Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

Quality

Kysymys on kaikissa tapauksissa kokonaistaloudenhoitoon liittyvästä pohdinnasta. Jolla on se satku irtorahaa, voi sijoittaa sen myös huomattavasti järkevämmin ja tuottavammin kuin autoon - mutta onko siitä sitten enää mitään iloa?

Joka taas joutuu auton rahoituksella hankkimaan, pohtii, riittävätkö kuukausitulot myös auton maksuun. Tai olisiko sittenkin viisaampaa ottaa remonttilainaa kodin kunnostukseen, uuden asunnon hankintaan tai mökin rakentamiseen. Totuus lienee, että autoon ei milloinkaan kannata liikoja sijoittaa, se menee kuin kankkulan kaivoon. Muista investoinneista voi odottaa saavansa jopa korkoa jollain aikavälillä. Mitä vähemmän rahaa on kiinni autoissa, sitä parempi, noin kärjistäen.

Jos sitten kuitenkin autokuume iskee, ja lääke siihen pitäisi löytyä, voi käydä kuten minulle: kun liikkeen ja omat näkemykset eivät kohtaa vaihdokin hyvityshinnoissa, on syytä ottaa järki käteen ja pysäyttää prosessi. Järkisyyt menevät tunteen edelle. Ja rahaa säästyy muuhun.

Jacqueksen tarina vaimon autokauppaehdotuksesta on omaani verrattuna kuin toiselta planeetalta. Joka ainoa kerta, kun autonvaihdosta tulee puhe, alkaa se iänikuinen saarna siitä, ettei me mitään uutta autoa tarvita. Ehkäpä silläkin on oma vaihtohaluja hillitsevä vaikutuksensa.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Kale

Vaimo on teilläkin se järjen ääni ja jankkaa sitä kylmää faktaa että ei ole mitään järkeä vaihtaa autoa. Mutta jos mieli on heikko ja kateellinen niin täällä notkuessa autokuume vain pahenee.

metS80

Lainaus käyttäjältä: Quality - 20.05.11 - klo:06:03
Jacqueksen tarina vaimon autokauppaehdotuksesta on omaani verrattuna kuin toiselta planeetalta. Joka ainoa kerta, kun autonvaihdosta tulee puhe, alkaa se iänikuinen saarna siitä, ettei me mitään uutta autoa tarvita. Ehkäpä silläkin on oma vaihtohaluja hillitsevä vaikutuksensa.

Meilläkin ennen vaimo ihmetteli että joko nyt taas (samaa sanoi kyl kaveritkin), mutta nykyään tyydytään toteamukseen "jaa-a". Hyvä kun väriin saa jonkin kommentin (yleensä ei ainakaan toi) ja ekan ajonsa jälkeen tulee kommentti " ei oo niin hyvä kun Saabi".

Tosin kun tätä palstaa lukee, mun autonvaihto on vielä harjoittelijan tasolla- tääl kun jotkut vaihtaa ennenkuin edellinen tilaus on toimitettu.

Olen pikkasen käynyt tuota II auton  virkaa hoitavan Golfin seuraajaa katsastelemassa- mutta ei sytytä- liekö ikää jo liikaa- miehellä siis.
kadettx2>isocorolla>taunus>orion>passat>pajero>sierra>mondeox2>passat>9-5>octavia>S80x2>Grand Scenic>Mondeo>Ateca>Tarraco

MTu

Kysymys on kaikissa tapauksissa kokonaistaloudenhoitoon liittyvästä pohdinnasta. Jolla on se satku irtorahaa, voi sijoittaa sen myös huomattavasti järkevämmin ja tuottavammin kuin autoon - mutta onko siitä sitten enää mitään iloa?

Joka taas joutuu auton rahoituksella hankkimaan, pohtii, riittävätkö kuukausitulot myös auton maksuun. Tai olisiko sittenkin viisaampaa ottaa remonttilainaa kodin kunnostukseen, uuden asunnon hankintaan tai mökin rakentamiseen. Totuus lienee, että autoon ei milloinkaan kannata liikoja sijoittaa, se menee kuin kankkulan kaivoon. Muista investoinneista voi odottaa saavansa jopa korkoa jollain aikavälillä. Mitä vähemmän rahaa on kiinni autoissa, sitä parempi, noin kärjistäen.

Jos sitten kuitenkin autokuume iskee, ja lääke siihen pitäisi löytyä, voi käydä kuten minulle: kun liikkeen ja omat näkemykset eivät kohtaa vaihdokin hyvityshinnoissa, on syytä ottaa järki käteen ja pysäyttää prosessi. Järkisyyt menevät tunteen edelle. Ja rahaa säästyy muuhun.

Järki ja Halu on kaks niin ääripäätä toisistaan kuin olla vaan voi :) Meillä tuo vielä kärjistyy, kun isännän lisäksi vaimokin on vielä autohullu (muusta hulluudesta puhumattakaan ;D) ja kaikki rahat menis autoihin jollei jotain rajoittavia systeemeitä kehitettäisi. Omalla kohdalla tuo rajoitin on löytynyt lesingautosta - ja vaimon kohdalla välirahat auton vaihtoon otetaan aina 3v rahoituksena niin että auton saa vaihtaa kun viimeinen erä on edellisestä maksettu. Näin on saatu joku tolkku asioihin, vaikka pientä tempomista ja ennenaikaista kuumeilua edelleenkin esiintyy.

Kyllähän siinä into hiipuisi puolin jos toisinkin jos toinen osapuoli olisi kaikenlaista autoon rahan sijoittamista vastaan. Ei meikäläinenkään kestäisi millään sitä jatkuvaa "pahaa silmää" mitä varmuudella tulis auton ja isännän osalle jos kulkine olis emännän prioriteeteissä pahnanpohjimmaisena. Sit pitäis ehkä keksiä jotain muuta mistä repiä sitä elämäniloa irti.
Passat Variant Comfortline 2.0TDI DSG (08/2011)
ex-Tiguan T&F 2.0TDI (08/2008)

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: metS80 - 20.05.11 - klo:07:59
Meilläkin ennen vaimo ihmetteli että joko nyt taas (samaa sanoi kyl kaveritkin), mutta nykyään tyydytään toteamukseen "jaa-a". Hyvä kun väriin saa jonkin kommentin (yleensä ei ainakaan toi) ja ekan ajonsa jälkeen tulee kommentti " ei oo niin hyvä kun Saabi".

Tosin kun tätä palstaa lukee, mun autonvaihto on vielä harjoittelijan tasolla- tääl kun jotkut vaihtaa ennenkuin edellinen tilaus on toimitettu.

Tää on niin totta meilläkin, ei kait meillä vaan oo sama vaimo?

Itse en pidä itseäni autonvaihdon ammattilaisena, 11 ajovuotta takana ja 6:s auto vasta menossa. Vähintään puolivakava autonvaihtopohdiskelu on kuitenkin noin 3-6kk välein käynnissä... ;)
Octavia III RS TDI

-o-

Juurikin näin! Minulle tuo iloa se, että ajan hyväkuntoisilla siistinä pidetyillä mieleisekseni varustelluilla autoilla...pitkään. Otan uusina ostamistani autoista kaiken hyödyn ja ilon irti, itsekkäästi vain itselleni ja perheelleni. Pitkän taipaleen jälkeen tuntuu taas upealta ostaa se seuraava uusi, uunituore malli sopivilla varusteilla ja ajaa sillä taas hamaan tulevaisuuteen. Antaa muiden vatkata ja venkslata.

Minulle tärkeä säästämistavoite on vielä kolme asuntoa pääkaupunkiseudulta, toteutuu nopeammin kun jättää turhan autokaupoissa ravaamisen.

downtime

Lainaus käyttäjältä: MTu - 20.05.11 - klo:08:07
Omalla kohdalla tuo rajoitin on löytynyt lesingautosta

Tämä toimi omallakin kohdalla. Alkoi mennä aivan mahdottomaksi kun 4 vuoden aikana vaihdoin autoa kolme kertaa. Tosin aina käytetystä käytettyyn, mutta silti. Rahaa noissakin vaihdoissa paloi ihan riittävästi.

Leasing-option auetessa, tottakai siihen tartuin ja se on kyllä toiminut hyvin rajoittavana tekijänä. 3 tai 4 vuotta kun on naimisissa tuon yhden ja saman pirssin kanssa niin kyllähän se vähän hillitsee.

Tosin vaimon autoa pitäisi alkaa koht' sillään vaihtelemaan vähän uudempaan. Mielessä käynyt uusi auto kokoluokkaa kauppakassi. Tai sitten uudempi käytetty "vähän" isompi. Golf tai A3 tai en tiedä, ehkä Skoda tai Seat myös. Noista on katseltu käytettyjä.
Uusista autoista ehdokkaina Kia Venga ja Hyundai Ix20 lähinnä. Toki Chevrolet Spark vaikutti myös hyvin pätevältä autolta arvostelujen perusteella samoin kuin uusi Corsa.

mol

Lainaus käyttäjältä: Gudmund - 20.05.11 - klo:08:56

Itse en pidä itseäni autonvaihdon ammattilaisena, 11 ajovuotta takana ja 6:s auto vasta menossa. Vähintään puolivakava autonvaihtopohdiskelu on kuitenkin noin 3-6kk välein käynnissä... ;)

Mullon 23 ajovuotta ja kymmenes auto. Autonvaihtopohdiskelu on kyllä jatkuvasti käynnissä mutta onneksi elämän realiteetit määrittävät tietyt rajat. Tässä joku aika sitten mietin että ajelisin varmaan vieläkin -06 Octavialla ilman suurempi murheita. Sen jälkeen on mennyt autonvaihtoihin 40 tonnia (meikäläiselle kuitenkin ihan kohtuullisen iso summa rahaa). Oliskohan ne rahat nyt sitten pankkitilillä jos en olisi vaihtanut kahta kertaa välissä? Todennäköisesti ja ihan varmasti olisi ainakin enemmän kuin tällä hetkellä...

repe59

32v kortti, viides auto, eikä ole silti rahaa pankissa ;)
Skoda Kodiaq 4x4 2.0 TDI -18
ex-Skoda Octavia 1,6 tdi dsg Elegance lb -13,
Brilliant Silver
ex-Mitsubishi Pajero 3,2 DID -01
ex-Skoda Octavia II 1,9 tdi hb ambiente -07

jalkkis

Juu ei se ole minullakaan ihan niin yksinkertaista ole niinkuin Markku J:llä. Sitten ehkä kun asuntolaina on hoidettu pois, niin voi poltella enempi rahaa autohommiin. Sitä ennen ei oikein viitsi hukata rahojaan, varsinkin kun autoilu ei ole ihan niin tärkeätä minulle.

Meidän parisuhdesirkuksessa olen saanut tarkat ohjeet millainen seuraava kärry tulee olla, väriä myöten ;)

No, ei se mitään, osa-rahoittajaa on kuunneltava ja ohjeistus on suht ok minullekin. Valinta kelvannee ainakin palstalaisille, kun on konsernin merkkejä. Se, että päädytäänkö lopulta ohjeistuksen mukaiseen ajopeliin, jää nähtäväksi.

Autoja on ollut vasta 4kpl ja ajokortti 19 vuotta. Tosin jos prätkät lasketaan, niin tulee 6 kulkuneuvoa lisää.

Pupa

Kun nyt alkuun päästiin, ni sanotaan omat kokemukset. Kortin sain 2004 ja vuoden 2008 marraskuusta tää vaihtorumba sitten lähti:

- Marraskuussa 2008 Octavia Combi 1.8T vm. 2001
- Helmikuussa 2009 Passat 3B 2.8 V6 vm. 1997
- Toukokuussa 2009 Golf V 4Motion 2.0TDI vm. 2005
- Lokakuussa 2009 Jetta V 2.0TDI vm. 2006
- Heinäkuussa 2010 Passat 3C Variant 2.0T vm. 2006
- Heinä-Marraskuussa 2011 Polo 6R 1.2TSI vm. 2011-12

2,5 vuodessa auto on siis vaihtunut vagineiden välillä useampaan otteeseen :)
ID.5 GTX Moonstone Gray -23
ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI Biturbo 176 kW (240 hv) 4MOTION DSG -15
ex: Golf VII Highline 1.4 TSI ACT DSG -13
ex: Polo Highline 1.2 TSI DSG -11

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 19.05.11 - klo:21:55
Porukka pohdiskelee vaihtojaan turhan pitkään. Jos tulee päälle sellainen fiilis, että auto pitää vaihtaa, niin sitten toimeksi, ja kauppaa tekemään.

Omalla kohdalla talous ei anna periksi ostaa uutta autoa kovin usein. Käytettyjen autojen kohdalla tilanne voisikin olla aivan toinen ja vaihtorumba olisi merkittävästi aktiivisempaa. Uuden auton ostaminen vuoden välein on vain niin hinnakasta touhua, että autoilun kulut haukkaisivat silloin suhteessa aivan liian ison osan arjen kuluista.

Lainaus käyttäjältä: QualityJos sitten kuitenkin autokuume iskee, ja lääke siihen pitäisi löytyä, voi käydä kuten minulle: kun liikkeen ja omat näkemykset eivät kohtaa vaihdokin hyvityshinnoissa, on syytä ottaa järki käteen ja pysäyttää prosessi. Järkisyyt menevät tunteen edelle. Ja rahaa säästyy muuhun.

Olin eilen vähän pidemmällä juoksulenkillä ja niillä lenkeillä syntyy aina mielenkiintoisia ajatuksia. Minulla on ollut jo useamman kuukauden kova autokuume päällä, kuten tännekin kirjoitetuista kommenteista on käynyt ilmi. Autokuumetta ei millään tapaa alenna se, että rahatkin makaavat joutilaana tilillä ja ylimääräinen hallipaikkakin olisi käytettävissä. Kuumeisena olen jo keksinyt lukuisia syitä miksi toinen auto olisi erittäin hyvä ja hyödyllinen idea. Eilen juostessa tulin kuitenkin siihen tulokseen, että kaikki syyt ovat oikeasti puhtaasti tekosyitä ja ainoa todelinen syy autokuumelle on se, että olisi taloudelliset resurssit käytettävissä sen hankintaan.

Illalle päätin, että Järki menee nyt täälläkin tunteiden edelle. Käytetään ne rahat johonkin hyödyllisempää, vaikka sijoitusasunnon osittaiseen rahoittamiseen.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 20.05.11 - klo:11:25
Olin eilen vähän pidemmällä juoksulenkillä ja niillä lenkeillä syntyy aina mielenkiintoisia ajatuksia.

Hieman offaria mutta koen samoin, pitkät rauhalliset lenkit antavat mahdollisuuden lehmämäiseen ajatusten märehdintään, tulee ajateltua asioita 'omassa rauhassa' ja monilta kanteilta pohtien, joskus se on vahvuus, toisinaan taas ei.  8)
Member of a A(udi) & A(prilia) club

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 20.05.11 - klo:11:41
Hieman offaria mutta koen samoin, pitkät rauhalliset lenkit antavat mahdollisuuden lehmämäiseen ajatusten märehdintään,

Näinhän se menee. Minä pääsen hyviin transseihin jo parin tunnin nylkytyksillä, mutta IM-tason harjoitusvedoilla pääset varmasti vielä syvällisempien totuuksien lähteille. En tiedä päteekö sinuun, mutta fillarilenkeillä en itse pääse samoille tajunnan valtavirroille kuin juostessa. Polkiessa pitää varmaan keskittyä ympäristöön hiukan enemmän, joten aivot eivät päästä itseään aivan niin nollille kuin juostessa.

Parru

Järki ja tunteet. Itse käyn parhaillaan henkistä kamppailua itseni kanssa. Järki käskee pysymään nykyisessä passatissa ja tunteet sanoo, että osta Alfa Romeo 159...

Järkisyitä Passatissa ovat mm. tilat, kulutus, varustelu, järkevän hintaiset huollot. Tunnesyitä Alfan tapauksessa auton ulkonäkö, luonne, ajettavuus, varustelu, moottorin tehot jne...

Ostakaa joku multa diesel highline passatti, niin sillähän tästä selviää  :)

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 20.05.11 - klo:11:25
Autokuumetta ei millään tapaa alenna se, että rahatkin makaavat joutilaana tilillä ja ylimääräinen hallipaikkakin olisi käytettävissä.

Kaikenlaisia ongelmia sitä ihmisillä onkin..... :D ;)

juupeli

Mainiota keskustelua seuranneena, pohdin mistä syistä aiemmin itse olen päätynyt vaihtamaan autoa. Ei avautunut, ei, mutta siitä muistui ajatus kuinka kohtuuttomana olen aina pitänyt että minun "on tiedettävä" jo ostohetkellä kuinka kauan aion autoa pitää. Puhun siis vain itsestäni ja tarkoitan tällä sitä että minulta uppoaa helposti rahaa siihen mielihyvään, että huolehdin hyvin autostani.

Uusin osia ajoissa, teetän välihuoltoja yms. Kaikkea sitä aikuinen mies tekeekin sen eteen että saa itselleen hyvän mielen autostaan. Nyt sitten päätin tulevan autoni yhteydessä, jos talouteni pysyy ennallaan, niin se on 2-3 vuotta max ja uusi alle. Ei mitään ylihuolehtimista, vain ajoa ja seuraava voi olla ihan jotain muuta kuin totuttu. Pystyn tällöin toteuttamaan autollisia mielihalujani (omissa puitteissani, tietenkin) lyhyellä aikavälillä.

Katsotaan miten äijän käy  ;D

Filixon

Käyty koeajamassa bensavehkeet Kia Venga 1,4 ja Hyundai ix20 sekä Toyota Verso-S 1.33 Multidrive S -automaatti. Tällaiset monikäyttömallit vastaavat nykymieltymyksiäni ja riittäisivät hyvin tiloiltaan tarpeisiini.

Korealaisista ix20 vaikutti laadukkaammalta kuin Venga, mutta kummassakin tuli ikävä automaattia. Harmi, ettei niiden neliportainen automaattivaihteisto ollut kokeiltavana. Verso S  oli pienitehoisella moottorilla ja portaattomalla automaatilla varustettuna melko äänekäs, varsinkin kiihdytyksessä.

Verso S teki hiukan pikkuautomaisemman vaikutuksen kuin nuo korealaiset, mutta tilojensa puolesta sekin olisi riittävä. Automaatti ei vaikuttanut juuri haluttavammalta kuin PSA:n BMP-robotti, jota olen kokeillut ja moittinutkin.

Millään äkkilähdöllä ainakaan Versoa ei saisi käyttöönsä. Toimitukset kuulemma kestävät ensi vuoden puolelle saakka, Japanin autotehtaiden tunnettujen vaikeuksien vuoksi.

Ai niin, takuusta puheen ollen: Kia 7, Hyundai 5 ja Toyota 3 vuotta.
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Tikka

Olisi se mielenkiintoista tietää millaiselta tuntuisi kirjoitella tähän keskusteluun ihan vakavissaan, no ehkä sitten... joskus. :-\

Quality

Lainaamuistui ajatus kuinka kohtuuttomana olen aina pitänyt että minun "on tiedettävä" jo ostohetkellä kuinka kauan aion autoa pitää

Oli se elämä vaan nuorna miesnä niin paljon helpompaa: keväällä kun ostin Minin työajoihin, niin tiesin, että takuuvarmasti sen syksyllä myyn, kun taas opinnot kutsuvat (kerran pistin talveksi seisomaan --> keväällä huomasin olevani kahden Minin loukussa :P). Kun perhe alkoi kasvaa, tilanne muuttui: ensimmäinen kunnon ajopeli viihtyi meillä yli viisi vuotta, seuraavat kuusi. Vennolla ajoin peräti yli kahdeksan vuotta, mikä johtui kait siitä, etten juuri sattunut parempien puikkoihin. Tai eihän se pitänyt paikkaansa, kävin silloin tällöin koeajamassa ainakin Volkkareita. Mutta ei vaan asuntovelkaisen perheenisän autokuume ottanut noustakseen. Vasta, kun pojalle katsottiin omaani nuorempi kulkupeli, heräsin: eihän sen näin pitänyt mennä  ::). Ja sitten piti olla jo turbot ja kunnon tehot ...

Mutta tosiaan, uutta autoa olen "aina" pitänyt vähintään kuusi vuotta, joten pidetään se nytkin tavoitteena.

PS. Tänään muuten soitti mersukauppiasnainen, ja meillä hauskaa riitti, kun yhdessä spekuloimme tautia nimeltä "autokuume". Jäi kyllä myyjä mieleen, eikä ollut vaikea antaa hänelle lupaa soittaa loppuvuodesta uudelleen  :D.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Tikka - 20.05.11 - klo:17:28
Olisi se mielenkiintoista tietää millaiselta tuntuisi kirjoitella tähän keskusteluun ihan vakavissaan, no ehkä sitten... joskus. :-\

No, on sulla vielä ainakin 50 vuotta aikaa ottaa osaa näihin keskusteluihin. Omasta mielestäni olisi erittäin mielenkiintoista olla taas tuore ylioppilas ;D Paino sanalla erittäin 8) Kyllä mun lyhyen elämäni hienoimmat ja muistorikkaimmat hetket ajoittuu akselille ylppärit - intti - kolme ensimmäistä vuotta korkeakoululla. Paljon tapahtui nuorelle miehelle hyvinkin lyhessä ajassa ;)

TKU

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 20.05.11 - klo:17:47
Kyllä mun lyhyen elämäni hienoimmat ja muistorikkaimmat hetket ajoittuu akselille ylppärit - intti - kolme ensimmäistä vuotta korkeakoululla. Paljon tapahtui nuorelle miehelle hyvinkin lyhessä ajassa ;)

Vaimo, lapset ja uusi auto?

Ei vaan, kyllä tuolle ajanjaksolle osuu täälläkin melko mielenkiintoista tapahtumaa, joita en pois vaihtais - onneksi ei tarvitsekaan. Eli nyt vaan nauttimaan ne, keillä vielä samaan on mahdollisuus - elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi!
F30 330e M Sport
E85 Z4 3.0si
Ex VAGit: Octavia II FL 1.8 TSI DSG, Octavia II 2.0 TDI DSG, Octavia II 1.9 TDI

VAG!

Lainaus käyttäjältä: TKU - 20.05.11 - klo:18:41
Vaimo, lapset ja uusi auto?

Ei, ei ja ei ;)

Siihen aikaan oli tähdellisempääkin tekemistä kuin hankkitua naimisiin, saati saada lapsia. Vähille rahoillekin oli paljon hyödyllisempiä käyttökohteita kuin auto ;D

Vaimo, lapset ja uudet autot sopivat paljon paremmin nykyiseen elämäntilanteeseen ;)

Quality

Nää muistelukset ovat aina yhtä makeita ... ja liittyyhän niihin autotkin, ainakin siteeksi  ;).

Naimisiin menessäni en ollut vielä täyttänyt 23:a. Vaimo vuotta nuorempi. Silloin oli vasta toinen Mini menossa. Tulot oli minimaaliset, mutta sitä vaan mentiin. Toki Minin sai opiskelijan kuukausipalkalla  ;D. Ja elämä edessä ... opinnot parhaassa vedossa.

Leben und leben lassen.

Wilburi

LainaaMutta tosiaan, uutta autoa olen "aina" pitänyt vähintään kuusi vuotta, joten pidetään se nytkin tavoitteena.

Itselläni ei ole ollut etukäteen määriteltyä aikaa auton pidolle, mutta uutena on tullut pääsääntöisesti hankittua autot eikä katsastuksessa ole tullut käytyä vuosituhannen vaihteen jälkeen kuin yhden kerran omalla tai vaimon autolla.  ;D
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

tmr97

Yllättäen olisi tilanne edessä, että automaatille olisi tarvetta. Ja auto pitäisi sitten saada ilman pitkää tilausaikaa.

Ei oikein hyvältä näytä. Järkivaihtoehtona golf farkku tai ocu DSG:llä. Kuitenkin haluaisin DSG6:n, jos DSG:n ottaisin. TSI:t on DSG7:llä. Golf/ocun rengasmelua en enää haluaisi (molemmat on ollu).

Exeo TDI multi olisi ehkä vahvin ehdokas, mutta nykyistä Exeotani vastaavalla varustelulla taitaa väliraha kasvaa kovin suureksi. Näitä voisi löytyä maasta. Yeti kiinnostaa, mutta ei saa kuin 1.2 etuvetona DSG7:llä tai hinnakkaana 140hv TDI 4x4 DSG6:na.

Katseet kääntyvät käytettyihin. C-mersu (S204, 200/220 CDI A, vm2008) 100tkm+ ajettuna  kiinnostaisi. Tuntuu vaan hullulta vaihtaa 20tkm ajettua autoa yli 100tkm ajettuun. Se vaan vaaditaan, jos pienellä välirahalla exeon tasoista tai parempaa automaatti-farkkua haluaa. Käytetyt A4 B8 multit maksavat yleensä liikaa, kun uuden saa 38kâ,¬:lla. Saabeja (TTiD SC A) löytyy käytännössä vain 2008 malleina ja yleensä lähes 100tkm ajettuina. Hinta alhainen, mutta ehkä jo liiankin vaihtoa ajatellen. Volvot ei jostain syystä innosta.

Arpominen jatkuu, todennäköisesti en tule saamaan niin hyvää tarjousta, että vaihto toteutuu. Se vaan on fakta alle 1v vanhan auton kanssa.

JoJio

Kai sen nyt voi laittaa tännekki, päivällä sanoin ettei ikinä tuu opelia enää. Mut huomenna kahtoon yhtä sportti astraa.. Jos sen sais sopivalla opiskelia pudjetilla vaihettua.. Toki 270tkm ja opeli niin pistää miettimään, että järkeä vai nou.. No väri ja varustus ois kohillaan, eiköhän sitä aamulla oo viisaampi  ::)

tmr97

Vakuutukset painavat valintaa pois mersu/bemari linjalta. Pienellä liikennevakuutuksen bonuksella golf tsi:n vakuutukset saa alle tonnilla vuodessa, kun c200 cdi tai 320d maksu on lähes kaksi tonnia. Exeo 2.0 tdi sijoittuu vajaa 1500â,¬ tasolle, olen parisataa 2.0 tdi golfia/ocua kalliimpi. Saab on halpa, lähes golfin tasoa.

Ton-1

^ On kyllä hyvä etukäteen tsuumailla noita vakuutusmaksujakin, niisä voi piillä isojakin yllätyksiä.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

jf

Lainaus käyttäjältä: Filixon - 20.05.11 - klo:15:14
Korealaisista ix20 vaikutti laadukkaammalta kuin Venga, mutta kummassakin tuli ikävä automaattia. Harmi, ettei niiden neliportainen automaattivaihteisto ollut kokeiltavana. Verso S  oli pienitehoisella moottorilla ja portaattomalla automaatilla varustettuna melko äänekäs, varsinkin kiihdytyksessä.

Käy kokeilemassa i30 tai Ceedin bensatomaatti sama looda (välityksetkin)...
Edittiä vielä, 5-ovinen on massoiltaankin melkein sama eli aika sama tuntuma pitäisi olla.
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy