A6 C7 FL

Aloittaja Vice, 29.08.14 - klo:10:30

« edellinen - seuraava »

Vice

Kuulin eilen huhua, että olisi A6:sta tulossa loppuvuodesta facelift ja siihen saisi nelikon kahden litran dieselin yhteyteen.

Onko muilla asiasta faktatietoa? Tai muuten speksejä mitä on tulossa?


nemos

Ei näytä olevan 4-sylinteristä quattroa listalla ainakaan tässä vaiheessa. Multitroniceista luovutaan.

Muotoilullisesti yhtä näkymätön uudistus kuin BMW 5-sarjassa.
Volvo XC60 T8 Inscription

Pumafi

Mukavan maltillisia uudistuksia ja ei paljoa päälle näy. Uusi 2.0 TDI quatrro tulee ennen kesää. Vahvistettu automyyyjältä tänään. Uusi (tai uudistettu) 218 hv:n V6 TDI voisi olla seuraava moottori omalla kohdalla.
ex-VAG:t: Polo 6N -96, Golf IV -99, Passat 3BG -02, Golf GTI V -05

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Pumafi - 05.09.14 - klo:13:49
Uusi (tai uudistettu) 218 hv:n V6 TDI voisi olla seuraava moottori omalla kohdalla.

Vähän on ihmeellinen veto tämä kone uutena/uusittuna, kun konsernissa olisi nyt tarjolla uunituore näille tehoille (ja ylikin) kykenevä 2,0 BiTDI. Olisikin luullut, että tuo 200 kW:n TDI jäisi 3-litraisten dieselien aloitusmalliksi, kun parilitraisissa päästään jo 176 kW:in saakka.

nemos

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 05.09.14 - klo:15:10
Vähän on ihmeellinen veto tämä kone uutena/uusittuna, kun konsernissa olisi nyt tarjolla uunituore näille tehoille (ja ylikin) kykenevä 2,0 BiTDI. Olisikin luullut, että tuo 200 kW:n TDI jäisi 3-litraisten dieselien aloitusmalliksi, kun parilitraisissa päästään jo 176 kW:in saakka.

Tässä luokassa onneksi vielä arvostetaan kuutoskonetta niin paljon, että Audi sitä edelleen kehittää. BMW:ssä joutuu tyytymään neloseen.
Volvo XC60 T8 Inscription

Pumafi

Niin, oma valinta on aina kutoskone ennen nelaria näissä dieseleissä. Onneksi Audilla arvostetaan asiakasta ja tarjolla on tämä vaihtoehto. Kutoskone oli yksi suurimmasta vaakakupissa painaneista asioista, miksi valitsin Audin enkä BMW 525 d:tä.
ex-VAG:t: Polo 6N -96, Golf IV -99, Passat 3BG -02, Golf GTI V -05

Ranssi

Audilla tuntuu tosiaan olevan hiukan valtavirrasta poikkeava politiikka tältä osin, sillä se on myös pykälää suuremmassa eli edustusautoluokassa ainoa valmistaja, joka tarjoaa enää nykypäivänä V8-dieseliä.

Saa nähdä millä myllyllä uuden Q7:n hinnat alkaen versio lanseerataan, kun niin MB:llä, Bemarilla kuin Volvollakin on kaikilla hinnat alkaen mallissa neloskone teholuokassa 204-225 hv. Luulisi Audinkin peesaavan vaikkapa kustannussyistä, mutta ei tiedä...

Tottahan toki sitä kutosen valitsee, jos hinta ja kulutuskin pyörivät samoissa.

A6 first timer

Sääli että konsernin kustannuspaineet leikkavat multitronicin valikoimista. Se oli auton valinnassa juuri se "pieni ero", jonka vuoksi päädyin Audiin. Laatikko tuottaa hymyä yhä päivittäin, eikä auto kyllä muutenkaan ole ollut huono - itseäni ei vaan kaksoiskytkin nytkytys saa lämpeämäään vaikka kuinka monta kertaa olen sitä koeajellut. Kai siihen käytössä totttuisi, mutta omaan makuun muistuttaa liikaa esim. Mersun vanhoja momentinmuuntimia, joissa niska nytkähti aina kun uusi pykälä löytyi :)

Ymmärrän kyllä, että pienempiin autoihin halutaan "urheilullisuutta", mutta ei kai kukaan a6:n kokoisia tonnikeijuja osta rata-ajoon tai liikennevalokisoihin.

Jonny

Lainaus käyttäjältä: A6 first timer - 06.09.14 - klo:11:21
Sääli että konsernin kustannuspaineet leikkavat multitronicin valikoimista. Se oli auton valinnassa juuri se "pieni ero", jonka vuoksi päädyin Audiin. Laatikko tuottaa hymyä yhä päivittäin, eikä auto kyllä muutenkaan ole ollut huono - itseäni ei vaan kaksoiskytkin nytkytys saa lämpeämäään vaikka kuinka monta kertaa olen sitä koeajellut. Kai siihen käytössä totttuisi, mutta omaan makuun muistuttaa liikaa esim. Mersun vanhoja momentinmuuntimia, joissa niska nytkähti aina kun uusi pykälä löytyi :)

Ymmärrän kyllä, että pienempiin autoihin halutaan "urheilullisuutta", mutta ei kai kukaan a6:n kokoisia tonnikeijuja osta rata-ajoon tai liikennevalokisoihin.
Itse tykkään myös multitronicin kumilankamaisuudesta. On siinäkin ne omat murheensa, mutta tämän ekan multironicin jälkeen muut perinteiset tai kaksoiskytkinvaihteistot tuntuvat juuri tuollaisilta niskan nytkäyttäjiltä. On ajettu BMW 5-sarja, E mersu, C mersu... Tämä multironic jotenkin sopii tähän A6:een hienosti omasta mielestä. Mutta kyllä ihan hyvin voisin ottaa myös S-tronicin :)
Audi A6 2.0 TFSI Multitronic Sedan Business S/S MY14

Neppis

Kasvaneiden tehojen myötä kiihtyvyydet ovat parantuneet selkeästi. Sedan-korinen 3.0TDI singahtaa 160kW:lla sataseen 6.6 sekunnissa ja 200kW:lla 5.5 sekassa ja 240 kW:lla 4.9 sekassa - aika hyviä lukemia! Nuo löytyvät nyt audi.de sivuilta.

Kulutukset ja päästöt ovat myös parantuneet, esim tuo 200kW kuluttaa ja päästelee 5,1 litraa ja 133g.
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

JeanC

Olisiko jollakin tieto milloin A6 fl hinnastot tulevat julki?

Pumafi

Lokakuun aikana pitäisi tulla, mutta se on automyyjän puhetta eli ehkä tulee tai sitten ei.
ex-VAG:t: Polo 6N -96, Golf IV -99, Passat 3BG -02, Golf GTI V -05

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Pumafi - 03.10.14 - klo:21:08
Lokakuun aikana pitäisi tulla, mutta se on automyyjän puhetta eli ehkä tulee tai sitten ei.
Audi.fi on ainakin ihan sekaisin. Liekkö jotain uutta tulossa...  :)

AP

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 04.10.14 - klo:15:24
Audi.fi on ainakin ihan sekaisin. Liekkö jotain uutta tulossa...  :)

Jokohan ne hinnat pian tulisivat. "Vanhan" kutosen hinnastoa ei enää ole saatavilla, rakentamaan tuollaisen kyllä vielä pääsee.

Saksan sivuilla kävin rakentamassa 160kw avantin, alta 60ke hinta taisi juuri jäädä, suomessa ei taida 75ke riittää..  :(
A4 2.0TdiQ avant 2018

AP

No nyt on hinnat julkaistu. Ihan mielenkiintoisia, varsinkin 160kw sedan..  :)
A4 2.0TdiQ avant 2018

Pumafi

Omalta osalta melkein kaikki ne varusteet, mitkä otin lisänä, on nyt vakiona. Ihan hyvin hinnoiteltu nuo Sedan ja Avant 160 kw:n osalta.

Toisaalta oma kulkine tuntuu erittäin hyvältä ja tästä autosta taitaa tulla keeper. Ei aiheuta FL toimenpiteitä. Katseet seuraavaan korimalliin ja vuoteen 2018.
ex-VAG:t: Polo 6N -96, Golf IV -99, Passat 3BG -02, Golf GTI V -05

MMV

Eipä jäänyt harmittamaan tämän FL-hinnaston myötä Biturbo Passatin tilaus. Edeleenkään ei Quattroa tarjolla 2-litraisiin dieseleihin ja kutoskoneet menevät minun hintakatosta läpi.

johansa

Facelift A6 Sedan Business Sport 3.0 V6 TDI 160kW quattro S tronic tilattu äsken. Lisävarusteiksi vaan Webasto ja talvirengaspaketti. Muutenhan tuossa on varustelu itselleni täysin riittävä. Toimitusaika noin 3 kuukautta.
Auto: Porsche Macan 2017

wtf

"Sääli että konsernin kustannuspaineet leikkavat multitronicin valikoimista. Se oli auton valinnassa juuri se "pieni ero", jonka vuoksi päädyin Audiin. Laatikko tuottaa hymyä yhä päivittäin, eikä auto kyllä muutenkaan ole ollut huono - itseäni ei vaan kaksoiskytkin nytkytys saa lämpeämäään vaikka kuinka monta kertaa olen sitä koeajellut. Kai siihen käytössä totttuisi, mutta omaan makuun muistuttaa liikaa esim. Mersun vanhoja momentinmuuntimia, joissa niska nytkähti aina kun uusi pykälä löytyi :)

Ymmärrän kyllä, että pienempiin autoihin halutaan "urheilullisuutta", mutta ei kai kukaan a6:n kokoisia tonnikeijuja osta rata-ajoon tai liikennevalokisoihin."



Kyse ei liene kustannuspaineista, vaan siitä että multsarilla ei päästä tarpeeksi pieniin co päästöihin. Kalliimmaksi tuon etuveto stronicin suunnittelu varmasti on tullut kuin soveltaa jo olemassaolevaa multitronicia.
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

nemos

Lainaus käyttäjältä: wtf - 22.10.14 - klo:18:22
"Sääli että konsernin kustannuspaineet leikkavat multitronicin valikoimista. Se oli auton valinnassa juuri se "pieni ero", jonka vuoksi päädyin Audiin. Laatikko tuottaa hymyä yhä päivittäin, eikä auto kyllä muutenkaan ole ollut huono - itseäni ei vaan kaksoiskytkin nytkytys saa lämpeämäään vaikka kuinka monta kertaa olen sitä koeajellut. Kai siihen käytössä totttuisi, mutta omaan makuun muistuttaa liikaa esim. Mersun vanhoja momentinmuuntimia, joissa niska nytkähti aina kun uusi pykälä löytyi :)

Ymmärrän kyllä, että pienempiin autoihin halutaan "urheilullisuutta", mutta ei kai kukaan a6:n kokoisia tonnikeijuja osta rata-ajoon tai liikennevalokisoihin."

Kyse ei liene kustannuspaineista, vaan siitä että multsarilla ei päästä tarpeeksi pieniin co päästöihin. Kalliimmaksi tuon etuveto stronicin suunnittelu varmasti on tullut kuin soveltaa jo olemassaolevaa multitronicia.

Kyllähän Multitronicilla on päästy samoihin päästölukemiin kuin S tronicilla. Uskoisin, että vaihdon syy on asiakaslähtöinen. Multitroniciin tottumattomalle portaallinen vaihteisto tuntuu koeajolla miellyttävämmältä ja suorituskykyisemmältä.
Volvo XC60 T8 Inscription

MMV

Minulla on jäänyt tuo halvin A6 kauppaan juuri Multitronicin takia. En tykännyt ollenkaan, tuli mieleen Priusin vastaava oksetus.

batman14

Onko muilla jotain bugia audin sivulla? Pääsin päivällä katsomaan hinnastoa, mutta nyt en pääse sivuille? Tuliko Allroadin hinnat myös? Jos jollain on linkkiä laittaa niin laittakaapas kiitos  ;D

nemos

Lainaus käyttäjältä: batman14 - 22.10.14 - klo:19:49
Onko muilla jotain bugia audin sivulla? Pääsin päivällä katsomaan hinnastoa, mutta nyt en pääse sivuille? Tuliko Allroadin hinnat myös? Jos jollain on linkkiä laittaa niin laittakaapas kiitos  ;D

On jotakin häikkää. Sivukartan kautta pääsee hinnastoon.
Volvo XC60 T8 Inscription

Germera

Tuntuu olevan vielä tänäänkin nuo Audin sivut sekaisin ja A6 hinnastot hävinneet. Konfiguraattorikin taitaa olla päivitettävä kun A6:sta ei löydy ollenkaan.

Kerkesin plarata hinnat läpi eilen aamulla ja olin hieman pettynyt kun mitään uutta ja ihmeellistä ei tullut vanhoihin malleihin. Business Sportin mukana tulee sentään 18" pyörät ja sähköluukku Avantiin kohtuurahalla. Uuteen Passattiin väkisin tulee tehtyä vertailua ja siksi olisi ollut hienoa nähdä vaikka LED valot Business varustelun mukana.

Tulee kuitenkin taas positiivista henkilökohtaista päänvaivaa kun seuraavaa liisuria pitää katsella vuoden kuluttua.
Mitä näitä nyt onkaan ollu.... A6, Tiguan, Golf VI,
ajossa: the Beetle 2012 + BMW F11 2013

evilk

Nyt on hinnastot julkaistu. Kovin hiljaista näyttää olevan aiheesta keskustelu täällä.

Sieltä paljastuu mielenkiintoinen (kummallinen?) yksityiskohta. Saksassa tarjottavaa 185KW 2.0TFSI -mallia ei jostain syystä ole ainakaan vielä otettu Suomen valikoimaan. Päästöt ovat 140g/km eli veroista ei pitäisi olla kiinni.
Superb IV 1.4 TSI Sportline Combi -20
EX: Octavia RS 2.0 TSI DSG Combi -15, Octavia RS 2.0 TSI Combi -10, Octavia RS 2.0 TFSI Combi -08, Nissan Primera 5d 2.0 -01, Nissan Primera 4d 2.0 -98, Toyota Corolla 1.3 -88, Ford Escort 1.4 -86

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy