Pimp-My-VW-Emblem (Passat 3C)

Aloittaja repomies, 03.08.14 - klo:19:04

« edellinen - seuraava »

M.R

Lainaus käyttäjältä: repomies - 04.08.17 - klo:20:24
^Tällä foorumilla on sellaisia tyyppejä jotka pystyvät tekemään juttuja jotka jättävät volkkarin insinööritkin huuli pyöreenä hokemaan ettei tuo ole mahdollista. No, toki apuja on saatu ulkomailta, mutta silti. Enkä puhu nyt itsestäni. Viittaan siihen että moottorinohjauksen binääreihin on saatu uitettua ACC:n edellyttämä ohjelma ilman lähdekoodeja. Kyllähän minäkin moisen tekisin lähdekoodien ja kääntäjän ym työkalujen kanssa, mutta pelkkien binäärien avulla en ikinä!

Senverran täytyy tähän kommenttiin takertua että varmasti osaavia kavereita löytyisi tähan hommaan autoja virittävistä yrityksistä, mutta kun se ei ole heidän ns. päätoimialaa niin kiinnostusta ei tunnu löytyvän. Tätä asiaa nimittäin yritettiin ensin selvitellä niin ulkomailla kuin täällä kotimaassakin kyselemällä apuja viritysohjelmia ja asentavista yrityksistä mutta turhaan. Kädet nousi pystyyn joka puolella. Täällä kotimaassa ainakin yhdeltä pajalta tosin löytyi hyvin ymmärrystä ACC retrofitin yrittämiseen ja annettiin apuja ohjelmistojen luvun ja fläsäysten muodossa kunnes katsoimme viisaammaksi ostaa työkalut itselle niin voidaan itse tehdä kokeiluja, oppia ja erehtyä ;D
  No homma tuli tosiaan valmiiksi useiden viikkojen, kuukausien ja vuosien yrittämisen ja erehtymisen kautta, ja yleisön kannustuksella mutta lopputulos on uniikki.
Sorry tämä meni hieman ohi aiheesta "pimp my vw emblem" vai menikö sittenkään...?

YALMAR

Lainaus käyttäjältä: timba1 - 04.08.17 - klo:20:10
YALMAR, minulle tuli tuo samanmallinen tutka autoon ja siitä jäi ylimääräiseksi säätöjalat ja aluslevy. Osanumerot: 3c0907179b sekä 3aa971303. Ilmoittele jos kaipaat tuon mallin osia. (3C Passatissa on vanhemman malliset jalat joten siihen nuo ei käsittääkseni käy)

Kaikki osat viimein haalittu kasaan, enään asennukset ja koodaukset! Näihinkin onneksi löytyy apu foorumilaiselta :)

Ihan mielenkiinnosta (aion siis kuitenkin käyttää itse tuota repomiehen lanseeraamaa macgyver suuntausta) paljonko maksoi tuo suuntaus?

timba1

Lainaus käyttäjältä: YALMAR - 06.08.17 - klo:16:10
Kaikki osat viimein haalittu kasaan, enään asennukset ja koodaukset! Näihinkin onneksi löytyy apu foorumilaiselta :)

Ihan mielenkiinnosta (aion siis kuitenkin käyttää itse tuota repomiehen lanseeraamaa macgyver suuntausta) paljonko maksoi tuo suuntaus?

Suuntaus oli 300â,¬. (suuntaukseen kuuluu myös etu-/taka-akeseliston mittaus ja etupyörien auraus säätö)

juppep

Lainaus käyttäjältä: YALMAR - 02.08.17 - klo:21:45
....7N0907530 CAN-gatewayn. Tuohan tulee aiheuttamaan "steering column lock" häiriön. Onkohan tästä ongelmasta jotenkin mahdollista päästä eroon muutoin kun toisella CAN-purkilla ?

Tuossahan homman ydin on, 7N0 can ei toimi 3C passatin osien kanssa ilman lisäongelmia.
ELV kytkentämuutos + B7 immon vaihto, niin rattilukon saa toimimaan. Näin itselläni nyt, mutta ei sillä vielä täydellisesti toimivaa tai vikakooditonta tule.
B7 immo alkaa kaipaamaan B7/3AA ABS-modulia ja jos BCM vaihtoa havittelee, se alkaa lisäksi kaipaamaan puuttuvaa Start&Stop kontrolleria.
7N0 can kanssa osien vaihtokierre on taattu  ;D

Muutoin 3C:n ACC-tutka toimii kyllä mutinoitta 7N0 can kanssa, kytkentä suoraan Extended Can(pinnit 7low/17high).

vwp

Mähän tein CADilla juppelle tuon kalibrointitaulun, sillehän alkais näköjän alkas oleen enemmänkin käyttöä :D Juppe taisi sen tulostuttaa jossakin, vai?
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

juppep

#65
Lainaus käyttäjältä: vwp - 16.08.17 - klo:09:52
Mähän tein CADilla juppelle tuon kalibrointitaulun, sillehän alkais näköjän alkas oleen enemmänkin käyttöä :D Juppe taisi sen tulostuttaa jossakin, vai?
Kiitokset tuosta, printtitalon kautta polku meni. ODISissa on hommaan kaivattava proseduuri ja diy diy suuntaussetupilla kameran sai järkiinsä.
Asiasta jotakin oppineena.. aivan ensimmäiseksi kamera oikeaan paikkaan ja asentoon, vasta tuon jälkeen sähköä ja väylää, ei toisinpäin kuten tein ;D Tutkan suuntaamisiin on hyvin purrut Repomiehen macgyver.



petaso

Tätä topicia lukeneena olen ymmärtänyt että b7 osat ei käy 3c passattiin. Mitenkäs tämä ns. Välimalli -09-10 jossa on jo b7.n moottoriperhe ja mittaristo sekä elektroniikkaa mutta 3c.n ulkokuori. Itsellä passat -10 ja kiinnostaisi rakennella mutta kuinka helppoa se olisi.

YALMAR

Lainaus käyttäjältä: petaso - 19.10.17 - klo:19:56
Tätä topicia lukeneena olen ymmärtänyt että b7 osat ei käy 3c passattiin. Mitenkäs tämä ns. Välimalli -09-10 jossa on jo b7.n moottoriperhe ja mittaristo sekä elektroniikkaa mutta 3c.n ulkokuori. Itsellä passat -10 ja kiinnostaisi rakennella mutta kuinka helppoa se olisi.

En mene varmaksi sanomaan että mitkä käy ja mitkä ei.. Mutta kyllä B7 osia ainakin omassa 3c passatissa on enemmänkin. Kaikki paljolti kiinni mitä haluaa rakennella

mauh

ainakin itse olen laittanu b6 passatiin

vetokoukku B7
kessy   B7
abs B7
acc B7
can B7
Dcc B7
easyopen  B7
side assist B7
lane assist (b7 ja nyt jo b8)
bcm B7
kello B7
Mittaristo B7
vaihdekeppi B7
Dynaudio B7
Radio MIB 2 2016 CC
ovenkahvat B7
ovenpahvit B7
penkit muistilla, ilmastointilla b7
peilit B7
etulasi lämmitysella B7
climatronic B7
kamera B7
sähköinen tagaluukku B7


varmaa jotain viellä  8) 8)



o.b.

Mulla olisi tuohon tutkan suuntaukseen idea, joka vaatisi vain sen, että auto on tasaisella, vaakasuoralla alustalla.

Tarvitaan kattotelineet, pitkä vatupassi ja lyhyempi laservatupassi ja kolmijalka, johon laservatupassin saa kiinnitettyä ja säädettyä.

- auto vaateriin kaikissa suunnissa
- pitkä vatupassi tismalleen keskelle autoa kattotelineiden päälle kulkusuuntaan ja se säätäen vaneripalasilla tms. vaateriin
- pitkää vatupassia siiretään tasan 35 mm oikealle etu- ja takakattotelineen päällä ja päälle laitetaan tarkasti samaan suuntaan lyhyempi laservatupassi
- mitataan peilin ja säteen korkeusero tutkan peilin kohdalla (XX mm)
- riittävän kaukaa (10 - 20 m?) etsitään säde ja merkataan muistiin sen korkeus maasta (YY mm) ja laitetaan samaan linjaan kolmijalka
- lyhyt laservatupassi pois katolta ja kiinni kolmijalkaan
- lasersäteen korkeus maasta YY-XX mm ja suuntaus kohti tutkan peiliä
- tutkan suuntaus siten, että säde heijastuu takaisin laseria kohti
- poista ainakin pitkä vatupassi kattotelineiltä ennen kuin suuntaat koeajolle  ;D

Pitäisi olla aika tarkka jos auton kulkulinja on suht suora. En ole vielä testannut menetelmää kun en ole saanut sitä ACC väylärelettä toimimaan ja mittaristo sanoo ACC starting...

Vatupasseissa täytyy pitää mielessä, että ne on aina ne rakennustyömaiden epätarkimmat työkalut  ::) Varsinkin ne halvat laservatupassit...

o.b.

petaso

Tarkoitin lähinnä sitä että jos hankin jonkun b7 kuuluvan osan, ei jokin auton alkuperäinen osa ala hylkimään itseään tai uutta osaa kuten jollakin oli ollut että tästä käynnistyi kierre melkein kaikkien osien vaihtoon uudempiin.

repomies

Kyllä noissa pieniä epäyhteensopivuuksia voi tulla vastaan. Saattaa hävitä joku valikko mittaristosta tai vastaavaa. Pahimmassa tapauksessa joutuu sitten ABS-herjojen takia vaihtamaan enempi osia, kuten itselle kävi kun laitoin liian vanhoja osia autoon.

Olennaisin ongelmanlähde on kuitenkin moottorinohjaus, eli jos se on B7-genreä niin silloin edellytykset monille muille päivityksille ovat hyvät. Pumppusuutindisukat eivät sovi erityisen hyvin B7 upgradeihin.

Mauh: sulla on varmaan epävirallinen maailmanennätys retrofittien määrässä.. tai ainakin Suomenennätys.

avene

Mitäs kaikkea toi B7:n KESSY vaatii tällaiseen B6-pasuunaan? Keskikonsoli uusiksi, CECM 3AA-malliksi ja uusi CAN-väyläohjain?
Skoda Octavia Mk III RS 2.0 Tdi - 2014

mauh

Lainaus käyttäjältä: avene - 20.10.17 - klo:11:54
Mitäs kaikkea toi B7:n KESSY vaatii tällaiseen B6-pasuunaan? Keskikonsoli uusiksi, CECM 3AA-malliksi ja uusi CAN-väyläohjain?

keskikonsooli
rattiohjain (jos on >2010)
kessy käynistus ohjain
3aa kessy mooduli
BCM
ABS
käsijarru ohjain :)


TDiih

Seuraava looginen (next)steppi vakkarin asennuksen jälkeen lienee tämä?  8)

https://comma.ai/
https://youtu.be/aqdYbwY9vPU
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

mauh

#75
..

o.b.

ACC retrofit tuli tänään taputeltua loppuunsa kun sain VW merkin keulalle paikalleen ja täytyy sanoa, että on se hieno ja kiiltää repomiestä lainaten kuin "juutalaisen munat"  ;D

Suuntaus meni helposti kattotelineille asetetun laservatupassin, mittanauhan ja kolmijalkaisen kameratelineen kanssa. Tuolla aiemmin selittelin sen periaateen.

Nöyrät kiitokset repomiehelle, juppepille ja mauhille avusta!  ::) Nyt kun se toimii, voi vain ihmetellä, miten tuota ilman on ennen tullut toimeen  ??? Front assist ei ole kovin kummonen kun se ei itekseen jarruttele, rääkäisee ja kehoittaa painamaan jarrua jos meinaat perään ajaa.



Seuraavaan järjettömään projektiinkin alkaa olla rekkulit kasassa. Eli tarkoitus olisi laittaa sähköinen takaluukun aukaisu/sulku 3C farmariin. Huomattavasti edullisempi projekti kuin tuo ACC ja koodauskin melko simppeli. Sähköt meinsin ottaa Webaston akulta ja väylän liittää peräkärryn ohjausyksikölle tulevaan väylään. Jos vastaavasta projektista ei ole täällä juttuja jo tehty, voisin sellaisen aloittaa ja kertoa miten homma etenee ja mitä pitää hankkia jos innostuu samasta askartelusta joku muukin. Hintaa tuollle tulee varmaan 350 - 400 euroa riippuen siitä, miten edulliset osat saa hankittua.



juppep

#77
Mainiota, peukuttaisin :)
Eipä se Front-assistant tosiaan näyttäydy yleensä kuin hetki ennen osumaa. Mielenkiintoista jatkoprojektia näköjään myös tiedossa, odotan mielenkiinnolla.

Jjjami

Moi. Lueskelin että täällä on puuhailtu acc kanssa. Itellä passat cc 09 jossa kamera luultavammin rikki. Onko porukalla tietoa että pystyykö alkuperäisen 3c0 907 567 j  vaihtamaan uudemman mallin 3aa 907 567 a? Koska kummemmin kyselemättä menin ostamaan tuon uudemmanmallisen. Jos pystyy niin tarvitsisin hyviä neuvoja ja jos ei pysty niin seuraava kysymys olisi miten tuon koko acc saisi muutettua tavalliseksi vakkariksi?

o.b.

Onnistuu ohjelmoimalla softa uusiksi. Pari olen tehnyt ja hienosti toimii.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy