Mercedes-Benz

Aloittaja skula, 01.12.09 - klo:07:58

« edellinen - seuraava »

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 22.01.17 - klo:21:36
No en varsinaisesti väittänyt, että eroja olisi, mutta kyllä noissa Mesen hinnoissa pientä Stuttgart-lisää taitaa olla...

Tuskin. A6:en pelkkä MMI navi Plus 3550e ? B&O popit 9800e ?
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 22.01.17 - klo:21:53
Tuskin. A6:en pelkkä MMI navi Plus 3550e ? B&O popit 9800e ?

Bemarilla ja Volvolla nämä kyseiset varusteet taitavat olla vähintään sellaiset 10-20 pinnaa edukkaampia...

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: enkero - 22.01.17 - klo:20:55
Meni sitten kuppi nurin tuon Skodan Webasto-ongelmien kanssa ja ratkaisu löytyi kivenheiton päästä, tosin kummallisesti vm. 12 C-sarjan nelivetofarkusta. Pienillä kilsoilla oleva yksilö ja kohtalaisesti varustettuna sai ihastumaan, vetokoukku oli sitten se järkiperuste vaihdolle.

Lämmitettävää tuulilasia ja adaptiivista jakkaraa (sekä tilaa) jää ikävä, ja ehkä vähän CarPlaytakin, mutta nyt on minun ajot Skodalla pääpiirteittäin ohi.

Mesen parkkitutka on ihmeellisen hiljainen kaveri, alkaa piipittää vissiin vasta kun maalit rapisee? Pitänee tutustua lähemmin aiheeseen ellei joku areenalainen osaa valottaa tarkemmin sen metkuja.

Onnea hyvästä valinnasta!  :)

Mersusi tutkat toimii fiksusti eikö siis ole rikki. Piippaus ääni alkaa vasta kun ollaan lähellä estettä, kuka nyt jaksaisi kuunnella sitä jo usean metrin päästä. Kun katsot taustapeiliin niin huomaat takana auton sisäkatossa ledit mitkä osoittaa etäisyyttä, oranssina aluksi ja kun ollaan lähellä niin palaa punaiset ledit ja silloin myös alkaa piippaus. Sama homma edessä kojelaudan ledeissä. Jos kyseessä diesel kone niin suosittelen ohjelmoimaan, omasta 200 cdi:stä tuli kuin eri auto.

Tila oli tuon auton ainoa miinus (ei tietoa paremmasta tosin) ja siksi meni vaihtoon merkkiä myöten eikä valitettavasti enää mersua taloon tule. Sen verran fiksummin tuo kyrvänjatke on tehty/suunniteltu  8)
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

enkero

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 23.01.17 - klo:00:07
Mersusi tutkat toimii fiksusti eikö siis ole rikki. Piippaus ääni alkaa vasta kun ollaan lähellä estettä, kuka nyt jaksaisi kuunnella sitä jo usean metrin päästä. Kun katsot taustapeiliin niin huomaat takana auton sisäkatossa ledit mitkä osoittaa etäisyyttä, oranssina aluksi ja kun ollaan lähellä niin palaa punaiset ledit ja silloin myös alkaa piippaus. Sama homma edessä kojelaudan ledeissä. Jos kyseessä diesel kone niin suosittelen ohjelmoimaan, omasta 200 cdi:stä tuli kuin eri auto.

Kiitos, näin arvelinkin. Ne ledipameelit oli "kylmänä" sellainen WTF, tarkoitus toki valkeni hyvin pian. Myöhäinen piipitys vaan yllätti.

250-dieseli on kyseessä, CDI Tuikkua olen toki tutkinut, en kyllä ymmärrä miksi  ::)
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: enkero - 23.01.17 - klo:07:22
Kiitos, näin arvelinkin. Ne ledipameelit oli "kylmänä" sellainen WTF, tarkoitus toki valkeni hyvin pian. Myöhäinen piipitys vaan yllätti.

250-dieseli on kyseessä, CDI Tuikkua olen toki tutkinut, en kyllä ymmärrä miksi  ::)

Ei muuta kuin tuikkuun yhteys ja alkaa tuokin liikkumaan eri tavalla. Toki vakionakin ihan hyvin paukkuja  ;)
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Passatti

Parkkitutkat voidaan ohjelmoida siten, että alkavat pippittää aikaisemmin ja vähän kovemmalla äänellä lopuksi.
Always lead, never follow

enkero

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 30.01.17 - klo:17:59
Parkkitutkat voidaan ohjelmoida siten, että alkavat pippittää aikaisemmin ja vähän kovemmalla äänellä lopuksi.

Starillako tää hoituu?
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 23.01.17 - klo:00:07
Mersusi tutkat toimii fiksusti eikö siis ole rikki. Piippaus ääni alkaa vasta kun ollaan lähellä estettä, kuka nyt jaksaisi kuunnella sitä jo usean metrin päästä.
Minusta taas nuo Mesen tutkat valopaneeleineen on suoraan sanottuna aika hanurista (en tosi tiedä onko eri mallien välillä eroja). Toimivat osittain epävarmastikin, ja epäloogisesti. En oikein osaa luottaa niihin yhtään kun monasti huomaa, että samaan kohtaan parkkiin laittaessa "valotolpat" näyttää milloin mitäkin. Ja sit rupeaa huutamaan kuin hyeena kun on jo melkein liian myöhäistä.. Yksi huonoimmista teknisistä toteutuksista koko kotterossa, imho.

Edellisen kärryn "normaaliin piippaavaan" tutkaan pystyi luottamaan kuin sveitsiläiseen kelloon.
Mercedes AMG A45 4Matic 2016 (FL) Cirrus White

enkero

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 31.01.17 - klo:00:58
Minusta taas nuo Mesen tutkat valopaneeleineen on suoraan sanottuna aika hanurista (en tosi tiedä onko eri mallien välillä eroja). Toimivat osittain epävarmastikin, ja epäloogisesti. En oikein osaa luottaa niihin yhtään kun monasti huomaa, että samaan kohtaan parkkiin laittaessa "valotolpat" näyttää milloin mitäkin. Ja sit rupeaa huutamaan kuin hyeena kun on jo melkein liian myöhäistä.. Yksi huonoimmista teknisistä toteutuksista koko kotterossa, imho.

Edellisen kärryn "normaaliin piippaavaan" tutkaan pystyi luottamaan kuin sveitsiläiseen kelloon.

Heh, sveitsiläisistä esim. Omega on ollut kaikista epäluotettavin kelloistani, kävi takuuhuollossa Suomessa kolmasti ja viimeisen kerran omistuksessani otti vauhtia Sveitsistä ;)

Nuo mesen tutkat on tosiaan välttävät. Onneksi siinä on toistaiseksi peilit, muuten voisi olla pian aika erinäköinen peli :D
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

vasara

1.6 litran V6 kone + sähköavut = rapia 1000hp
http://www.motorauthority.com/news/1112456_mercedes-amg-project-one-hypercar-almost-ready-for-frankfurt-debut

Tilaus nopeasti vetämään.. näitä tehdään vain 275 kpl.

yrrah

Ensi kuun aikana tulee uusi A:


Mercedes-Benz C200 4Matic
Tulossa: Polo R-Line 1.5 Evo

Ranssi

Jos hinta asettuu kohdilleen, niin tässä on oikein mielenkiintoinen haastaja S3:lle ja Golf R:lle:

https://teknavi.fi/autot/esittelyssa-mercedes-amg-a-35-4matic-kaikkien-aikojen-edullisin-amg

RSOCUstin

Kävin pari viikkoa sitten koeajamassa 2010 mallin B kaasu mersun 116hp. Dieselin hinnan nousu kirvoitti ajatuksen kaasu auton vaihtoon. Mersussa oli mittarissa 123tkm. 

Ajotietokoneessa keksikulutus kaasulla 5tkm 5kg/100km ja bensalla 8,5L /100kg syöppöauto bensalla. Ajelin 20km ja 3 kiihdytystä C ja S moodeilla eli kolme kummallakin. Ajoin kaasulla ja tuolla ajotavalla lyhyellä matkalla kulutus oli 6.6-7.2kg / 100km kaasulla. Oudointa tuossa oli vaihteen vaihtamattomuusa. Tuntui kuin 80km saakka oltais menty samalla vaihteella ja 80 nopeudessa tuli uutta vautia.

Kone kyllä kiersi aikalailla, kiekkamittaria en kattonut. Sanotaanko näin että on lepposeeen ajoon tarkoitettu saman tyylisesti se 105hp ogukin lähti. Ei sillä tientukkona kyllä olla. Mutta kenkiä saa. En tuolla täysi kuorma päällä lähtisi ohittelemaan. Ohjaus tuossa oli mersumaisen outo edellisestä mersu kokemuksesta on 8v ja silloin oli kyseessä C180 malli 2010. Se yhdistettynä kuminauhamaiseen vaihteistoon ja tunnottomaan kaasupolkimeen niin en oikein tykännyt 🙂

Niin olenhan ajanut vRS oguilla 200tkm ja muilla oguilla ja seateilla 350tkm joten alustat ihan eri planeetalta. Näkyvyys hyvä mutta taustapeili oli mulle näkyvyyden tiellä. Ei oikein ollut mun mieleen. Jäykempi alusta ja ehkä hieman ohjauksen säätöä niin ois hyvä 🙂

Ehkä se uudempi koppanen B kaasu 156hp ja 7 lovisella laatikolla voisi olla parempi.

yrrah

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 02.12.18 - klo:08:09
Jos hinta asettuu kohdilleen, niin tässä on oikein mielenkiintoinen haastaja S3:lle ja Golf R:lle:

https://teknavi.fi/autot/esittelyssa-mercedes-amg-a-35-4matic-kaikkien-aikojen-edullisin-amg

Tuohan vois olla kiva mutta lasissa on varmaan 69000â,¬ hintalappu.
Mercedes-Benz C200 4Matic
Tulossa: Polo R-Line 1.5 Evo

enkero

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 23.01.17 - klo:10:10
Ei muuta kuin tuikkuun yhteys ja alkaa tuokin liikkumaan eri tavalla. Toki vakionakin ihan hyvin paukkuja  ;)

Jokunen hetki on viime kommentoinnista vierähtänyt ja tässä välillä on kerennyt jo reilun 10tkm tuikutetulla marsulla laskea. Jälkiviisaana voisi todeta, että olisi tuo pitänyt tehdä vasta keväämmällä autokuumeen iskiessä - menin piuhan päähän eri autolla kuin sieltä palasin. Eihän tuo 250 nyt niin hirveän aneeminen ole, mutta nyt se on melko vaivaton.

Ajatuksissa olisi käydä kesän alussa Lappeenrannan ilmailupäivillä katsomassa miten se oikeasti liikkuu. Tuikuttajan kanssa herkuteltiin idealla että jos vetäisi kahdesti; orggissoftalla ja nykyisellä. Mistäs sitä tietää jos jollakulla on läppäri mukana kentällä 😛
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

rawpower

Noniin.

2010 vm RS skoda 2.0 tdi vaihtui 2010 MB w204 C220 cdi:hin.

Onhan tuo ihan eri peli ajaa ja ei nitise eikä natise sisusta. Rivakka pelikin on. Tuikun ohjelman tähän varmaan sisään pitää ajaa jossain vaiheessa. Tässähän on tuo om651 kone joten ketjuongelmia odotellessa  ??? Onneksi kiristimen ja ketjun vaihto ei mikään konkurssi ole tähän.

heifetz

Aijai jai, kevät tuli eikä tartuntataudeilta vältytty vaikka kuinka sitä kulki maski naamalla ja harjoitti omaehtoista karanteenia. Tauti mikä kyseessä on se kallein, eli auto kuume (currus febricitantem)! Audi lähti vaihtoon ja tilalle tuli tila-ihme, eli B -luokan Mersu. Tuontiauto moitteettomalla historialla ja bensakoneella. Mukavalta tuntuu ja kulkee tukevasti. Näissä on kyllä DCT pehmeämmin toteutettu kuin VAG tekeleissä, Skodassa melko kulmikkaasti vaihtoi.
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy