Sähköiset ikkunat

Aloittaja siiri, 04.02.15 - klo:23:51

« edellinen - seuraava »

siiri

Onko kenelläkään kokemusta ikkunamekanismien jäätymisestä? Mulla suuria ongelmia erityisesti ilmojen sahatessa lämpöasteiden ja pakkasen välillä? Laakkonen suositteli kovaan hintaan jotain käsittelyä, mutta ei antanut takeita yhtä talvea pitempään. En kokeillut. Menee niin, että ikkuna ei kostean kelin jälkeen pakkasella laskeudu vaan jää tiivisteen väliin. Jos vetäisee oven väkisin auki, ei sitä saa takaisin kiinni, koska ikkuna ei liiku ja yläreuna jää tiivisteen ulkopuolelle. Joskus taas ikkuna jää auki eikä sitä saa kiinni. Mikä neuvoksi?

skriko

Itsellä ei ollut koskaan tuota ongelmaa kun on lämmin autotalli. Tuolla yleistä Sciroccosta ketjussa on paljon juttua aiheesta. Ketju on kyllä aika pitkä, mutta jos täältä ei saa apua, niin laita tämän palstan hakuun, niin varmaan löytyy tietoa.

duke7

De-icer suihkeita noissa monet käyttää. Estää kuulemma jopa uudelleen jäätymistä jonkin aikaa. Suihkeita löytyy melkein jokaisesta paikasta jossa myydään jotain autoiluun liittyvää.

JäsenJ

Itse käyttänyt Autoglymin de-iceriä. Tuntuis toimivan.

Mikko

#4
Itse käytän vanhaa plussa-korttia. Kortin kun ujuttaa ikkunan alareunan tiivisteen ja lasin väliin sekä vetää koko matkan oven takaosasta eteen niin yleensä auttaa. Joskus on joutunut lasin yläreunan tiivisteellekin tekemään saman.

Auki jäämisessä on kyse ikkunan kalibroinnista joka sekoaa jäätymisongelman takia. Valitettavasti en enää muista miten se tehtiin (ongelmat loppuivat 3 vuotta sitten kun sain taloyhtiön hallipaikan), mutta huollosta kertoivat ja oli ihan yksinkertainen juttu.

Ikkunanavausmekanismihan ei jäädy vaan tiivisteen ja lasin väliin jäätynyt vesi. Mekanismi tuntuu olevan säädetty aika herkälle, joten jo pieni määrä jäätä estää sen toiminnan. Kai tällä rikkoutumiselta suojellaan.

Pertsa

Itselläkin toisen konsernin nykyisessä autossa karmittomat etulasit. Ei ole katosta vaan auto on aina taivasalla. Vielä ei ole suurempia ongelmia jäätymisen kanssa tullut. Jos lämpötila on ollut plussalla ja sen jälkeen pakastaa niin silloinhan todennäköisesti nuo lasit jäätyvät alareunastaan. Tuosta olen selvinnyt tähän mennessä niin että ennen oven avaamista olen kevyesti kädellä/nyrkillä naputellut lasia alareunastaan koko matkaltaan jotta jää murenee/irtoaa siellä. Tai itse asiassa teen sen koko ikkunan ympäri.

D-Ready

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 06.02.15 - klo:09:57
Auki jäämisessä on kyse ikkunan kalibroinnista joka sekoaa jäätymisongelman takia. Valitettavasti en enää muista miten se tehtiin (ongelmat loppuivat 3 vuotta sitten kun sain taloyhtiön hallipaikan), mutta huollosta kertoivat ja oli ihan yksinkertainen juttu.

En ole itse kokeillut, mutta uudelleenkalibrointi taitaa mennä jotenkin näin: https://www.youtube.com/watch?v=37dnXOQS5pU

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy