Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

tuRboman

kakkoselle enemmänkin virkistyskäyttöön tarkoitetulle on tarvetta....

Varmasti virkistävä kakkos auto! Nimenomaan ajamisen hauskuutta, eikä mitään tehoilla mustan viivan jättöä.  ;D

Edit: tarkoitin Subaru BRZ coupea.
"All 4 The Driver"

Kvee

Hmm...mikäs tuo on, uusi Tojo vai joku "virallinen" laatumerkki? Ehkä pitäisi tunnistaa, mutta kun ei niin ei. Mutta onpa kertakaikkisen hieno väri!!!

Skula

Lainaus käyttäjältä: Anshjelm - 18.11.11 - klo:23:07Aiemmin jo pölissyt jostain jenkkimuskeleista ja jostain ihan muusta. Mutta se mikä on varmaa on että automaatti ja hintalappu 20-25,

Tämä on just sitä mitä mäkin "harrastan" raha ratkaisee, ei vaihtoehtojen tarvitse olla aina läheskään samasta "kategoriasta", saati edes sinne päin..

next case..:
Mut se on faktaa, että kyllä minulle naurettaisiin, jos väittäisin täällä ääneen/kirjallisesti että asettamalla nyt 4-5v tavoitteen niin sen joskus saavuttaisin.. Koska olen jo korttini pelannut, uskottavuuteni tahrannut ja muutenkin naurunalaiseksi itseni asettanut  :P
Romurautaa ja paalivehkeitä.

tuRboman

Vetäisempä kieli poskessa omaa mielipidettä tästä listasta. Ei pidä tykätä huonoa. Kärjistelen mieluusti!

a5 käytetty - Komea päältä, sisältä ihan tavis ja ajettavuus tavisten tavis. RS Ocu tarjoaa enemmän ajamisen hauskaa.
a1 - no comments
mustang >2005 käytetty - Jee. En tykkää jenkeistä, mutta pakko tätä on arvostaa!
scirocco uusi tai käytetty - Ja lippis nurinpäin!?
charger >2006 käytetty - Muovinen härpäke. En ole nähnyt luonnossa, mutta kuvat ei lupaa paljoa. Menee kovaa, ja sitä rantuakin varmaan jättää. Respect?!
beetle - ihan xxxx auto. Jos olet xxxx, osta tämä.
yeti uusi - Kiva pieni perherassi, jolla uistinhattuinen isi ajelee mieluusti hiekkatiellä "XC ajoa". Ã,,mpäriruma. Siksi oikeastaan komea ja haluttava!

Elikkäkelikkä..? Itse ottaisin tuosta katraasta uuden Yetin.

Edit: hieman hävettää omat kirjoitukset, joten siivosin.
"All 4 The Driver"

Zaasa

^
Paras valinta jos tykkää ajella hiekkateillä uistinhattu päässä :)

Kvee

LainaaKirjoittanut: skula 
next case..:
Mut se on faktaa, että kyllä minulle naurettaisiin, jos väittäisin täällä ääneen/kirjallisesti että asettamalla nyt 4-5v tavoitteen niin sen joskus saavuttaisin.. Koska olen jo korttini pelannut, uskottavuuteni tahrannut ja muutenkin naurunalaiseksi itseni asettanut   

Eihän niitä julkisesti tarvitsekaan paljastaa...tavoitteet asetetaan itselle, eikä muiden mielipiteillä niiden osalta ole merkitystä. Ei tavoitteiden asettaminen ole mikään pakko tai itseisarvo, kunhan vaan saattaa auttaa, jos on haaveita.

Anshjelm

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 18.11.11 - klo:23:49
^
Oikein totta, kuten skoda magazinessa, taannoin geokätköjen perässä hörhöily on mun juttu. Yeti sopis siihen.

Lainaus käyttäjältä: tuRboman - 18.11.11 - klo:23:45
Vetäisempä kieli poskessa omaa mielipidettä tästä listasta. Ei pidä tykätä huonoa. Kärjistelen mieluusti!

a5 käytetty - Komea päältä, sisältä ihan tavis ja ajettavuus tavisten tavis. RS Ocu tarjoaa enemmän ajamisen hauskaa.
a1 - no comments
mustang >2005 käytetty - Jee. En tykkää jenkeistä, mutta pakko tätä on arvostaa!
scirocco uusi tai käytetty - Ja lippis nurinpäin!?
charger >2006 käytetty - Muovinen härpäke. En ole nähnyt luonnossa, mutta kuvat ei lupaa paljoa. Menee kovaa, ja sitä rantuakin varmaan jättää. Respect?!
beetle - ihan xxxx auto. Jos olet xxxx, osta tämä.
yeti uusi - Kiva pieni perherassi, jolla uistinhattuinen isi ajelee mieluusti hiekkatiellä "XC ajoa". Ã,,mpäriruma. Siksi oikeastaan komea ja haluttava!

Elikkäkelikkä..? Itse ottaisin tuosta katraasta uuden Yetin.

Edit: hieman hävettää omat kirjoitukset, joten siivosin.
Just tällaista vastausta ja kärjistettynä odotinkin:) näinhän se menee. Japskeja kun en osaa arvostaa. Ja muutenkin olen asteen verran outo niin tällaiseen kikkailuun se menee. Beetle on beetle, ei siitä voi muuta todeta.

vasara

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 18.11.11 - klo:23:49
^
Aah Yeti.. hiekkatie.. Mistä noita uistinhattuja saa? :)

tuRboman

"All 4 The Driver"

Anshjelm

Lainaus käyttäjältä: tuRboman - 19.11.11 - klo:00:13

http://www.sanser.fi
Heti tommonen mulle, ja koko perheelle. Paitsi hevonhuiluakaan vieheilystä en ymmärrä. Mutta komia on, Myös geelyilyyn.

tuRboman

Siksi nappasin Yetin tuolta listasta omaksi valinnaksi, kun sellaisella tuli ajeltua (1.2TSI man ja karvalakkivarustus) jonkin verran. Positiivinen yllätys oli todella suuri. Ajettavuus on hyvä ja sisustuksen ratkaisut aika loistavat. Eli ulkomitat huomioiden, kaikki on otettu käyttöön. Mua houkuttaa kokonaan irtoavat takapenkit kun sitten sinne sisään mahtuu jopa täysmittainen maantiepyörä pitkittäin pystyyn (eturengas irroitettuna) ja vielä jää yksi takapaikka tilavasti käyttöön. Mun silmiin auto on tosi ruma. En pääse siitä yli. Risteyksissä jos tulee rinnalle taikka vastaan niin aina pitää tuijottaa kun se on niin kummallisen näköinen. Mutta ruma ei tarkoita ettenkö voisi siitä tykätä. Vaikea selittää. Ihanteellinen kakkosauto. Helppo ajaa, penkit mitoitettu eurooppalaisille, ergonomia kohdallaan, hieman korkeampi ajokorkeus, ja takapenkit liikkuu jokasuuntaan - jopa autosta ulos-suuntaan! Sellainen peli jolla vois olla mukava pyöriä kaupungilla/liepeillä ja joskus satunnaisesti jossain muuallakin.
"All 4 The Driver"

vasara

Lainaus käyttäjältä: tuRboman - 19.11.11 - klo:00:26
Siksi nappasin Yetin tuolta listasta omaksi valinnaksi, kun sellaisella tuli ajeltua (1.2TSI man ja karvalakkivarustus) jonkin verran. Positiivinen yllätys oli todella suuri. Ajettavuus on hyvä ja sisustuksen ratkaisut aika loistavat. Eli ulkomitat huomioiden, kaikki on otettu käyttöön. Mua houkuttaa kokonaan irtoavat takapenkit kun sitten sinne sisään mahtuu jopa täysmittainen maantiepyörä pitkittäin pystyyn (eturengas irroitettuna) ja vielä jää yksi takapaikka tilavasti käyttöön. Mun silmiin auto on tosi ruma. En pääse siitä yli. Risteyksissä jos tulee rinnalle taikka vastaan niin aina pitää tuijottaa kun se on niin kummallisen näköinen. Mutta ruma ei tarkoita ettenkö voisi siitä tykätä. Vaikea selittää. Ihanteellinen kakkosauto. Helppo ajaa, penkit mitoitettu eurooppalaisille, ergonomia kohdallaan, hieman korkeampi ajokorkeus, ja takapenkit liikkuu jokasuuntaan - jopa autosta ulos-suuntaan! Sellainen peli jolla vois olla mukava pyöriä kaupungilla/liepeillä ja joskus satunnaisesti jossain muuallakin.
Yetissä on puolensa, hyvä ajettavuus on yksi niistä.
Mutta aina löytyy kehitettävääkin.
Autolla saisi olla pikkasen lisää pituutta, jotta harrastusvälineet sopisivat paremmin.
Esim. golfbägejä varten yhtä takapenkkiä pitää liuttaa 3-4 senttiä eteenpäin.. onneksi tämän pystyy käden käänteessä tekemään.
Pidemmät hiihtosukset tulee turhan pitkälle etupenkkien väliin ja mielummin käyttää suksiboksia (ok.. no tästä ei selvitä muutamalla sentillä, joten autonvalintakysymys).
Ulkonäössä itseä häiritsee vain nokan sivuprofiili, joka on turhan luiska.. saisi olla vähän muhkeampi (ala Range Evoque). Perän muotoilu on mielestäni tuon tyyppiseen autoon juuri passeli.

Anshjelm

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 19.11.11 - klo:00:45
Yetissä on puolensa, hyvä ajettavuus on yksi niistä.
Mutta aina löytyy kehitettävääkin.
Autolla saisi olla pikkasen lisää pituutta, jotta harrastusvälineet sopisivat paremmin.
Esim. golfbägejä varten yhtä takapenkkiä pitää liuttaa 3-4 senttiä eteenpäin.. onneksi tämän pystyy käden käänteessä tekemään.
Pidemmät hiihtosukset tulee turhan pitkälle etupenkkien väliin ja mielummin käyttää suksiboksia (ok.. no tästä ei selvitä muutamalla sentillä, joten autonvalintakysymys).
Tämähän se oli meikäläisellä suurin syy että Yeti tipahti ykkösvalinnasta vuos sitten.pikkusen möhköfiilistä ja kokoa lisää. Mä vaan tykkään Yetin ilmeestä. Yhä toivois että pikkudiesel dsg:llä tulis alle 30hintaan. Mikä suurin plussa niin emäntäkin kelpuuttaa:)

tuRboman

Samoilla ajatuksilla eli turhan pieni ykkös autoksi. Ja ainoastaan DSG automaatti. Joten perusmalli manuaali menisi kakkosena.
"All 4 The Driver"

msvahn

Lainaus käyttäjältä: skula - 18.11.11 - klo:23:41
Tämä on just sitä mitä mäkin "harrastan" raha ratkaisee, ei vaihtoehtojen tarvitse olla aina läheskään samasta "kategoriasta", saati edes sinne päin..

next case..:
Mut se on faktaa, että kyllä minulle naurettaisiin, jos väittäisin täällä ääneen/kirjallisesti että asettamalla nyt 4-5v tavoitteen niin sen joskus saavuttaisin.. Koska olen jo korttini pelannut, uskottavuuteni tahrannut ja muutenkin naurunalaiseksi itseni asettanut  :P

Olen minäkin käytetyistä farkku B8:sin ja E91:sen ohella pohtinut käytettyä E93:sta. Siinä yhdistyisi käyttöauto ja harrasteavo samassa, joten voisi taas keskittää voimavarat yhteen eikä maksella useampaa kuten nyt. Ehdinpä X5:stakin miettiä A6:sen ja 500-sarjan ohella. Uusi Suberbikin kävi hetken mielenhäiriössä varusteidensa takia mielessä.  :) Pakka on täysin sekaisin ja siksi en olekaan konkreettisesti lähtenyt toimiin.

E93:sen peltikatosta olen kuullut broidin kautta niin paljon nitinäongelmia talvella, että rauhoitti kuumetta. Itseni tuntien, ketutus olisi suunnaton, jos auto alkaa pitämään nitinöitä tai räminöitä. Rättipelit, kuten nykyinen kesäpeli, vaativat sitten korvatulppaa, joten ei kiitos käyttöpeliksi motariajoon.

Ristiriita itselläni on se, että toisaalta haluaisin säilyttää hankinnoissa ja ylläpitokustannuksissa jonkinlaisen kohtuuden, mutta sitten taas varustelussa ja suorituskyvyssä en haluaisi tinkiä.
Tiedän kyllä, hiukan mahdoton yhtälö..
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

rob-s

Lainaaa5 käytetty - Komea päältä, sisältä ihan tavis ja ajettavuus tavisten tavis. RS Ocu tarjoaa enemmän ajamisen hauskaa.

Ymmärrettävistä syistä pakko hieman kommentoida..eli kyllä tämä väittämä riippuu täysin siitä millä tekniikalla sen A5:n valitsee..ei 2.0TFSI q tai 3.0TDI q ole varmastikaan tylsempi ajettava kuin tuo OCU RS (paitsi jos laskee nelivedon tylsyydeksi).

Kun kerran haitari on noinkin laaja, niin ehdotan harkintalistalle vielä käytetty Audi TT 2.0TFSI. Se tarjoaa samaa ajamisen hauskuutta kuin OCU RS mutta sporttisimmassa kuoressa. Uistinhattua siinä pitää kylläkin ottaa pois ajon ajaksi:)
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Kärki

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 19.11.11 - klo:10:32
Ymmärrettävistä syistä pakko hieman kommentoida..eli kyllä tämä väittämä riippuu täysin siitä millä tekniikalla sen A5:n valitsee..ei 2.0TFSI q tai 3.0TDI q ole varmastikaan tylsempi ajettava kuin tuo OCU RS (paitsi jos laskee nelivedon tylsyydeksi).

Komppaan Robaa tässä vahvasti. A5-mallisto on niin laaja, että siihen mahtuu hyvin monenlaisia malleja. Varmasti "hinnat alkaen" - malli on kuvatulla tavalla hieno ulkoa, tavis sisältä ja vielä enemmän tavis ajettavuudeltaan.
Mallistosta löytyy kyllä sitten mm. nuo Roban mainitsemat 2.0TFSI ja 3.0TDI ja myöskin 3.2V6. Niistä löytyy kaikista moottorin puolesta mukavasti potkua ja nimenomaan hieman erilailla sävytettyä potkua jokaisesta. Alustaan kun valitsee S-Linen/sport-alustan ja höystää sitä 18" tai 19" vanteilla niille sopivin renkain, niin johan alkaa kummasti ajettavuus olemaan ihan erilainen kuin siinä "hinnat alkaen" - mallissa.
Sisätiloihin puolestaan tulee aivan toisenlainen ilme kun sinne laitetaan Sport-penkkiä, nahkaa ja sopivanlaista listaa lisävarustelistalta.
A5:lla ja A5:lla voi olla TODELLA paljon eroa, riippuen moottorista, vetotavasta, alustasta + rengastuksesta ja sisustan varustelusta. "Hinnat alkaen" A5 on jo melkein eri auto kuin hyvin varusteltu 3.0TDI tai 3.2V6. Toki sitten hintakin on toinen.

tuRboman

Niin tuo mun kommentti A5:stä koski hinnat alkaen malleja kun hintahaitari oli sitä luokkaa.

Kun kerran haitari on noinkin laaja, niin ehdotan harkintalistalle vielä käytetty Audi TT 2.0TFSI. Se tarjoaa samaa ajamisen hauskuutta kuin OCU RS mutta sporttisimmassa kuoressa.

+1
"All 4 The Driver"

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: msvahn - 19.11.11 - klo:10:19
Olen minäkin käytetyistä farkku B8:sin ja E91:sen ohella pohtinut käytettyä E93:sta. Siinä yhdistyisi käyttöauto ja harrasteavo samassa, joten voisi taas keskittää voimavarat yhteen eikä maksella useampaa kuten nyt. Ehdinpä X5:stakin miettiä A6:sen ja 500-sarjan ohella. Uusi Suberbikin kävi hetken mielenhäiriössä varusteidensa takia mielessä.  :) Pakka on täysin sekaisin ja siksi en olekaan konkreettisesti lähtenyt toimiin.

E93:sen peltikatosta olen kuullut broidin kautta niin paljon nitinäongelmia talvella, että rauhoitti kuumetta. Itseni tuntien, ketutus olisi suunnaton, jos auto alkaa pitämään nitinöitä tai räminöitä. Rättipelit, kuten nykyinen kesäpeli, vaativat sitten korvatulppaa, joten ei kiitos käyttöpeliksi motariajoon.

Ristiriita itselläni on se, että toisaalta haluaisin säilyttää hankinnoissa ja ylläpitokustannuksissa jonkinlaisen kohtuuden, mutta sitten taas varustelussa ja suorituskyvyssä en haluaisi tinkiä.
Tiedän kyllä, hiukan mahdoton yhtälö..

Why not E92? Eli auto jossa on kiinteä peltikatto ja se vaikka kattoluukuullisena versiona jos haluu välillä haistella maailman tuulia.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 19.11.11 - klo:00:45

Ulkonäössä itseä häiritsee vain nokan sivuprofiili, joka on turhan luiska.. saisi olla vähän muhkeampi (ala Range Evoque). Perän muotoilu on mielestäni tuon tyyppiseen autoon juuri passeli.

Nämä on tietty maku asioita, mutta itse tykkään Yetissä nimenonaan tuollaisesta perinteisestä alhaalla olevasta laatikkokeulasta, se antaa niin hyvän näkyvyyden eteen, Juuri nimenomaan muhkeutta lisää en siihen haluaisi.

Mutta mitä tulee Anshjelmin tapaukseen, niin nyt hänellä on siis XC60? Silloin en valitsisi samanomaista Yetiä, vaan jotain muuta. Esim uusi Beetle tai joku sportti voisi olla kiva täydennys XC60n rinnalle erilaisena autona.

Tietysti jos kummallekin autolle tulee käyttöjä jossa tarvitaan Yetin yleiskäyttöisyyttä maavaroineen niin sitten ääni tältäkin sille.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Kärki

Lainaus käyttäjältä: msvahn - 19.11.11 - klo:10:19

En ole tähän ikään mennessä törmännyt vielä yhteenkään kovakattoiseen roadsteriin/cabrioon jossa ei olisi noita nitinäongelmia. Mersu SL kai edustaa jonkinlaista huippua kovakattoisten avojen luokassa laadun puolesta ja siinäkin nitinä ja natina ovat ihan normiongelma. Niitä voi hiukan lieventää tiivisteiden voitelulla, mutta kokonaan niistä ei kyllä taida edelleenkään päästä eroon?!
En tiedä mikä rättipeli sinulla on, mutta ei melu kyllä ole nykypäivän rattipelien ongelma. CLK cabrio on meluäänten puolesta täysin vertailukelpoinen coupemalliin, E Cabrio on todella sivistyneen hiljainen, 911 Cabrio rätillä ei ole yhtään sen meluisampi kuin 911 Coupe, Boxster ei ole sen meluisampi kuin Cayman. Nykypäivän rätti kyllä pitää sekä äänet että lämmön, sen puolesta niitä ei ole syytä jättää pois listalta.

Skula

Mä rupesin miettimään tuota 4-5 vuotis suunnitelmaa, jota jossain topikissa sivuttiin.. Eihän tuo nyt pitäis olla paha? Siis eihän tuo sido vaihtamasta autoa kokonaan, mutta voisihan sitä rajoittaa sitä raha summaa mitä siihen touhuun upottaa? Ja tietysti harventaa tuota vaihtosykliä?

Veikkaanpa vain että kun minulla on tapana se että jämähdän tiettyihin kaavoihin, ja jos nyt "säästäisin" jostain autohommista, niin en malttaisi sitten upottaa kuitenkaan sellaista summaa autoon jonka voisi/saisin säästettyä... Ja tyytyisin siihen 50-60ke autoon?

Hmm.. aika hauskoja mielikuvia.. Ongelmahan on vain se että tod.näk tuolloin esim Passat 1.2TSI maksaa tuon 50ke  ;D Jos mennään tällä hintakehityksellä, ja vain joku BMW 535xa Touring on okeesti jollain 1.4pensaturpolla varustettu ja maksaa 70ke  ???

Ajattelemisen arvoinen asia.. Mietintämyssyä ja yömyssyä päähän kovasti..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

msvahn

Lainaus käyttäjältä: Kärki - 19.11.11 - klo:14:42
En ole tähän ikään mennessä törmännyt vielä yhteenkään kovakattoiseen roadsteriin/cabrioon jossa ei olisi noita nitinäongelmia. Mersu SL kai edustaa jonkinlaista huippua kovakattoisten avojen luokassa laadun puolesta ja siinäkin nitinä ja natina ovat ihan normiongelma. Niitä voi hiukan lieventää tiivisteiden voitelulla, mutta kokonaan niistä ei kyllä taida edelleenkään päästä eroon?!
En tiedä mikä rättipeli sinulla on, mutta ei melu kyllä ole nykypäivän rattipelien ongelma. CLK cabrio on meluäänten puolesta täysin vertailukelpoinen coupemalliin, E Cabrio on todella sivistyneen hiljainen, 911 Cabrio rätillä ei ole yhtään sen meluisampi kuin 911 Coupe, Boxster ei ole sen meluisampi kuin Cayman. Nykypäivän rätti kyllä pitää sekä äänet että lämmön, sen puolesta niitä ei ole syytä jättää pois listalta.

Itsellä 2.8 BMW Z3, johon kyllä kova katto myös, mutta tuo "kesärätti" päästää liikaa ääntä. Nitinöitä tuosta tosin ei kuulu vaikka vanha onkin. Hyvä tietää, että eristetyt rätit ovat hiljaisempia. Entä suhinat?

E92 olisi kyllä kauniimpi kuin avo katto päällä, mutta toisaalta jos kaksiovisuudesta käyttöautossa "kärsisin", niin sitten pitää saada katto pois kokonaan.  :)
Ei tosin täysin poissuljettu.. Tuollainen nimittäin kestäisi katsetta selkeästi pidempään kuin vaikka saman ikäinen 3-sarjan touring. Lapsia meillä ei ole, joten takatiloilla ei merkitystä. Koukun tarviin johonkin autoon.
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: tuRboman - 19.11.11 - klo:00:26

Tähän on helppo yhtyä. Yeti on kyllä melkein niin ruma kuin vo olla, mutta muuten varmasti pätevä laite. Tuskin kukaan Yetiä ostaakaan sen ulkonäön vuoksi vaan siksi, että se on kokonaisuutena hyvä tavaran kuljetusväline.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

repe59

Naiset on kauniimpia kuin autot, autolla ajellaan paikasta toiseen, naisella... ;)
Skoda Kodiaq 4x4 2.0 TDI -18
ex-Skoda Octavia 1,6 tdi dsg Elegance lb -13,
Brilliant Silver
ex-Mitsubishi Pajero 3,2 DID -01
ex-Skoda Octavia II 1,9 tdi hb ambiente -07

Kärki

Lainaus käyttäjältä: msvahn - 19.11.11 - klo:16:26
Itsellä 2.8 BMW Z3, johon kyllä kova katto myös, mutta tuo "kesärätti" päästää liikaa ääntä. Nitinöitä tuosta tosin ei kuulu vaikka vanha onkin. Hyvä tietää, että eristetyt rätit ovat hiljaisempia. Entä suhinat?

E92 olisi kyllä kauniimpi kuin avo katto päällä, mutta toisaalta jos kaksiovisuudesta käyttöautossa "kärsisin", niin sitten pitää saada katto pois kokonaan.  :)
Ei tosin täysin poissuljettu.. Tuollainen nimittäin kestäisi katsetta selkeästi pidempään kuin vaikka saman ikäinen 3-sarjan touring. Lapsia meillä ei ole, joten takatiloilla ei merkitystä. Koukun tarviin johonkin autoon.

Ok, muistelenko oikein kun muistelen että Z3:ssa rätti on ohut/ ei ole monikerroksinen?! Se selittäisi äänierot monikerrosrätteihin verrattuna. Nykyaikaiset monikerrosrätit ovat kyllä erittäin hyviä sekä ääni-, että lämmöneristyskyvyltään. Sen suhteen en näe ongelmaa rättikattoisen hankinnassa. Myös suhinat ovat minun kokemusteni perusteella enintään samalla tasolla kuin vastaavanmallisessa (kiinteä)kovakattoisessa autossa.
E92 vs E93 vertailusta olen samaa mieltä. E93 ei vaan katto päällä jotenkin ole läheskään niin kaunislinjainen kuin mitä E92 on. Ehkäpä siis E92 voisi olla harkinnan arvoinen auto, ellei se cabrio sitten ole ihan must-juttu?!
En tiedä, edellinen autoni oli toinen avomalli mitä minulla on ollut. Nykyisen ostin aivan kesän lopulla. Vaikka olenkin tavannut ajaa katto alhaalla vähintään syyskuun lopulle, niin en ainakaan nyt syksyllä ole osannut kaivata katotonta ajamista. Saa nähdä sitten miten keväällä - koska kyllähän se kevään odottelu ihan toisenlaisen merkityksen avoautoilijan mielessä saa. Ja kyllähän se aina upea tunne on kun kevään ensimmäiset katto alhaalla ajelut pääsee talven jälkeen tekemään  :)
Tällä hetkellä en avoa kaipaa, mutta voihan se olla että keväällä jotakin haikeutta mieli tuntee kun kattoa ei enää alas saakaan?!

rob-s

LainaaMersu SL kai edustaa jonkinlaista huippua kovakattoisten avojen luokassa laadun puolesta ja siinäkin nitinä ja natina ovat ihan normiongelma

Sekin natisee aika lailla (kokemusta on 2003 mallisesta).

Sen aiemmin omistamani  A4 3.0 Cabriolet sen sijaan rättikattolla (sillä acoustic roof) oli todella hiljainen eikä nitissyt.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Markku J

Samaten A5 cabriota voin lämpimästi suositella. Sehän tulee Suomeen vakiona tuolla paksummin eristetyllä acoustic roof -katolla. Todella nopeatoiminen ja sivuäänetön katto, eikä melutaso muutenkaan ollut isommin kovakattoista kovempi. Vieressä ajavan / ohittavan auton rengasmelu kuului sisään kovakattoista selvemmin.

Wilburi

Minulla on tainnut olla hyvä tuuri, koska uutana hankkimani Peugeot 206 CC ei juurikaan natissut. Ainoastaan katto alhaalla otti aluksi hieman kiinni johonkin, mutta sekin korjattii takuun piikkiin. Silloin vuonna 2002 ei ollut montaakaa kovakattoista ja silloin tuolla olikyllä nautinto ajella. Aika paljon sai esim. Työkavereilta kehuja ja käänsi jopa katseita, kun Turussa rannassa ajeli.  :D
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

slash

Audi kauppias aktiivisena ja laittoi houkuttelevan tarjouksen ko. autosta, auto siis jo liikkeessä ja on facelift malli.

AUDI A5 Sportback Business 3,0 V6 TDI DPF 180 kW quattro S tronic-autom. (8TA0JY WKN)
CO2-p��st�arvo   149 g/km      

Vakiovarusteet               
3-puolainen nahalla päällystetty monitoimiurheiluohjauspyärä, Bluetooth-Hands-free -liitäntä, ESP-ajonvakautusjärjestelmä, Ikkunaturvaverhot, Ilmastointi, automaattinen, Informaatiojärjestelmä värinäytällä, Keskikyynärnoja etuistuimien välissä, Paikallaanpitoavustin (Audi hold assist), Radio ja CD-soitin, Sähköiset ikkunannostimet edessä ja takana, Sähköt�iset ulkopeilit, Urheiluistuimet, Vakionopeussäädin, Xenon Plus -ajovalot      

Lis�varusteet               
7X1 Akustinen pys�k�intij�rjestelm� (A
N7U Alcantara / nahkaverhoilu
5MU Alumiini "Trigon" -somistelistat
PRK Alumiinivanteet, 10-puolainen para
2H1 Audi Drive Select -j�rjestelm�
UF7 Audi Music Interface
9VD Audi Sound system
9AQ Automaatti-ilmastointi, 3-alueinen
4L6 Automaattisesti himmentyv� sis�pei
7D1 Kuuden levyn CD-vaihtaja
1PD Lukkopultit
3X2 L�pilastaus mahdollisuus ja irroit
PNQ MMI Navigointi Plus
6NQ Musta sis�katon verhoilu
7K6 Rengaspaineen tarkkailutoiminto
QQ1 Sis�valopaketti
QE1 S�ilytyslokeropaketti
PKH Tavaratilapaketti
1BE Urheilullinen alusta

Lisävarsuteista kun sais tingittyä nollahintaisiksi tuon järkyttävän hintaisen navin ja aluvanteet niin vois pohdiskelu muuttua kaupanteoksi välittömästi.

Kävin sitten tarjouksen tultua koeajamassa tätä autoa ja täytyy kyllä sanoa että oli yksi parhaista Audi kokemuksista pitkäänaikaa :D
Audi 4A 3.0tdiaLang ex. vag. 411E, T2, OcuII 2.0tfsi Rs, B7 2.0 tdi q avant, B8 2.0tfsi q avant, B8 2.0tfsi q Stronic avant

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy