Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

TTL

Lainaus käyttäjältä: Kvee - 26.10.11 - klo:20:22
Juu, mesen koeajopäivillä - josta en muistanut mainitakaan - tuli ajettua uusi CLS 220CDI, C180 bensa ja E350CDI coupe AMG paketilla. Ehdottomasti tuo coupe oli hieno peli, ja ajettavuus huippuluokkaa. Nykyinen "normi" E on koeajamatta, mutta jotenkin tuo takaveto arveluttaisi, ja korin osalta se ei ole niin tuore kuin A6. Superbia en ole ajanut, mutta se ei ainakaan itselleni iske.

CLS on minimissään 250 cdi. Aika ahdas. Ja 350 on edukseen farkkueemelinä. Mutta kalliita pelejä verratuuna peruskutoseen. Marko K on tehnyt tällä foorumilla järkikauppoja... (tosin ei lupaa siteerata).

Myös 250 CDI E-mesen saa nelikkona ja vieläpä kohtuuhinnalla Audin sikahintaisiin kutosneikkoihin verrattuna. Eikä vaihteistoksi tyrkytetä mitään laukeavaa S-troniccia.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

Quality

Ã,,kkiäkös se vanha, "paatunut" Audi-mies Mersu-mieheksi kääntyy. Saas nähdä, rupeeko meikäläinen trollaamaan VAGeja, kun merkki vaihtuu ???.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Kapa

Mersulla ei ole Pirkka-versioita.

r.e.t

LainaaJos puhutaan näistä mersun perusmaleista, niin niistä vasta pitääkin selitellä, kun ovat hintavampia, mutta eivät tarjoa mitään erityistä

ihan perusmallin PB eessä tulee jo sentään jotain vakiona, urheilullinen alusta, sähköinen takaluukku, webasto kaukolla, monenmoista valoa ja oikeastaan penkkejäkin voi sanoa aika urheilullisiksi kunhan säätönamiskoja ruuvailee… Ei silti, hienon auton Kvee on valinnut. Varsin rauhoittava tilanne kun huomaa että se on siinä. Onnittelut valinnasta.

Itsellä tuo meni  lyhykäisyydessään niin, että 520d:tä olin ostamassa ja varmaan 5 kertaa ajoin ja aina jäin ihmettelemään että mitä puuttuu. A6 (sedan) taisi olla parikin kertaa yökylässä lyhyen lenkin lisäksi ja sama lopputulos. Kerta eemelillä riitti ja se oli siinä. En edes yritä selittää  :)

Markku J

Mersun mallit ovat vaan jotenkin niin "vanhahtavia". Muotoilu ei jotenkin vaan istu minulle - tuntuu vanhahtavalta. Audin ja Bemun design on jotenkin tuoreempaa. Taksimersuissa istuskelen työkseni 4 x viikossa ja se tuntuu suunnittelultaan (kabiinin ja ulkopuolen kummalliset kantikkaat linjanvedot) jotenkin olevan vielä minuakin vanhemmille kohdennettu. Ihan makuasiaa taas.

Wilburi

Olet varmasti tehbyt oikean valinnan. Pääasia, että itse pitää omasta valinnastaan. Minulle taas ei tule mersua ainakaan seuraavaan 20 vuoteen. Katsotaan sitten, kun 60 täyttyy. Ja vaikka minä voisin sitä joskus harkita, niin vaimolle mersu ei mene sitten missään tapauksessa läpi. BMW voi mennä juuri ja juuri. Nykyinen auto, kun tuli hankittua, niin Audi oli tässä hintaluokassa ainoa, minkä hän kelpuutti. Ja syynä oli nimenomaan muotoilu. Itsekin pidin Audia parhaana vaihtoehtona vaikka BMW:tä tuli vakavasti harkittua.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Kvee

Niin, taisi siinä ekassa postauksessani olla maininta että BMW 5-sarjaa on testattu. Itse asiassa 530Da ja 520d manuaalina. Toki 530d hieno moottori. Mese on jäänyt unholaan erityisesti muotoilun takia, ja kun tuli vielä kysyttyä mielipidettä kauniimman sukupuolen edustajaltakin, niin lopputulos on odotettu. Toki se takavetoasia myös oli mielessä, kun autoa joskus joku muukin - pienemmällä ajokokemuksella varustettu - ajaa.

Mese E-malli farkkuna olisi ollut harkittavissa, tosin neliveto olisi vienyt hinnan liian kovaksi, ja onpahan sitten yksi upgreidaus tehtävissä siltä osin, kun autoa seuraavaksi vaihtaa  ;). En itse jaksa kovin yksioikoisesti ajatella minkään merkin ehdottomasta paremmuudesta...taisi E-mesekin mielessä käydä jossain vaiheessa autovatulointia. Päätökset kuitenkin tehdään fiiliksellä.

Tutkittua on, että Pirkka- tai muut ns. omat tuotteet voivat olla jopa erittäin hyvälaatuisia :).

Kvee

LainaaKirjoittanut: r.e.t
Lainaus
Lainaus

ihan perusmallin PB eessä tulee jo sentään jotain vakiona, urheilullinen alusta, sähköinen takaluukku, webasto kaukolla, monenmoista valoa ja oikeastaan penkkejäkin voi sanoa aika urheilullisiksi kunhan säätönamiskoja ruuvailee… Ei silti, hienon auton Kvee on valinnut. Varsin rauhoittava tilanne kun huomaa että se on siinä. Onnittelut valinnasta.

Itsellä tuo meni  lyhykäisyydessään niin, että 520d:tä olin ostamassa ja varmaan 5 kertaa ajoin ja aina jäin ihmettelemään että mitä puuttuu. A6 (sedan) taisi olla parikin kertaa yökylässä lyhyen lenkin lisäksi ja sama lopputulos. Kerta eemelillä riitti ja se oli siinä. En edes yritä selittää   

Juuri näin, valinnat kannattaa tehdä fiiliksellä. Hmm, aika hyvät varusteet näköjään tuossa E:ssä vakiona, ehkäpä se olisi kantsinut käydä testaamassa. Mutta sinänsä vellit on jo pöksyissä, eli mennään näillä pöksyillä nyt joku aika  :D

r.e.t

LainaaMersun mallit ovat vaan jotenkin niin "vanhahtavia".

muotoilun osalta samaa mieltä, harvoin saa kaikkea samaan pakettiin

Neppis

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 26.10.11 - klo:21:17
Mersun mallit ovat vaan jotenkin niin "vanhahtavia". Muotoilu ei jotenkin vaan istu minulle - tuntuu vanhahtavalta. Audin ja Bemun design on jotenkin tuoreempaa. Taksimersuissa istuskelen työkseni 4 x viikossa ja se tuntuu suunnittelultaan (kabiinin ja ulkopuolen kummalliset kantikkaat linjanvedot) jotenkin olevan vielä minuakin vanhemmille kohdennettu. Ihan makuasiaa taas.

Olen ihan samaa mieltä, paitsi että "...paljon minua vanhemmille kohdennettu".
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

Markku J

Todistettu siis - Mersu on eläkeläisten auto !

jf

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 26.10.11 - klo:21:49
JEE! Mihin mun pitää lähettää paperit? Lähden mielelläni reilut 30-vuotta etuajassa eläkkeelle...
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Markku J

Ei ainakaan tältä palstalta löytyne maksajaa - ehkä joltain mersufoorumilta, jos siellä on eläkerahasto (piti laittaa naurava hymiö tähän, mutta en osaa).

Kvee

Olen joskus sanonut, että 50v on rajana, ennen kuin Meseä mietin, mutta katsotaan nyt, eihän sitä ikinä tiedä...josko vaikka aiemminkin. Yksi työkaveri mulle ehdotti, että ajele hänen vanhalla Opelilla pari viikkoa, niin sen jälkeen oma tuntuu niin hyvältä, ettei tarvitse vaihtaa ollenkaan  :)

Quality

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 26.10.11 - klo:21:49

Ilmankos se ei tähän huusholliinkaan vielä tällä kierroksella tarttunut. Ehkä seuraavalla ... ::)
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

nemos

Lainaus käyttäjältä: Kvee - 26.10.11 - klo:22:00
Olen joskus sanonut, että 50v on rajana, ennen kuin Meseä mietin

Vaikea uskoa, että minä runsaan 10 vuoden aikana niin paljon mieleltäni vanhenisin, että esim. nykyisen E-sarjan kaltainen auto 5-kymppisenä alkaisi kiinnostaa.
Volvo XC60 T8 Inscription

Kvee

En nyt viitsi Meseä arvostella, varsinkin kun koeajo jäi tekemättä. Omalla harkintalistalla käväisi myöskin muutaman vuoden käytetty CLS 320 CDI, joka olisi ulkoisesti ollut erilainen, mielestäni tyylikäs.

Ton-1

Kyllä itekkin kävin varsinaista jaakobin painia itseni kanssa -10 keväällä kun koeajoin parivuotta vanhaa 220 CDI man AMG-paketoitua C-meseä, metalliharmaana oikein hyvä ........... auto eläkkeelle juuri jäävälle.  8) Ei maar, ajo ja laitteisto oli ihan ok, sisustan muovit ja kromit oli eniten luotaansatyöntäviä, eikä se keinonahkakaan niin hirveesti kutsunut.

Audi 'kutsui' hieman enemmän kokonaishabituksellaan mutta ihan sen pelkän ajotuntuman perusteella tehty päätös olisi voinnut olla toinen.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

RTWteam

Perillä ollaan ja minun osaltanin autovaihtopohdiskelu on päättynyt. (ainakin pariksi vuodeksi)

Quality

Pistähän vähän tietoja tulokaasta, niin päästään kehumaan ja onnittelemaan.

Leben und leben lassen.

jf

Paapat selittää täällä, että marsu on ikäihmisten auto. Ilmeisesti se neljännollan auton on sitten ikäkriiseistä kärsiville (lääkitystäkin on nykyään tarjolla).  ;D
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

SKU

Lainaus käyttäjältä: jf - 26.10.11 - klo:22:50
Paapat selittää täällä, että marsu on ikäihmisten auto. Ilmeisesti se neljännollan auton on sitten ikäkriiseistä kärsiville (lääkitystäkin on nykyään tarjolla).  ;D

Se voi olla näinkin  ;D

Minulle tulee aina marsun ratissa olo, että istuu liian edessä...sitten alkaa myös kaivaa lompakkoa esiin kun tullaan perille  :P
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Kvee

LainaaKirjoittanut: jf 
Lainaus
Paapat selittää täällä, että marsu on ikäihmisten auto. Ilmeisesti se neljännollan auton on sitten ikäkriiseistä kärsiville (lääkitystäkin on nykyään tarjolla).   

No iän puolesta on kai sitten lääkitys kohdillaan, jos neljällä nollalla pystyy hoitamaan 40 jälkeistä keski-iän kriisiä  :). Täytyy vielä todeta, että mielestäni sisusta uudessa A6:ssa on markkinoilla olevista tuon hintaluokan autoista omaa luokkaansa, ainakin se itseni koukutti heti ensi istumalta.

RTWteam

Lainaus käyttäjältä: Quality - 26.10.11 - klo:22:35
Pistähän vähän tietoja tulokaasta, niin päästään kehumaan ja onnittelemaan.

Joo elikkäs tälläinen auto tuli hankittua. VW Golf Highline 1.4 TSI 118kw 5-ov, vm 2009. Enää vain tarvitsee saada myytyä entinen auto pois vaikka kovasti haluaisin senkin vielä pitää.

Kvee

LainaaKirjoittanut: RTWteam 
Joo elikkäs tälläinen auto tuli hankittua. VW Golf Highline 1.4 TSI 118kw 5-ov, vm 2009. Enää vain tarvitsee saada myytyä entinen auto pois vaikka kovasti haluaisin senkin vielä pitää.

Onneksi olkoon. Vuonna 2008 nykyistä kulkiettani miettiessä tuli tuollainen käytyä testaamassa DSG:llä varustettuna, ja erittäin pirteä tapaus!

eGetin

Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 27.10.11 - klo:16:07
Mitähän hintaa olet mahtanut miettiä Golfillesi?

Tikka

Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 27.10.11 - klo:16:07
Onnea! Ja eikun esittelyä autotalliin, eiköstä vaan?

RTWteam

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 27.10.11 - klo:17:41
Mitähän hintaa olet mahtanut miettiä Golfillesi?

Laitoin yv:tä.

RTWteam

Lainaus käyttäjältä: Tikka - 27.10.11 - klo:19:34
Onnea! Ja eikun esittelyä autotalliin, eiköstä vaan?

Jep, heti kun vain kerkeäisi kuvat ottamaan valoisan aikaan.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 27.10.11 - klo:22:50
Jep, heti kun vain kerkeäisi kuvat ottamaan valoisan aikaan.

Maaliskuuhun on pitkä aika.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy