Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

mol

Lainaus käyttäjältä: DowNtimE - 12.08.10 - klo:15:15
ööö... Mikäs tässä on tunteisiin vetoavaa? Yhtä helvetin tylsä peli se tuo Golfkin on. En näe tylsyydessä Aveen kyllä mitään eroa. Samanlaisia massatuotettuja harmaavarpusia joita mahtuu miljoona siihen tusinaan.

Luepas uudestaan se viestini. Ainakin yritin sanoa että luulin Peevelin haluavan tunteisiin vetoavan auton joka ei olisi niin tylsä kuin Avensis. Siinähän nimenomaan viittaan siihen että Golf on yhtä tylsä.

Joko en osaa tuoda ajatuksiani kirjallisesti ilmi tai sitten muut eivät ymmärrä lukemaansa.

DowNtimE

Lainaus käyttäjältä: mol - 12.08.10 - klo:15:35
Luepas uudestaan se viestini. Ainakin yritin sanoa että luulin Peevelin haluavan tunteisiin vetoavan auton joka ei olisi niin tylsä kuin Avensis. Siinähän nimenomaan viittaan siihen että Golf on yhtä tylsä.

Joko en osaa tuoda ajatuksiani kirjallisesti ilmi tai sitten muut eivät ymmärrä lukemaansa.

Okei, ymmärsin. Luetun ymmärtäminen ei näköjään toimi. Tuo alkuun "piilotettu" lause jäi jostain syystä peittoon.

Ei tarvitse sinun mennä "Kirjoita selkeästi ja ymmärrettävästi" -kurssille.

Kynäkauppias

Tällä postauksella ei nyt kyllä mitään informaatio arvoa ole, mutta olen oikeasti sanaton! :tuijottaaruutuasuuaukivaltavanhämmennyksenkera:
Tuleva vulvumies.

Vaginaman

Ei voi kuin tätä jatkuvaa autovaihtospekulointia ja soutamista ja huopaamista ja ees taas vatvomista sekä jatkuvaa mielipiteiden vaihtelua kautta muuttelua että kaikkea muuta autoiluun liittyvää erikoista sekoilua seuranneena todeta että on kyllä aika erikoinen veijari tämä Peeveli-nimimerkki  ;D

Oli ihan pakko liittyä mukaankin on tämä niin erikoista touhua. Pitkään Toyota palstaa seuranneena muutenkin ihmettelen tätä valintaa. Siellä kun kehutaan niin vuolaasti autoa, sen moottoria ja vaihteistoa ja vannotaan kuinka Avensis pysyy taloudessa 2-4v ja kuinka se on miljoona kertaa parempi kuin yksikään VAG tai yleensä Volkswagenit ja kuinka talouteen ei tule enää koskaan volsua tai DSG:llä varustettua autoa jne. Ainoastaan Honda, Volvo, Toyota ja BMW on jotain, mutta Volsu ihan  *. Vielä Heinäkuussa (tai sen alussa) auto on mitä parhain ja VW täysin kuraa. Sitten yhtäkkiä Toyota onkin ihan totaalisen syvältä rektumista ja auto on pakko vaihtaa. VW ei käy,  mutta sitten se yhtäkkiä taas käykin. Golf on sitten taas miljoona kertaa parempi kuin Toyota ja DSG onkin hyvä ja TSI ja plaa plaa plaa. Ei voi käsittää tuota sekoilua.

Ton-1

Mulla oli sentään sama merkki hihassa koko ajan ..... vaikka muuten olinkin 'toivoton' tapaus ! ;D
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Vaginaman

Kannattaa vierailla Finntoys.net sivuilla osiossa kokemuksia Avensis 3-sarjasta. Siellä sitä juttua on luettavissa.  Voi jösses.

Reneto

^^^ eka postaus ja melkoista tylytystä  ;D

Täytyy kyllä myöntää että hiukan hämmästyin Peevelin valintaa. Toivotaan nyt että golffi täyttää odotukset paremmasta huomisesta (ja että turkkilaiset kasaavat autoja paremmin kuin meksikaanit).
Exeon hylkäämisen syyt jotenkin ymmärrän, ja uusi on aina uusi. Eikun onnea!
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Sande

Heh he he...
Lainaa07.07.2010 VAG:iin en vaihda tätä ikinä, ainoa mitä voin ajatella on uusi S60/V60-Volvo tai BMW 3-srj. Tuo Volvo alkaa jo kuumeiluttamaan kun se on uutuusmalli, täytyy koejaa se syksymmällä. Toivottavasti saan autokuumeen menemään ohi, kun tarkoitus oli pitää tätä 3-4 vuotta.

Tässä vielä suora linkki: http://www.fintoys.net/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1269714077/32#32

Mä alan epäilemään jotta onko tällä Vääpelillä edes ajokorttia... :D Jos on, niin olen huolissani millaisia jakomielitautisia teillä liikkuu. :o
Ex Octavia I -00, Ex Octavia 4x4 1,9 TDi -06, Ex Scout 1,8 TSI -10, Nissan Qashqai + 2 2.0Dci 4x4 autom Tekna Premium pack -12

RTWteam

Dodi. Kävin ulkoiluttamassa RAV4 vuosimallia 05.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Urlaub

^ Kärry autoa myöden!

Arcca

Peeveli on valintansa tehnyt, ja sitä kunnioitan vaikka olikin aika yllättävä veto tähän rakoon. Järkiauto joka tapauksessa, ja Golf on saakutin hyvä ja käteen istuva peli ajaa oman lyhyen testin perusteella.
Tätä näytelmää on ollut mukava seurata, ja luultavasti sarjalle seuraa jatkoa jossain vaiheessa ;)
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Autoholic

Oli ihan pakko rekisteröityä, kun tämä näytelmä tuntui saavaan kiintoisia piirteitä. Epäilen kuitenkin, että tämä Peeveli, on täyttä fiktiota. Ei kai kukaan aikuinen mies käyttäydy tuolla tavoin. Liekö vitsiä koko homma. Ainakin viihdyttävää luettavaa, ei siinä mitään.

Jos hahmo on sen sijaan totisinta totta, se on pelottava ajatus. Muistaakseni Peeveli kertoi jossain vaiheessa olevansa keski-ikäinen. En usko. Niin tai näin, itse luulin olevani maaninen autonvaihtaja, mutta taidankin painia vasta jossain seiskadivarissa...

Vai olenko nyt ymmärtänyt jotain väärin? Onko tämä joku sisäpiirivitsi vai enkö vaan ymmärrä?

Ironic32

No niin, laitetaanpa vähän jarrua noihin henkilökohtaisuuksiin!

Peevelin toiminnassa en näe mitään hävettävää, mutta parin muun käyttäjän kirjoituksissa kylläkin.

Eli, käytetään hieman sitä harkintaa!

Jumppanen

Lainaus käyttäjältä: Autoholic - 12.08.10 - klo:18:43
Epäilen kuitenkin, että tämä Peeveli, on täyttä fiktiota. Ei kai kukaan aikuinen mies käyttäydy tuolla tavoin. Liekö vitsiä koko homma. Ainakin viihdyttävää luettavaa, ei siinä mitään.
Samaa olen epäillyt itsekkin,saadaan ainakin keskustelua aikaiseksi. Olisi muutoin aika hiljaista,tylsää suorastaan ;)

Autoholic

Lainaus käyttäjältä: Ironic32 - 12.08.10 - klo:18:47
No niin, laitetaanpa vähän jarrua noihin henkilökohtaisuuksiin!

Peevelin toiminnassa en näe mitään hävettävää, mutta parin muun käyttäjän kirjoituksissa kylläkin.

Eli, käytetään hieman sitä harkintaa!

Vai et näe Peevelin toiminnassa mitään hävettävää. En minäkään. En sitten mitään. Tsemppiä autonvaihtoon! Ainakin on hyvät perustelut ja kunnolla järkeilty koko homma.

Vaginaman

Lainaus käyttäjältä: Reo - 12.08.10 - klo:18:50
Samaa olen epäillyt itsekkin,saadaan ainakin keskustelua aikaiseksi. Olisi muutoin aika hiljaista,tylsää suorastaan ;)

Aitoa tai ei niin kyllä minulla oli joskus noin 40v työkaveri joka vaihtoi monta kertaa vuodessa autoa, kännykkää, asuntoa ja jopa naista. Milloin auton tai talon tai kännykän uuteen, milloin käytettyyn, toisinaan auton taas tehokkaaseen ja välillä taas tehottomaan, kokeili milloin mitäkin merkkiä tai korimallia. Toisinaan osti todella kalliin auton ja välillä sitten taas ihan räyskän. Välillä osti uuden asunnon ja välillä käytetyn. Välillä asui omakotilossa, sitten kerrostalossa, sitten rivitalossa ja sitten taas kerrostalossa ja sitten taas rivitalossa. Välillä oli itseään nuorempi nainen, välillä vanhempi, välillä samanikäinen ja sitten taas nuorempi. Tätä ihmisten ja tavaroiden kierrätystä jatkui ne muutamat vuodet jotka samalla työpaikalla olin. Työkaverit kyselivät häneltä miksi asiat, esineet jne. vaihtuvat jatkuvasti, niin hän vastasi aina näin: hetkenaikaa joku tuntui hyvältä tai täydelliseltä, mutta sitten vähänajan päästä joku tuntuikin paremmalta tai polttelli mielessä tai se mikä oli hyvä ei ollutkaan enää hyvä tai siitä löysi vaikka mitä huonoja puolia. No sitten se uusi asia tai esine ei sekään ollutkaan sen parempi tai siitäkin alkoi löytyä huonoja puolia ja taas teki mieli vaihtaa tai ostaa joku muu tai tuli vaan kuulemma joku polte ja pakottava tarve ostaa tai vaihtaa jne.

Ironic32

Lainaus käyttäjältä: Autoholic - 12.08.10 - klo:19:04
Vai et näe Peevelin toiminnassa mitään hävettävää. En minäkään. En sitten mitään. Tsemppiä autonvaihtoon! Ainakin on hyvät perustelut ja kunnolla järkeilty koko homma.

Se, että joku tekee auton ostopäätöksiä tuuliviirin (ei se nic) tavoin, ei tee mielestäni käytöksestä hävettävää. Ei myöskään se, että yhtenä päivänä kehuu toista merkkiä ja toisena toista. Tällainen käytös ei myöskään tee mielestäni kenestäkään mitenkään uniikkia, vastaavanlaisia "tuuliviirejä" on varmasti paljonkin. Kaikki eivät vaan tee siitä showta erilaisilla forumeilla.

Autokuume on hankala paikka ja saa mielen elämään kummasti ja jokainen JÃ,,RKEVÃ,, AIKUINEN ihminen tajuaa sen.

Faktaa tai fiktiota, mielestäni kenenkään järkevän aikuisen ihmisen ei tarvitse alkaa toisten ailahteluista henkilökohtaisuuksiin menemään.

Markku J

Itse tunnen olevani "sukulaissielu" Peevelin kanssa. Fiilikset muuttuvat matkan varrella, ja joskus on tullut tehtyä aikamoisia takinkääntöjä itsekin. Joskus olen vaan halunnut sukeltaa kilpailjan leiriin katsomaan lähempää, miltä siellä näyttää. Näin tein just hiljattain esim. hyppäämällä Nikon -leiristä Canoniin. Se on mukavaa vaihtelua. Tämä Audi => Bemu -vaihtoni taas meni faktojen ohjaamana tällä kertaa, eli siis rahan. Tunteet olisivat vetäneet Q7:n suuntaan.

Peeveli osti järkiauton nyt, joskus toisella kerralla taas sitten enemmän tunteella voi valintaa tehdä. Onnea matkaan Peevelille Golfin kanssa !

Jumppanen

Lainaus käyttäjältä: Vaginaman - 12.08.10 - klo:19:09
Toisinaan osti todella kalliin auton ja välillä sitten taas ihan räyskän. Välillä osti uuden asunnon ja välillä käytetyn. Välillä asui omakotilossa, sitten kerrostalossa, sitten rivitalossa ja sitten taas kerrostalossa ja sitten taas rivitalossa. Välillä oli itseään nuorempi nainen, välillä vanhempi, välillä samanikäinen ja sitten taas nuorempi.
Kysymyksessä ilmeiseti "Auervaara",  joka narrasi naisten rahat ja vietti mukavaa elämää heidän kustannuksellaan ;D ;D

Vaginaman

Lainaus käyttäjältä: Reo - 12.08.10 - klo:19:21
Kysymyksessä ilmeiseti "Auervaara" (toiv.nimi oikein) joka narrasi naisten rahat ja vietti mukavaa elämää heidän kustannuksellaan ;D ;D

Ihan tavallinen palvelualalla oleva heppu se kyllä oli. Nyttemmin hänellä on emäntä, kämppä ja auto pysynyt samana jo pidemmän aikaa joten "kaveri" lienee saaneen aikaiseksi jonkin balanssin elämässään.

Autoholic

En kyllä tiedä, missä vaiheessa allekirjoittanut olisi mennyt henkilökohtaisuuksiin. Kyselin vain sitä, että enkö vaan ymmärrä vai onko kyseessä joku sisäpiirivitsi. En edelleenkään usko, että joku oikeasti toimisi näin. Mutta jos toimii, niin siitä vaan. Ehkä kannattaisi kuitenkin jättää "järkeily" sikseen ja vaihtaa reilusti vain vaihtamisen ilosta. Turha teeskennellä.

EDIT: ja vaihdoinpa itsekin vain puolentoista vuoden ikäisen Golfini korkeampaan Plussaan vain vaimon painostuksesta. Ihan tuosta noin vaan. Ei ollut mitään järkeä! Ihan hyvä pirssi mutta ei yhtään parempi kuin aikaisempi.

Peeveli

On se mielenkiintoista, että minusta, elävästä autoholistista, koetetaan tehdä nyt sitten fiktiohahmo. :D Pitänee sitten porukalle aikanaan ilmoittaa tulevan autoni tarkka luovutusajankohta, niin voitte tulla isolla porukalla paikalle seuraamaan ja dokumentoimaan tapahtuman. Ja voin ottaa mukaan vaikkapa läppärin jossa on ex-avensikseni kuvia Norjan reissulta ja muualtakin, ja koneen uumenista löýtyy myös kuvia sitä aiemmasta Golf V variantista. Ja voin toki sitten ottaa varmuuden vuoksi mukaan vaikka ison pinon valokuva-albumeja niin sieltäpä löytyy kuvat kaikista ex-kulkineista.

En ala selittelemään autovalintojani enää enempää, ja minun puolestani koko "autonvaihtopohdiskelua"-otsakkeen alle kirjoitettu voidaan kernaasti poistaa. Anteeksi jos olen aiheuttanut joillekin mielipahaa, oksettavuutta, epäuskoa tai tukehtumisvaaran nauruun.

Vaihdetaan puheenaihetta. Olen koettanut vaan tehdä parhaani tukeakseni maamme autokauppaa.

VWonderman

No mutta ota nyt vielä siihen pakettiin Highline-varustelu, kun sen kerran nyt ton DeSGin kanssa saa. ;) Ihan oikeesti.
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

skula

Peeveli... Jäitä hattuun.. Päätös on sinun.. Kuten sanoin aiemmin, hyvin huomaa ketkä ovat ns.newbie osaston jannuja.. Eivätkä esim ole UVW ajoilta olleet messissä ;)

Onnea kaupoista, mikäli ne teit.. Ã,,läkä meistä välitä.. Me mitään tiietä, sinä tiedät mitä tahdot..  ;D

Tsemppiä!

Jumppanen

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 12.08.10 - klo:19:47
Olen koettanut vaan tehdä parhaani tukeakseni maamme autokauppaa.
Olen itsekkin osallistunut usein laman tappotalkoisiin autoa vaihtamalla uuteen :)

Autoholic

Oletko sinä Peeveli se sama Peeveli UVW-palstalta? Eikös sinulla jo ollut joku Golffi VI? Vai oliko se juuri se Variant, joka oli vikapesä?

skula

Se oli Golf Variant V koppanen... Hieno sellainen  ;)

Autoholic

Itse olen kyllä ollut UVW:lläkin mukana jo vuodesta 2004, eri merkillä tosin. Vaikka en ollut mikään aktiivi, muistan nyt herra Peevelin. Ja se Golf VI, jonka jostain mieleni sopukoista kaivelin, oli ilmeisesti uusi auto. Mutta vasta nyt ymmärsin, että tuon auton tilaus ilmeisesti peruttiin tai jotain. Ja nyt tilattiin sitten uusi samanlainen.

Eipä silti, Golf VI on mielestäni harvinaisen hyvä auto hintaansa nähden. Ajelin omallani 1,5 vuotta (30 tkm) ilman ainoatakaan vikaa. Mottina oli 1.4 TSI 90 kW, sama kuin nykyisessä Plussassani. No, toivottavasti Peevelille nyt toisella kertaa kelpaisi hitaampi ja vähän vaatimattomammin varusteltu versio samasta autosta.

Itse olen kyllä tuosta hitaudesta eri mieltä. Tuo 90 kW TSI riittää arkiajoihin ihan hyvin, kunhan ei vaan odota ihmeitä. Kahdella henkilöllä meno laimenee selvästi, lapsen kanssa mökkitavarat kyydissä vauhti lievenee perusmottiluokkaan.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 12.08.10 - klo:19:47
En ala selittelemään autovalintojani enää enempää, ja minun puolestani koko "autonvaihtopohdiskelua"-otsakkeen alle kirjoitettu voidaan kernaasti poistaa. Anteeksi jos olen aiheuttanut joillekin mielipahaa, oksettavuutta, epäuskoa tai tukehtumisvaaran nauruun.

Muista puheet miehisyydestä ja siitä, että auto ostetaan itselle!

Autoholic

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 12.08.10 - klo:20:20
Muista puheet miehisyydestä ja siitä, että auto ostetaan itselle!

Muista myös sellainen mahdollisuus, että nämä "kannustajat" saattavat haluta sinun jatkavan autonvaihtokierrettäsi vain omaksi huvituksekseen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy