1.4 Tsi jakoketju vaihtoon TAAS!

Aloittaja TomppaTsi, 09.08.14 - klo:09:53

« edellinen - seuraava »

TomppaTsi

Noniin, jakopää alkanut rallattamaan käynnistäessä joten soitin eilen käyttö-autoon ja kysyin mitä tehään ja kuka maksaa. Sieltä ne näki että ketju on vaihdettu kun autolla oli ajettu 80000 km, siis edellinen omistaja. Nyt ajettu 160000 km eli ketju menee vaihtoon 80000 kilsan välein. Meen maanantaina näyttämään autoa ja ne laittaa maahantuojalle reklamaation että miten remontin kustannukset menee. Ihme juttu vaan jos ketju on kerran vaihdettu niin on laitettu samaa paskaa osaa uudestaa koneeseen, jossain luki että maahantuoja korvaa jos on ajettu alle 100000 km, tässä tapauksessa se periaatteessa pätee. Auto siis passat 1.4 Tsi 2011. Onneksi on kaikista huolloista Laakkosen leima huoltokirjassa.

rob-s

Minkä verran nuo ketjun vaihdot maksavat suunnilleen?
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

lemmentalja

Taitaa olla pikkasen päälle puolet lisää jakohihnanvaihtohintaan... 1500-2000â,¬
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

TomppaTsi

Eilen oli sitte auto pajalla ja uudet kilkkeet vaihdettiin jakopäähän ( ketju ja ketjupyörä).
Ensimmäisellä kerralla oli vaihdettu vain ketju, nyt meni siis uusiksi kaikki.
Maahantuoja tuli hyvin vastaan kustannuksissa, itelle jäi maksettavaa 397 euroa.
Koko remppa oli noin 1700 â,¬.

skriko

Lainaus käyttäjältä: TomppaTsi - 29.08.14 - klo:20:52
Eilen oli sitte auto pajalla ja uudet kilkkeet vaihdettiin jakopäähän ( ketju ja ketjupyörä).
Ensimmäisellä kerralla oli vaihdettu vain ketju, nyt meni siis uusiksi kaikki.
Maahantuoja tuli hyvin vastaan kustannuksissa, itelle jäi maksettavaa 397 euroa.
Koko remppa oli noin 1700 â,¬.

TomppaTsi minkä ikäinen on autosi ja mitä ajettu?

jni

Lainaus käyttäjältä: skriko - 30.08.14 - klo:16:05
TomppaTsi minkä ikäinen on autosi ja mitä ajettu?

Tuollahan tuo lukee ensimmäisessä viestissä.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

kai75

Onko kumpi tsi, 122hv vai 140hv?
Exät: Audi A6 3.0TDI Avant Quattro tiptronic -05, Volvo V70 D5 Aut -02, Volvo V70 TDI Aut -97

TomppaTsi


herra neljäkymmentä 7

#8
Missä kuussa otettu käyttöön?

Karmat

Uuusi foorumilainen kyselee...  :)

Ostin vm 2012 Passatin tällä kuuluisalla 1.4tsi 122hv koneella ja DSG-lootalla. 121tkm ajettu. DSG-loota ja kytkin vaihdettu kesällä 2014.

Mahtava auto ja ennen ostoa jo luinkin tyyppivioista. :)

Huomasin että kylmän koneen kun käynnistää niin jakopää? rallattaa muutaman sekunnin. Lämpöisellä ei ollenkaan.

Onko syytä viedä huoltoon? Ajattelin että kai se nyt kylmällä koneella rallattaa hetken ennen kuin öljynpaine kiristää ketjun?

Auto valmistettu kesäkuussa 2012, niin luulis tässä jo olevan nää asiat kunnossa...


Asterion

Lainaus käyttäjältä: Karmat - 14.10.14 - klo:20:49
Uuusi foorumilainen kyselee...  :)

Ostin vm 2012 Passatin tällä kuuluisalla 1.4tsi 122hv koneella ja DSG-lootalla. 121tkm ajettu. DSG-loota ja kytkin vaihdettu kesällä 2014.

Mahtava auto ja ennen ostoa jo luinkin tyyppivioista. :)

Huomasin että kylmän koneen kun käynnistää niin jakopää? rallattaa muutaman sekunnin. Lämpöisellä ei ollenkaan.

Onko syytä viedä huoltoon? Ajattelin että kai se nyt kylmällä koneella rallattaa hetken ennen kuin öljynpaine kiristää ketjun?

Auto valmistettu kesäkuussa 2012, niin luulis tässä jo olevan nää asiat kunnossa...

Tiesit mallin useista ongelmista/tyyppivioista  ja silti päätit ostaa vaikka maailma on täynnä hyviä vaihtoehtoja. Merkillisiä ovat ihmisten valitsemat tiet  :o Itse kysymykseesi ei taida kukaan osata vastata satavarmasti, aika tulee näyttämään osuiko mustapekka kohdallesi. Itselläni ketju vaihdettiin kahdesti reilusti alle 100tkm kilometreillä  ja se riitti minulle tsi-moottoreiden kanssa.

pomo

Vaan on se vaan niin hieno voimalinja, tuo tsi+dsg :) Just mietin itekin, että pitäskö vaihtaa tsinoctaviq uiteen samnalaiseen kn ollaan oltu niin tyytyväisiä. Entisellä ajettu kohta 90 000km ja tosi hyvinnon toiminut!

Zego


Eppu H

Onko ääni raksutusta vai pärinää? Jos raksutusta syynä on todennäköisesti venttiilinnostimet ja ei ole syytä huoleen. Jos ääni on pärinää joka syntyy kun metalliketju hankaa pyöriessään toiseen metalliin syy on jakoketjussa ja auto remonttiin mahdollisimman pian.

Karmat

Lähinnä oli pärinää ja venttiilien nostimien äänä.

Tämä pärinä aikaisemmin mitä eilen kuulin, oli kun auto käynnistettiin muutamien viikkojen seisomisen jälkeen liikkeessä mistä auton ostin.
Seuraavana päivänä eli tänään aamulla käynnistin koneen kylmänä ja ei pitänyt mitään ääntä käynnistäessä. Soitin kuitenkin paikalliseen merkkiliikkeeseen ja tiedustelin että onko syytä huoleen jos ääntä kuuluu kylmänä käynnistäessä. Syytä on kuulemma huoleen jos ei heti lakkaa tai häiriövalo palaa tms. Huoltoneuvoja katsoi auton tiedot ja totesi että datan mukaan autossa on uusimmat mahdolliset kamat ketjun suhteen.

Huoltoneuvoja epäili että kuulemani ääni oli kun auto oli pitkään seisonut ja kaikki öljy oli valunut kiristimestä pois...

Täytyy seurailla.


skriko

Lainaus käyttäjältä: Karmat - 15.10.14 - klo:18:34


Huoltoneuvoja epäili että kuulemani ääni oli kun auto oli pitkään seisonut ja kaikki öljy oli valunut kiristimestä pois...


Ei ole noin. Itsellä 1,4 TSI 118 kw. Ketjuremppa tehtiin vuosi sitten. Nyt esim. kesällä auto seisoi yli kuukauden ajamattomana tallissa. Kun heitin sillä sitten lenkit, ettei akku pääse tyhjäksi, niin ketju ei kyllä rallattanut yhtään käynnistyksessä.
Ehjä ketju ei rallata, vaikka seisois.

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: skriko - 15.10.14 - klo:21:12
Ei ole noin. Itsellä 1,4 TSI 118 kw. Ketjuremppa tehtiin vuosi sitten. Nyt esim. kesällä auto seisoi yli kuukauden ajamattomana tallissa. Kun heitin sillä sitten lenkit, ettei akku pääse tyhjäksi, niin ketju ei kyllä rallattanut yhtään käynnistyksessä.
Ehjä ketju ei rallata, vaikka seisois.

En autoista ole varma mutta entisessä kawasaki 636:ssä ketju rallatti ja kuulosti kuin olisi hiekkaa koneessa ja se oli ihan normaalia  ;D
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy