Kirjoittaja Aihe: Motorcom -optimoinnit  (Luettu 16107 kertaa)

Poissa Motorcom

• Aluevalvoja
  • Tulokas
    • Profiili
Motorcom -optimoinnit
« : 28.11.14 - klo:09:11 »
YLEISTÄ:
MOTORCOM optimoi eli ohjelmoi moottorin ohjainlaitteita (ECU) henkilö- ja pakettiautohin. Saat optimoinnillamme autoosi lisää suorituskykyä sekä pienemmän polttoainekulutuksen. 

Usein puhutaan myös lastuksesta tai ”chippaamisesta”. Termi viittaa vanhempiin autohin, joissa usein jouduttiin lisäämään elektroninen komponentti auton moottorinohjaimeen. Lopputulos on kuitenkin sama: auto käyttää toimenpiteen jälkeen uuutta ohjelmaa.

JÄLKIASENNETTAVAT BOKSIT:
Markkinoilla on myös lisäbokseja, joiden toiminta perustuu väärien tietojen antamiseen auton omalle moottorinohjaimelle. Motorcomilla autoosi EI asenneta mitään lisäbokseja, vaan auton nykyinen ohjelma muokataan halutunlaiseksi ja sillä saavutettaan haluttu lopputulos.

MOOTTORINOHJAIN:
Moottorinohjain ohjaa auton moottoria. Ohjaimeen on asennettu tehtaalla ohjelma, jolla moottorintoimintaa hallinnoidaan. Motorcomin ohjelmoinnissa alkuperäinen ohjelma vaihdetaan kehittyneempään. Se lisää moottorin suorituskykyä turvallisesti.

SAAVUTETTU HYÖTY:
Moottorintoimintaa optimoidaan, jolloin moottorin voima kasvaa ja esimerkiksi auton ohituskiihtyvyys paranee ja auton käsittelykin on vaivattomampaa. Optimoinnilla moottorin polttoainekulutus lisäksi pienenee.

PAIKAN PÄÄLLÄ:
Motorcom palvelee Tuusulassa ja Mäntsälässä.

POSTILLA:
Useimmat autot voidaan optimoida myös postitettavalla laitteistollamme. Tällöin asiakas kytkee vain postilla saapuvan laiteen auton diagnostiikka(OBD) –pistokkeeseen ja Motorcom ohjelmoi auton etänä.

HIUKKASSUODATIN (DPF) ja PAKOKAASUNKIERRÄTYS (EGR)
Motorcom ohjelmoi haluttaessa pakokaasukierrätyksen ja hiukkassuodattimen pois käytöstä. Lisäksi hiukkassuodattimen mekaaninen poisto onnistuu myös.

Lisätietoa sekä esimerkkejä ja hinnat löydät sivuiltamme www.motorcom.fi

Tuomas
MOTORCOM
asiakaspalvelu@motorcom.fi
044 2761027

Poissa Mikey

• Täysjäsen
    • Profiili
Vs: Motorcom -optimoinnit
« Vastaus #1 : 30.04.15 - klo:14:10 »
Tämä firma mainostaa sivupalkissa tarjouskampanjaansa...

Onko kellään kokemuksia - googlaus ei tuottanut juuri mitään infoa?

Poissa anzie

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #2 : 20.05.15 - klo:15:14 »
Huomenna olisi tarkoitus viedä Passat tuonne. Saa nähdä kuinka käy. 2.0 TDI (BMR) DSG
Audi A6 C6 3.0tdiq

Poissa Telehell

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #3 : 20.05.15 - klo:19:36 »
Huomenna olisi tarkoitus viedä Passat tuonne. Saa nähdä kuinka käy. 2.0 TDI (BMR) DSG

hmh. Kerrohan tuloksia sitten.
1: BMW 525d 130kW Automaatti 2005
Ex: Volvo V40 1,9 T4 147kW Automaatti 2001
Ex: VW Passat 2,0TDI PD 125kW DSG Highline 2007
Ex: Nissan Primera 1,8 2001
Ex: Nissan Sunny 1,6 1994

Poissa Hefner

• Jäsen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #4 : 22.05.15 - klo:20:39 »
Tiistaina käytin Ocun tuolla. BKD kiisseli sai kyllä tuntuvasti potkua lisää :)
Alavääntö aivan erimaailmassa kuin ennen. Ahtopyyntejä karkeasti 0,5 lisää.
Samalla EGR pois ohjelmallisesti.

Ihan VCDS:llä loggailin ennen ja jälkeen. Kulutus varmaan sen 0,4 tippu. Jos vertasi meno- ja paluumatkaa Turku-Helsinki välillä.

Olen kyllä tyytyväinen  8)
2005 Octavia TDI farkku

Poissa Oktaavi

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #5 : 15.06.15 - klo:23:38 »

Ihan VCDS:llä loggailin ennen ja jälkeen. Kulutus varmaan sen 0,4 tippu. Jos vertasi meno- ja paluumatkaa Turku-Helsinki välillä.

Eikös näissä optimoinneissa, varsinkin disukoissa, yleensä vähän säästellä alavääntöä, että kaksoismassat ja kytkimet kestäisi vähän pidempään? Ainakin omaan BKD-koneiseen tehty ohjelmointi, jossa maksimiväännöt tulee mukaan vasta jossain 2000rpm jälkeen, kun se vakiona on reilusti alle 2000rpm ja ohjelmoituna laulaa iloisesti punarajalle alasti. 180hv ja karvan yli 400nm vääntöä omassa Ocussa. Uutena ohjelmoitu ja nyt ajettu karvan alle 300tkm. Kytkin ja kaksoismassa alkuperäiset.
Tosin en ole koskaan kyllä ajanut vakio BKD-Oculla, niin ei oikein osaa verrata, millainen vakiona alavääntö ollut. Luulon varassa, että vakio kiertäisi alakiekoilla paremmin, mitä ohjelmoitu.
« Viimeksi muokattu: 15.06.15 - klo:23:44 kirjoittanut Oktaavi »

Poissa tärpätti

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #6 : 16.06.15 - klo:10:21 »

Toivottavasti ahtopyynnit ei oo maksimista noussu tuota 0.5 baaria. Tai sitten romua on luvassa :D
Octavia BKD

Poissa dosetti

• Konkari
  • Jetta BKD
    • Profiili
« Vastaus #7 : 19.07.15 - klo:18:40 »
Onko kenelläkään lisää kokemuksia tai mielipidettä tästä firmasta? Custom-softa tämä ei ole, mutta mitä riskejä tällaisessa yleissoftassa on? Customeja tekevät firmat varoittelevat kovin yksipuolisista säädöistä ns. "kartoissa", joista parametreja muutellaan.
2006 VW Jetta 2,0tdi BKD Sportline

Poissa dosetti

• Konkari
  • Jetta BKD
    • Profiili
« Vastaus #8 : 19.07.15 - klo:20:39 »
Tarkennetaan kysymystä sen verran, että kyse tosiaan vain tämän firman tarjoamasta softasta ja, että onko itse softa sellainen, jonka haluan omaan autooni. Firma itsessään on varmasti asiallinen yritys.

Poissa makelja

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #9 : 23.07.15 - klo:11:54 »
Mun B8 on menossa tuonne tiistaina 28.7.
Sovittu etukäteen että laittavat 180hp ja 365Nm vaikka kyseessä on 88kw versio.

Voin sitten kertoa miten onnistui.

Poissa Fantomas

• Tulokas
  • *
  • Octavia II HB 2.0TDI DSG Elegance -08
    • Profiili
« Vastaus #10 : 23.07.15 - klo:13:04 »
Olen käyttänyt ko yrityksen palveluita ja hyvin on kaikki sujunut. Vuosi sitten ohjelman sai Octavia ll, 2.0tdi bkd dsg ja keväällä Ibiza FR. Olen ollut tyytyväinen molempiin ohjelmiin. Mitään ongelmia näihin liittyen ei ole ilmennyt.
Skoda Octavia II HB 2.0TDI DSG Elegance -08
Seat Ibiza FR 1.8T -06

Poissa Marjamies

• Jäsen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #11 : 23.07.15 - klo:16:33 »
Bulkki on bulkkia ja merkkiohjelma maksaa. Dyno pitää olla säädettäessä. Bulkista ei edes tiedä kuka sen on tehnyt. Lainaukset suoraan GTI -Magazine 2012 11-12, 2013 1 ja 2. Kannattaa lukea, lehdessä kaikki lastutuksesta. En ole ohjelmoinnin puolesta enkä vastaan pikemminkin päinvastoin  :)

Poissa dosetti

• Konkari
  • Jetta BKD
    • Profiili
« Vastaus #12 : 23.07.15 - klo:20:20 »
Ilmeisesti ohjelmoitavissa olevissa ns. kartoissa on useita asioita, joita voi muutella. Mitä niistä on motorcomin ohjelmissa muuteltu? Kyllähän Suomessakin tekijämiehet tehneet ohjelmia, joita jälleenmyyjät myyvät, on se bulkkia vai semibulkkia?

Poissa makelja

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #13 : 24.07.15 - klo:10:23 »
Mitä vikaa on ns. bulkki vs ei-bulkki?
Eikös nuo autot kuitenkin ole aika bulkkituotantoa muutenkin. Tai sitten mä olen sen verran bulkkia että mulle se kelpaa.  ;)

Poissa SNG

• Konkari
  • Ocu Scout 2.0Tdi ´08
    • Profiili
« Vastaus #14 : 24.07.15 - klo:11:22 »
Mitä vikaa on ns. bulkki vs ei-bulkki?
Eikös nuo autot kuitenkin ole aika bulkkituotantoa muutenkin. Tai sitten mä olen sen verran bulkkia että mulle se kelpaa.  ;)

Se vika bulkissa on, että kaikissa autoissa ei ole saman verran virivaraa ilman osien vaihtamisia. Ei bulkkisoftia ole välttämättä tehty edes moottorityyppikohtaisesti vaan esim 2.0 tdi BKD ja BMM- myllyt todellakin vaativat eri kartat. Väärällä kartalla tulee väärät ahtopyynnöt. Tällöin korkkaa joko ahdin tai moottori. Juuri tästä syystä takuita ei myönnetä, virhevastuuta ei oikein ole kun tehdään "laitonta" virittämistä.

Uskottavien toimijoiden "bulkit" tehty moottorityypeittäin ja kartta sopii pääpiirteissään autoon.

Customilla saadaan optimikartat juuri kyseiselle autoyksilölle ja kuljettajan mieltymyksille. Vaatii sen Dynossa säädönkin sitten.

Poissa dosetti

• Konkari
  • Jetta BKD
    • Profiili
« Vastaus #15 : 24.07.15 - klo:11:33 »
Onko Motorcomin softat tehty tietyille moottorikoodeille? Esim. minulla BKD, saanko BKD:lle tehdyn ohjelmoinnin?

Poissa tärpätti

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #16 : 24.07.15 - klo:11:37 »
Se vika bulkissa on, että kaikissa autoissa ei ole saman verran virivaraa ilman osien vaihtamisia. Ei bulkkisoftia ole välttämättä tehty edes moottorityyppikohtaisesti vaan esim 2.0 tdi BKD ja BMM- myllyt todellakin vaativat eri kartat. Väärällä kartalla tulee väärät ahtopyynnöt. Tällöin korkkaa joko ahdin tai moottori. Juuri tästä syystä takuita ei myönnetä, virhevastuuta ei oikein ole kun tehdään "laitonta" virittämistä.

Uskottavien toimijoiden "bulkit" tehty moottorityypeittäin ja kartta sopii pääpiirteissään autoon.

Customilla saadaan optimikartat juuri kyseiselle autoyksilölle ja kuljettajan mieltymyksille. Vaatii sen Dynossa säädönkin sitten.

Toivottavasti sanoit kieli poskessa tuon äskeisen jutun BKD ja BMM moottoreista, kysymyksessä jo rakenteeltaan erilaiset moottorit. Joten mitään bulkkia softaa joka kävisi molempiin ei ole olemassa.  Kuitenki custom softaa tehtäessä on olemassa tietty pohja mistä muokataan, muutokset ei välttämättä ole isoja autokohtaisesti mikäli autot on vakioita.
Octavia BKD

Poissa SNG

• Konkari
  • Ocu Scout 2.0Tdi ´08
    • Profiili
« Vastaus #17 : 24.07.15 - klo:11:56 »
Toivottavasti sanoit kieli poskessa tuon äskeisen jutun BKD ja BMM moottoreista, kysymyksessä jo rakenteeltaan erilaiset moottorit. Joten mitään bulkkia softaa joka kävisi molempiin ei ole olemassa.  Kuitenki custom softaa tehtäessä on olemassa tietty pohja mistä muokataan, muutokset ei välttämättä ole isoja autokohtaisesti mikäli autot on vakioita.

No samanhan minä kerroin. Jotkin pajat eivät vain edes tiedosta kuin 2.0tdi 103kw ja niputtavat ne kaikki yhteen. Täysin eri moottorit nuo kaksi mainittua!

Poissa makelja

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #18 : 28.07.15 - klo:15:28 »
Tänään tuolla käytetty omaa B8:a.
Asiallista toimintaa. Kesti 1,5h kaikenkaikkiaan vaikka ohjelma ei edes ollut vakio vaan vääntöä rajattiin vähän pois. Samalla poistettiin EGR käytöstä.

Auto toimii hienosti ja on todella miellyttävä ajaa nyt.

Voin suositella.

Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi