Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

Quality

Kyllähän Urlaubin vinkkaama listaus pitää paikkansa, mutta tosiasiassa, jos/kun speksejä hiukan tarkennetaan (S tronic, 155 kW), ei alle 40 keuron kovin monta yksilöä sieltäkään löyty. Missä muuten varusteluettelot tuolla piileskelevät?
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Quality - 11.08.11 - klo:10:11
Pistetäänpä välillä tällainen keskivertoautoilijan spekulaatio.

Kovin paljon yli 50 000 ei saisi maksaa.

Tällä palstalla tahtoo välillä hieman todellisuus hämärtyä.

Suomalainen keskivertoautoilija ei todellakaan ajele 50 tonnin kieseillä vaan 10 vuotiaalla ja maksimissaan 5 tonnin ajopelillä.

Quality

LainaaMissä muuten varusteluettelot tuolla piileskelevät?

Jo löytyi - yhden napin takana sekä vakiot että lisukkeet.
Lainaa
Pistetäänpä välillä tällainen keskivertoautoilijan spekulaatio.

Tuolla viittasin lähinnä edeltävään Porsche-keskusteluun, jossa tunnuttiin liikkuvan tuplasti kalliimmassa luokassa.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

jf

Konkretiaan. MBllä on nyt aika houkutteleva Premium Business â€"kampanja. Sen ansiosta pääsisi nyt kiinni saksalaiseen laatu(?)merkkiin samalla rahalla kuin vain hitusen paremmin varustettuun Passattiin, tosin tiloiltaan ja moottoriltaan pienempään C-hen. Tuo PB merkitsee kuitenkin, että hyvitykset vaihdokista ovat minimaaliset eikä suorassa kaupassakaan prosentteja juuri hellinne. Kaupan kannustimet ovat siis aika minimaaliset.

Q5 on ollut suosikkini pitkässä juoksussa, ja niitä saa jopa käytettynä (Nettiautossa parikymmentä, sen ulkopuolelta en ole Suomesta juuri löytänyt). Muutamia yksilöitä olen katsastellut, mutta ainakaan vielä ei ole kohdalle osunut sitä, joka olisi sytyttänyt. Ehkä pitäisi nöyrtyä katselemaan myös dieseleitä, sillä bensakoneisten tarjonta on todella heikkoa (Suomessa), ja niiden harvojen yksilöiden hinnat pilvissä.

Sellaisen haasteen jätän, että jos sinulla on tiedossa vähän ajettu, siististi pidetty Q5, niin olen aidosti kiinnostunut. Kovin paljon yli 50 000 ei saisi maksaa.
Odota vuodenvaihteen lähestymistä. Itse useasti ihmetellyt kaupankäynnin haluttomuutta kesäaikaan, mutta yllättynyt aina siitä innosta päästä kaupoille varastossa olevasta mallista ennen tilikauden päätöstä... Sopii niin marsulle, kuin rinkelipuotiinkiin. Marras-joulukuussa kysymään vaan ja ihan reippaalla asenteella neuvottelemaan. Veholla ainakin myyjät aikanaan kertoivat asiakkaalle, mitä löytyy nopeasti ja mihin hintaan... C:n Sportcoupen tilalle tarjottiin varastosta C:tä tylsällä värillä, mutta namuilla ja moottorilla (hintalappu näytti erittäin hyvältä).
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

jalkkis

Aika mielenkiintoista tämä autonvaihtospekulaatio omalla kohdalla. Niinkin arkinen asia kuin raha näyttää nousevan rajoittavaksi tekijäksi ;). Ensinnäkin tavoitteet ovat aika korkealla â€" siis liian kalliita omaan budjettiin. Toiseksi, hyvityshinnat nykyisestä eivät oikein innosta vaihtamaan. Tuntuu kuin oman auton käyttöarvo olisi valovuosien päässä noteerauksista. Ehkä siinä pikkuhiljaa tapahtuu paluuta maan pinnalle, mutta siinäkin mielessä vaihto tulee kalliiksi.

Harvoinhan sitä autoa vaihtaessa autoliikkeessä pääsee tilanteeseen, että auton hyvitysarvo olisi erityisen hyvä verrattuna suoraan kauppaan, on sitten kyse ostosta tai myynnissä. Korkeintaan saat aikaiseksi siedettävän diilin. Laitahan Quality autosi myyntiin itse. Tosin tässäkin tapauksessa et saa empiä olla myymättä, kun sopiva ostajakandidaatti tulee kohdalle. Eli jos et pärjää hetkeä ilman autoa tai et voi hankkia uutta ennen vanhan myyntiä niin olet aika hankalassa asemassa. Tässä tapauksessa muutaman tonnin ottaminen takkiin vaihtamisen hinta.

Keskivertoautoijan spekulaatio + "Kovin paljon yli 50 000 ei saisi maksaa."

Öh, puhutaankohan me nyt kuitenkaan ihan keskivertoautoilijasta?  ;)

Quality

LainaaÖh, puhutaankohan me nyt kuitenkaan ihan keskivertoautoilijasta?

Luitko kommenttini pari viestiä ylempää? Täälläkin kun tuo haitari on aika leveä.

Leben und leben lassen.

jalkkis

Lainaus käyttäjältä: Quality - 11.08.11 - klo:12:38
Luitko kommenttini pari viestiä ylempää? Täälläkin kun tuo haitari on aika leveä.

Juu, hintahaarukka on toki leveä mutta etkös sinä tarjoutunut tuolla aiemmin ostamaan Q5:sta n. 50te:llä?

Siihen vaan tuli tartuttua :)

PS: Sinut pitää ylentää pois keskivertoautoilijasta :D

Quality

Lainaus käyttäjältä: jalkkis - 11.08.11 - klo:13:04
Juu, hintahaarukka on toki leveä mutta etkös sinä tarjoutunut tuolla aiemmin ostamaan Q5:sta n. 50te:llä?

Siihen vaan tuli tartuttua :)

Kyllä, kyllä. Mutta kun edellä on ollut aika paljon juttua ~ 100 000 euron hintaluokasta, niin eikös silloin omat kaavailuni ole siinä puolivälissä ;).

Leben und leben lassen.

jalkkis

Lainaus käyttäjältä: Quality - 11.08.11 - klo:13:06
Kyllä, kyllä. Mutta kun edellä on ollut aika paljon juttua ~ 100 000 euron hintaluokasta, niin eikös silloin omat kaavailuni ole siinä puolivälissä ;).

Nojoo, en itsekään pysy mitenkään kyydissä tässä Porsche-keskustelussa. Ei mun juttu. Sanoo lompakko :)

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: jalkkis - 11.08.11 - klo:13:11
Nojoo, en itsekään pysy mitenkään kyydissä tässä Porsche-keskustelussa. Ei mun juttu. Sanoo lompakko :)

Ei ne Porschet sentään niiiiiin kalliita autoja ole, etteikö sellaista voisi pertti perusmieskin ostaa, jos oikeasti haluaa. Ei toki välttämättä upouutena, mutta kyllä aivan soivia pelejä Porscheistakin löytyy muutamalla kymppitonnilla.

Toisekseen Suomessa on niemet ja notkelmat täynnä Porschejen hintaisia kesämökkejä. Ei kukaan ihmettele, miten "tavallisella" ihmisellä on varaa kesämökkiin.

Quality

LainaaSinut pitää ylentää pois keskivertoautoilijasta :D

... kuullostaa tosi huolestuttavalta ... 
LainaaToisekseen Suomessa on niemet ja notkelmat täynnä Porschejen hintaisia kesämökkejä.

... kun vielä tuo mökkirääpälekin ...

Leben und leben lassen.

Kärki

Minusta on ihan turha luokitella autoilijoita keskivertoautoilijoihin ja joihinkin muihin autoilijoihin ainakaan autojen hintaluokan perusteella.

Jos nyt on pakko luokitella autoilijoita joihinkin luokkiin, niin ehkä keskivertoautoilija on sitten sellainen autoilija, jolle auto on välttämätön paha jonka ainoa tarkoitus on olla se pakollinen kulkuväline. Sensijaan useimmat tämänkin palstan keskustelijoista uskoakseni ajattelee autostaan hieman toisella tavalla. Monille meistä auto on todennäköisesti hieman enemmän kuin vain se pakollinen liikkumisväline - ja se puolestaan autoilijasta jo muuta kuin keskivertoautoilijan, riippumatta siitä minkä hintaluokan autolla hän ajaa.

Ylipäätään ihmisten luokittelu esim. varallisuuden perusteella "keskivertoihin" ym. on mielestäni jossain määrin jopa vastenmielistä. Ei ihminen ole sitä paljonko hän tienaa, vaan hänen arvonsa on jossakin ihan muualla. Nyt menee jo ihan ot, mutta menkööt hetkisen :) Tunnen mm. joitain hyvin tienaavia ihmisiä, jotka ovat esimerkiksi luotettavuudeltaan ja auttamishalultaan ihan täysiä "rottia" - vastaavasti monia paljon vähemmän tienaavia ihmisiä, jotka ovat luotettavuudeltaan, auttamishalultaan ja lojaaliudeltaan todella mahtavia! Kumpi silloin ansaitsee suuremman arvostuksen: Se rikas "rotta" vai se vähemmän tienaava, täydellisen luotettava ja aina valmis auttamaan oleva ihminen?!

Muuten, Urlaubin huomio kalliin auton ja kesämökin suhteen oli erittäin hyvä! Jos joku ostaa Suomessa vaikkapa uuden Caymanin, noin 80t euroa, häntä katsotaan kieroon ja toisaalta ehkä hiukan salaa ihaillenkin "onpa tuo varakas" - ja samaan aikaan saatetaan itse hieroa kauppaa 150t euron vapaa-ajanasunnosta, eikä sitä kukaan pidä mitenkään erityisenä.
Hyvin monilla Suomalaisilla on maksukykyä hankintoihin enemmän kuin uskoisikaan, kyse on enemmänkin siitä, mihin kukin haluaa sitä maksukykyään käyttää.

Quality

LainaaEi ihminen ole sitä paljonko hän tienaa, vaan hänen arvonsa on jossakin ihan muualla.  Tunnen mm. joitain hyvin tienaavia ihmisiä, jotka ovat esimerkiksi luotettavuudeltaan ja auttamishalultaan ihan täysiä "rottia" - vastaavasti monia paljon vähemmän tienaavia ihmisiä, jotka ovat luotettavuudeltaan, auttamishalultaan ja lojaaliudeltaan todella mahtavia! Kumpi silloin ansaitsee suuremman arvostuksen: Se rikas "rotta" vai se vähemmän tienaava, täydellisen luotettava ja aina valmis auttamaan oleva ihminen?!

Täsmälleen. Ja tuosta auton suhteesta varallisuuteen olen Kärjen kanssa myös samaa mieltä. Eiköhän meistä täällä pyörivistä aika moni uhraa keskivertoa enemmän autoihin, joita myös arvostamme. Mutta jos se on jokin ihmisen luokitusperuste, niin metsässä ollaan.

Leben und leben lassen.

Pertsa

Tuosta vertauksesta mökkiin sen verran että siinä mökissä arvo kuitenkin kai yleensä säilyy jollakin tavalla ja toisaalta se lienee useimmilla, kerran kun sen on hankkinut, koko loppuelämän mukana kulkeva sijoitus. Toisin kuin autossa.
Siksi kai sitä mökin hankkimista ei välttämättä sen kummemmin ihmetellä.

Newman

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 11.08.11 - klo:13:57
Tuosta vertauksesta mökkiin sen verran että siinä mökissä arvo kuitenkin kai yleensä säilyy jollakin tavalla ja toisaalta se lienee useimmilla, kerran kun sen on hankkinut, koko loppuelämän mukana kulkeva sijoitus. Toisin kuin autossa.
Siksi kai sitä mökin hankkimista ei välttämättä sen kummemmin ihmetellä.

Ja sillä mökillä voi luoda omat perinteensä, sukupolvilta toisille. Oppia luonnosta, nauttia siitä ja ymmärtää/sisäistää niin kutsuttuja aitoja asioita. Nää autot on vaan lopulta ruostuvia peltikasoja. Hauskoja silti.

pokkus

Palataas vielä tuohon 335i auton yhteydessä olleeseen moottoriongelmaan. Eilen selaisin isoveljeä eli 535i:tä ja yllätykseksi sellaisen saa paremmilla varusteilla ihan samaan hintaan täällä kuin pienemmän 335i:n. Hiukan enemmän maileja noihin on tosin yleensä tullut. Se mikä eniten pisti huolestuttavasti silmään, niin melkein joka toisessa 2008-2009 mallin 535i:ssä on ollut jotain suurempaa vikaa, jonka takia valmistaja on ostanut auton pois käyttäjältä, korjannut vian ja laittanut uudestaan myyntiin. Näitä on ilmoituksissa todella paljon. Yleensä vika on ollut bensansyötössä joko bensapumpussa tai suihkutuksessa. Ei nuo viat siis ihan tuulesta ole temmattuja. Hyvänä puolena on tosin se, että autoille yleensä annetaan pari vuotta lisää takuuta, joten sillä tavoin auton voisi ostaa turvallisin mielin. Alla esimerkki yhden auton myynti-ilmoituksesta. Ulkoasu on yleens kaikilla hyvin sama (olisiko BMW:n vaatima juttu).

"This vehicle was generously repurchased by BMW for an issue regarding a fuel pump concern. This is common for an auto-maker to do to promote an exceptional customer experience. The majority of these repairs tend to become a factory recall or an extension of warranty for that specific problem. The issue has been resolved and BMW stands behind this vehicle with the certified pre owned warranty which expires June of 2013 or up to 100k."

Kaikesta huolimatta kyllä tuollainenkin auto kiinnostaisi:
http://www.autotrader.com/fyc/vdp.jsp?ct=u&car_id=300463164

raivoroosna

To Pokkus;

BMW 328i Convertible...Alle kolmenkympin ja hieno moottori, kamun vaimolla on tuollainen 2009 ja valkoinen Rancho Palos Verdesissä, tai ukkohan sillä nykyään enemmän ajelee... ;)
Ja eukolle on jäänyt se X5.

pokkus

Lainaus käyttäjältä: raivoroosna - 11.08.11 - klo:16:49
To Pokkus;

BMW 328i Convertible...Alle kolmenkympin ja hieno moottori, kamun vaimolla on tuollainen 2009 ja valkoinen Rancho Palos Verdesissä, tai ukkohan sillä nykyään enemmän ajelee... ;)
Ja eukolle on jäänyt se X5.

Hieno auto tuo varmasti olisi, mutta ne takaovet on tällä kertaa MUST juttu :) Jos takaovia ei tarvittaisi, niin katseet olisi kyllä ihan muissa autoissa :)

Kärki

Melkein pahaa tekee kun katsoo mitä autot maksaa USA:ssa  :o :o :o

Ton-1

Member of a A(udi) & A(prilia) club

Marko_K

Haagertilla on jo kaksi kuukautta ikää ja mittariin napsahtaa justiinsa 10.000, joten pitää aloittaa seuraajan miettiminen.

Ajatuksena on realisoida kannattavaksi hinnoiteltu investointi vuoden kuluessa ja hankkia jotain muuta tilalle. Ei sillä, etteikö MB olisi jumalaisen hyvä matka-auto, mutta toisaalta mahdollisuus olisi kerrankin hankkia auto vain omaan käyttöön, kun kakkosauto on vaihdettu tila-autoon -- omaan autoon ei enää tarvitse mahduttaa kuin itsensä.

Mutta mitä sitten tilalle?

Ajokilometrien vuoksi auton on käytännössä pakko olla diesel. Automaatistakaan en haluaisi luopua ja potkua saisi olla vähintään sen verran kuin nykyisessäkin. Kokoa sen sijaan saisi olla selvästi vähemmän.

Dieselautomaatti, 150kW+, vähintään kaksi ovea, mieluummin taka- tai neliveto. Hinta max. 50000â,¬ -> käytettykin kelpaa, vuosi 2009 tai uudempi, kunhan auto on virheetön.

Käytetty A5 tai BMW 330xdA? Uusi 123dA tai C250CDI? Jotain ihan muuta?

rob-s

LainaaDieselautomaatti, 150kW+, vähintään kaksi ovea, mieluummin taka- tai neliveto. Hinta max. 50000â,¬ -> käytettykin kelpaa, vuosi 2009 tai uudempi, kunhan auto on virheetön.

Mitä tähän nyt sanoisin tai kirjoittaisin:)
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

mol

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 12.08.11 - klo:16:34

C 250 CDI BE Premium Business A olisi noilla ehdoilla minun valintani, tosin 50 tonnin rajaan siihen ei kauheasti lisävarusteita ostella. Volvo S60 D5 AWD olisi sitten jotain ihan muuta ja täyttäis ym. kriteeritkin. 44815 näyttää olevan ohjehinta.

Kärki

Jos noilla spekseillä mennään niin ei kahta sanaa: A5 3.0TDI quattro sopivasti käytettynä!

Ylivoimaisesti parhaimman näköinen auto noista jo perusmallina, helposti personoitavissa vieläkin näyttävämmäksi. Kone on vahva ja sitäkin on helppo kutitella vielä lisää, jos siltä tuntuu. Ehdottomasti A5 tuosta joukosta!
Mersun C-coupe oli ainakin minulle aikamoinen pettymys! Kuvissa vaikutti erittäin hienolta, livenä oli todellinen pettymys  :(

clima

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 12.08.11 - klo:17:48
Mitä tähän nyt sanoisin tai kirjoittaisin:)

:D  :D

Sano vaikka että voi vuosimallia laventaa -08:siin.

Lainaus käyttäjältä: Kärki - 12.08.11 - klo:17:58
Jos noilla spekseillä mennään niin ei kahta sanaa: A5 3.0TDI quattro sopivasti käytettynä!

Yllätyksellisesti täältäkin puolto tuollaiselle. Tosin on kovin erilainen Marko K:n nykyiseen autoon.

Markku J

A5 3.0 TDI saa minultakin pisteet. Ja miksei myös todella käteenkäypänen 123dA. C -mersu on liian samanlainen, kuin Markon nykyinen auto. Audi ja Bemu ovat myös nuorekkaamman oloisia.

Guvna

Lainaus käyttäjältä: Kärki - 05.08.11 - klo:08:30
Onpa kyllä ennennäkemättömän hienosti laadittu myyntisivu Phaetonille tehty!
"Vähän" jotain muuta kuin se, miten yksityiset yleensä myyvät autojaan!

Moro, huomasin just, että minun myyntiin tarjoamastani Phaetonista on täällä jonkin verran herännyt keskustelua.

Yksi neuvo olisi, että eikö selkein tapa saada tietoa, että ollaanko tässä tosissan vai ei, on soittaa siihen minun kännyyn? Siinä sivuillahan se suora numero on. Tai sitten laittaa lisäkysymyksiä nettisivun kautta.

Kiitos vaan niille, jotka kohteliaasti kommentoi itse tehdyistä myyntisivuista. Tosin helppoja niitä on nykyään tehdä. Nettisivut tein ilmaiseksi www.weebly.com sivustolla. Ei tarvitse olla ihme nettihirmu että ne tekevät.

Sitten muutama vastaus noille spekuloinneille:

Yksityistietoja en laita nettiin enkä suosittele sitä muillekaan. Kyllä minä privasti sitten vastaan ihan omalla nimella, jos ottaa yhteyttä. Rekisterikilpiä en laita näkyviin edellä mainituista syistä.

Sitten tuo Luxemburg Saksa kuvio. Minä olen asunut Luxemburgissa 6 vuotta. Vuosi sitten muutin Saksaan. Olen edelleen töissä Luxemburgissa samassa mestassa. Katsoo vaan Google mapsista, Lux on pieni paikka. Työmatkaa kertyy päivässä tuolta Trierista 30 kilsaa. Autoni on siis Saksassa ei Luxissa rekisteröity, koska asun Saksassa. Tuolla on työpaikan parkkipaikka täynnä Saksan, Belgian ja Ranskan rekkareissa olevia autoja. Täällä on aivan normaalia, että tullaan rajan toiselta puolelle tänne töihin.

Puhun Ranskaa ja Englantia, vuoden Saksan puolella asuneena Saksan kielentaito on vielä sen verran huono, etten nyt ihan hirveällä innolla lähde autokauppaa vääntämään.

Tarjoan auton ensiksi suomeen koska kauppa voidaan tehdä Suomenkielellä. Se on minulle mukavampi ja varmasti ostajalle mukavampi.

Jos minä sen täällä Saksassa myyn, niin luultavasti myyn sen diilerille (katso kielisyyt yllä). Diilerin pitää myös tienata, eli saan alhaisemman hinnan. Ostaja sen sijaan joutuu maksamaan sen hinnan millä diileri myy. Ei tämä rakettitiedettä ole: Suomessa ostaja saa minun auton alhaisempaan hintaan mitä saisi diileriltä ja minä saan paremman hinnan mitä saisin diileriltä. Eiköhän tuo ole ihan win win tilanne molemmille.

Miksi myyn sitä Suomeen vain elokuun? Lähden syyskuussa parin viikon lomalle sinne Suomeen. Vaikea niitä kauppoja on tehdä kun itse olen Suomessa mökillä ja auto Saksassa tallissa. Jos ei sille kuukaudessa ostajaa Suomesta löydy niin sitten tuskin löytyy.

Tällä areenalla käy paljon VW faneja, tyhmähän minä olisin, jos en täällä sitä tarjoaisi.

Tiedoksi että eilen töiden jälkeen pesin ja vahasin käsin Phaetonin ja se on aivan törkeän hyvän näköinen.

Ton-1

Aiemminkin pohdattu noitten Beeseiskojen q-versioitten korkeahkoja hintoja, tuossa yksi miltei jo 6 vuotta ajossa olleen hintapyynti, mitähän tosta mun 8 kk nuoremmasta ja puolet vähemmän ajetusta voisi pyytää ? Ei pysy enää skaaloissa.

http://www.nettiauto.com/audi/a4/4195044
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Wilburi

Aivan posketon hinta noin vanhasta ja paljon ajetusta yksilöstä. Kaveri osti vuosi sitten vm.08 1.8 TFSI B8:n 32 kâ,¬:lla (mittarissa 12 000 km). Eli nyt vastaavan saisi jo alle 30 kâ,¬:lla. Okei, ei ole Quattro, mutta siltikin.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

POSSU

Entäs tämä-pikkusen liian tunink. minun makuun-muuten kyllä ehkä...
http://www.laakkonen.fi/vaihtoautot.php?page=&target_page=detail_form&vehicleid=IVI-564

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy