Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

ram1

Jos ripeää pikkuautoa etsii niin tuossa varmasti huolella duunattu pirssi.On meinaan broidin vanha vekotin.
http://www.nettiauto.com/seat/ibiza/3756345
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: repe59 - 23.02.11 - klo:15:41
Se on sitten octavia, vai mitä?
No se olisi omasta mielestäni järkevä valinta. Vähän pelkään että muoto ei rouvaa innosta; Golf voi viedä pidemmän korren.

Ja itse asiassahan emme haluaisi uutta autoa ostaa, mutta kun sopivista vaihdokeista on pulaa ja pyynnit vain 3-4 kEur uutta alempia, niin eihän siinä ole paljoakaan järkeä. Elleivät sitten samalla linjalla hyvitä vaihdokistamme, mitä vahvasti epäilen.

Tikka

Lainaus käyttäjältä: 4wdsuperbkombi - 23.02.11 - klo:21:15
No se olisi omasta mielestäni järkevä valinta. Vähän pelkään että muoto ei rouvaa innosta; Golf voi viedä pidemmän korren.
No eihän siinä sitten mitään, eikös Golf pidä kanssa arvonsa aika hyvin. Ei ehkä ihan Ocun veroisesti, mutta kuitenkin.

downtime

Eilisen yön oli sitten S-Max 2.0 TDCI 140hp Titanium Powershift koeajossa.

Pakko sanoa että vakuutti kyllä eniten näistä koeajetuista kinnereistä. Tässä oli heti sellainen olo kuin olisi kotia tullut.

Tällä autolla pääsikin sopivast heittämään pienen maakuntakierroksen joten auton maantie / kaupunkiominaisuudet tulivat kyllä hyvin tutuiksi.
Moottori riitää autoon aivan mainiosti ja tarjoaa makean automaatin kera ihan rivakkaakin suorituskykyä. Varsinkin ohitustilanteet sujuivat huoletta ja tasaisesti.

Tilaa riiittää kyllä ihan yllin kyllin. Tavaratila oli sellainen että kaiku vastasi kun sinne huusi. Ja tässä autossa jopa lisäistuimilla matkustaa aikuinenkin. Penkkien säätelyt ja säätövarat olivat sitä "usual stuff" osastoa tila-autoissa.
Ledivalaistus katossa oli tosi hieno. Tällaisten sisävalojen soisi yleistyvän muissakin autoissa. Ja nuo ovat vielä käytännöllisetkin. Etumatkustaja kun laittoi oman lukuvalonsa päälle ei se häirinnyt kuljettajaa yhtään.
Autossa oli lisävarusteen bixenonit ja täytyy kyllä myöntää että ovat aivan huippuhyvät valot. Lähivalot oli suunnattu aavistuksen liian alas, jolloin lähivaloilla valaistu alue jäi hiukan lyhyeksi. Leveyttä valokeilalla kyllä on erinomaisen hyvin. Pitkissä on apuhalogeenit ja sen kyllä huomasi. Pitkät kun löi päälle niin maisema tosiaan kirkastui.

Ajo-ominaisuudet ja ajomelu.
Ensinnäkin ajomelu, sitä ei vaan ole. Auto oli TODELLA hiljainen. Maantiellä tasainen matala humina oli ainoa ääni mikä kuului. Todella miellyttävää matkantekoa siltä osin. Moottorin ääni kuului kiihdytyksissä vaimeasti joten senkin osalta eristys on huippuluokkaa.
Ajettavuus taasen on sitä tasaisen varmaa ja erinomaista Fordia. Ohjaus on tarkka ja keskittää hyvin. Jopa niin tarkka ohjaus että renkaiden asennon tunsi sormenpäissään. Tiesi heti katsomattakin jos auto lähti vaeltamaan.

This is it. Jos saavat päästöt tippumaan kesään mennessä manuaali 140 heposella Dieselillä tuohon 150g/km pintaan niin saa melkoinen ihme tapahtua etten tätä autoa valitsisi. Sori vaan Volkkari, mutta tällä kertaa valinta menee näin.
Tässä autossa vain on kaikki mitä haluan/tarvitsen, poislukien neliveto, mutta enköhän minä kestä ilman sitä.

JaskaPankuttaja

Eilen olin käynnistelemässä kaverini S-Maxia.

On jo toisena talvena mystisesti jättänyt käynnistymättä moneen kertaan.
Akussa on virtaa, ladattu aina täyteen kun on ollut kotitallissa, viime talvena ensi oireiden jälkeen vaihdettu akku uuteen ja viime syksynä huollon yhteydessä testattu että on ok.
Samalla oli kuulemma autoon ajettu uusi moottorinohjauspäivitys joka varmistaa ettei käynnistysongelmia ole.

Autossa on tehdaswebasto, eikä sekään lähde edes pyörimään kun pakkasta on 25 tai enemmän, mutta ei virta riitä starttiin ilman lämmitystä.
K.o. auton akku onkin kyllä ulkomitoiltaan varsin koomisen pieni, ja sijoituspaikasta johtuen isompaa ei tuohon kyllä saakaan.

Parikin kertaa starttaamattomuuden takia hinattu huoltoon eikä mitään vikaa akusta eikä autosta ole löytynyt.
Ei vain lähde käyntiin (kovalla) pakkasella.

Minusta homma on kyllä aika käsittämätöntä, siis ettei edes webasto lähde käyntiin.
Mutta uskottava oli kun itse olin vieressä katsomassa.

Auto saatiin käyntiin pitkän uurastuksen ja lämmittämisen (talli) jälkeen mutta nyt taas huollosta olivat ilmoittaneet ettei vikaa autossa tai akussa ole.

Kyseessä ei ole siis kuulemma edes tänä talvena ensimmäinen kerta, vaan puolenkymmentä kertaa on jättänyt käynnistymättä.

Ja ei ole ainoa suollainen S-Max jolla on noita ongelmia, kuulemma, tiesi auton omistaja kertoa.

Jokainen ostaa mitä haluaa, mutta noilla suosituksilla itse en tuollaista hanki.
Varsinkaan kun huollossakaan ei osata tehdä asialle mitään.

downtime

Lainaus käyttäjältä: JaskaPankuttaja - 24.02.11 - klo:12:48
Eilen olin käynnistelemässä kaverini S-Maxia.

On jo toisena talvena mystisesti jättänyt käynnistymättä moneen kertaan.
Akussa on virtaa, ladattu aina täyteen kun on ollut kotitallissa, viime talvena ensi oireiden jälkeen vaihdettu akku uuteen ja viime syksynä huollon yhteydessä testattu että on ok.
Samalla oli kuulemma autoon ajettu uusi moottorinohjauspäivitys joka varmistaa ettei käynnistysongelmia ole.

Autossa on tehdaswebasto, eikä sekään lähde edes pyörimään kun pakkasta on 25 tai enemmän, mutta ei virta riitä starttiin ilman lämmitystä.
K.o. auton akku onkin kyllä ulkomitoiltaan varsin koomisen pieni, ja sijoituspaikasta johtuen isompaa ei tuohon kyllä saakaan.

Parikin kertaa starttaamattomuuden takia hinattu huoltoon eikä mitään vikaa akusta eikä autosta ole löytynyt.
Ei vain lähde käyntiin (kovalla) pakkasella.

Minusta homma on kyllä aika käsittämätöntä, siis ettei edes webasto lähde käyntiin.
Mutta uskottava oli kun itse olin vieressä katsomassa.

Auto saatiin käyntiin pitkän uurastuksen ja lämmittämisen (talli) jälkeen mutta nyt taas huollosta olivat ilmoittaneet ettei vikaa autossa tai akussa ole.

Kyseessä ei ole siis kuulemma edes tänä talvena ensimmäinen kerta, vaan puolenkymmentä kertaa on jättänyt käynnistymättä.

Ja ei ole ainoa suollainen S-Max jolla on noita ongelmia, kuulemma, tiesi auton omistaja kertoa.

Jokainen ostaa mitä haluaa, mutta noilla suosituksilla itse en tuollaista hanki.
Varsinkaan kun huollossakaan ei osata tehdä asialle mitään.

Vanhemmissa S-Maxeissa oli tuota ongelmaa johon korjaus oli että autoon asennetaan kiinteä akkulaturi. Uudemmissa S-Maxeissa tuota ongelmaa ei enää ole ollut.

Olen kyllä tietoinen tuosta. Tuossa koeajoautossa lähti Webasto kyllä ihan nätisti käyntiin aamulla kun pakkasta oli -28 astetta.

Edit :

Niin ja vanhemmissa Foordeissa on ymmärtääkseni Eber lisälämmittimenä kun näissä uusissa käytetään Webaston rakennelmaa.

troh

Eipä tuo webaston oikkuilu ole myöskään VAG:n puolella tuntematonta. Ex-Touranin webasto ei suostunut lämmittämään alle -21 asteen lämmöissä. Lämpimällä kelillä se lämmitti ihan hyvin. Käyntiinlähdön suhteen ei kutienkaan ollut koskaan ongelmaa, mihin saattoi toki vaikuttaa lämpöinen autotalli vähintään kotona ja joskus muuallakin.

JaskaPankuttaja

Lainaus käyttäjältä: downtime - 24.02.11 - klo:13:07
Vanhemmissa S-Maxeissa oli tuota ongelmaa johon korjaus oli että autoon asennetaan kiinteä akkulaturi. Uudemmissa S-Maxeissa tuota ongelmaa ei enää ole ollut.

Olen kyllä tietoinen tuosta. Tuossa koeajoautossa lähti Webasto kyllä ihan nätisti käyntiin aamulla kun pakkasta oli -28 astetta.

Edit :

Niin ja vanhemmissa Foordeissa on ymmärtääkseni Eber lisälämmittimenä kun näissä uusissa käytetään Webaston rakennelmaa.

Vanhemmissa S-Maxeissa?
Tämä yksilö on puolitoistavuotias, otettu käyttöön syksyllä -09.
Tarkoitatko uudemmilla näitä FL-malleja?

Tässä yksilössä oli siis myös tuollainen 'kiinteä' laturi, ja kuten sanoin: sitä myös käytetään kuulemma aina kun auto on kotona tai muuten sähköä saatavilla mutta ilman sen kummempaa vaikutusta.
Tai no; akku siis on huollon mukaan kunnossa.

Ahaa, saattaa olla eber eikä Webasto, en nähnyt ohjainkelloa että olisin varmaksi tiennyt, auton omistaja kävi painamassa nappia kun lämmitintä yritettiin käyntiin.

downtime

Lainaus käyttäjältä: JaskaPankuttaja - 24.02.11 - klo:14:59

Vanhemmissa S-Maxeissa?
Tämä yksilö on puolitoistavuotias, otettu käyttöön syksyllä -09.
Tarkoitatko uudemmilla näitä FL-malleja?

Tässä yksilössä oli siis myös tuollainen 'kiinteä' laturi, ja kuten sanoin: sitä myös käytetään kuulemma aina kun auto on kotona tai muuten sähköä saatavilla mutta ilman sen kummempaa vaikutusta.
Tai no; akku siis on huollon mukaan kunnossa.

Ahaa, saattaa olla eber eikä Webasto, en nähnyt ohjainkelloa että olisin varmaksi tiennyt, auton omistaja kävi painamassa nappia kun lämmitintä yritettiin käyntiin.

Ajotietokoneeseenhaan tuo lämmitin on integroitu joten virrat varmaankin käytti päällä jotta sai sen käyntiin.

Eipä nuo vagit ole sen kummoisempia. Ja eipä suoraan sanottuna juurikaan kiinnosta nuo lämmitin ongelmat. Auto tulee liisariksi joten ongelmien ilmetessä maksaja en ole minä.

MTu

Lainaus käyttäjältä: downtime - 24.02.11 - klo:16:42
Ajotietokoneeseenhaan tuo lämmitin on integroitu joten virrat varmaankin käytti päällä jotta sai sen käyntiin.

Eipä nuo vagit ole sen kummoisempia. Ja eipä suoraan sanottuna juurikaan kiinnosta nuo lämmitin ongelmat. Auto tulee liisariksi joten ongelmien ilmetessä maksaja en ole minä.

Joo... Mutta harmittaa se Pololla/Fiestalla/Cliolla/jne kinnerillä ajella jos auto on aina pajalla. Asiaa toki vähän helpottaa jos leasingsoppari antaa myöden jonkun muun kuin a-luokan vuokrakiesin tai korjaamon sijaisauton käytön. Kyllä henk koht hiukan katson nykyään mitä tulee leasingpirssiksikin otettua.

Ite olen yhden maanantaikappaleen saanu leasingautoksi, ja sen 10kk aikana jonka se auto mulla oli - ajoin Cliolla noin 1.5-2kk yhteensä. Sillo vtutti..  ;D
Passat Variant Comfortline 2.0TDI DSG (08/2011)
ex-Tiguan T&F 2.0TDI (08/2008)

downtime

Lainaus käyttäjältä: MTu - 24.02.11 - klo:17:26
Joo... Mutta harmittaa se Pololla/Fiestalla/Cliolla/jne kinnerillä ajella jos auto on aina pajalla. Asiaa toki vähän helpottaa jos leasingsoppari antaa myöden jonkun muun kuin a-luokan vuokrakiesin tai korjaamon sijaisauton käytön. Kyllä henk koht hiukan katson nykyään mitä tulee leasingpirssiksikin otettua.

Ite olen yhden maanantaikappaleen saanu leasingautoksi, ja sen 10kk aikana jonka se auto mulla oli - ajoin Cliolla noin 1.5-2kk yhteensä. Sillo vtutti..  ;D

No kyllähän se varmaati vituttaa. En kuitenkaan usko että tässä tapauksessa niin käy. Ihan yhtä hyvin se voi käydä myös Passatin kanssa.
Skenaario on ihan mahdollinen jos olisin ottamassa ranskalaista autoa.

Onhan Marko ollut ihan tyytyväinen s-maxiinsa. Muutamalla kollegalla on myös ko. Auto eikä heilläkään ongelmia ole ollut.

Quality

LainaaOnhan Marko ollut ihan tyytyväinen s-maxiinsa.

Onko tosiaan?
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

downtime

Lainaus käyttäjältä: Quality - 24.02.11 - klo:18:33
Onko tosiaan?

No jos yhtään uskomista siihen mitä hän on täällä ja ford clubin foorumeilla kirjoittanut.

repe59

Lainaus käyttäjältä: downtime - 24.02.11 - klo:18:30
Heh, vitsikö lie? Mukavia ranskikset on, uskokaa pois, kestää ne siinä kuin muutkin. Vai miten oli esim. dsg, ranskalaista tekoako?
Skoda Kodiaq 4x4 2.0 TDI -18
ex-Skoda Octavia 1,6 tdi dsg Elegance lb -13,
Brilliant Silver
ex-Mitsubishi Pajero 3,2 DID -01
ex-Skoda Octavia II 1,9 tdi hb ambiente -07

downtime

Lainaus käyttäjältä: repe59 - 24.02.11 - klo:18:45
Heh, vitsikö lie? Mukavia ranskikset on, uskokaa pois, kestää ne siinä kuin muutkin. Vai miten oli esim. dsg, ranskalaista tekoako?

No lähinnä sitä. Tosin viime päivinä on tuosta työpaikan parkkipaikalta lähtenyt useampikin ranskalainen lavetilla. Ei tosin yhtään pösöä ;)

repe59

Tyytyväinen olen omaani, ei ole dsg ei 2,0 tdi, ehkäpä juuri siksi, olen tyytyväinen. Käynpä kuitenkin viisnollakasin kokemassa, ihan itse ;)
Skoda Kodiaq 4x4 2.0 TDI -18
ex-Skoda Octavia 1,6 tdi dsg Elegance lb -13,
Brilliant Silver
ex-Mitsubishi Pajero 3,2 DID -01
ex-Skoda Octavia II 1,9 tdi hb ambiente -07

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: 4wdsuperbkombi - 21.02.11 - klo:11:45
Tuosta välirahaa sorvailemaan?
http://www.autotalli.com/vaihtoauto/31.2630280

jaahas.

Yeti sai emännältä tyrmäyksen ennen kun ehdimme liikkeeseen saakka ;)

Viikonlopun ohjelmassa on tutustuminen näihin
- uusi Golf 1.4 TSI DSG
- uusi Octavia 1.4 TSI DSG
- käytetty A3 1.8 TFSI  (tuo tuossa yllä linkin takana)

EDIT:

Laskeskelin konfiguraattoreissa hintoja
- Golfille      27.275,80 eur + talvirenkaat
- Octavialle 26.767,90 + talvirenkaat

Molemmissa Xenonit, mutta Skodassa ehkä hiukan fiinimpää varustelua (Elegance). Vaimo tosin ilmoitti, että kuvien perusteella kumpikaan Octaviaan saatavissa oleva punaisen sävy ei kelpaa. Kaatuneeko sitten tuohon  ??? :o :P

Ja sitten vielä mustana hevosena on se käytetty Audi 24.900 eurollaan ja 75.000 km ajettuna. Nyt pitää kyllä miettiä että mitä hakee; kaikissa puolensa.

Katsotaan millaisia välirahatarjouksia Turusta heitellään ja mitä koeajot paljastavat. Itsekään en ole Golfia tai Octaviaa ajanut. Audille jo sain arvion.

JaskaPankuttaja

Lainaus käyttäjältä: downtime - 24.02.11 - klo:16:42

En tiedä Fordin systeemeistä, itse ihmettelin pellin alla naurettavan pientä akkua kun auton omistaja kävi lämmitintä käynnistämässä.
Täytyypä kysyä.

Niin, liisari tämäkin on, muuten olisi kuulemma jo lähtenyt kiertoon...
Mutta kuulemma nykimällä vit... ...harmittaa kun pitäisi autolla jonnekin lähteä niin ei sitten pääsekään.
Joo, hinaus ei maksa mitään, sijaisauto ei maksa mitään mutta ei se paljoa naurata jos joka ikistä lähtöä saa jännittää että lähteekö auto käyntiin vai ei.

Ja onhan nuo autot kuitenkin yksilöitä, mutta jos tiedossa on useampi samaa vikaa poteva niin miksi ottaa itse riski hermojen menemiselle...

Arcca

Lainaus käyttäjältä: 4wdsuperbkombi - 24.02.11 - klo:19:04
Yeti sai emännältä tyrmäyksen ennen kun ehdimme liikkeeseen saakka ;)

Heh, meidän emäntä tyrmäsi sen kun oltiin Skoda liikkeessä sisällä, en ollut kuvaa näyttänyt etukäteen. Sain kuitenkin houkuteltua koeajolle erilaisin verukkein "kun nyt täällä ollaan" ja väsyttämällä, ja nyt ollaan Yetin onnellisia omistajia :).  
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Kapa

Yeti ei anna paljoa ensivaikutelmanaan, mutta läheisempi tutustuminen saattaa muuttaa asian.

makkis

Naapurilla on parin vuoden ikäinen fiikkus tdci koneella, tehosta en ole varma. Viime talvena oli vielä takuu päällä, lavetti haki puolenkymmentä kertaa pihasta. Nyt ei vissiin ole enää takuuta, kun lavetti ei nouda mutta ei se omin avuinkaan lähde. Sahaa kyllä ihan hyvin, mutta ei edes yritä käynnistyä. Kiinnitin samoin huomiota akkuun, joka oli kuin vanhan Airam-lampun 4,5 patteri, mutta kai se kunnossa oli kun sahasi kuin kesäkelissä.

Naapurilla on sellainen paksu lampaantalja moottorin ja konepellin välissä auttamassa, ettei säteilijän lämpö karkaa moottoritilasta. Tuolla patentilla pärjää kuulemma vielä -25 asteeseen, mutta nyt ei ole kuukauteen auttanut lampaantaljakaan:=)

Toisaalta, duunikolleegalla oli vuoden vanhempi tdci fiikkus ja ei hän ainakaan koskaan ongelmista valitellut. Veikkaan siis vikaa ja huollon kädettömyyttä saada se korjattua.

Markon tyytyväisyyttä, ainakin vilpitöntä sellaista, raaskisin epäillä.

jni

^Noista naapurin ongelmista tulee mieleen lankomiehen ensimmäinen C5 (vaihtoi syksyllä viimeinkin Skodaan :)). Siinä oli juurikin kuvatunlaiset ongelmat, paitsi että lämpötilaraja-arvo oli -15 astetta. Akku oli tosiaankin kuin moottoripyörästä lainattu.

Ko. autoa ja sen seuraajaa (C5 FL) ja samaan aikaan kakkosautoina olleita Xantioita haettiin lavetilla parhaillaan viikottain. Juurikin lankomiehen kokemusten takia en ole edes ajatellut Citikkaa.

P.S. Nykyinen vajaa neljävuotias kakkosauto C4 on myös haettu kerran lavetilla ja käytetty muutaman kerran eri vikojen takia korjaamolla. Nyt seuraavaksi mennään kuulemma vaihtamaan vetoakselit. ???
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

MTu

Lainaus käyttäjältä: downtime - 24.02.11 - klo:18:30
No kyllähän se varmaati vituttaa. En kuitenkaan usko että tässä tapauksessa niin käy. Ihan yhtä hyvin se voi käydä myös Passatin kanssa.

Onhan Marko ollut ihan tyytyväinen s-maxiinsa. Muutamalla kollegalla on myös ko. Auto eikä heilläkään ongelmia ole ollut.

Mulla valinnan Passattiin vei osaltaan se, että tähän mennessä Tigun kaikki ongelmat on hoidettu paikallisessa merkkihuollossa esimerkillisesti kuntoon asap. Muutenkin suhde em. taloon alkaa viimeisen 5v aikana hankittujen 3:n 3C passatin ja nykyisen Tigun kautta olemaan sen verran lämmin että uskoisin mahdollisen maanantaikappaleenkin hoituvan tavalla tai toisella suht kivutta päiviltä. Jälkimarkkinointi siis painaa vahvasti vaakakupissa kun pirssiä valitsen.

S-Maxin meidän valikoimasta tappoi kädetön jälleenmyyjä, sekä yhden tutun vuoden vanha S-Max 2.0TDI jossa repsotti uutena vähän listat sieltä täältä ja joku moottorinohjauskompjuutteri sekoilee edelleen jatkuvasti ilman että huolto osaa tehdä sille mitään. Siihen yhdistettynä Markon kertomukset silloin tällöin toimimattomista vilkuista ja hajonneesta takakaiuttimesta olivat lopullinen niitti innostukselle. Tuli sellainen fiilis että sitä pirssiä ei oo kovin huolellisesti tehty...

K70

Annetaan toki miehen itse aikanaan kertoa mielipiteensä, mutta satunnaisena kävijänä pisti silmään kertomukset koeajoista sillä aikaa kun voorti oli huollossa. Itse en pääse sillä verukkeella koeajolle kuin kerran kahdessa vuodessa.

downtime

Täällä taas on juuri päinvastoin. Volkkarihuolto on todella onneton. Tosin eipä foordinkaan huoltoa nyt ole ylistetty. Myyntipuoli taasen pelaa foordilla erinomaisesti.

Mitä Markon ongelmiin tulee niin aika pieniähän nuo ongelmat ovat. Takakaiuttimeen tuskin foord on paljoa vaikuttanut kun ne ovat sonyn systeemit. Eiköhän laitteen mekaaninen ikä tullut täyteen ;)

No, onpahan ainakin yksi hyvä puoli jos ford taloon tulee. Taivaspaikka on ainakin sitten lunastettu ;)

makkis

Lainaaonpahan ainakin yksi hyvä puoli jos ford taloon tulee. Taivaspaikka on ainakin sitten lunastettu

Itselläni on myös useamman taivaspaikan edestä noita voordeja ollut, uudempia ja vanhempia, joskaan ei enää 2000 -luvulla. Se, mikä yhteinen nimittäjä noihin mahtuu, ja satunnaisilla koeajoilla pätee uudempiinkin, niin on maukas ajettavuus. Jollain kummallisella tavalla se voordi osaa virittää etuvedossakin alustan ja ohjauksen maukkaaksi. Toinen muisto noista, dieseliä ei ole koskaan ollut, on lämpimyys. Voordin insinöörin päähän on mahtunut, että -30 astetta on normikeli ja lämppäri pitää rakentaa sen mukaiseksi.

K70

downtimen tapauksessa ainakin on parannusta nykyiseen myös voortissa :-)

MTu

Lainaus käyttäjältä: downtime - 24.02.11 - klo:20:40
Täällä taas on juuri päinvastoin. Volkkarihuolto on todella onneton. Tosin eipä foordinkaan huoltoa nyt ole ylistetty. Myyntipuoli taasen pelaa foordilla erinomaisesti.

Mitä Markon ongelmiin tulee niin aika pieniähän nuo ongelmat ovat. Takakaiuttimeen tuskin foord on paljoa vaikuttanut kun ne ovat sonyn systeemit. Eiköhän laitteen mekaaninen ikä tullut täyteen ;)

No, onpahan ainakin yksi hyvä puoli jos ford taloon tulee. Taivaspaikka on ainakin sitten lunastettu ;)

Onhan noi pieniä.. Ja hoitunevat kyllä jos huollossa ees joku on hereillä.

Kävin äsken lukemassa Ford palstalla poikien S-max ja mondeo kokemuksia, ja silmiin pisti bensamoottorien nykimisongelmat alle 70C lämpötilassa ja kovassa pakkasessa. Varmasti tilanne on eri kuin mitä oli meikäläisen vm. 2007 V50 2.0Disukassa jossa oli PSAn kone - mutta elävästi vaan muistui ne volvon koneen järkyttävät ryskimiset 1800rpm tasakaasulla joista koko soppa lähti keulimaan meitsin kohdalla. Samat rykimiset sain myöhemmin irti myös 2008 2.0TDI kugasta... Onkohan se viirus tarttunut, jos nyt jo foordin omat bensakoneetkin tekee samaa  ???

downtime

Eipä nykinyt eilen yhtään kylmä kone ja -25 Pakkasta.

Ja K70, eipä nykyisessäkään mitään vikaa ole. Peruskinneri jolla kyllä pääsee. Ja nyt varsinkin talvikelillä on aivan erinomainen ajettava. Paitsi liikkeellelähdöissä joissa tuo helvetin yli-innokas esp tappaa kaiken vauhdin. Välillä risteyksestä lähdettäessä meinannut tulla äitiä ikävä kun ei etene.
Ihan hyvä biili muuten. Ja LÃ,,MMIN. Ei tarvii mitään hikisiä keulapahveja eikä niitä volkareiden s&m naamioita pysyäkseen lämpimänä.

Late99

No nyt on vähän bensislegendan poikasta taas ilmassa. :)

Yksilövikoja on niin merkissä kuin merkissä ja Fordilla taitaa olla koko mallisarjan läpi joku kumma kyky alimitoittaa akkujen koko - varsinkin kun yhdistetään tuohon lämmitettävään tuulilasiin (joka automaattisesti pakkasessa meni päälle). Eli pakkasella Fordeista on aika helposti saanut akun tyhjäksi jos ei varovainen ole ollut.

"Vanhoissa" S-Maxin versioissa ajotietokone joka kontrolloi tehdasasennettua Webastoa / Eberiä (kumpi se nyt sitten sattuu olemaankaan) oli varsin lepsu ja mahdollisti sen että Webastolla pystyi käyttämään akun tyhjäksi. Eli Webasto lähti tulille vaikka akussa ei virtaa juuri ollut. Itsellekin kävi viime talvena kerran tapaus jossa auto oli mukavan lämmin, mutta avainta käännessä kaikki sähköt häipyivät -> akku täysin tyhjä. Hetken latailun jälkeen auto taas hengissä.

Viime syksynä tuli sitten uusi softa joka on huomattavasti tiukempi akkumanageerauksen osalta. Ei käynnistä tuulilasinlämmittimiä automaattisesti pakkasessa, tarkkaileen Webaston käynnistysten yhteydessä akun tilaa tarkemmin. Tästä helposti seuraa se että jos akku ei ole "riittävän" täynnä niin Webasto ei suostu edes yrittämään käynnistymistä. Itselläni ko. softa ollut autossa vasta pari viikkoa ja täysin en sen parametrien kanssa ole sinuiksi vielä päässyt. Pari kertaa päivityksen jälkeen Webasto jättänyt ajastuksesta käynnistymättä, viime aikoina kuitenkin käynnistynyt nätisti joten luulen että akku ei vaan ollut ihan iskussa ko. kerroilla.

Summasummmarum, kertaakaan ei ole S-Max jättänyt käynnistymättä poislukien tuo yksi kerta kun Webasto oli tyhjentänyt akun *täysin*. Niilläkin kerroilla kun Webasto ei ole käynnistynyt, niin kyllä ainakin tämä kyseinen yksilö on käynnistynyt ilman esilämmitystä.

Ocu jätti käynnistymättä samassa omistusajassa yhtä monta kertaa talvipakkasilla... Ocussa vika oli vain paljon vi**umaisempi kuin pelkkä tyhjentynyt akku.

Ja jos taas buimuriin verrataan (E61 vm. 2006), niin ainakin tämä Fordin ajotietokone omassa käytössäni on noin ziljardi kertaa fiksumpi mitä tulee Webaston ohjaamiseen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy