Audi S4 B8 Avant -09

Aloittaja Cornelius, 06.09.14 - klo:22:28

« edellinen - seuraava »

Cornelius

Audi S4 B8 Avant S tronic -09

Laitetaanpa tämäkin raadin arvioitavaksi. Oheinen perhefarmari tuli siis itse haettua Saksasta reilu vuosi sitten. Ostaessa ajettuna reilu 80tkm, vakiokuntoinen, siisti ja suht. runsaasti varusteltu - itselleni oleellisia olivat mm. sporttidiffi, ADS, punamustat sporttinahat, B&O, panoraamaluukku ja navi.

Vuoden mittaan laiteltua:
- APR Stage 2+ (hihnapyörä & ohjelma)
- Milltek non-res. putkisto kiiltävillä ovaaleilla ulostuloilla
- Roc-Euro Intake
- Mtec uritetut ja lovetut jarrulevyt edessä ja takana
- EBC Redstuff palat
- H&R -40mm jouset
- Axe EX20 vanteet isolla concavella, 20x10 ET42 joka kulmassa ja kumit 245/35
- V6T -> Supercharged badget
- Alumiiniset poljinpinnat

Hommatut sisätilaledit ovat vielä asennusta vailla ja mahdollisesti jotain muuta fl-sisustapäivitystä ensi keväänä.

Erittäin tyytyväinen olen ollut monikäyttöisyydestä - toimii sekä mökkimatkalla että radalla kivasti. Noilla muutoksilla äänimaailmakin muuttui mieleisemmäksi sekä ahtimen että pakoäänten osalta.






------
Passat TSI 280
------

Pekka T


Todella hieno, kyllä kelpaa.  :)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

teemur

Makea! Ja asiallinen stance! Mökillekin ehtii varmasti, tie lienee perille asti melko hyvä  8)
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

hapelton1

Upea! Varsinkin putkisto/perä.

Parasta on, että homma on hanskassa kokonaisuudessaan. Ei tarvitse kysyä ostohetkellä foorumilta, että mitkä vanteet alle, paljonko voi tiputtaa autoa, kannattaako ohjelmointi, mikä putkisto, onko auto jatke vai ei ja mitä naapurit ajattelee puhumattakaan siitä siskon kaiman pikkuserkkusta, joka kannattaa pelkästään julkista liikennettä? Ostopäätös pystytään tekemään ihan itsenäisesti. Onneksi viittaus mökille/tien kuntoon otetiin jo huomioon :)

fisutus

No nyt. Kerralla kuntoon. Toi APR Stage 2+ on aika muikea ajettava  ;)

Pertsa

No huhhuh, kyllä silmä lepää. Asteikolla 0-10 annan arvosanaksi 11 :)

Cornelius

Kiitokset kommenteista!

Tuo 20" -vannekoko itseasiassa kompensoi sen verran sopivasti jousien tuomaa madallusta ettei ole ollenkaan mahdoton ajettava suojatiekorokkeiden tai mökkihiekkatienkään osalta. Sen verran pitää varoittaa samankokoista rengastusta miettiviä, että paljon pelivaraa ET:ssä ei 20x10:llä ole edessä - nyt on muutama milli sisälaidalla ripustukseen ja etukaarten sisäpuolten pokkauksen teetin, jolla saatiin riittävä tila myös ulkolaitaan. Ei ole sen koommin ottanut kiinni tiukemmissakaan kaarteissa.
------
Passat TSI 280
------

40046132

Vw Transporter 4-motion R-line
Ex. Volvo XC60 D3 AWD, R-Design -11
A4 B7 1.8 Tq S-line -08 & Bmw 320d E91 M-Sport -07,
A4 B6 1.8 Tq -04 & A3 1.6 -07

Johto

Komea on, kelpais :) Sama ulko- ja sisustäväri mitä tuossa omassanikin. Stage 2 ja tuo putkisto tekisi mieli kokea.


kaide

Toisilla on se mistä itse vaan unelmoin  :P Takakontista vielä toi S4 merkki pois niin on paljon kliinimpi lookki
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

Lelio

autopornoa parhaimmillaan  8) thumbs up!

repomies

Lainaus käyttäjältä: kaide - 12.09.14 - klo:17:52
Takakontista vielä toi S4 merkki pois niin on paljon kliinimpi lookki

Makuasioita, mutta minun mielestäni S4-logo on varsin tyylikäs ja huomattavasti jotenkin paremmin perusteltavissa siellä auton persauksissa, kuin esimerkiksi oman auton "two-point-slow".

Rokkitapsa

S4:ää kuolanneena omaan ajoon, iso peukku tälle! Kelpaisi.
A4 Avant 3.0 TDI (b8)

Cornelius

Pientä päivitystä.

Talven aloitin A4:sen 18" OEM S-Line -vanteilla, mutta niiden suuren ET:n (47) myötä kaariin katoamista tuli harmiteltua. Sitten sattui kohdalle samat vanteet, mutta vitosen versioina, eli  ET29 ja avot - tuli paljon kivemmin kaarelle. Vähän arvelutti ennen vanteiden saapumista, että mahtuuko pyörimään, mutta hienosti mahtui. Kumi on 245/40/18 kitka.



Välikelivanteetkin löysin, mutta olivat sen verta helmikunnossa, että taitaapi tulla ihan kesäkäyttöön.. Mallista saa esittää arvauksensa.

------
Passat TSI 280
------

Jakko

On kyllä maukkaan näköinen laite! :)

Onko ollut raapimasta noilla 20" renkailla ja pudotuksella? Itsellä on Eibachin -35/30mm satsi ja 20x9" ET35 valssit. Renkaat on vielä hankkimatta ja mietiskelin mahtuisiko samat renkaat alle 35 vai 30 -profiilisina. Toki autoni ei ole ässä, vaikken tiedä onko niissä pyöränkaarien tilavuuksissa eroja?

RHead

Hienolta vaikuttaa koko setti. Ainut mitä huomasin ,että varusteista puuttuu ainakin on adaptive cruise. Itekkin oon ollut cruisea vailla , mutta kai se pitää joskus retrofitata.

Passat


Audi

Cornelius

Jes. 245/35/20 -kumien kanssa kävi niin, että tuo alusta kesän kuluessa sen verran asettui/tippui, että rupesi lastattuna hipsimään takaa sisälokareihin kiinni. Satuin sitten bongaamaan Michelinin Pilot Sportit 255/30/20 -koossa, ja ne on nyt noilla vanteilla odottelemassa kesää. Ongelma oli nimenomaan renkaan korkeudessa, ei leveydessä, ja siksi uskon, että tuolla profiilin laskulla korjaantuu. Tuo profiilin muutos tarkoittaa n. 9mm lisää etäisyyttä kaareen/sisälokariin, joten pitäisi riittää.

Adaptiivista vakkaria ei tosiaan ole. En ole osannut kaivata, koska ei ole vielä missään autossa ollut, ja tullee sitten joskus vasta seuraavissa laitteissa tutuksi. Toisaalta jos täältä houkuttelevan RHeadin projektikertomuksen luen, niin eihän sitä tiedä vaikka innostuisi..
------
Passat TSI 280
------

Jakko

Et pystyisi mittaamaan paljonko sulla on etäisyydet vanteen keskiöstä pyöränkaareen, nyt kun madallus on asettunut? Arvostaisin! :)

Itselleni tulossa miedompi madallus, mutta osaisi vähän arvioida, että millä etäisyydellä alkaa todennäköisesti jo tulla ongelmia.

Cornelius

Voin toki mitata muistaessani. Mulla taitaa olla myös ihan katsastusmiehen virallinen mittaustulos rekisteriotteessa.

Pientä sovitushaastetta puskee päällä olleilla pullakumeilla. Pitää metsästää jotkut matalammat ja kapoisemmat kumilenkit tulevien viikkojen aikoina.

------
Passat TSI 280
------

Cornelius

Muistin katsoa pyöränkaari-keskiö -mitan. Sekä oma mittaukseni että katsastusmiehen määrittämä oli sama: 320mm molemmissa päissä.
------
Passat TSI 280
------

kai75

Lainaus käyttäjältä: Cornelius - 04.03.15 - klo:20:32
Voin toki mitata muistaessani. Mulla taitaa olla myös ihan katsastusmiehen virallinen mittaustulos rekisteriotteessa.

Pientä sovitushaastetta puskee päällä olleilla pullakumeilla. Pitää metsästää jotkut matalammat ja kapoisemmat kumilenkit tulevien viikkojen aikoina.


Ahdasta on, varsinki takana  :-\
Exät: Audi A6 3.0TDI Avant Quattro tiptronic -05, Volvo V70 D5 Aut -02, Volvo V70 TDI Aut -97

Cornelius

#21
Sinne sujahti. Ja ei ottanut edes talvirengaslasti päällä kaariin kiinni..  :)



Vielä keskilätkähommia ja eteen sentin kapoisempi kumi. Tarjouksia myös pyydetty teippifirmoilta keskiöiden värin vaihtamisesta. Vähän ihmettelin, kun kävin pujotuttamassa taakse 255/30 -kumia päälle, että miten tuli noin reipas veny 10" vanteelle. Olin tosiaan ostavinani 8,5+10 vanteita, mutta nyt tarkastusmittaus osoitti, että näihinhän on joku vaihtanut kehää jo aikaisemmin, ja nykymitat ovat 9,5+11. En valita.
------
Passat TSI 280
------

Lelio

millaset speksit sulla vanteissa? onko kaarille tehny jotain? mahtavan näkönen  8)

Cornelius

#23
Jes. Edessä 9,5x19, ET15. Takana 11x19, ET30. Kumit 225/35 ja 255/30 - ovat alle kulutuspinnan sisään halkaisijaltaan samat, joten ei Torsenin pitäisi kiukutella. Edessä olisi mennyt vähän leveämpikin, mutta olisi tulla liian pulla noille vanteille. Pitää ehkä spacerilla ottaa vähän ulos. Edessä kaari pokattu ylös, takana ei tehty mitään.

Helsingin nuoriso ja katupöly. Minä sanon, että perkele:

------
Passat TSI 280
------

Cornelius

Hyvin pientä päivitystä: Kesä meni vaihdellen kolmea vannesettiä tasaisin väliajoin - 20" ja 19" kadulle ja 18" superleggerat & R888R muutamille ratakierroksille. Artecin ME VIPit asettuivat matalilla kumeilla hyvin:



Tänään tuli alle ainakin tämän alkutalven setup: A5/S5 OEM Speedline 9x19, ET33 ja 235/35/19 Nokian HKPL7. Sisäänhän ne jäi, joten joko toiset vanteet tai lättyä väliin.



PS. Tämä laite on muuten myynnissä.
------
Passat TSI 280
------

Cornelius

Speedlinet pelastuivat Suomen talvelta ja löysivät uuden kodin. Hädässä tuli hankittua paritkin seuraajat:

RS4 9x19 ET29, HKPL7 235/35/19, kr suurenettu 66,56mm:






RS6 9x20 ET38, Dunlop Wintersport 3D 255/35/20, kr suurenettu 66,56mm:





Jälkimmäisillä keskieurooppakitkoilla mennään toistaiseksi oikeaa talvea odotellessa.
------
Passat TSI 280
------

Cornelius

------
Passat TSI 280
------

Cornelius

Näillä eväillä kauteen. Pitää kierrättää erinäisiä ysitoistasiakin alla kunhan saa niihin vähän nahkoja päälle.



Etualan aurinkopäivä-Minissä on vielä rautajouset, joten jää aika reippaasti korkeammaksi. Ainakin toistaiseksi.
------
Passat TSI 280
------

VWonderman

Nonni, nyt ei ainakaan pääse linnut pesimään renkaan ja kaaren väliin. :D Miten ajettavuus ja mukavuus muuttui pussien myötä?
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

VWonderman

Tuli muuten bongattua tämä Eteläisellä Hesperiankadulla tänään ja onhan se nyt parkissa aivan pirun matala. :D Hyvin kyllä erottui muista. :)
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy