ocu 2 4x4 rättinivel

Aloittaja Nakunaakka, 29.11.14 - klo:14:42

« edellinen - seuraava »

Nakunaakka

Kuinkas rättinivel oirehtii kun se on murtunut ihan ulkolaidasta koko kehältä?
Auto alkaa hieman pitää jurisevaa ääntä yli 50kmh vauhdissa, kaarreajo ei vaikuta ääneen, ei kytkimen polkeminen eikä jarrutus. Laakerit kuunneltu stetoskoopeilla, ei ääntä, murrokset ei nakuta eikä o väljää. Haldex öljyt/suodatin vaihdettu säännöllisesti.
Perän poskilaakerit, kui herkkää tavaraa ocussa?

Villem

Enpä ole huomannut oireita, vaikka rättinivel on murtunut useasta kohtaa.
Vaihdoin omaan octaviaan tänään haldexöljyn ja suodattimen.
Auto oli pukeilla ja kaikki renkaat ilmassa. Pistin auton käyntiin pukeilla ja katsoin miten neliveto pelaa.
Vaihde oli kolmosella ja tyhjäkäynnillä, kävin auton alla ja katsoin että ei ole öljyvuotoja.
Samalla kuuntelin kun perästä tai haldexista kuuluu jurinaa. Olisiko tämä sama jurina?
Autossa on toki kilometrien tuomaa kulumaa 670tkm.

Nakunaakka

Lainaus käyttäjältä: Villem - 02.12.14 - klo:16:35
Enpä ole huomannut oireita, vaikka rättinivel on murtunut useasta kohtaa.
Vaihdoin omaan octaviaan tänään haldexöljyn ja suodattimen.
Auto oli pukeilla ja kaikki renkaat ilmassa. Pistin auton käyntiin pukeilla ja katsoin miten neliveto pelaa.
Vaihde oli kolmosella ja tyhjäkäynnillä, kävin auton alla ja katsoin että ei ole öljyvuotoja.
Samalla kuuntelin kun perästä tai haldexista kuuluu jurinaa. Olisiko tämä sama jurina?
Autossa on toki kilometrien tuomaa kulumaa 670tkm.

Ooks vaihtanu peräöljyjä millä km välillä? Ne pitäs vaihtaa marmoritiskin mukaan samalla tahdilla ko haldexiin. Itte vaihdatin eilen kun olin siinä uskossa että ovat vaihtaneet samalla kun haldexiin mut eipä olleet, huoltokirjassa ei lue että peräöljyjä olisi vaihdettu koskaan ja nyt ajettu 217tkm, omaan omistukseen ocu tuli 150tkm kohdalla jonka jälkeen nesteitä ja öljyjä on vaihdettu huolto ohjelman mukaisesti paitti moottoriöljyt 10tkm välein..
Itekki eilen käytin ad huollossa auton pukilla ja renkaat alhaalla ajeltiin 60-100kmh mut ei minkäänlaista ylimääräistä ääntä eli todnäk vaatii painon päälle ennenko kuuluu.
Mulla toi rättinivel on murtunu koko kehältä ulkolaidasta ihan metallipainotuksen vierestä ja ulkokehä liikkuu noin sentin sivulle ihan sormilla, tuskin normaalia...
Tuli myös kuunneltua kardaanin kannatintukilaakeri mut ei siielt kuulunu mitään ja marmoritiskin mukaan niitä ei ole koskaan myyty varmaankin siks kun pitää koko kardaani ostaa kun laakeri ei ole vaihtotavaraa..
Mulla jurina on vielä pientä eikä niin haittaa mut silti vaihdatan uudet continentalin viking contact 6 kitkat alle, saa hiukan hiljasemmaks ko nastarenkailla.

Villem

Selailin huoltokirjaa ja kuitteja, eikä sielä ollut mitään mainintaa peräöljyistä. Liekkö vaihdettu koskaan.
Täytyy seuraavaksi vaihtaa peräöljyt ja samalla vaihtais vielä kertaalleen haldex öljyn, kun oli aika metallin väristä tuo öljy.
Vanhaa öljyä tuli haldexista noin puoli litraa ja uutta kaadoin tilalle noin litran.
Neliveto toimii nyt mielestäni pehmeämmin. ehkäpä öljyä oli aikaisemmin liian vähän.

Mitähän öljyä tuonne perään suositellaan? käy varmaan teboilin hyboidi öljy?
Ajattelin tuon haldex öljyn vaihtaa 30tkm välein ja samalla vaivalla vaihtas ne peräöljyt.

Auto on ollut minulla nyt reilun vuoden ajan ja kilometrejä tullut noin 30tkm.
Parikertaa olen vaihtanut moottoriöljyt noin 15tkm välillä.
Viimeviikolla vaihdettiin nokkaremmi ja vesipumppu huoltokirjan mukaan tuli 100tkm täyteen vanhalla remmillä, remmi olisi vielä kestänyt, mutta vesipumppu alkoi vuotamaan.

Nakunaakka

Lainaus käyttäjältä: Villem - 03.12.14 - klo:09:55
Selailin huoltokirjaa ja kuitteja, eikä sielä ollut mitään mainintaa peräöljyistä. Liekkö vaihdettu koskaan.
Täytyy seuraavaksi vaihtaa peräöljyt ja samalla vaihtais vielä kertaalleen haldex öljyn, kun oli aika metallin väristä tuo öljy.
Vanhaa öljyä tuli haldexista noin puoli litraa ja uutta kaadoin tilalle noin litran.
Neliveto toimii nyt mielestäni pehmeämmin. ehkäpä öljyä oli aikaisemmin liian vähän.

Mitähän öljyä tuonne perään suositellaan? käy varmaan teboilin hyboidi öljy?
Ajattelin tuon haldex öljyn vaihtaa 30tkm välein ja samalla vaivalla vaihtas ne peräöljyt.

Auto on ollut minulla nyt reilun vuoden ajan ja kilometrejä tullut noin 30tkm.
Parikertaa olen vaihtanut moottoriöljyt noin 15tkm välillä.
Viimeviikolla vaihdettiin nokkaremmi ja vesipumppu huoltokirjan mukaan tuli 100tkm täyteen vanhalla remmillä, remmi olisi vielä kestänyt, mutta vesipumppu alkoi vuotamaan.

En tiiä öljyn laatua eikä kovin helposti löytäneet öljypisteelläkään missä öljyt sinne vaihdatin. Voin kysyä tänään kun siellä muutenkin käyn.

Nakunaakka

Lainaus käyttäjältä: Nakunaakka - 29.11.14 - klo:14:42
Kuinkas rättinivel oirehtii kun se on murtunut ihan ulkolaidasta koko kehältä?
Auto alkaa hieman pitää jurisevaa ääntä yli 50kmh vauhdissa, kaarreajo ei vaikuta ääneen, ei kytkimen polkeminen eikä jarrutus. Laakerit kuunneltu stetoskoopeilla, ei ääntä, murrokset ei nakuta eikä o väljää. Haldex öljyt/suodatin vaihdettu säännöllisesti.
Perän poskilaakerit, kui herkkää tavaraa ocussa?

Kylä kitkarenkaat on vaan ihmeelliset, loppu kaikenmaaliman ylimääräset ulinat ja jurinat..

Normanton

Itse olen ymmärtänyt ettei takatasauspyörästön öljyjen vaihtoa ole merkitty huoltoohjelmaan. Ne on niin sanotusti "for life" eli ei tarvitsisi vaihtaa koskaan. Sama koskee vaihdelaatikon ja etutasauspyörästön öljyjä. Tietenkään nämä öljyt eivät kestä ikuisesti ja erilaisten suositusten mukaan ne olisi hyvä vaihtaa noin 60-100tkm välein.
VW Passat Alltrack, 2.0TDI, 4Motion, -22
Skoda Fabia, 1.2 TSI, -17

Ex: VW Passat Alltrack, 2.0TDI, 4Motion, -14
Ex: Skoda Octavia 2.0TDI 4x4 Elegance -07
Ex: Audi A6 Avant 1.8T Quattro -00
Ex: VW Bora 1.6 -03
Ex: VW Polo Classic 1.4 -98

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy