kojetaulun ronkse

Aloittaja martti, 24.07.14 - klo:13:25

« edellinen - seuraava »

martti

Elikkäs mistähän tuommonen ronksatus kuuluu aina välillä. Se kuullostas tulevan jostain virta-avaimen ja radion paikkeilta. (Ã,,äntä vois verrata cd-soittimeen mikä ei löydä kappaletta). Vaikka ei ole edes levyä soittimessa. Auto on 2.0tdi -05 passat. Onko kellään vastaavaa ollut?

Finnhopper

Oliskohan climatronicin läpät tai ne moottorit mitkä niitä kääntelee. Kyllä se sellaista ronksotusta itelläkin pitää, mutta toistaiseksi on puhallukset tulleet aina sieltä mistä pitääkin.
VW T5 2005 4Motion

repomies

Se climatronic se on. Napsauta offille niin hiljenee, sillä saat asiasta varmuuden. Poppikone kovemmalle, se auttaa.

martti

Joo kyllä se siitä tulee se ääni. Onko ihan normaalia? Kiitti tiedoista!

repomies

No niin normaalia kuin nyt volkkarien viat on. Itse en tuolle ole jaksanut mitään tehdä, kun kuitenkin lämpötila säätyy toistaiseksi oikein. Googlella voi löytyä enempikin tuosta..

dosetti

On se normaalia ja sitähän voi kokeilla resettiä josko ronkse vähän vähentyisi. Taisi olla econ+puhallusnappi naamalle yhtäaikaa virrat päällä tai käynnissä. Climan näyttö häviää säädön ajaksi risuaidaksi.

pasuo

Climatronicin tikitys ja pieni siipien rutina on normaalia ja sen pystyy helposti toteamaan sammuttamalla systeemin.

Mutta luulen Martin tarkoittaman ronskeen olevan muuta ääntä koetaulusta, jota esiintyy myös minun autossa juurikin virtalukon seudulla. Ja voin sanoa, että on ärsyttävä ääni!!!

Syyksi epäilen johtoja yms. koetaulun sisällä ja "ominaisuudelle" en ole tehnyt mitään, sillä koetaulun irroituis ja tilanteen mahdollinen pahentaminen ei kiinnosta  :D
Audi A3 Sportback 1.4 TFSi man. Business Sport 2013
VW Passat Variant 2.0 TDi man. Highline 2009
Nissan NP300 2.5 TDi 4x4 D22 King Cap 2008
Toyota Carina II 1.6 bensa man. DX AT151 1987

trsqr

Eikö tuolle Climatronicin rutinalle todella voi tehdä mitään? Kylmää tulee sieltä mistä pitääkin, eli sikäli ei ole ongelmaa, mutta jatkuva ronkse sieltä tosiaan kuuluu (2-3 napsautusta per sekunti). Vikakoodeja asiasta ei näy ja ääni tosiaan loppuu, kun painaa ilmastoinnin OFF-nappulaa.

Täällä ongelma on 3C-Passatissa, mutta taitaa olla aika universaali ongelma vaggineissa.

jorma11

Täälläkin sama vika.

dosetti

No jos se kerta koko auton käynnissäoloajan ronksuttaa niin sitten on jotain vialla. Onhan noista niitä läppämoottoreita mennyt.. Itselläni se ronkse ja naputus on hyvin satunnaista ja harvinaista, kai se kerran ajosuoritteen aikana sen tekee. En oikein kiinnitä siihen huomiota.

MarkoL

Minulla ronksuttaa kun lämppäri kääntää läppiä, ei muulloin.
Skoda Octavia RS -11
Skoda Octavia RS -01

parsiosam

Omani ronksuu vaan "auto" asennossa, kun puhalluksen pakottaa lasille ja jalkoihin niin ronksaus ainakin vähenee merkittävästi...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy