Audi A6 C7 sisätilalämppärin johdon veto

Aloittaja AAKUUS, 05.12.14 - klo:21:48

« edellinen - seuraava »

AAKUUS

Onko kokemusta sisätilanlämmittiminen sisähaaran asentamisesta A6C7:aan? Kuvia tms. ohjetta/vinkkiä tämän työn tehneeltä olisi hieno saada, eli mihin kohtaan läpivienti kannattaa laittaa jne.

Asensin pari viikkoa sitten Defan säteilylämmittimen ja se asentui helposti kun ei paljon ollut purettavaa, mutta sisähaara näytti työläältä joten päätin asentaa sen vähän myöhemmin. Ohjeet olisivat kova apu kun ulkoilmassa ja pukkien päällä duuni on tehtävä!
Audi A6 C7 2.0TDI keppiv. 2011

Quattroll nyt

Liikkeen autosta vinkkiä katsomalla. Ei tarvitse paljon purkaa. Päältäpäin saa laitettua.
Suojamuovi konesuojan takaa rintapellin kohdalta pois. Se osittain tuulilasin alta lähtevä.
Apukuljettajan puolelta kaukalon oikeasta reunasta, ei ihan pohjalta reikä läpi.




AAKUUS

Kiitos Infosta! Etenen neuvosi mukaan, jospa vielä ennen joulua ehtisi, täytyy samalla ottaa vähän työvaihefotoja jos joku toinen DIY-mies niitä joskus kaipaa.
Audi A6 C7 2.0TDI keppiv. 2011

kpv

Asensin Audi A6 2.0 TDI Ultra letkulämmittimen ja sisätilanlämmittimen johdon.
Läpiviennin löysin kuvan  kohdasta. Tämä neuvoksi asentajille:)

AAKUUS

Tein asennusduunistani asennusvideon (slideshow+ohjetekstiä) youtubeen nimellä "How to install the Defa Interior Heater cable to Audi A6 (C7) 2011..." tässä vielä linkki https://www.youtube.com/watch?v=S1fEMJkXxpU

Toivottavasti jollekin on hyötyä siitä!
Audi A6 C7 2.0TDI keppiv. 2011

AAKUUS

Linkki vaihtui, alla toimiva, ellei toimi jatkossa niin hae video youtubesta esim. hakusanoilla "audi a6 defa"

https://www.youtube.com/watch?v=PbwexNs8DZ0
Audi A6 C7 2.0TDI keppiv. 2011

vwp

Ethän laittanut mitään etikkaa sisältävää saniteettisilikonia tuonne läpivientiin? :)
Sitä ei suositella käytettävän peltiosiin, etikka ruostuttaa. Kaikki silikoonit eivät etikkaa sisällä, joten tämä saattoi olla ihan turhakin huomio :)
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

Eka Golf

On myös ulkoilmaan tarkoitettua silikonia joka kestää hyvin sään vaihtelut.
Toinen hyvä "koriliimauretaanimassa".
Myös useimmat Sikan tiivistysmassat käyvät.

AAKUUS

Hyvä huomio! Lisään videoon tai sen yhteyteen aiheesta infoa. Tosiaan ennen silikooneja yms. maalasin reiän reunat, sitä en videossa muistanut mainita, kannattaa se kuitenkin tehdä. Käyttämäni silikooni oli non-corrosive DC3145, lentsikkahuollosta tuttua kamaa (tässä tapauksessa jo hylättyä materiaalia eli expire date ummessa), on erinomainen valumaton silikooni jota tosin ei kannata vain tätä varten ostaa, joten laitan vain tuon non-corrisiven yleiseksi vaatimukseksi. Defan ohjeessa sanotaan että suojaa reiän reunat hyvin ruosteensuoja-aineella ja maalaa tarvittaessa (järjestys?), tiivistä läpivienti tarvittaessa erillisellä tiivistysmassalla.
Audi A6 C7 2.0TDI keppiv. 2011

Digster

Huomattiin tuossa omassa autossa, ettei tarvitse porailla reikiä, et saa sisäpistokkeen. Varsinkin jos syöttöpistoke tulee oikeaan etunurkkaan.
Reittinä on 2m kaapelilla pyöränpesä, kun sisälokarin ottaa irti, niin pääsee käsiksi suoraan konetilaan ja apparin jalkotilaan, läpiviennit löytyvät suoraan.

Itselle tuli paketti : Säteilylämmitin , ylläpitolaturi (4A) ja sisätilan pistoke.

Oma rakkine siis 2013 C7 , Ruotsista uitettu kamuxin avustuksella.

Pivot

Kiitos!
Tämän viestin ansiosta vältyttiin poraushommilta. A6 C7 2,0 tdi -14 - malliseen asennettiin TT-thermon letkulämmitin sisähaaralla.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy