Kirjoittaja Aihe: Skoda Octavia Combi vRS TFSi -08  (Luettu 17550 kertaa)

Poissa jaripetteri

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 651
  • vRS TFSi Combi & TwinDoor TDi
    • Profiili
    • OBD.fi
Skoda Octavia Combi vRS TFSi -08
« : 15.07.10 - klo:10:39 »
Esitelläämpäs tämä omakin pirssi kun muiden esittelyjä on tullut mielenkiinnolla lueskeltua.

Elikäs parivuotta sitten tuli tarve päivittää pitkään hyvin palvellut neloskoppanen GTi Golf ja ensin olikin mielessä vain päivitys uudempaan korimalliin. Muksun ja muutenkin lisääntyneen kuljetustarpeen johdosta katseet käänyt aika nopeasti kuitenkin farkkujen puoleen vaikka Golfin kävinkin koeajamassa. Koneesta tykkäsin niin että sellanen oli saatava ja farkku RäSässähän nuo tarpeet yhdistyivät.

Sopivaa käytettyä ei tullut vastaan ja olin itseasiassa puolittain etänä tehnyt kaupat yhdestä A4:sesta Ruotsissa kun veromuutokset tulivat ja syntyi ajatus työsuhdeautosta ja niin sitä päädyttiin tilaamaan uusi auto, ekan kerran ikinä. Tälläinen sieltä lopulta sitten 12 viikon pitkän odottelun jälkeen ilmestyi 23.5.2008 ja samoilla kilpailutuksilla tuli faijalle 4x4 Ocu 1.9 TDi paria viikkoa aikaisemmin:



RS-varustelun lisäksi tuli listalta napattua seuraavaa:
- Maxidot
- Parkkitutka taakse
- Hälyytin sisätilatutkalla ja kallistusanturilla
- Irroitettava vetokoukku
- Sähkötoiminen kattoikkuna
- 18" Zenith vanteet (tai no nää itseasiassa ruksittiin ebaystä hätäpäissä kevään vanneshown jälkeen, jossa pääarkkitehtinä Tyremate.com, en suosittele...)

Näin jälkeenpäin on jäänyt harmittamaan etten ottanut tavaratilan ja ohjaamon välistä rullaverkkoa. Tuota ei saa jälkiasennettua ja päädyin sitten tilaamaan nyt keväällä tuon metalliverkon. Muuten valinnat osuneet nappiin ja auto on osoittautunut kelpo peliksi. Kuluneen kahden vuoden aikana on pientä ehostusta tehty ja tässä mennään nyt:



Jälkeenpäin lisättynä:
- 5kW Eber ja Defa akkulaturi
- Kalvot ikkunoissa
- Finikor ruosteenesto ja Briliant maalipintakäsittelyt
- Alpine "Sound System" mm. aktiivinen erkkasarja eteen, 5 kanava vahvari ja CDA-117Ri -soitin BT:lla, 12" subbari tulossa kontin kylkeen jahka saan kotelon valmiiksi
- Kesällä 18"x8" Devil Riviera(?) vanteet ja Hankook v12 evo 225/40-18" renkaat sekä talvella 17"x7" Zenithit 205/50-17" Nokian RSi kitkoilla
- H&R CupKit 55/45mm madallussarja, todellinen madallus 35/25mm luokkaa
- Korinväriin maalattu maskin kehys
- OEM spoikka takalasin päälle
- Nuo mielipiteitä jakavat valoluomet, Miltec
- B/C pilarit teipattu 3M hiilarikalvolla
- Saatto- ja kääntymisvalot koodattu
- Pakollinen V GTi:n lepuutustuki ja vaihdekepin nuppi

Kaippa tuohon vielä jotain keksitään... ahto- ja seosmittarit haluasin mutta ne pitäisi tuolta CAN-väylän kautta kaivaa ja näyttää esim. puhelimessa kun ylimääräiset mittarit koelaudalla ei herätä intohimoja.



Lisätään tuo Tankkaus.com:n käppyrä tännekin kun innostuin noita keräämään.
« Viimeksi muokattu: 01.11.12 - klo:09:18 kirjoittanut jaripetteri »
OBD.fi - eXplore Your Car --- vRS TFSi Combi & TwinDoor TDi

Poissa TPi

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 460
    • Profiili
Vs: Skoda Octavia Combi vRS TFSi -08
« Vastaus #1 : 16.07.10 - klo:10:47 »
Vihdoin saatiin jaripetterin auto näytille  ;) Todella tyylikkään näköinen! Nuo pilareiden teippakset muuttavat ulkonäköä mukavasta ja muutenkin valkoinen sopii hyvin RSään.

Laitappa kuvia subbari-projektista jossain vaiheessa esille.


Poissa jaripetteri

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 651
  • vRS TFSi Combi & TwinDoor TDi
    • Profiili
    • OBD.fi
Vs: Skoda Octavia Combi vRS TFSi -08
« Vastaus #2 : 16.07.10 - klo:15:14 »
Kiitokset, oli nuo vanteiden keskimerkit niin pitkään hukassa ettei kehdannut esitellä aikasemmin... :)

Joo se subbariprojekti on jatkunut jo liiankin kauan...  ::) meinasin josko viikon päästä alkavalla kesälomalla ehtisi tekemään valmiiksi. Kuvia en ole siitä kyllä matkan varrella ottanut juurikaan mutta jos vaikka ennen-jälkeen kuvat saisi aikaiseksi. Muutenkin sisustasta voisi kaivaa jonkun kuvan vaikka aika vakio onkin. Onko muuten ehdotuksia paine/suojalevyksi subbarin eteen? Siistiä suojaritilää en tuohon ole keksinyt mistään niin ajattelin josko jokun levyn tuuppaisi eteen.

B/C-pilarien teippauksen kanssa mietin pitkään onko tuo hiilari sellaista jota haluan autoon mutta osottautuikin ihan hyvän näköiseksi eikä tuo hiilarikuvio nyt niin kauhean hyvin edes erotu. Katotaan kuinka pitkään pysyvät paikalla...
OBD.fi - eXplore Your Car --- vRS TFSi Combi & TwinDoor TDi

Poissa jaripetteri

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 651
  • vRS TFSi Combi & TwinDoor TDi
    • Profiili
    • OBD.fi
Vs: Skoda Octavia Combi vRS TFSi -08
« Vastaus #3 : 30.07.10 - klo:14:05 »
Tuollaista väännetään:


Backuppina on vetää verhoilukangas tuohon kotelun pintaan jos tuo ottaa kuljetettavasta tavarasta liikaa osumaa ja tuo suoja olisi tarkoitus päällystää 3M hiilariteipillä mitä noissa pilareissakin käytin kun sitä jäi yli. Katotaan minkänäköinen siitä sitten syntyy. Voi olla että koko suoja muuttuu toisenlaiseksi tuo on nyt vähän tuollainen mutta jos nyt pitäisi lastenvaunut irti kalvosta... ;)

Seuraavaksi tarvisi keksiä miten tuo pysyy tukevasti kiinni rungossa, vetää johto takakautta ja sitten säätää jakajat kohilleen, pikatestissä ei kuulunut kuin hyvin vaimeaa pihinää... :/
« Viimeksi muokattu: 14.02.13 - klo:10:31 kirjoittanut jaripetteri »
OBD.fi - eXplore Your Car --- vRS TFSi Combi & TwinDoor TDi

Poissa Kiviharju

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.917
    • Profiili
Vs: Skoda Octavia Combi vRS TFSi -08
« Vastaus #4 : 30.07.10 - klo:16:20 »
Tätähän en ole aiemmin huomannutkaan...

Todella hyvältä näyttää, 10 pistettä ja papukaijamerkki ;D
Seat Leon FR 1.8TSI DSG -16

Poissa ATM

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 952
    • Profiili
Vs: Skoda Octavia Combi vRS TFSi -08
« Vastaus #5 : 30.07.10 - klo:22:41 »
Todella siisti tuo sinun valkoinen Räsäsi. Pilarin teippailuja ihastelin jo joskus aiemmin kun bongasin betamaxin auton täältä. Houkuttelisi itseänikin teippailupuuhiin.

Poissa jaripetteri

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 651
  • vRS TFSi Combi & TwinDoor TDi
    • Profiili
    • OBD.fi
Vs: Skoda Octavia Combi vRS TFSi -08
« Vastaus #6 : 30.07.10 - klo:23:31 »
Tuossa taitaa olla Milotecin pilariosat, itsellä tuollaiset olikin mutta en niitä koskaan autoon saakka laittanut. Sovittelin mutta jokin niissä tökki. Ei sillä tuli nuo omatkin teippaukset hieman hätäisesti laitettua ja ei ole tiivisteiden alla ihan joka paikasta. Jos lähtee talven aikana repsottamaan niin pitänee kysäistä ammattilaiselta konsultaatiota asennuksesta... ;)

Maski muuten vaihtui oikealla värillä maalattuun eikä ole enää kellertävä niinkuin tuo kuvissa oleva. ::)
OBD.fi - eXplore Your Car --- vRS TFSi Combi & TwinDoor TDi

Poissa betamax

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 44
  • Audi A4 "Lowroad" 3.0TDI -12
    • Profiili
Vs: Skoda Octavia Combi vRS TFSi -08
« Vastaus #7 : 04.08.10 - klo:22:56 »
On juu Milotecin hiilarilookki pilarinkuoret tuossa omassa. Teippasin ensin mattamustalla teipillä ja olikin mielestäni ensin paremman näköinen teipattuna kuin kuorilla. Nuo kuoret on liian paksut niin näytti aluksi hieman oudolta mutta silmä on jo tottunut.
« Viimeksi muokattu: 04.08.10 - klo:23:13 kirjoittanut betamax »

Poissa jaripetteri

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 651
  • vRS TFSi Combi & TwinDoor TDi
    • Profiili
    • OBD.fi
Vs: Skoda Octavia Combi vRS TFSi -08
« Vastaus #8 : 07.08.10 - klo:11:38 »
Joo tosiaan ne on aika paksut nuo Milotecn kuoret ja hieman paistoi reunoista korinväri joka valkoisessa näkyy tosi hyvin.

Lisäsin aloitusviestiin parin kk Tankkaus.com käppyrän kun innostuin noita seuraamaan.
OBD.fi - eXplore Your Car --- vRS TFSi Combi & TwinDoor TDi

pepe

  • Vieras
Vs: Skoda Octavia Combi vRS TFSi -08
« Vastaus #9 : 07.08.10 - klo:11:45 »
miksi 98e bensaa? saavutetaanko sillä jotain hyötyä?

Poissa jaripetteri

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 651
  • vRS TFSi Combi & TwinDoor TDi
    • Profiili
    • OBD.fi
Vs: Skoda Octavia Combi vRS TFSi -08
« Vastaus #10 : 07.08.10 - klo:11:50 »
miksi 98e bensaa? saavutetaanko sillä jotain hyötyä?

Pikkusen pirteempi ja hintaero tulee takaisin pienemmän kulutuksen muodossa (ehkä). Turbokoneet nakutuksen tunnistuksella osaa ottaa hyödyn tuosta korkeemmasta oktaaniluvusta. Ja kyseinen yksilö on vielä optimoitu 98E:lle.
OBD.fi - eXplore Your Car --- vRS TFSi Combi & TwinDoor TDi

Poissa JeanC

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.564
    • Profiili
Vs: Skoda Octavia Combi vRS TFSi -08
« Vastaus #11 : 07.08.10 - klo:15:50 »
Todella kaunis valkoinen Räsä, vanteetkin sopivat täydellisesti  ;)

Poissa jaripetteri

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 651
  • vRS TFSi Combi & TwinDoor TDi
    • Profiili
    • OBD.fi
Vs: Skoda Octavia Combi vRS TFSi -08
« Vastaus #12 : 07.08.10 - klo:17:24 »
Todella kaunis valkoinen Räsä, vanteetkin sopivat täydellisesti  ;)

Tykkään itsekin näistä, jotka ovat itseasiassa kolmas tähän autoon hankittu sarja. Kun olisivat vielä 8,5" leveät niin osuis just passelisti. Ei nyt kuitenkaan ihan lähiajan suunnitelmissa ole vaihtaa vaikka ens kesäks tarvii varmaan uudet kumit katsella.
OBD.fi - eXplore Your Car --- vRS TFSi Combi & TwinDoor TDi

Poissa ATM

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 952
    • Profiili
Vs: Skoda Octavia Combi vRS TFSi -08
« Vastaus #13 : 09.08.10 - klo:20:05 »
Nuo mustat pilarinkuoret ovat nyt niin halvalla myynnissä KCS:llä että tilaukseen menevät. Milotecin sivuilla pyydetään 130 euroa, mutta KCS:llä ne on nyt myynnissä hintaan 53 euroa. Tuohon hintaan en viitsi edes ruveta askartelemaanpaskartelemaan.

http://www.kcs.fi/shop/getdesc.php?id=827

Edit: Ja tosiaan, kyseessä on sitten vuoden 2000 facelift Combi, joten aivan noin halvalla tästä ei selvittykään. Mutta hyvänä katalyyttinä se toimi ja tuli sitten kumminkin tilattua se isompi setti.
« Viimeksi muokattu: 10.08.10 - klo:09:45 kirjoittanut ATM »

Poissa jaripetteri

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 651
  • vRS TFSi Combi & TwinDoor TDi
    • Profiili
    • OBD.fi
Vs: Skoda Octavia Combi vRS TFSi -08
« Vastaus #14 : 09.08.10 - klo:20:24 »
Taitaa teipit maksaa jo tuon, ainakin jos tuolla 3M:llä pistä...
OBD.fi - eXplore Your Car --- vRS TFSi Combi & TwinDoor TDi

Kri

  • Vieras
Vs: Skoda Octavia Combi vRS TFSi -08
« Vastaus #15 : 09.08.10 - klo:20:59 »
Nuo mustat pilarinkuoret ovat nyt niin halvalla myynnissä KCS:llä että tilaukseen menivät. Milotecin sivuilla pyydetään 130 euroa, mutta KCS:llä ne on nyt myynnissä hintaan 53 euroa. Tuohon hintaan en viitsi edes ruveta askartelemaanpaskartelemaan.

http://www.kcs.fi/shop/getdesc.php?id=827

Paitsi, että Milotecin sivujen mukaan tuo 6 osainen sopii vain HB Octaviaan ja kombiin on toi 10 osainen (tuotenro 64206).

Poissa ATM

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 952
    • Profiili
Vs: Skoda Octavia Combi vRS TFSi -08
« Vastaus #16 : 09.08.10 - klo:22:15 »
Hyvä huomio... Jokin tai jotkin seikat KCS:n tuotekuvauksessa eivät täsmää Milotecin kanssa. Kysäistään huomenna lisää ettei tarvitse vääränlaista tavaraa lähettää. Milotecin mukaan Combiin tarvitsee tosiaan 10-osaisen setin.  ::)

Edit: Facelifti se oli kymmenen vuottakin sitten  ;D Eli ykköskoppaisen Octavian facelift-kamaa. Hyvä että tuli puheeksi.
« Viimeksi muokattu: 10.08.10 - klo:09:46 kirjoittanut ATM »

Poissa jaripetteri

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 651
  • vRS TFSi Combi & TwinDoor TDi
    • Profiili
    • OBD.fi
Vs: Skoda Octavia Combi vRS TFSi -08
« Vastaus #17 : 18.07.11 - klo:11:59 »
Kesän ensimmäinen ja taloprojektin takia todennäköisesti viimeinen tuunaus, tällä kertaa tarralla:



Samoin hieman tuli antituunattua autoa kun katsari odotetusti poistatti kalvot etusivuikkunoista ja xenonit pitkistä. Harmi mutta ompahan omatunto taas puhdas.
« Viimeksi muokattu: 01.11.12 - klo:09:20 kirjoittanut jaripetteri »
OBD.fi - eXplore Your Car --- vRS TFSi Combi & TwinDoor TDi

Poissa jaripetteri

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 651
  • vRS TFSi Combi & TwinDoor TDi
    • Profiili
    • OBD.fi
Vs: Skoda Octavia Combi vRS TFSi -08
« Vastaus #18 : 10.01.12 - klo:10:02 »
Tuli päivitettyä tuota tankkaus.com:n tilastoa viimevuoden osalta. Hieman korkea paikotellen kulutus kesällä kun tuli pätkäajoa ja kärryä vedettyä raksalle. Nyt alkaa suurimman hommat olemaan tehtynä ja jos vaikka autoillekin jotain ehtisi vaihteeksi tekemään.

Tarvii tuo koukku nyt ensiksi repiä pois kun saan talliin, on reilun vuoden ollut yhtäsoittoa kiinni niin voipi olla vähän tiukassa...
OBD.fi - eXplore Your Car --- vRS TFSi Combi & TwinDoor TDi

Poissa VAG!

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 7.294
    • Profiili
Vs: Skoda Octavia Combi vRS TFSi -08
« Vastaus #19 : 10.01.12 - klo:10:05 »
Samoin hieman tuli antituunattua autoa kun katsari odotetusti poistatti kalvot etusivuikkunoista

Kuinka tummat kalvot sulla oli etuikkunoissa?

Poissa jaripetteri

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 651
  • vRS TFSi Combi & TwinDoor TDi
    • Profiili
    • OBD.fi
Vs: Skoda Octavia Combi vRS TFSi -08
« Vastaus #20 : 10.01.12 - klo:10:14 »
Kuinka tummat kalvot sulla oli etuikkunoissa?


Empä muista prosentteja mutta olivat varsin maltilliset, eivät nuo takaikkunatkaan kauhean tummat ole ja edessä oli vielä astetta vaaleammat. Jotenkin muistaisin 35% mutta voi olla jotain ihan muutakin. Oli vielä ihan hyvin asennettu eli reunoja myöten leikattu/hiottu/tms ettei niitä heti huomannutkaan.

Enemmän mua kyllä harmittaa noiden Xenon pitkien poistaminen, RäSän halogeeni pitkät ovat ihan turhat eteenkin kun on Xenonit niissä nähnyt... otteessa vaan lukee nyt vielä puolitoista vuotta että pitkissä väärät polttimot kun tuota ei saa pois kun vasta seuraavassa katsastuksessa.
OBD.fi - eXplore Your Car --- vRS TFSi Combi & TwinDoor TDi

Poissa jaripetteri

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 651
  • vRS TFSi Combi & TwinDoor TDi
    • Profiili
    • OBD.fi
Vs: Skoda Octavia Combi vRS TFSi -08
« Vastaus #21 : 11.03.18 - klo:23:37 »
Eipä ole tätä ketjua päivitetty ihan hetkeen mutta auto on edelleen omistuksissani ja toukokuussa tulee 10 vuotta yhteistä taivalta täyteen. Jotain pientä on matkan varrella tullut tehtyäkin. Aloituspostaukseen ainakin soitin on vaihtunut muutaman kerran ja ainakin viimisen 6 vuotta ollut Alpine ICS-X8 koelaudassa. Logot olen päivittänyt uuden mallisiin ja peilin kuoret tuli jossain vaiheessa maalattua Black Magic mustiksi. Myös ahtomittarin olen autoon saanut tuohon omaan Maxidot näyttöön AutoPolarin FIS :lla. Näyttää myös muuta kivaa infoa tarvittaessa, Superb ketjussa taitaa olla jokunen kuvakin.

Auto on ollut vähemmällä käytöllä viimisen puolitoista vuotta kun ollaan kuljettu rouvan kanssa samalla kyydillä toihin. Toista autoa kuitenkin tarvitaan aina välistä ja en ole tätä muutenkaan raaskinut myydä kun kuitenkin jossain vaiheessa toisen auton hankinta edessä sitten.

Tässä mennään tällä hetkellä, tai no kuva on viime tai edelliseltä kesältä:



Tälle kaudelle on tulossa jotain uutta kun takaa toiselta puolelta putosi pinnat EBC:n Yellowstuffeista, jotka autoon laitoin about viisi vuotta sitten. Samalla tulee levyt uusiksi, koska ajoittaisen seisottamisen vuoksi jonkin verran korrosoituneet ja tuli toiseen takalevyyn jarrupalan niitistä melkoinen urakin. Kulumisvaraa olisi ehkä vähän vielä ollut. Brembon levyt ja palat kokeiluun:
 


Samalla vaivalla kun paikkoja purkaa niin pistetään alle heräteostoksena Amazon.de:stä löytynyt Eibach Pro Street S alustasarja H&R Cupkitin tilalle. Oli niin halpa ettei voinut jättää ostamatta. Joku poistotarjous yksittäinen sarja toimitettuna 500e ja risat. H&R:ssä ei varsinaisesti mitään vikaa vaikka vuosia ja kilometrejä jo takanakin mutta talviajoon hieman liian matala tuo on viime aikoina ollut.



Nämä jossain välissä alle ja sitten olisi maalipinnan myllytys seuraavana listalla. Superbin toissa keväänä myllytin ja sama setti tähän suunnitteilla.
OBD.fi - eXplore Your Car --- vRS TFSi Combi & TwinDoor TDi

 








Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi