Mercedes-Benz

Aloittaja skula, 01.12.09 - klo:07:58

« edellinen - seuraava »

Quality

Erittäin mielenkiintoinen oikeustapaus, joka herättää kysymyksen, voidaanko Oy Veho Ab:lle langetettua 100 000 euron uhkasakkoa soveltaa myös yksityishenkilöön, eli onko tuon sakon uhalla poistettavaksi määrätyn mainoslauseen käyttäminen kiellettyä myös yksityishenkilöiltä.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

JeanC


Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Quality - 03.03.10 - klo:22:14
Erittäin mielenkiintoinen oikeustapaus, joka herättää kysymyksen, voidaanko Oy Veho Ab:lle langetettua 100 000 euron uhkasakkoa soveltaa myös yksityishenkilöön, eli onko tuon sakon uhalla poistettavaksi määrätyn mainoslauseen käyttäminen kiellettyä myös yksityishenkilöiltä.

Ei voida.

Yksityinen Volvoilija saa kaupata autoaan vaikka puusta tehtynä.

Sinällään kyllä helmi tuo oikeuspäätös. Volvo väitti muovin olevan puuta, vaikka se olikin jotain muuta.

skula

Veho Koivuhaka..

Olipas viimosen päälle asiallinen asiakaspalveloitsija siis automyyjä..

Soitteli tuossa hetki sitten kun olin tietoni jonnekin heidän järjestelmään antanut viime vuonna laittaa, ja ehdotteli koeajomahdollisuutta C sarjalaisesta.. 220CDI ja 250CDI farkku automaagit oli tarjolla heti päiväksi tai kahdeksi koeajettavksi..

Enpä olis uskonu että MB:n organisaatisota osoittettaisi tämmöistä myynti intoa..  Ennakoivatkohan he heikkoa vuotta?

No ei tuossa kaikki, vaan kun kyselin varusteista, a-vakkari, AMG settiä yms., lupasi pistää meiliin tietoja kaikista asioista joita kyselin.. Sanoi suoraan ettei pysty kaikkeen vastaamaan vaan hänen pitää soittaa jonnekin ja kysellä..

Meni 20min ja meiliini kopisi kolme s-postia, joissa oli kaikki tarvittava tieto pyytämistäni asioista, oli jopa ottanut selvää a-vakkarin toiminnasta ja HiFi puolen eroista oli jotain "lausuntoja"..

Jos tämmöinen palvelu jatkuu.. En ihmettele yhtään jos minusta leivotaan MB mies vuoden aikana..

Tällä kertaa kerroin kuitenkin että en just nyt halua edes tarjousta, kun on vähän jutut mullin mallin, mutta lupasin kyllä olla yhteydessä jos ja kun loppuvuodesta pääsee neuvottelemaan uutta autoa...

Kiitokset vain sinne  ::)

Tourano

Lainaus käyttäjältä: Simola - 03.03.10 - klo:15:59Melkoinen lisähinta 4Maticille.
Tämä on ollut aikanaan melko kallis auto. Lienee Suomi-auto, rekisterikilpi ainakin sopii tuohon vuoteen 1989.

1989 Mercedes-Benz 300 TD Turbo 4Matic Vehon 1.9.1989 päivätyn hinnaston mukaan 531 600 mk /  89 409 â,¬ :o Ja siis lähtöhinta perusvarustein...

Lisävarustelista on ollut varmaakin aika pitkä kuvien perusteella. Tuossa on jopa kuljettajan turvatyyny, se ei ole ollut vakiona tuohon aikaan, eikä todellakaan mikään halpa lisävaruste.

Saman ikäinen porrasperäinen MB 200 D on maksanut 245 600 mk / 41 307 â,¬ ja farmari MB 200 TD 310 300 mk / 52 189 â,¬. Aikamoinen tuo farmarin lisähinta ollut, yli 10 tâ,¬!
2014 Toyota LandCruiser 150 & Passat Variant TDI... ja jokunen muu.

Pekka T

LainaaTämä on ollut aikanaan melko kallis auto. Lienee Suomi-auto, rekisterikilpi ainakin sopii tuohon vuoteen 1989

Tuo on rekistöröity pakettiautoksi , paljonkohan on maksanut aikoinaan ?
Jos tämä olisi henkilöauto niin hinnan pitäisi olla korkeampi , mutta tuskinpa kukaan tästä kovin paljoa enempää maksaisi .
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 14.03.10 - klo:10:58
Tuo on rekistöröity pakettiautoksi , paljonkohan on maksanut aikoinaan ?

Sitähän emme tiedä, onko tuo rekisteröity uutena pakuksi vaiko vasta myöhemmin henkilöautosta muutoskatsastettu pakuksi dieselverojen säästämiseksi.

Epäilen vahvasti, että olisi ollut jo alunperin pakettiauto. Tuolloin 80-luvun lopussahan tuotiin niitä puukylkisiä jenkkejä Suomeen oikein urakalla, koska autoverolaki mahdollisti riittävän painavan farkun rekisteröimisen pakuksi. Mersulla oli vain yksi ainoa malli, jossa oli painoa riittävästi ja sehän oli juurikin 300 TDT 4-Matic.

Pakut olivat tuolloin täysin verottomia eli tuostakaan ei todennäköisesti ole mennyt lainkaan autoveroa. Muistaakseni tuon E-sarjan huippumallin hinta oli silloin pakuna samanluokkaa kuin kulimallin 200 D:n.

Porsaanreikä tukittiin pikaisesti ja Heikki Kuitunen kehitti tunnetuksi tulleen kuutionsa.  :-X  Lainmuutoksen jälkeen tuohonkin Mersuun olisi pitänyt fiksata se suksiboxi katolle.




Kiviharju

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 14.03.10 - klo:11:04
Sitähän emme tiedä, onko tuo rekisteröity uutena pakuksi vaiko vasta myöhemmin henkilöautosta muutoskatsastettu pakuksi dieselverojen säästämiseksi.

Epäilen vahvasti, että olisi ollut jo alunperin pakettiauto.
Mutta kun mukaan tulee alkuperäiset penkit jolla auton saa 7 paikkaiseksi, niin antaisi se vähän viitteitä siitä että on jälkeenpäin rekisteröity pakuksi.
Audi A4 Allroad quattro -17

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Kiviharju - 14.03.10 - klo:12:35
Mutta kun mukaan tulee alkuperäiset penkit jolla auton saa 7 paikkaiseksi, niin antaisi se vähän viitteitä siitä että on jälkeenpäin rekisteröity pakuksi.

Totta!  ;)

Moni kysyy, että onko jotain merkitystä?

Kyllä sillä on, koska jälkikäteen pakuksi muutetun saa muutettua takaisin henkilöautoksi pelkällä katsastuksella. Jos on ensirekisteröity pakuna, napsahtaa takapenkkien myötä autoverot maksuun ja se vero vieläpä lasketaan auton uushankinta-arvon mukaisena eli aivan tulisi aivan törkeän kalliiksi.

nasse

#69
Lainaus käyttäjältä: Skula - 10.03.10 - klo:13:14
Veho Koivuhaka..


Tuolta omani tilasin ja olin todella tyytyväinen asiakaspalveluun.

Nyt on siis ollut muutaman viikon ja vajaat 1000km alla C 220CDI A. Busineksen mukana tuli Avantgarde, väri on valkoinen, sisäväri alpakanharmaa linnunsilmävaahteralistoilla. Varusteina mm. monisäätöiset etuistuimet, H&K sterkat, nopeuden mukaan säätyvä ohjaustehostin, kaksoisksenonit ja jotain muuta pientä hilpettä.

Mukavaa on meno ollut. Auton hiljaisuus kärsii hieman HKPL seiskoista, mutta siltikin meno on hiljaisempaa kuin Jetalla kesärenkaat alla. Säätyvä ohjaustehostin on mukava, parkkiksella todella helppo pyöritellä ja nopeuden noustessa tuo mukavaa jämäkkyyttä peliin. Ihan kuin ohjaus palauttaisikin hieman paremmin kuin tavallisella tehostimella.

H&K tuo musiikin kuunteluun todella paljon lisää fiilistä, on ehkä paras lisävaruste mitä tuli otettua, ksenonit erittäin hyvänä kakkosena.

Kulutus on ollut n. 7,1l/100km, johon ei vielä ihan tyytyväinen voi olla. Nyt on tosin tullut todella monta kylmäkäynnistystä ja erittäin paljon muutaman kilometrin pätkiä oman punttisalin ja pojan futistreenien takia. Ajotietokone näyttää muuten desilleen samaa kulutusta kuin tankkaamalla (tosin vasta yksi tankillinen) laskettu kulutus. Jetalla (2.0TDI DSG) meni talvella vajaa litra vähemmän, joten sikäli tuo kulutus nyt ei vielä päätä huimaa. Veikkaan, että kesällä matka-ajossa päästään alle viiden litran.

Kaiken kaikkiaan hieno auto ja edelleen mm. ovien sulkemisääni jaksaa hymyilyttää.

edit: unohtui vielä mainita, että on kyllä todella vaivatonta liikkeellelähtöä tuon automaatin ja tuplaturbon kanssa. Kiihdytys 0-60km/h menee silmänräpäyksessä eikä DSG:n kanssa esiintynyttä mietintähetkeä ennen liikkeelle pääsyä esiinny. Vääntöä on nastojen kanssa liikaakin, saa olla aika varovainen, ettei sudi kauheasti.

Simola

Mukavaa kuulla hyvistä kokemuksista "nasse".
Luulisin että tuo kulutus kyllä tuosta putoaa huomattavasti, koska oma kokemus on, että E 280 CDI menee reilusti alle tuon kulutuksen maantiellä. Lyhyt pätkäajo ja pakkaset vaikuttavat.

Onko sinulla autosta kuvia joita olisit kiinnostunut jakamaan palstalla? Minua ainakin kiinnostaisi nähdä upea autosi.
Ex: VW Golf IV 1.8 Turbo GTI

nasse

Lainaus käyttäjältä: Simola - 16.03.10 - klo:08:36
Onko sinulla autosta kuvia joita olisit kiinnostunut jakamaan palstalla? Minua ainakin kiinnostaisi nähdä upea autosi.

Eipä ole itse asiassa tullut otettua kuvan kuvaa autosta. Täytyy kaivaa jossain vaiheessa kamera naftaliinista ja näpsäistä pari kuvaa kun tuo aurinkokin paistaa nyt niin mukavasti. Valkoinen auto ei tosin näillä keleillä säästy puhtaana edes pesusta kotipihaan.

skula

Lainaus käyttäjältä: nasse - 16.03.10 - klo:08:55Valkoinen auto ei tosin näillä keleillä säästy puhtaana edes pesusta kotipihaan.

Missäpäin on tämmöiset "kelit"?

Nyt on ainakin eteläisessä suomessa loistava autonpesu ilima.. Pakkasta on, suolaa ei levitetä.. Itse ajatelin käydä pesettämässä oman valkoiseni ehkä tänään, jos iltapäivällä jaksaa..

nasse

Lainaus käyttäjältä: Skula - 16.03.10 - klo:09:00
Missäpäin on tämmöiset "kelit"?



No lauantaina kävin Jumbossa pesettämässä auton ja nyt on jo perä aivan harmaa ja kyljetkin hieman. Kyllä iltapäivisin tiet ovat osittain märkiä kun aurinko sulattaa lunta.

skula

Ai niin, iltapäivisi tuota voi esiintyä jossain.. Omalla autolla ei tosin tule nyt juurikaan ajeltua, tietyistä syistä, ajattelin sen kuitenkin käydä pesettämässä, onpahan puhdas auto pihalla  ::)

Pekka T

Tänään tuli käytyä katselemassa MB E 250 CDI Cabriolettia .
Hieno ja tyylikäs auto , mutta yllättävän pienet sisätilat .
Tällä mallilla lähtöhinta n. 68000 â,¬ , tässä oli lisävarusteita sen verran että hintalapussa luki 92000 â,¬ , tuon n. 4000 â,¬ maksavan Amg sport paketin jättäisin pois ,
mielestäni paremman näköinen ilman sitä .







Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Markku J

Pekka T:

Minullakin oli hiukan agendalla käydä tuo katsomassa, mutta jäi vaan menemättä. Miten arvioisit tuon A5:een verraten ? Kalliimpi on, mutta saisiko hinnalle katetta ? Aika kallis se minusta on jopa pienillä koneilla (1.8 kompressori tai 220 diesel - huh - tuollainen pikkudiesel avoon...).

Erkka

Upea on mersun avomalli ja vielä lempiväri valkoisena. Pidän noista mersun salmiakkikuvioisista ajovaloista. Huomiovalot on mauttomat, kuin halpahallista ostetut teinituunatut.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Markku J

Onhan se hieno. Nuo päiväajovalot jotenkin vaativat tottumista koko E -sarjassa, kun on ikäänkuin "suupielet alaspäin" niissä. Varmasti tuo E -Cabrio olisi hieno auto, mutta oleellisesti A5 Cabriota kalliimpi se on. Lieneekö takapenkillä sitten enemmän tilaa, kun auto on periaatteessa pykälää isompaa luokkaa (A6:tta vastaa kai E -sarja) - eikös tuossakin ole rättikatto kuitenkin ?

Pekka T

Pikaisesti arvioiden laatuvaikutelma on parempi kuin A5:ssa , mutta on sitten hintaakin reilusti enemmän .
Katon toimintaa en päässyt näkemään ( en kehdannut pyytää esittelyä ) ja pitäisi tietenkin päästä koeajamaan .
Oikeastaan myymälässä ollut samanvärinen E-coupe oli paljon kiehtovampi , sen takapenkille mahtuu aikuinenkin ja selvästi halvempana antaa rahalle paljon paremman vastineen . Hienoja autoja molemmat .

Edit . Tämän takapenkki oli kooltaan suuri pettymys ja A5:sta pienempi tavaratila myös.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Erkka

Katos vaan. Pitkille- ja lyhyille ajovaloille omat lampunpesimet. Oletteko muissa automerkeissä huomioineet samanlaista ratkaisua?
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Markku J

OK. Mahtuuko noiden (E-Mersu ja A5 cabrio) takapenkille aikuinen istumaan ? Minulla ei juurikaan ole takapenkille tarvetta, mutta ajattelin nyt kaikista aiemmista säännöistäni poiketen antaa cabrion pojallenikin ajoon - ja silloin on kavereita tulossa takapenkillekin. Itse en sitä tarvitse.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 21.03.10 - klo:21:06
Katos vaan. Pitkille- ja lyhyille ajovaloille omat lampunpesimet. Oletteko muissa automerkeissä huomioineet samanlaista ratkaisua?

Juu, ainakin ´00 Fiat Puntossa on sellainen ratkaisu. ;D

TKU

LainaaKatos vaan. Pitkille- ja lyhyille ajovaloille omat lampunpesimet.

Tuo saattaa olla myös hinauslenkin suojamuovi. Minusta tuolla toisella puolella ei näy vastaavaa.
F30 330e M Sport
E85 Z4 3.0si
Ex VAGit: Octavia II FL 1.8 TSI DSG, Octavia II 2.0 TDI DSG, Octavia II 1.9 TDI

VWonderman

Lainaus käyttäjältä: TKU - 21.03.10 - klo:21:19
Tuo saattaa olla myös hinauslenkin suojamuovi.

Siltä näyttää. Myös muuten esim. Alfa 159/Spider/Brerassa on omat pesimet jopa etuvilkuille.  ;D

Pitäis varmaan tänne jossain vaiheessa kirjoitella kommenttia vuokra-Vitosta.  ;)
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 21.03.10 - klo:20:38
Tänään tuli käytyä katselemassa MB E 250 CDI Cabriolettia .
Hieno ja tyylikäs auto , mutta yllättävän pienet sisätilat.

Eivätkös E Cabriolet ja E Coupé kummatkin ole C-mallin pohjalta rakennettuja ja siten luonnostaan pienempiä kuin E-malli?
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Simola

LainaaTuo saattaa olla myös hinauslenkin suojamuovi.

Sanoisin myös näin.
Aivan upea auto tuo kuvissa oleva Eemeli!
Ex: VW Golf IV 1.8 Turbo GTI

VAG!

#87
aa

VAG!

#88
aa

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 22.03.10 - klo:11:42
Näin minäkin olen ymmärtänyt, mutta sehän ei siis tarkoita sitä, että se olisi totta. Joku tätä muistaakseni UVW:n puolella kirosi, kun vanha C-avo muutettiinkin nimeltään E-avoksi ja hinta tietty pompahti siinä ohessa.

Tutkailin vähän nettiä ja ilmeisesti 60% osista on E-sarjasta ja loput 40% C-sarjasta. Kokonsa puolesta E-avo on C-sarjaa. Hinta varmaan on tosiaan yksi syy tuolle uudelle nimeämispolitiikalle ja E-kirjaimen varjolla voidaan varmasti veloittaa tuosta enemmän, mutta toisaalta jos 60% osista tulee E-sarjasta, saa sille hinnalle kaiketi jotain katettakin. Hieman epäilyttävää kuitenkin, jos minulta kysytään.

http://www.worldcarfans.com/109052019460/2010-mercedes-e-class-coupe-is-based-on-w204-c-class-platform

http://www.automobilemag.com/reviews/driven/0905_2010_mercedes_benz_e_class_coupe/index.html
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy