Skoda Octavia II, tee se itse vinkkejä

Aloittaja wiltzu, 01.12.09 - klo:08:37

« edellinen - seuraava »

wiltzu

Linkin takaa löytyy kuvilla höystetyt ohjeet etuvalojen polttimoiden vaihtamiseen.

octavia-vrs.com.

Edit. Linkit päivitetty.

tapi0

Parkki-polttimon vaihto xenon-lampullisessa on vähän hankalampi tapaus, kun se on sen verran ahtaassa välissä. Joutuu myös irroittamaan ensin suojakotelon, joka on xenon-polttimon sekä parkki-polttimon päällä. Nokkapihdit on suositeltava työkalut irroitukseen.

P.Alikka

Lainaus käyttäjältä: tapi0 - 13.12.09 - klo:16:20
Parkki-polttimon vaihto xenon-lampullisessa on vähän hankalampi tapaus, kun se on sen verran ahtaassa välissä. Joutuu myös irroittamaan ensin suojakotelon, joka on xenon-polttimon sekä parkki-polttimon päällä. Nokkapihdit on suositeltava työkalut irroitukseen.

Mikähän tuli valoihin, kun vaihtelin tuon parkkipolttimon Ocuun ja nyt ei Xenonit nosta itseään oikealle korkeudelle? Jäävät siis näyttämään liian alas. Niin tuohon yllä olevaan liittyen voin myös vahvistaa, että parkin vaihto on kettumaista tilan ahtauden vuoksi!
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

wiltzu

#3
Jarrupalojen vaihto eteen.

1. Irrota rengas
2. Irrota jarrupalojen kulutustunnistin johto (johto katkeaa itsestään kun pala kuluu tarpeeksi)
Johdon irrotuksessa liittimestä tulee olla todella varovainen, koska liitin on kovaa muovia ja hajoaa helposti. Oikean irrotustavan saa selville tarkastelemalla uuden jarrupalan liitintä.
3. Irrota liukutappien edessä olevat kumitulpat ja avaa liukutapit 7mm kuusiokoloavaimella
4. Irrota jarrusatula ja vanhat jarrupalat. Jarrupaloja voi joutua kampeamaan kauemmaksi levystä jos levy on päässyt urautumaan. Samalla kannattaa tarkistaa jarrulevyn paksuus ja näkyvissä olevat nivelten kumisuojat
5. Puhdista jarrusatulasta lika esim.pienellä teräsharjalla. Kohdat joihin laitetaan kuparitahnaa voi puhdistaa esim. jarru cleanerillä
6. Laita kuparitahnaa jarrupalojen takapuolelle jarrusatulan ja jarrupalan kosketuskohtiin, samoin jarrupalan ja jarrumännän välisiin kosketuskohtiin
7. Puhdista liukutapit hyvin (jarru cleaner on hyvä tähän) ja levitä niihin myös kuparitahnaa ohuesti
8. Ennen jarrumäntien pohjaan puristamista avaa jarrunestesäiliön kansi ja tarkista, että jarruneste ei ole lähellä max. kohtaa, muuten joudut ehkä imemään osan nesteestä pois (jos et halua sen valuvan konetilaan)
9. Purista jarrumännät pohjaan asianmukaisella jarrumäntätyökalulla, tai esim. puutöissä usein käytettävällä puristimella. Varo vahingoittamasta jarrumännän suojakumia.
10. Kokoa jarrut, liitä viimeisenä kulumistunnistin johto, että jarrusatula ei pääse tipahtamaan niin että se jää roikkumaan johdon varaan. Laita rengas kiinni
11. Tarkista jarrunestesäiliön pinta ja lisää/poista nestettä tarvittaessa, kiinnitä korkki.

Tarvikepalat kustansivat 31,50â,¬ ja kuparitahna 2.50â,¬, eli ei ollut kallis remontti ja onnistuu kotona helposti. Suosittelen käyttämään hallitunkkia mieluummin kuin auton omaa tunkkia.

Kommentoikaa jos ohjeeseen on lisättävää tai olen antanut jonkun mielestä väärää tietoa.

[ylläpito on poistanut liitteen]

skodamig

"jarru" cleaner on hyvä puhdistaja (lähes merkistä riippumatta). HST:tä lukuunottamatta kaikki suojaamaton rauta ruostuu meidän olosuhteissa, joten puhdistuksen jälkeen se suojaus/rasvaus..
Ajossa: Seat LeonST 2.0 TDI 150 Style+++ ja Seat Mii 1.0 75 Style+
Menneitä: Octavia II Combi 1.4 TSI(ex) Elegance Octavia II Combi 2.0 TDI Elegance(ex) Octavia I Combi 1.9 TDI 81 kW SLX(ex)

seppotaas

Jos ja kun huollossa ei kuitenkaan ole vaihdettu jarrunestettä... apteekista 100ml injektiorusku (1.1euroa)
Palojen vaihdon yhteydessä ime ruiskulla säiliö tyhjäksi, ja laitetaan uudet nesteet tilalle... näin saat vaihdettua nestestä noin 90% ilman isompaa "projektia" . Muista tarkistaa että laitat oikeaa nestettä!!!
----------------------------------------------------------
Mese C250 -12
Fabia -09 1.6i 16V
Volle V40 -18
Ford Anglia 1.0 -65
-----------------------
EX: Audi A2 1.4 -00, VW 1302 -71, Golf GTI 16V -88, Golf Variant TDI -11, VW Golf 1.6 TDI 4motion -11, Golf TDI 1.6 BM -14, Transporter 5.1 TDI -11, Seat Cordoba 1.9 TDI -99, Skoda Octavia 1.9 TDI -06, Skoda Octavia 1.6 TDI -11, Octavia Kombi 2.0 TDI 4x4 -11

sollila

Lisäpitkien asennuksesta ois kiva saada ohjetta tähän osioon, voiskohan joku tehdä sellaisen?
Skoda Octavia Combi 2,0 TDI 4X4 2006


Namiluk

Lainaus käyttäjältä: sollila - 15.06.10 - klo:09:57
Lisäpitkien asennuksesta ois kiva saada ohjetta tähän osioon, voiskohan joku tehdä sellaisen?

Itse asentelin juuri lisäpitkät omaan Ocuuni. Homma on melko simppeli näin uudehkoissakin autoissa.

Tarvikkeet:
Lamput (oman maun mukaan )
Asennuslevy rekisterikilven alle
Tukitangot (ainakin isommille lampuille)
Johtosarja (voi ostaa myös erikseen johdot, sulakkeen ja releen, mutta valmiissa sarjassa on kaikki valmiina)
Sähköteippiä+kutistesukkia
(Liittimiä)

1. Irrota rekisterikilpi ja ruuvaa asennuslevy etupuskuriin. Puskurissa on neljä valmista ruuvinreikää. Asennuslevyssä ei ole välttämättä reikiä ihan oikealla kohdalla, joten poraa lisää jos on tarvis. Ruuvaa rekisterikilpi asennuslevyyn.

2. Kiinnitä lamput asennuslevyyn. Ruuvaa tukitangot lamppuihin ja puskurin yläreunaan. Varmista ettei tukitangon autonpuoleinen pää osu maskiin konepeltiä suljettaessa.

3. Irrota ajovalon pistoke (vasemmasta) umpiosta, ja avaa hieman suojaa johtonipun ympäriltä. Liittimessä on numero jokaiselle johdolle, ja pitkien valojen virtajohto on numero 8. Katkaise johto liittimen läheisyydestä (tai kuori pätkä johtoa), ja tee haaroitus lisäpitkien ohjausvirralle. Liitokset kannattaa juottaa, että virta kulkee kunnolla ja johdot pysyvät kiinni. Suojaa liitos hyvin kutistesukalla tai sähköteipillä. Kytke ohjausvirtajohto releeseen. Oikea liitin selviää releeseen painetusta kaaviosta. Laita valojen liitin takaisin umpioon.

4. Asenna johto releen maadoitusliittimen ja auton maadoituspisteen välille. Maadoituspisteitä löytyy esim. vasemman umpion alapuolelta useita.

5. Vedä virtajohdot releen lähtöliittimestä lamppuihin, ja maadoitusjohdot lampuista auton maadoituspisteeseen.

6. Lampuille voidaan ottaa virta joko suoraan akusta, tai konetilan sulaketaulun kupeesta. Itse valitsin sulaketaulun, koska johdotus on helpompi. Sulakeboksin etureunassa on sähköille "jakotukki", jossa on vajaa kymmenen liitäntäpistettä, osa käytössä, osa vapaana. Liitä releelle menevä virtajohto johonkin vapaan olevaan kiinnityspisteeseen jakotukissa, ja toinen pää releeseen. Jos et käytä valmista johtosarjaa, liitä tähän johtoon sulake, joka estää autosi palamisen mahdollisen oikosulun tapahtuessa.

7. Viimeistele asennus niputtamalla ja kiinnittämällä johdot sähköteipillä/nippusiteillä. Releelle ei meinannut löytyä hyvää suojattua paikkaa. Itse kiinnitin sen nippusiteellä konehuoneen vasempaan etureunaan moottorin ilmanottoaukon yläpuolelle konepellin avausvaijeriin.

8. Istu autoon ja vedä vasemmasta viiksestä, ja valot syttyvät. Jos savua ilmaantuu, tarkista liitäntöjen suojaus :)


PS. Jos jollakin on parempi idea ohjausvirralle kuin valojohdosta, ehdotuksia otetaan vastaan. Itse en viitsinyt tunkeutua kovin syvälle autoon :)

_Mikko_

Ei vissiin herjannut lainkaan rikkinäisistä polttimoista vaikka menit varastamaan johdosta?

Itsellä tekis mieli laittaa hiukan lisää valoa keulalle, mutta kun tuohon pyöreeseen keulaan ei oikein huomaamattomasti asennella mitään.. En siis missään nimessä halua mitään hirveetä valopatteria kilven päälle.

sollila

Lainaus käyttäjältä: Namiluk - 17.08.10 - klo:21:56
Itse asentelin juuri lisäpitkät omaan Ocuuni. Homma on melko simppeli näin uudehkoissakin autoissa.

8. Istu autoon ja vedä vasemmasta viiksestä, ja valot syttyvät. Jos savua ilmaantuu, tarkista liitäntöjen suojaus :)

Tai savun hälvettyä vaihdetaan kytkentä...
Skoda Octavia Combi 2,0 TDI 4X4 2006


Namiluk

Lainaus käyttäjältä: _Mikko_ - 17.08.10 - klo:22:11
Ei vissiin herjannut lainkaan rikkinäisistä polttimoista vaikka menit varastamaan johdosta?

Ensimmäisen kerran kun laitoin virrat päälle, rikkinäisen polttimon varoitusvalo paloi hetken aikaa, mutta sammui sitten, eikä sen jälkeen ole enää palanut. Tuo ensimmäisen kerran herjaus johtui varmaan siitä, että käytin välillä virtoja päällä valoliittimen ollessa irti testatakseni lisäpitkien toiminnan.

Lainaus käyttäjältä: _Mikko_ - 17.08.10 - klo:22:11
Itsellä tekis mieli laittaa hiukan lisää valoa keulalle, mutta kun tuohon pyöreeseen keulaan ei oikein huomaamattomasti asennella mitään.. En siis missään nimessä halua mitään hirveetä valopatteria kilven päälle.

Jos intoa riittää, niin askartele sumuvalojen tilalle pitkät, sumareillehan on harvemmin todellista tarvetta. Itselläkin kävi se aluksi mielessä, mutta en ainakaan vielä ole viitsinyt alkaa askarrella. Jotkin pienet lisävalot voisi saada suht huomaamattomasti vaihdettua sumarien umpioon.

_Mikko_

Se on yksi vaihtoehto. Pähkäilin myös viritteleväni ne siihen rekisterikilven alle, säleikön sisään. Mutta tulee sama ongelma, eli valot jäävät kamalan alas.. Noh, tutkitaan tilannetta..

Kapteeni

Lohkolämppärin asennus Octaviaan?


Tarkotus olis asentaa -07 2.0 TDI Occuun Defan lämppäri sisätilahaaroineen.

Vinkkejä lähinnä johtojen vientiin puskurille ja läpivientiin ohjaamonpuolelle tarvitsisin jos posrukalta löytyy.
Skoda Superb Combi -18, 2.0 TDI 190
Volvo xc60 d4 awd -15
Ex: Volvo xc60 d5 polestar awd -10
Ex: Skoda Superb Combi -10, 2.0 TDI Sport
Ex: Skoda Octavia Combi -07, 2.0 TDI Sport
Ex: Seat Leon FR -07, 2.0 TDI
EX: Seat Cordoba Vario -98, 1.9 TDI

Juppa

Defan sisätilalämppärin teline pitäisi ruuvata keskikonsoliin repsikan puolen sivulle, onko siinä jotain kohtia mihin ei paranis mennä ruuvailemaan?

Erkka

Lainaus käyttäjältä: Juppa - 15.10.10 - klo:12:52
Defan sisätilalämppärin teline pitäisi ruuvata keskikonsoliin repsikan puolen sivulle, onko siinä jotain kohtia mihin ei paranis mennä ruuvailemaan?

Itse en käytä teräviä ruuveja ollenkaan. Poloon tuli laitettua lämppäri kiinni ruuveilla / muttereilla / lukkoprikoilla. Hyvin pääsi laittamaan ruuvit paikalleen muovilärpäkkeen alaosaa taivuttamalla. Poralla sopiva reikä ruuvia varten ja avot, se on siinä!
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

pomo

Minä poika se vetäsin mahdollisimman lyhyellä, teräväpäisellä ruuvilla lämppärin telineen paikoilleen siihen keskikonsolin kylkeen vänkärin jalkatilaan. Siinä kun ensimmäinen ruuvi sinne uppos, tuli kyllä mieleen, että onkohan siellä jotakin. Ei ollut ja tuommoinen ohut ja lyhyt ruuvi menee läpi varmaan 1 mm, tuskin siinä niin pinnassa mitään tärkeää voi olla, varsinkin kun se menee kevyesti painamalla sisäänpäin!

isopahasusi

Onko ohjeita peruutustutkan asentamiseen kiinteällä vetokoukulla varustettuun farkkuun? Olen edelliseen autoon kerran tutkan laittanut, mutta skodasta ei kokemuksia. Puskuri irti? Mistä ja miten? Mistä virrat? Suositeltavia tutkia?
Skoda Octavia Combi 2013 | HB 2005

PerttiPasanen

Otin virran naville sulakerasian kautta ja alla lyhyt yhteenveto siitä. Asiaa on puitu foorumilla toisaallakin, mutta toiv. kuvat auttavat jos jotakuta mietityttää miten homma onnistuu Octaviassa.

- Tarvittavat kaksi osaa tilasin täältä:
http://www.powerlinkproducts.co.uk/hardwiredchargers.html mallia Mini-USB
http://www.powerlinkproducts.co.uk/installation.html kokoa Standard

- Laturin liittimet oli mallia abiko, joten nipsnaps plussalle ja piuha poikki. Nipsnaps myös "sulakerosvoliittimen" piuhan päälle ja lopuksi piuhojen kolvaus yhteen ja päälle teippiä. Tulos tässä:



- Tämän jälkeen sulakerasian kansi pois ja yleismittari käyttöön. Sulake #41 (= takalasin pyyhin, 15A) on sopiva (ainakin vm. 2011 Octavia Combissa). Kyseiseen reikään tulee jännite vain auton virtojen ollessa päällä

- Sulake #41 irti -> sulakerosvoliittimeen laitetaan alkuperäinen sulake sekä toinen 15A sulake -> rosvoliitin sulakkeineen napsautetaan koloon #41:



- Laturin miinuspiuha ruuvataan ruuvin alle:



- Lopuksi paketin kevyt vuoraus pehmeällä materiaalilla (kolinan välttämiseksi) + muutama nippuside ja homma onkin valmis.





Halvempiakin tapoja varmasti löytyy, mutta yllä yksi tapa navin virransyötön toteuttamiseen. Oma tietotaito sähköstä rajoittuu lähinnä jatkojohtoihin, joten en ota mitään vastuuta jos joku hajottaa autoaan / laitteita / tmv edellä mainittuja ohjeita noudatettuaan  ;D

Erkka

^ Jäikö tuohon piuhan ulostulo kohtaan noinkin iso rako? Lievästi häiritsee meikäläistä, kun satun olemaan tarkka siinä, ettei mikään paikka autossa harota.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

PerttiPasanen

#19
Lainaus käyttäjältä: Erkka - 14.07.11 - klo:20:28
^ Jäikö tuohon piuhan ulostulo kohtaan noinkin iso rako? Lievästi häiritsee meikäläistä, kun satun olemaan tarkka siinä, ettei mikään paikka autossa harota.

Nyt kun katson tarkemmin niin jäihän se. Eipä tullut huomioitua moista asennushuumassa.. :) Pitääpä käydä katsomassa samantien siistimmäksi.

EDIT: Pientä säätöä ja tulos tämä. Vertasin matkustajan puolta ja samat pienet raot se sielläkin näyttää olevan.


timpy

#20
Tässä ohjetta sivupeilin led vilkun vaihtoon. Vilkun pimeneminen taitaa olla tyyppivika. Koko peilin alaosan joutuu uusimaan. Tuossa on mukana vilkun lisäksi maavalo ainakin Elegance mallissa. Hintaa alaosalla on 58â,¬ merkkiiliikkeessä. Vasemmanpuolen osanumero on 1Z0949101D. Tuossa tulee mukana myös maavalon polttimo. Tämä ohje toimii "ei-facelift" mallille vm. 04-09. Oma autoni on vm. -06.
1. Käännä peili sähköllä ala-asentoon
2. Työnnä mahdollisimman monta sormea peilin yläosan ja peilikotelon väliin.
3. Vedä peili tasaisesti irti lukituksestaan. Peili on kiinni vain muutamilla muovikynsillä. Irrota peilin sähköjohdot ja ota peili pois edestä.
4. Irrota peilin säätömoottoripaketti edestä pois. Se on kiinni kolmella T10 torx ruuvilla. Moottori voi jäädä roikkumaan johtojen varaan.
5. Irrota peilin alaosa, jossa vilkku on. Tuo on kiinni kahdella T10 ruuvilla. Toista ruuvia ei pääse avaamaan kunnolla ellei tee tuota edellisen kohdan moottorin irrotusta.
6. Irrota peilin alaosassa kiinni oleva pieni liitinpistoke. Uudessa alaosassa tuli tuo johto mukana, mutta sitä ei tarvita. Ainakaan minun autossa tuota uuden johdon toisessa päässä olevaa liitintä ei edes ollut.
7. Kokoa peili käänteisessä järjestyksessä.
Aikaa tähän hommaan menee noin puoli tuntia. Homma ei ole kovin vaikea tehdä. Tietysti tuossa peilin irrotuksessa pitää olla varovainen ettei kampea sitä palasiksi. Homma kannattanee tehdä lämpimässä, että muovikynnet eivät rikkoonnu.

Edit: Lisätty varaosanumero ja vuosimallitarkenne.
ex: VW Golf HB 1.5 eTSI DSG Style Premium vm.-20
ex: Skoda Octavia Combi 1.5 TSI DSG vm.-18
ex: VW Golf HB 2.0 TDI vm.-13

jrinnes

Lainaus käyttäjältä: timpy - 01.11.11 - klo:14:05
Koko peilin alaosan joutuu uusimaan. Tuossa on mukana vilkun lisäksi maavalo ainakin Elegance mallissa.

Minkäs vuosimallin Octavia on kyseessä? Omaani (-09 Elegance) kun vaihdoin peilivilkun, niin ei kyllä tarvinnu vaihtaa kun pelkkä vilkku, peilin alaosa maavaloineen ei kuulunu pakettiin. Hintaa pelkällä vilkulla oli n. 30â,¬.
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

E-mies

Lainaus käyttäjältä: PerttiPasanen - 14.07.11 - klo:19:01
Otin virran naville sulakerasian kautta ja alla lyhyt yhteenveto siitä. Asiaa on puitu foorumilla toisaallakin, mutta toiv. kuvat auttavat jos jotakuta mietityttää miten homma onnistuu Octaviassa.

- Tarvittavat kaksi osaa tilasin täältä:
http://www.powerlinkproducts.co.uk/hardwiredchargers.html mallia Mini-USB
http://www.powerlinkproducts.co.uk/installation.html kokoa Standard

- Laturin liittimet oli mallia abiko, joten nipsnaps plussalle ja piuha poikki. Nipsnaps myös "sulakerosvoliittimen" piuhan päälle ja lopuksi piuhojen kolvaus yhteen ja päälle teippiä. Tulos tässä:



- Tämän jälkeen sulakerasian kansi pois ja yleismittari käyttöön. Sulake #41 (= takalasin pyyhin, 15A) on sopiva (ainakin vm. 2011 Octavia Combissa). Kyseiseen reikään tulee jännite vain auton virtojen ollessa päällä

- Sulake #41 irti -> sulakerosvoliittimeen laitetaan alkuperäinen sulake sekä toinen 15A sulake -> rosvoliitin sulakkeineen napsautetaan koloon #41:


Rakentelin samanlaisen systeemin tomtomin iPhone carkit telineelle...mutta työntää ilmeisesti hieman väärää virtaa, iPhone sanoo ettei tue lisälaitetta.

Nyt on siis myynnissä hyvä valmiiksi rakenneltu vastaava toimiva setti. Hinta sama mitä itse maksoin, 30 â,¬.

Laita viestiä mikäli kiinnostaa.

Eki

VAG!

Amazonin alkulähteillä seikkaillessa bongasin tämän:



On ilmeisesti juuri julkaistu, joten toivottavasti en laittanut vinkkiä 18. kertaa foorumille ;)

Haynesin omassa kaupassa listahinnalla, mutta näkee sisällysluettelon:

http://www.haynes.co.uk/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10001&storeId=10001&productId=54203&langId=-1

Oktaavi

#24
Lainaus käyttäjältä: P.Alikka - 16.02.10 - klo:11:58
Mikähän tuli valoihin, kun vaihtelin tuon parkkipolttimon Ocuun ja nyt ei Xenonit nosta itseään oikealle korkeudelle? Jäävät siis näyttämään liian alas. Niin tuohon yllä olevaan liittyen voin myös vahvistaa, että parkin vaihto on kettumaista tilan ahtauden vuoksi!
Nyt pitäisi tuohon omaan -06 ocuun vaihtaa nuo parkit ainakin, kun toinen pimeenä. Meneekö noiden xenon valojen säädöt jotenkin vituralleen, jos tuon umpion käyttää irti ja vaihtaa parkkipolttimot?

Ja sit toinen kyssäri, tuosta lukitussalvasta, joka on siinä umpion vierellä. Miten paljon sen pitäisi liikkua, että umpion pitäisi lähteä vetämällä irti? Omassa tuo lukitussalpa ( vai mikälie oikea nimi ) ei liiku kuin muutaman millin ja kokeilin varovaisesti umpion irti vetäisemistä, mutta on tiukassa ja en uskaltanut lähteä voimalla vetämään, että ei mene rikki jotain. Pitäisikö sen salvan liikkua enemmän vai onko tuo vain uskon puutetta ja käyttää kovempaa voimaa umpion vetäisemiseksi irti?  ??? Muovimutteri sieltä takaa on irti, että ei siitä ainakaan ahdista  ;D

http://www.meronet.com/catalog/product_info.php?cPath=22&products_id=29 Onko tuo käypänen xenon-poltin tuohon ocuun? Kyseessä siis D1S 4250k-poltin. Ajattelin, että alkaa kyllä nekin kohta vaihtokunnossa olemaan, pikkaisen tuntuu valoteho hävinneen ja väri alkanut pikkaisen punertamaan.

jarome

Lainaus käyttäjältä: wiltzu - 15.03.10 - klo:12:47
Jarrupalojen vaihto eteen.

Tarvikepalat kustansivat 31,50â,¬ ja kuparitahna 2.50â,¬, eli ei ollut kallis remontti ja onnistuu kotona helposti.

Motonetista tarvikepalat 32,50â,¬. Oikea puoli nakutti vaihdon jälkeen noin viikon ennen kuin 10 renkaanirroituksen ja säädön jälkeen selvisi, että jarrupala oli sekunda. Takapuolen peltiosa oli vinossa => hakaset vinossa => pala ei asetu kunnolla.

Pro olisi tämän tajunnut jo pakkausta avaessaan, mutta maallikon aivan mahdotonta hoksata.

Mitä opimme tästä ... ostakaa niitä paloja joissa on se OOOO-merkki !

Erno

Laitetaampa tämä tännekin niin enemmän ihmisiä sen huomaisi...

etusumuvaloumpion vaihto

isopahasusi

Lainaus käyttäjältä: Oktaavi - 01.05.12 - klo:12:05
Nyt pitäisi tuohon omaan -06 ocuun vaihtaa nuo parkit ainakin, kun toinen pimeenä. Meneekö noiden xenon valojen säädöt jotenkin vituralleen, jos tuon umpion käyttää irti ja vaihtaa parkkipolttimot?

Ja sit toinen kyssäri, tuosta lukitussalvasta, joka on siinä umpion vierellä. Miten paljon sen pitäisi liikkua, että umpion pitäisi lähteä vetämällä irti? Omassa tuo lukitussalpa ( vai mikälie oikea nimi ) ei liiku kuin muutaman millin ja kokeilin varovaisesti umpion irti vetäisemistä, mutta on tiukassa ja en uskaltanut lähteä voimalla vetämään, että ei mene rikki jotain. Pitäisikö sen salvan liikkua enemmän vai onko tuo vain uskon puutetta ja käyttää kovempaa voimaa umpion vetäisemiseksi irti?  ??? Muovimutteri sieltä takaa on irti, että ei siitä ainakaan ahdista  ;D
Nosta sitä metalli klipsua samaan aikaan kun vedä sormikoukkua siitä vivusta. Voi vaatia pientä nitkuttelua, mutta tulee kyllä pari senttiä ulos päin kunnes umpion voi vetää pois. Johto on sitten aika lyhyt.

Lainaus käyttäjältä: Oktaavi - 01.05.12 - klo:12:05
http://www.meronet.com/catalog/product_info.php?cPath=22&products_id=29 Onko tuo käypänen xenon-poltin tuohon ocuun? Kyseessä siis D1S 4250k-poltin. Ajattelin, että alkaa kyllä nekin kohta vaihtokunnossa olemaan, pikkaisen tuntuu valoteho hävinneen ja väri alkanut pikkaisen punertamaan.
Eiköhän tuon pitäisi sopia. Näyttää ulkoisesti sellaiselta mitä itsekin laitoin paikalleen.
Skoda Octavia Combi 2013 | HB 2005

keidso

Mistä mahtaisi löytyä täydellinen huoltomanuaali pdf?
Tsekin kielinen löytyy kyllä googlettamalla mutta englantilainen olisi paikallaan.

MrMurphy

Lainaus käyttäjältä: P.Alikka - 16.02.10 - klo:11:58
Mikähän tuli valoihin, kun vaihtelin tuon parkkipolttimon Ocuun ja nyt ei Xenonit nosta itseään oikealle korkeudelle? Jäävät siis näyttämään liian alas. Niin tuohon yllä olevaan liittyen voin myös vahvistaa, että parkin vaihto on kettumaista tilan ahtauden vuoksi!

Kannattaa ottaa koko umpio irti, ei ole kuin yhdellä ruuvilla ja lukitusvivulla kiinni. Lähtee vetämällä ulospäin pois.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy