Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

skriko

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 29.08.12 - klo:19:50
Muutamia syitä alhaisiin tarjouksiin voisi olla:

-vaihtoautovarasto täynnä tai useita samanmallisia autoja
-"väärä" väri
-ostokandidaatin olemus (ei tosissaan liikkeellä olevan oloinen), psykologinen silmä paljastaa usein
-myyjän sen kuukauden jo ansaittu provikka tai firmasta poislähtö muihin hommiin lähiaikoina eli ei enää viitsi
-vanhentunut korimalli joka siis kirpaisee pahiten mallin juuri vaihduttua
-harvinainen malli jota ei kysytä
-merkkien erilainen maine (esim. Fiat ja Alfa)
-lisääntynyt käytettyjen tuontiautojen määrä
-talouden uhkakuvat

Itse uskon että tuo tuontiautohomma on alentanut hyvityksiä reippaasti. Oman talon parkkihalliinkin ilmestyi taas tuontipeli kuukauden aikana,  upea valkoinen ehkä parivuotias Mersu CLK amg-koristuksin. Saisihan sitä uudenkin auton Euroopasta halvemmalla jos hakisi ja maksaisi verot, näin olen ymmärtänyt, ja ehkäpä moni jo tekee niin.

Mutta, tarjouksia kannattaa kysyä ja pyytää ympäri maata. Muutama valokuva liitteeksi sähköpostiin ja saattaa tarjoukset yllättää. Ja sitten kun parhaan tarjouksen liikkeeseeen astelee, kannattaa harjoittaa wanhan ajan tinkimistä, se kannattaa aina. Psykologista silmääkin kannattaa kokeilla siten, että valitsee autoliikkeen nettisivuilta semmoisen myyjän pärstäkuvan perusteella että minkä kanssa synkkaisi todennäköisesti parhaiten juttuun oman luonteen kanssa vaikkapa uudessa työpaikassa; tuo valikointi on hyvin usein osunut oikeaan myyjän luonteen ja käytöksen suhteen (valokuvan ilme ja muu olemus).

Suurin syy huonoihin hyvityksiin on, että pyydetään jos joku hullu maksaisi. Koska nyt kauppa ei käy, yritetään niiltä jotka ostavat saada niidenkin välirahat jotka eivät osta. Toteutuneet kaupat syntyvät kuitenkin ihan normaaleilla välirahoilla. Myyjät kokeilevat "kepillä jäätä".

jni

Lainaus käyttäjältä: skriko - 29.08.12 - klo:20:42
Myyjät kokeilevat "kepillä jäätä".

Huomasin itsekin. Kun pyörittelin päätä myyjän "tarjoukseen", hän totesi että kun vanhoja tuttuja ollaan, hän haluaa tehdä kauppaa kanssani. "Paljonko olet itse sitten ajatellut", hän kysyi, johon heitin viisi tonnia pienemmän välirahan. Jouduin tosin itse joustamaan viisisataa tuosta tarjouksestani, mutta kaupat syntyivät.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

skriko

Lainaus käyttäjältä: jni - 29.08.12 - klo:20:46
Huomasin itsekin. Kun pyörittelin päätä myyjän "tarjoukseen", hän totesi että kun vanhoja tuttuja ollaan, hän haluaa tehdä kauppaa kanssani. "Paljonko olet itse sitten ajatellut", hän kysyi, johon heitin viisi tonnia pienemmän välirahan. Jouduin tosin itse joustamaan viisisataa tuosta tarjouksestani, mutta kaupat syntyivät.

Juuri näin. Täytyy "kehdata" tarjota.

autofanaatikko

Syy huonoon hyvitykseen voi olla sekin, että automaatti ei maksa kohta tuohon F30 malliin yhtään mitään. Toki maahantuojahan sen maksaa.

Mut selkeesti tuossa on kait vähän sitäkin ettei kaikki myyjät varmaan edes usko, että olisin ylipäätään ostamassa nyt tai kohta mitään autoa tai luulee, että mulla on vielä  kuukausieriä maksamatta yms. Moni automyyjä ei ole edes vastannut tarjouspyyntöön mitään (mm. Karikon autotalo) kun myyjää ei kiinnosta. Pitää minua siis renkaanpotkijana.

Ainoastaan yksi myyjä on soittanutkin pari kertaa kun ilmeisesti haluaisi kovasti tehdä kauppaa.

clima

jni: jos "vanha tuttu" törkeästi aliarvioi toista, tulee siitä aika nopeasti entinen tuttu (?)

jni

Lainaus käyttäjältä: clima - 29.08.12 - klo:20:56
jni: jos "vanha tuttu" törkeästi aliarvioi toista, tulee siitä aika nopeasti entinen tuttu (?)

Just näin.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

skriko

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 29.08.12 - klo:20:53
Syy huonoon hyvitykseen voi olla sekin, että automaatti ei maksa kohta tuohon F30 malliin yhtään mitään. Toki maahantuojahan sen maksaa.

Mut selkeesti tuossa on kait vähän sitäkin ettei kaikki myyjät varmaan edes usko, että olisin ylipäätään ostamassa nyt tai kohta mitään autoa tai luulee, että mulla on vielä  kuukausieriä maksamatta yms. Moni automyyjä ei ole edes vastannut tarjouspyyntöön mitään (mm. Karikon autotalo) kun myyjää ei kiinnosta. Pitää minua siis renkaanpotkijana.

Ainoastaan yksi myyjä on soittanutkin pari kertaa kun ilmeisesti haluaisi kovasti tehdä kauppaa.

Harvalla myyjällä on ennustajan kykyä siitä kuka on todellinen ostaja. Siksi jokainen ostaja on käsiteltävä tosiostajana ja lähetettävä se" tarjous".

Kvee

Lainaus käyttäjältä: skriko - 29.08.12 - klo:20:52
Juuri näin. Täytyy "kehdata" tarjota.
Eikös tuohon kategoriaan voi lukea sen, että ilmoittaa ettei "tarjotulla" välirahalla kauppoja tule? Itse olen arvonalenemat laskenut nettona, kun olen kaksi edellistä autoa myynyt itse. Nyt uuteen audiin taisi alennus olla 6% paikkeilla, kun kyselin...voihan se olla, että joku saa kaksinumeroisiakin lukemia, mutta tällaiset tavisjampat kai sitten ovat niitä kenellä lasipalatsit maksatatetaan.

Markku J

Tuntuu tuo 6-7% olevan se normialennus useimmista tehdastilaukseen menevistä uusista autoista merkkiin katsomatta. Itselläni taitaa olla 8% suurin koskaan saatu ale tehdastilauksesta (huomioimatta jotain menossa olevaa kampanjaa varusteista).

Kvee

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 29.08.12 - klo:21:26
Tuntuu tuo 6-7% olevan se normialennus useimmista tehdastilaukseen menevistä uusista autoista merkkiin katsomatta. Itselläni taitaa olla 8% suurin koskaan saatu ale tehdastilauksesta.
Ja alennushan siis verottomasta lähtöhinnasta...ilman lisävarusteita.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 29.08.12 - klo:20:35
Rekkaroinnin sanoivat menevän vuoden 2013 alkuun jos nyt tilaisi.

Oman pienen lisänsä välirahaan tuo 1.1. nouseva arvonlisävero.

Se on tietty vaan satasia normihintaisissa autoissa, mutta korotusta se on sekin.

Markku J

Kvee:
Juuri noin. Varusteista en ole enää onnistunut alennusta saamaan. Joskus historiassa sekin toimi. Varusteet lienevät nyt se kaupan katteen tuoja.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Kvee - 29.08.12 - klo:21:28

Just. Uuteen Sciroccoon tarjottiin vähän vaille 10% verottomasta.

Quality

Lainaus käyttäjältä: Kvee - 29.08.12 - klo:21:28

Oletteko laskeneet mahdolliset "kaupan päälle" tulevat varusteet mukaan alennusprosenttiin? Volvoon sain talvirengassetin vanteineen, ja se huomioon ottaen alennus oli yli 10 %.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

jalkkis

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 29.08.12 - klo:21:26
Tuntuu tuo 6-7% olevan se normialennus useimmista tehdastilaukseen menevistä uusista autoista merkkiin katsomatta. Itselläni taitaa olla 8% suurin koskaan saatu ale tehdastilauksesta (huomioimatta jotain menossa olevaa kampanjaa varusteista).

Octaviaa sai viime vuonna 12% alella, verottomasta hinnasta. Silloin, kun veroja ei eritelty, alet olivat 6-8 prosentin luokkaa.

Markku J

Onko Sciroccoja maassa seisomassa, vai mihin tuo iso ale perustuu ?

skriko

Lainaus käyttäjältä: Quality - 29.08.12 - klo:21:32
Oletteko laskeneet mahdolliset "kaupan päälle" tulevat varusteet mukaan alennusprosenttiin? Volvoon sain talvirengassetin vanteineen, ja se huomioon ottaen alennus oli yli 10 %.

Kyllä ne renkaat ja vanteet täytyy laskea mukaan alennusprosenttiin, koska ne tulisi joka tapauksessa ostettua ja ilmanhan niitä ei Vianorista saa. Taas jos tarjoavat merkkitakkia kaupan päälle ,niin niillä lienee tuskin osuutta alennusprosentin laskemiseen.

Huonoimmat alennukset saa tietysti tehdastilausatoihin, koska silloin liike joutuu maksamaan välirahaa. Taas hallissa olevista autoista saa ne huipputarjoukset sillä silloin liike saa välirahaa.

autofanaatikko

Tuskin se hyvityshinta nyt niin kauheasti huononee jos ajattelee autovaihtoa ja uuden tilaamista vasta ensivuoden maalis- tai huhtikuussa...Silloin ei tarvitse ostaa myöskään heti lämppäriä tai talvirenkaita kun toimitus menee kesälle. Varmaan vasta joku 20.000km on mittarissa ens kesänä.
Toisaalta automaatti ei saa silloin ilman lisähintaa!

Tollasta minä siis suunnittelin, mutta taidan kuitenkin jättää asian vielä hautumaan...

320iA xDrive Business

DAT Kangas'Move' Anthrasiitti (veloituksetta/vakioverhoilu)
ZBA Business Automaatti (kuuluu Business versioon/pakettiin)
205 Automaattivaihteisto Steptronic (nyt ilman lisähintaa)
465 Kääntyvät takapenkit (kuuluu Business-pakettiin/varusteluun)
507 PDC taakse (kuuluu Business-pakettiin)
522 Xenon-valot (kuuluu Business-pakettiin)
544 Vakionopeudensäädin jarrutoiminnolla (kuuluu Business-pakettiin/varusteluun)
6NH Connectivity Business (kuuluu Business-pakettiin/varusteluun)

Lisävarusteet

ZVD Näkyvyyspaketti, sis, seuravat varusteet:
431 Autom himmentyvä taustapeili
520 Sumuvalot eteen
521 Sadetunnistin
5DC Taitettava päänsuoja (3kpl) taakse

ZVK Käytännöllisyyspaketti, sis. seuraavat varusteet:
248 Ohjauspyörän lämmitys
493 Säilytystilapaketti
563 Valopaketti

B39 Mineralgrey metallic (metalliväri, lisähintaan)
216 Servotronic-ohjaus
255 Nahkainen urheiluohjauspyörä
320 Mallimerkinnän poisto (ilmainen)
3AP Tummennettu tuulilasin yläreuna, harmaa
3L8 S03L8
430 Autom himmentyvät sisä- ja ulkopeilit, taustapeilien sähköinen kääntymistoiminto koria vasten
459 Etuistuinten sähkösäätö, kuljettajan istuin muistilla
488 Ristiseläntuki eteen sähkötoiminen
4AD Alumiiniset koristelistat,harjattu
4DL Kojelaudan lista reuna Black high-gloss
676 HiFi kaiutinjärjestelmä (9 kaiutinta, 205w vahvistin)
6WA Mittariston ajotietokonenäyttö laajenettu
775 Individual Kattoverhoilu Antrasiitti
Z58 RFT-renkaiden poisto (ilmainen)

Audi-liikkeistä en edes viitsinyt kysyä tarjouksia, kun uskon hyvityksen olevan taas Bemari-liikkeitäkin huonompi ja palvelun olevan vielä nuivempaa.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 29.08.12 - klo:21:37
Onko Sciroccoja maassa seisomassa, vai mihin tuo iso ale perustuu ?

Kyllä nämä olivat ihan tehdastilausmalleja. Maassa oleviin saa lähelle 20%, kun päivät tulevat täyteen. Tappiollahan ne menevät.

765turbo

Volkkaria ja Audia on ainakin nopeaan toimitukseen eli autoja jossain makailee.

http://volkswagencenter.fi/vv-auto/carstorage_vv.nsf/(Web_Volkswagen)?openview&count=1000&db=vv4_vw_hki.nsf&DN=030

Mulla alko taas kauhee auton metsästys uudeksi käyttöetuliisariksi. Ens kuu vielä nykyisessä mestassa ja sitten pyyhkäisi Isoluuta taasen kerran perseelle ja siirrytään toiseen firmaan vanhana työntekijänä, onnex.

Tarjoukset saatu parista Volvosta, joita kuolasin.
-V70 R-design D3 Business manual, valkonen tai punanen
-V60 Summum Business D3 manual
Volkkari ja Skodakin on jo tutkittu, joten niitä ei ole pakko ehdotella.

Saa ehdottaa farkkuja muitakin privana niin ei häiriköi muita, hintarajaa ei ole mutta itselleni olen ton 50kâ,¬ laittanut henkiseksi rajaksi, mutta nää pitää täyttyä.
4-veto plussaa ja toivottavaa
-CO2 alle 140g
-Xenonit
-1600kg vetokyky
-Webasto
-kuskinjakkara sähköllä
-vetokoukku

Kvee

Lainaus käyttäjältä: Quality - 29.08.12 - klo:21:32
:D...laakkoselta sain lumiharjan viimeksi, ja fleecen sitä edellisellä kerralla! Kesärenkaiden vaihdosta nastoihin maksoin myös...shame on me!

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 29.08.12 - klo:21:41
Tuskin se hyvityshinta nyt niin kauheasti huononee jos ajattelee autovaihtoa ja uuden tilaamista vasta ensivuoden maalis- tai huhtikuussa...Silloin ei tarvitse ostaa myöskään heti lämppäriä tai talvirenkaita kun toimitus menee kesälle. Varmaan vasta joku 20.000km on mittarissa ens kesänä.
Toisaalta automaatti ei saa silloin ilman lisähintaa!

Tollasta minä siis suunnittelin, mutta taidan kuitenkin jättää asian vielä hautumaan...

320iA xDrive Business

DAT Kangas'Move' Anthrasiitti (veloituksetta/vakioverhoilu)
ZBA Business Automaatti (kuuluu Business versioon/pakettiin)
205 Automaattivaihteisto Steptronic (nyt ilman lisähintaa)
465 Kääntyvät takapenkit (kuuluu Business-pakettiin/varusteluun)
507 PDC taakse (kuuluu Business-pakettiin)
522 Xenon-valot (kuuluu Business-pakettiin)
544 Vakionopeudensäädin jarrutoiminnolla (kuuluu Business-pakettiin/varusteluun)
6NH Connectivity Business (kuuluu Business-pakettiin/varusteluun)

Lisävarusteet

ZVD Näkyvyyspaketti, sis, seuravat varusteet:
431 Autom himmentyvä taustapeili
520 Sumuvalot eteen
521 Sadetunnistin
5DC Taitettava päänsuoja (3kpl) taakse

ZVK Käytännöllisyyspaketti, sis. seuraavat varusteet:
248 Ohjauspyörän lämmitys
493 Säilytystilapaketti
563 Valopaketti

B39 Mineralgrey metallic (metalliväri, lisähintaan)
216 Servotronic-ohjaus
255 Nahkainen urheiluohjauspyörä
320 Mallimerkinnän poisto (ilmainen)
3AP Tummennettu tuulilasin yläreuna, harmaa
3L8 S03L8
430 Autom himmentyvät sisä- ja ulkopeilit, taustapeilien sähköinen kääntymistoiminto koria vasten
459 Etuistuinten sähkösäätö, kuljettajan istuin muistilla
488 Ristiseläntuki eteen sähkötoiminen
4AD Alumiiniset koristelistat,harjattu
4DL Kojelaudan lista reuna Black high-gloss
676 HiFi kaiutinjärjestelmä (9 kaiutinta, 205w vahvistin)
6WA Mittariston ajotietokonenäyttö laajenettu
775 Individual Kattoverhoilu Antrasiitti
Z58 RFT-renkaiden poisto (ilmainen)

Audi-liikkeistä en edes viitsinyt kysyä tarjouksia, kun uskon hyvityksen olevan taas Bemari-liikkeitäkin huonompi ja palvelun olevan vielä nuivempaa.

Aika kattava lista varusteita. Tärkein varuste kuitenkin puuttuu tai eimainakaan osunut silmääni eli M Sport -paketti. Työkaverin on katselemassa 320 sedania ja kun katseltiin kuvia, niin vaatii ehdottomasti tuon paketin. Tinkisin kyllä muista varusteista ennemmin.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Quality

Kvee: No shame - fleecehän on kunnon vaate - toivottavasti "lahjaksi" saamasi on laadukkaampi kuin minun kahdeksalla eurolla Karisman K-marketista ostamani ;).
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

skriko

Aika paljon täällä ollaan valmiita maksamaan siitä, että saa ajella lisävarusteisella autolla. Myyjät kuitenkin lyövät luurin kiinni jo siinä kohtaa kun alat luetella lisävarusteita ja laskevat tarjousta jossa ei ole huomioitu mitään lisävarusteita. Esim. sporttipaketit + muut paketit ja lasikatot menevät aina melkein ilman seuraavassa vaihdossa. Ainoat varusteet joille jotain lasketaan ovat autom. ilm, metalliväri ja vakkari.  Talvirenkaat ja lohkotkin katsotaan automaattisesta vaihtoautoon kuuluviksi ja jos niitä ei ole pudotetaan hyvitystä.

Kvee

Lainaus käyttäjältä: Quality - 29.08.12 - klo:21:59
Kvee: No shame - fleecehän on kunnon vaate - toivottavasti "lahjaksi" saamasi on laadukkaampi kuin minun kahdeksalla eurolla Karisman K-marketista ostamani ;).
Hyvin on käytössä kestänyt nukkaantumatta...onhan siinä "laadun takeena" neljä rinkulaa.

Kvee

Lainaus käyttäjältä: skriko - 29.08.12 - klo:22:07
Aika paljon täällä ollaan valmiita maksamaan siitä, että saa ajella lisävarusteisella autolla. Myyjät kuitenkin lyövät luurin kiinni jo siinä kohtaa kun alat luetella lisävarusteita ja laskevat tarjousta jossa ei ole huomioitu mitään lisävarusteita. Esim. sporttipaketit + muut paketit ja lasikatot menevät aina melkein ilman seuraavassa vaihdossa. Ainoat varusteet joille jotain lasketaan ovat autom. ilm, metalliväri ja vakkari.  Talvirenkaat ja lohkotkin katsotaan automaattisesta vaihtoautoon kuuluviksi ja jos niitä ei ole pudotetaan hyvitystä.
Nyt tämäkin on kokemusperäisesti opittuna allekirjoittaneen tiedossa  ;)...enkä tee samaa virhettä kahdesti!

Zaasa

^^^Lähes käyttämätön HTM100 Webasto olisi mennyt ilmaiseksi vaihtaessani 1.4TSI Combin Räsään.
Siirrätin Weban Räsään muistaakseni 500â,¬,Weba ketjusta löytyy varmistus siirron hintaan.

Quality

Minun ei kannattaisi tähän ketjuun kirjoittaa, kun en taatusti ole vaihtoaikeissa. Mutta sen verran oman puolivuotiaan 17 tkm ajetun XC60n vaihtoarvo kiinnostaa, että käyn välillä vilkuilemassa Nettiauton hintapolitiikkaa. Jotenkin hämäävää, kun suurin osa samanikäisistä hinnoitellaan huomattavasti yli sen, mitä itse maksoin. Eiköhän noissa ole jonkin verran varustelisää mukana?

Leben und leben lassen.

Jere#18

Lainaus käyttäjältä: skriko - 29.08.12 - klo:22:07

Kyllä minä ainakin. Omat entiset tosin useinmiten myynyt yksityisille suoraan ja jos sieltä on tullut kommentti, että "sieltä ja sieltä" saa vastaavan ikäisen& kilometreillä olevan tähän hintaan, niin täytyy vaan ystävällisesti todeta, että minusta kannattaa ostaa se. Useimmiten keskustelu on kuitenkin jatkunut, koska ostaja on halunnut varustellumman yksilön ja ollut siitä myös valmis maksamaan enemmän.

Kuten myös itse ostaessani arvostan varusteita, en välttämättä täydellä ovh. hinnalla mutta noin karkeasti puolet ovh:sta olen "omassa päässäni" laskenut kustakin varusteesta pähkäillessäni sopivaa hintaa.

Erkka

Poloon tuli lisävarusteita 7000 euron edestä. Joten taitaa mennä jokunen vuosi, ennen kuin harkitsen vaihtoa uuteen. En ole edes uskaltanut lähteä kyselemään vaihtoarvoa uuteen kulkineeseen. Niin hirvittää!  ;)
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy