Polo Classic 1.4 -97 moottori ei käy kunnolla lämpimänä

Aloittaja Jyppe, 15.12.14 - klo:22:04

« edellinen - seuraava »

Jyppe

Ongelmana on että polosen moottori rykii lämpimänä, ihan kuin rupeaisi käymään 3 sylinterillä. Tämä vika alkoi kun olin itse lomailemassa ja auto jäi kosteaan ilmaan seisomaan 5 päiväksi. Sen jälkeen kävin ajamassa autoa noin 15km ja käytin sammuksissa vähäksi aikaa, ongelmaa ei ollut vielä silloin. Sitten kun lähin ajamaan kotia päin, huomasin että autosta hävisi väännöt todella paljon. Kun kone on kylmä niin tyhjäkäynti pysyy tasaisena, mutta pienen lämpiämisen jälkeen auto alkaa nykimään ja veto on poissa ja tyhjäkäynti ailahtelee (välillä meinaa sammua paikoillaan) . Epäilin itse ensin että tulppa olisi hajonnut, mutta vaihdoin kaikki tulpat ja ongelma ei hävinnyt. Kun kaasua polkee nopeasti pohjaan, auto rykii pikkuisen ja sen jälkeen ottaa kierroksia normaalisti. Aikaisemmin ei ole ollut mitään ongelmaa koneen kanssa.

Mikähän mahtaisi vaivata polosta?  :(

jollilaj

Itellä pari vuotta vanhempi Polo ja aikalailla samankaltasia ongelmia oli, lämpinä nykii ja ei meinaa käynnistyä välillä. Ongelma löyty virranjakajasta. Virranjakajankansi ja pyörijä meni vaihtoon, koska olivat hapettuneet.

Jyppe

Jep, virranjakajan liittimet näkyy olevan hapettuneet sen verran että vaihtoon menee. Kiitokset vastauksesta!

Jyppe

Sellainen kysymys tuli vielä mieleen että mitenkäs se virranjakajan pyörijä lähtee irti?

VW:t

Lainaus käyttäjältä: Jyppe - 16.12.14 - klo:22:34
Sellainen kysymys tuli vielä mieleen että mitenkäs se virranjakajan pyörijä lähtee irti?

Ylöspäin vetämällä. Asentaessa menee vain yhteen asentoon.

Jyppe

Sen verran kirjoitan tänne vielä, että sain autoni toimimaan taas normaalisti. Vika ei ollutkaan virranjakajassa (vaihdoin kuitenkin jakajan kannen ja pyörijän kun eivät maksaneet 20e enempää), lopullinen vika olikin tulpanhatuissa. Niissä oli sellainen metallipäällyste päällä joka ilmeisesti iski kanteen kipinää ja näin ei sitten saanut välillä kunnon kipinää itse tulpalle. Otin metallikuoret pois ja kappas auto pyörii ja vääntää normaalisti :)

Ei olisi tullut ihan esimmäisenä tällainen mieleen  ;D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy