -13,
Brilliant Silver
ex-Mitsubishi Pajero 3,2 DID -01
ex-Skoda Octavia II 1,9 tdi hb ambiente -07

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 28.12.11 - klo:16:52
Oho, tuosta Hiivatista tosiaan löytyy versio, joka täyttää speksit! Neliveto, automaatti ja 170 hepoa!

Aika kohtuullisesti Fiat rokottaa noista: 140hv->170hv, 2v->4v, Man->AT  ~ yht. 5500e, ei paha.

Ja jep, Dodge Journeyn evoluutio Freemont on.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

pokkus

Huvikseni katsoin tuota muutamien ehdottamaa Ford Exploreria. Sehän on melkein sama auto kuin Edge, mutta siinä on venytetty pituutta hiukan lisää, että saadaan yksi penkkirivi lisää. Mitähän me tehtäisiin 7-paikkaisella autolla...  ::) Hieno tuokin on, mutta aivan liian iso meille, kun Edgessäkin on tilaa suurimmaksi osaksi jopa liikaa.

Edge on taas enemmän kiikarissa, mutta tänä aamuna sain houkuttelevan tarjouksen Fusionista. Upouusi 2012 vuosimallin sportti ja hinta vain 22800 dollaria + verot... prkl kun menee hankalaksi :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy