Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

Keksimies

Lainaus käyttäjältä: svalkein - 17.10.10 - klo:01:11

-tyypillinen vuokrauksen pituus on 1-3 päivää, kuskina usein liikemies skandinaviasta/euroopasta joten epäilen ettei liiemmälti kiinnosta antaa kenkää sille 1.6-Aurikselle...

Rahoitustavasta ja omistussuhteesta riippumatta käytettyjen yksilöiden joukossa on varmasti hyvin ja huonosti pidettyjä tapauksia, joten käytetyn ostaminen on aina pieni riski ja summittaista arpomista.

Tuohon yllä olevaan kommenttiin tartun sen verran, että jos liikematkalle Suomeen tulleelle amerikkalaiselle tai muulle automaattivaihteiseen tottuneelle sattuu alle manuaalivaihteinen auto niin vaihteiston ja kytkimen käsittely saattaa huonolla tuurilla olla sellaista, että hiukset nousisivat pystyyn jos tietäisi :)

tmr97

Lainaus käyttäjältä: Quality - 17.10.10 - klo:07:25
Onneksi nykyinen on parhaassa iässään (3,5 v / 95 tkm), kalleimmat kilometrit takana ja kunto erinomainen.
Minulla on käsitys, että korjaukset alkavat tuosta. Kokonaiskustannus ei välttämättä vielä juurikkaan alene. Varsinkin jos kaikki pikkukorjauksetkin tekee merkkihuollossa. Itsellä sama tilanne ja autoa katsottu jo pitkään.

Omaa autokuumetta nostaa octavian uusi 2.0TDI 4x4 DSG -malli. Joskin menee ihan budjetin ylärajalle ja ylikin, kun huomioi vielä puoliautomaattisen ilmastoinnin poiston (pitää ottaa automaatti).

Quality

LainaaMinulla on käsitys, että korjaukset alkavat tuosta. Kokonaiskustannus ei välttämättä vielä juurikkaan alene.

Noinhan se saattaa olla. Tai saattaa olla olematta. Tuo jälkimmäinen lause on hiukan kryptinen: Siis kokonaiskustannus (=arvonalenema+korjauskustannukset) säilyy seuraavat vuodet keskimäärin samalla tasolla kuin tähänkin saakka? Ehkei ihan sentään, ellei nyt tuo multi onnistu porsimaan ...

Pari viimeisintä vuotta on kyllä tullut täysin omaan laariin, kun ilman korjauskustannuksia on menty takuun jälkeinen aika, ja kun käytettyjen hyvityshinnat ovat - ainakin tilastojen mukaan - kasvaneet reippaasti. Taitaisin itsekin saada nyt saman kuin  1,5 vuotta sitten :).
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Quality - 17.10.10 - klo:07:25
Onneksi nykyinen on parhaassa iässään (3,5 v / 95 tkm), kalleimmat kilometrit takana ja kunto erinomainen. Muutamat pikkuviat korjattiin takuuseen heti uutena eikä senttiäkään ole tarvinnut omaa rahaa korjauksiin käyttää. Sitä paitsi, koska auto on minulle enemmän käyttö- kuin harrasteväline, voi muutaman vuoden vanhaa kalustoa käyttää jo vähän huolettomammin - siis ulkoisesti. Ajotapa toki säilyy tekniikkaa säästävänä ikään katsomatta.

Onneksi pankille juoksee edelleen kuukausimaksu, joten sikälikään ei vaihdolla ole kiirettä.

Minulla nuita parhaita kilometrejä sitten riittää (vasta 47 tkm lasissa) mutta itelle auto on enemmän harrastusväline mutta silti sen muutaman vuoden ikä jelppaa hieman tuossa huolettomammassa asenteessa. Ja nautinta ehkä pykälän parempaa kun ei kuukausittain ole mitään 'penalty'-maksua ........ just (fast  ;D  )driving ...... superstailing ........  (tulis ne mustat vanteet jo ....) .
Jotenkin kokee että vaikka uuden alle saamisessa olisi jotain hienoa niin myös samalla jotain niin jäykkää ....... josko noi laatat siirtyy ekan kerran joskus 50 v. päivien tienoolla ...... johonkin uuteen .......   ;)
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Jude

Autonvaihto alkaa olemaan mielessä, vaikka toi golffi on ollut tosihyvä ajaa ja toiminutkin yllättävän hyvin. Mutta perheenlisäystä tulee ensivuoden puolella, joten kolme lasta takapenkille alkaa olemaan liikaa. Olen vakavissani miettinyt että hankkisi lessubussin, eli joko retkeilyauton tai kuorma-auton. Ford transitin saisi edullisesti, joten sellanen voisi olla ihan hyvä vaihtoehto. Mutta mutta kumpana sellanen kannattaa ottaa? Onko jollain omakohtaisia kokemuksia tälläsistä ajoneuvoista yksityiskäytössä?
Entiset kulkuneuvot:
-VW Polo R -14
-Ford GT Connect 1.6 Ecoboost -15
-Audi A5 coupe 3.0 TDI -07
-Ford Focus Wagon 1.0 Ecoboost -13
-Ford Transit 3.2 TDCI -11
-VW Golf V variant 2.0 TDI -09
-Ford Mondeo wagon 2.0 TDCI -07
-Peugeot 406 wagon 2.0 HDI -04
-Volvo S80 2.4 Bensa -06
-VW Golf IV variant 1.9 TDI PD -04

tarzi

Transiteista hajoaa vaihteistoja. Sedällä meni 100 000 aikana kaks tai kolme askia ihan normikäytössä. Muuten kai ihan ok auto, ei tuntunut tosin kehuvan kauheesti...
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"

- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

Jude

tiedän suurinpiirtein mitä transiteista hajoaa (10 vuoden kokemus), joten se ei minua huoleta, vaan lähinnä se jaksaako tollasella kolholla ajella päivittäiset ajot  :)

Nimimerkki ford hyötyajoneuvo asentaja  :)
Entiset kulkuneuvot:
-VW Polo R -14
-Volvo S80 2.4 Bensa -06

tarzi

Jep tämä vain oma kokemus ransiiteista. Uskon että tiedät paremmin aiheesta kuin minä tuossa tapauksessa  ;)
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"

- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

Anshjelm

Lainaus käyttäjältä: Jude - 17.10.10 - klo:16:55
Autonvaihto alkaa olemaan mielessä, vaikka toi golffi on ollut tosihyvä ajaa ja toiminutkin yllättävän hyvin. Mutta perheenlisäystä tulee ensivuoden puolella, joten kolme lasta takapenkille alkaa olemaan liikaa. Olen vakavissani miettinyt että hankkisi lessubussin, eli joko retkeilyauton tai kuorma-auton. Ford transitin saisi edullisesti, joten sellanen voisi olla ihan hyvä vaihtoehto. Mutta mutta kumpana sellanen kannattaa ottaa? Onko jollain omakohtaisia kokemuksia tälläsistä ajoneuvoista yksityiskäytössä?
No pakukäytössä olleet Transit & Transit Connect on olleet lähipiirissä. Mun mielestä vähäsen kolhoa keskusta-alueen ajelua mitä itse on tarvinnut tuon Transitin kanssa. Mutta connecti on mukavampi pyöritettävä, ja isommalle perheellekin ok peli, en takuuseen mene mutta mun mielestä Connectin hinta 5henk autona on luokkaa 12-17tâ,¬.

Sehän nyt on selvä että ainakin PSA:ta parempia ajettavia noi on, lähes VW-tasoa.

Jude

Connecti ei ole vaihtoehto, koska a) siihen ei mahdu pitkä mies istumaan ja lasten jalat ylettyy penkin selkänojaan (olen tarkka autosta ja sen sisustasta)
b) siihen ei saa tarpeeksi tehokasta moottoria.

Transitin saa 3,2 litraisena, jolla se liikkuu ihan riittävästi. Ja jos emäntä haluaa hakea ikeasta jotain romua niin mahtuu hyvin kyytiin  :)

Crafteri on yksi vaihtoehto, mutta hinta taittaa nousta liikaa. No mutta jokatapauksessa käyn pyytämässä siitäkin tarjouksen kunhan tämä autonvaihto tulee ihan oikeasti ajankohtaiseksi

Peugeot/Citrioen/Fiatteja en huoli vaikka puoli-ilmaiseksi saisi  :)
Entiset kulkuneuvot:
-VW Polo R -14
-Volvo S80 2.4 Bensa -06

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: skula - 02.11.10 - klo:14:55
PS:Silti.. uuden CC:n ottaisin koska vaan, on se niin hieno, jos vaan sen laatu olis sama 30tkm ajettuna kuin se oli uutena... + jos siihen sais bensaturboautomaatin nelikolla ja alustaan vähän sitä eleettömyyttä! ::)

Droppasko (ex-) autosi laatu jo noilla kilsoilla?  ::)

mabe

Olisikohan tuo tärkein tekijä kuitenkin se kokemus verrokeista..

Nimim. ihan tyytyväisenä golf v 1.4l vaparin kanssa. Täällä vierailu tuo aina pientä autokuumetta esiin, mutta pysyy aisoissa. Ja kyllä kojelauta nitisee välillä, päätyruuveja joutuu kirraamaan ja muuta pientä. Mutta silti on ihan kelpo kärry ajaa myös vakiopeltivantein, joita on kaksin kappalein.

Eli itselleni oppina, älä koeaja liian kalliita autoja. Tai oikeastaan, älä koeaja autoja, jos on tarkoitus pysyä nykyisen ohjastajana vielä pitkään. Autokaupassa käynti tuo vain turhaa painetta lompakkoon ja tyytymättömyyttä nykyiseen valintaan.

Jii74

Lainaus käyttäjältä: mabe - 02.11.10 - klo:15:31
Eli itselleni oppina, älä koeaja liian kalliita autoja. Tai oikeastaan, älä koeaja autoja, jos on tarkoitus pysyä nykyisen ohjastajana vielä pitkään. Autokaupassa käynti tuo vain turhaa painetta lompakkoon ja tyytymättömyyttä nykyiseen valintaan.
Juurikin näin, täällä ei parane vierailla lainkaan jos haluaa pysyä tyytyväisenä omaan ratkaisuunsa, aiheuttaa vaan turhaa lisävarustelua ja autonvaihtokuumetta ;D

jos siihen sais bensaturboautomaatin nelikolla ja alustaan vähän sitä eleettömyyttä! ::)
Olet ilmeisen tiukasti ehtinyt kiintyä jo tuohon nelikkoosi, onko aivan must varuste ensi kierroksella?
Audi A4 Allroad Quattro 2.0 TDI -18

Arcca

PS:Silti.. uuden CC:n ottaisin koska vaan, on se niin hieno, jos vaan sen laatu olis sama 30tkm ajettuna kuin se oli uutena... + jos siihen sais bensaturboautomaatin nelikolla ja alustaan vähän sitä eleettömyyttä! ::)

Jottei tätä yleistettäisi CCn kohdalla kauheasti, niin todettakoon ettei minun CC yksilöni laatu ole dropannut vaikka 30tkm lähestyy parin tonnin päässä, nyt vuoden ajettuna samanoloinen on kuin uutena eikä vikoja ole ilmennyt. 
Tuli uusi kulutusennätyskin tänä aamuna ajettua: 90 km matka keskikulutuksella 4.6 l/100 km (on todellinen, ajotietsikka näytti 3,9 l/100km).

Samaa mieltä muuten VW laatu(vaikutelmasta), etenkin nykyisten mallien, ja sen ennustettavasta kestävyydestä pidemmän päälle.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

VAG!

aa

Markku J

Bemun F10:ssä on 2-vyöhykkeinen ilmastointi vakiona jo ihan perusmallissa. Minulla on sellainen. Business -mallissa pitäisi tietojeni mukaan olla laajennettu 2-alueinen ilmastointi, jossa on vakioon lisänä aurinkotunnistin ja automaattinen sisäilman kierto (likaisen sisäilman tunnistus).

Tikka

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 02.11.10 - klo:21:05
Bemun F10:ssä on 2-vyöhykkeinen ilmastointi vakiona jo ihan perusmallissa. Minulla on sellainen. Business -mallissa pitäisi tietojeni mukaan olla laajennettu 2-alueinen ilmastointi, jossa on vakioon lisänä aurinkotunnistin ja automaattinen sisäilman kierto (likaisen sisäilman tunnistus).
Kyllä tuolla bmw:n sivuilla autonrakennusohjelmassa esim. johonkin 525 tai 530- malliin pitää erikseen valita autom.ilmastointi, joka minusta on aivan käsittämätöntä! (ellei sitä nyt parin viikon aikaan ole muutettu)

Markku J

Itselleni tilasin perusauton, 523 iA:n, johon otin lisukkeena HiFi -setin, tupakkapaketin, Xenonit ja PDC:t. Siinä on 2 -alueinen automaatti-ilmastointi. Esimieheni oli kyydissäni ja sanoi omaansa tilanneensa laajennetun automaatti-ilmastoinnin, joka näyttää hieman erilaiselta.

Tämän näköinen on karvalakkimallin, F10:n ihan vakiosetti:

Tikka

No en sitten tiedä. Mutta juuri nyt katsoin siitä bemarin rakennusohjelmasta BMW 528 Touring ja siellä lisävarusteet-osiossa on "Automaattinen ilmastointi" 572,82 â,¬. sen lisäksi on "Ilmastointiautomatiikka 4 zone" 1227,47 â,¬.  :-\

Markku J

Tuon minulla olevan perussetin laajennus tuo aurinkotunnistimen ja automaattisen sisäilman kierrätyksen. Se on tuo hinnaston ykköspykälä. Seuraava "4 zone" tuo sitten säädöt takapenkille kahteen suuttimeen erikseen.

HJP

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 02.11.10 - klo:20:59
57 900 - 44135 = 13 700 euroa.
Kuinka paljon pienempi tuo hintaero on viedessä autoa vaihtoon 3 vuoden päästä, vaikkapa 150tkm ajettuna, eli kuinka paljon kalliimmaksi Bemarilla ajaminen loppujen lopuksi tulee?

Edit: Täytyy sanoa että olen yllättynyt, kävin Nettiautossa vähän katselemassa vaihtoautotarjontaa 2 vuotiaden osalta:

http://www.nettiauto.com/skoda/superb/3539022 Superb 2.0TDI (140) DSG Elegance 25900e
http://www.nettiauto.com/bmw/520/3556297 BMW 520dA Touring M-sport 31900e

Nuo tietenkin vain yhdet (hyvinkin erilaiset) yksilöt molemmilta, mutta kyllä käytetyn hintaero noissa on niin pieni, että tuossa tapauksessa ottaisin hetkeäkään miettimättä tuon M-sport Touringin. Ko. yksilö on vielä suhteellisen reippailla lisävarusteilla, ja Helsingin entisenä taksiautona on varmasti ajallaan huollettu. Tässä tapauksessa BMW:n arvonalenema on ollut reilusti suurempi kuin Skodan.

Kynäkauppias

Lainaus käyttäjältä: skula - 02.11.10 - klo:21:38
Sanotaan näin.. VAG tuotteet ehdottomasti nelikkona.. Kun taas BMW tai vaikka MB, niin nelikolla ei ole niin väliä..

Samaa mieltä tästä ja aiemmasta postauksestasi. Veikkaan tosin ettei sinuakaan varustepuutteet harmita kovin pitkään jos merssuun tai penariin päädyt. Parkkitutkat, ksenonit ja muut välttämättömäthän noissakin tahtoo löytyä. Ruksit sen aktiivivakkarin ja perusvärin. Tartut ohjauspyörään hymyssä suin vielä vuoden päästä, ilman että samalla tarvii seurata jokaista autouutuutta ja laskea varustehintoja. Tai näin mulle kävi, nelivetokaan ei enää pyöri mielessä. 

Superpin kanssa katseltiin seuraavaa jo ennen luovutusta, pari kuukautta auton saamisesta olin touhussa ja sen jälkeen tuli ilmiö tässäkö tämä nyt on. Auto itsessään oli kaiuttimen jatkuvaa resonointia(vaihdettiin oven sisuksen kertaalleen, vika palasi) ja webaston oikkuilua lukuunottamatta ihan hyvä. Mutta se jokin jäi puuttumaan ja se löytyi kulimallin pemusta. Eilen jouduin nupista veivaamaan taustapeilin himmeäksi, eikä harmittanut yhtään, skoda aikana luulin himmentyvän taustapeilin olevan pakollinen, niin se mieli muuttuu.
Tuleva vulvumies.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: skula - 02.11.10 - klo:15:18
Kyllä se 'droppasi'. Mutta CC:n kohdalla voisin antaa anteeksi, jos sen saisi muuten sellaisena kuin tuossa mainitsin  ;)

edit:tai sanotaanko näin että se 'karu' totuus VW laadusta paljastui kun kilsoja kertyi ja sai kokemuksia verrokeista..

Oman B7:n lasissa nyt alta 50 tkm, ajo tuntuu kuin uudelta (mitä siitä nyt muutamien koeajojen perusteella tiedän .... joskaan en muita vermeitä kuin B7/B8 ole pitkään aikaan kokeillutkaan), taisin todellakin olla tuossa tovi sitten 'liekeissä' kun sietokyky kesti työmatkan (n. 30 min) sterkkojen täysillä huudattamisen, nyt tuntuu ihan mukavalta ajaa mostakaria +100 vauhdilla radio kiinni ja ihmetellä auton hiljaisuutta/nitkumattomuutta.

B7 (laatu) forever !  ;D

olympiavolkkari

LainaaTartut ohjauspyörään hymyssä suin vielä vuoden päästä, ilman että samalla tarvii seurata jokaista autouutuutta ja laskea varustehintoja.
Näin juuri. Ihmeellisesti tuntuu joiltain unohtuvan, että auto on muutakin kuin moottori ja kasa varusteita.

Kynäkauppias

^finninaama  ;D

Voihan 520 daan tilata epäpiskeksenä, alennusprosenttikin on kovempi. A4:seen taas saisi kohtuu hinnalla quattron ja 211 hv, ei huono sekään. Onko Lemans kamppiskin vielä voimassa? Itse ottaisin kyllä sen auton minkä haluan ja tinkisin varusteista. Ton-1:sen tavoin tulee ajeltua pitkiäkin matkoja mankka mutella autosta nauttien.
Tuleva vulvumies.

massa

Jostain olin lukevinani, että kuun loppuun olis LeMans -kampanja voimassa.
- Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa - ex. B8 Avant 2.0TFSI quattro

Anshjelm

Jaahans, vaihtelu se on joka virkistää. Nyt on vaihtoprosessissa ykkösenä uusi A6, 2.0tdi s-line business. En tiedä vaikuttaako uusi tuloillaan oleva malli, mutta vaikuttaisi lisävarustetta tulevan "ns. kaupan päälle" enemmän kuin laki sallii. Liisinkivehkeeseen tässä siis ollaan nyt kuitenkin päätymässä.

Katotaan nyt, ensi viikolla vielä pari koeajoa ja tyypitystä ja sitten pistetään homma eteenpäin, kun en vaan jaksa sitä uuttakaan Passattia venata.

Autoholic

Itse päädyin BMW:n 3-sarjalaiseen sedaniin, nelivedolla, mehumaatilla ja kaksilitraisella turbodieselillä tietty. Otinpa vielä nahkasisustuksen ja muut asiaan kuuluvat varusteet. Kun tulee ajettua paljon, tuo kulutuskin tuntui kohtuulliselta. Mukavasti tuonne mahtuu 3-henkinen perhe tykötarpeineen (otin myös käännettävät penkit ja läpilastausluukun).Eikä tarvitse ostaa koiraa kun ei mahdu...  ;D

EDIT: se piti vielä sanoa, että mielestäni tuossa paketissa on sopiva yhdistelmä mukavuutta ja ripeyttä. Rengaskokokin on maltillinen ja tavallinen 205/55/16.

VAG!

aa

Autoholic

Tuo business-hinnoittelu oli voimassa heti lokakuun alusta. Se oli yksi syy. Toinen oli paitsi itse auton ominaisuuksien (ajettavuus, kulutus, ripeys, siedettävä melutaso, alustan mukavuus) yhdistelmä, myös hemmetin mukava ajoasento (paras kokeilemani ever) kunhan vaan ottaa urheiluistuimet ristiseläntuen säädöllä. Mesestä tai Audista en saanut vastaavaa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy