Kuljettajan lasi, lasin nostinmoottorin lämpösuoja, sen käytöstä poistaminen

Aloittaja vwmooi, 09.07.14 - klo:21:13

« edellinen - seuraava »

vwmooi

Tietäiskö joku keinoa tällaisen ongelman ratkaisuun?
Auto Golf Farkku, 1.4 bensa, vm. 2010
Teen lehdenjakotyötä. Vaihdoin vähän aikaa sitten ko. Golfiin ja nyt olen pulassa kuljettajan ikkunan toiminnon kanssa. Ikkunan auki-/sulkutoiminto lakkaa toimimasta kun lasia käytetään toistuvasti useita kertoja. Syyksi paljastui nostinmoottorin "lämpörele" / ohjainlaitteen toiminto, joka on suunniteltu toimimaan siten, että se estää lasimoottorin ylikuumenemisen. Näin maahantuojan mukaan. Samalla se vaan estää myös kyseisen auton käytön lehdenjakotyössä.
Golf on neljäs erimerkkinen auto, jota olen em. työssä käyttänyt, enkä minkään muun kohdalla ole vastaavaan törmännyt.
Tuo moottorin suojelutoiminto tuntuu ontuvalta sikäli, että kun ohjainlaite katkaisee virrat moottorilta, niin toiminto palaa takaisin 5-10 sekunnin kuluttua, toistuakseen taas muutaman käyttökerran jälkeen.
Osaako joku kertoa miten tuo "lämpörele" toiminto ohitetaan, maahantuoja eikä merkkiorganisaatio ei suostu asiassa auttamaan.

tet

Kysymykseen en osaa vastata, mutta pisti mietityttämään että Itellahan käyttää paljon volkkareita. Caddyjä, ei Golfeja, mutta uskoisin lasinnostimen olevan sama molemmissa. Jos tällainen ongelma on tullut vastaan siellä, niin varmaankin siihen joku ratkaisu löytyy. Toinen vaihtoehto on, että sinulla on jotain vikaa siinä nostimessa eikä sen kuulu jatkuvassa käytössä ylikuumeta. :-\
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

vwmooi

Samat ovat ongelmat Itellallakin. Eroja eri VW-mallien välillä on paljon, joissakin suojaustoiminto tulee ongelmaksi toisissa ei. Asia on tutkittu VW-organisaatiossa, josta todettu, että lasi toimii juuri kuten kuuluukin. Muutosta tehtaalta eivät suostu tekemään, eivätkä antamaan neuvoa kuinka toiminto ohitetaan.

Jos muuta ratkaisua ei löydy, niin teen kuljettajan lasille oman suorakytkennän jolla ohitan ohjausboxin. Tai sitten vaihdan autoa.

Marko

Itsekin V koppa Golffilla jakelen,eikä tuommosta ongelmaa ole ollut.Vaijerihässäkän olen joutunut kaksi kertaa vaihtamaan.
Liikkuuko sinulla lasi muuten herkästi?,jos sen takia laukoo lämpösuojaa ::)
Tuossa minun ikkunassa on taas semmonen ongelma,että kun sen ajaa ylös,niin turvatoiminto aukasee sen.
Lasia ei muutenkaan kannata ajaa ylös asti,säästää moottoria ja nostinta.
Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

vwmooi

Lasin liikeherkkyys saisi olla parempi, ja sitä on koetettu parantaa, mutta tuloksetta. Jos toiminnon saisi herkemmäksi niin se saattaisi auttaa, onko vinkkejä????

Tosin hieman skeptinen olen tuohonkin, koska vahvasti näyttää, että toiminto ei ole lämpöohjattu vaan käyttökertaohjattu. Olen asiaa kirjannut monta kertaa, ja aina katkominen alkaa kun ikkunaa on avattu/suljettu 40 kertaa. Tuntuu hämmästyttävältä jos tällainen hölmöys on toimintoon tehty. Asiaa tähän suuntaan vihjaisi myös maahantuoja kun kertoi ettei kyseessä ole varsinainen lämpörele vaan ohjausboxin kautta tapahtuva ylikuumenemissuojatoiminto. Samanlainen toiminto on kuulema myös ovilukoissa.

Lasi on automaattitoiminolla eli kertakosketuksella ylös/alas, joten osittainen aukijättö tahtoo työn touhussa unohtua, toki se on mahdollista. Täytyy tosissaan sitä testata ensiyönä.

Marko

Slikonia olen suihkuttanut lasin tiivisteisiin aina silloin tällöin.En kyllä usko ,että tuo olisi käyttökertaohjattu.Itse en juuri koskaan aja lasia koskaan kiinni,rasittaa mielestäni koneistoa huomattavasti enemmän.
Aika paljon tulee ajettua lasi kokonaan auki,jos laatikoitten välit lyhyitä 8)

Onko sulla tupakkimuovit?,nekin rasittavat hyvinkin paljon tuota systeemiä ;)

vwmooi

Silikonia olen itsekkin laittanut tiivisteisiin, ei ihmeemmin vaikuta. Lasia olen vahannut samoin tuloksin. Ei ole tupakkimuoveja, eikä mitään muitakaan lisäyksiä.
Samoin koetan välttää ikkunan käyttöä ajaen ikkuna auki, mutta sateella ei onnistu, ja sitä herkkua on tänä kesänä riittänyt.

Kyllä auton lasin täytyy toimia muutoin kuin näillä kaikilla temppuiluilla, varsinkin kun kyseessä on työkäyttö.
Olen tätä asiaa melko paljon selvittänyt, ja tällaista systemaattista ongelmaa ei ole muilla merkeillä.
Kuten jo aikaisemmin sanoin, Itellalla asia on tiedossa. Mutta tuskin monellakaan lehdenjakajalla, joka tekee töitä omalla autollaan. Tällainen ominaisuus pitäisi jotenkin saada yleiseen tietoisuuteen, ettei jokaisen tarvitse lyödä päätään samaan mäntyyn.

Marko

Lainaus käyttäjältä: vwmooi - 11.07.14 - klo:12:32

Kyllä auton lasin täytyy toimia muutoin kuin näillä kaikilla temppuiluilla, varsinkin kun kyseessä on työkäyttö.
Olen tätä asiaa melko paljon selvittänyt, ja tällaista systemaattista ongelmaa ei ole muilla merkeillä.
Kuten jo aikaisemmin sanoin, Itellalla asia on tiedossa. Mutta tuskin monellakaan lehdenjakajalla, joka tekee töitä omalla autollaan. Tällainen ominaisuus pitäisi jotenkin saada yleiseen tietoisuuteen, ettei jokaisen tarvitse lyödä päätään samaan mäntyyn.
Niinhän niitten pitäisi toimia ja varmaan jotenkuten normaalikäytössä toimivatkin.Tämä meidän työ vaan on semmosta,että tässä ei ole mitään normaalia.Me käytetään yhdessä yössä ikkunaa enemmän kuin tavallinen autoilija koko vuonna,tai jopa koko auton iän aikana.
Ei ne valmistajat ota muutama lehdenjakajaa/posteljoonia huomioon siellä suunnittelupöydällä.
Nykyautoista on todella vaikeaa enää löytää semmosta,joka jakeluun sopisi.Varsinkin nykyautojen korkea vyötärölinja haittaa työskentelyä.
Mä olen vuodesta -92 näitä hommia tehnyt,aina olen volkkarilla ajanut,yli miljoona kilometriä tullut työajoja näillä 8)

los los

Voisiko moottoriin kiinnittää eletroniikassa käytettäviä jäähdytys levyjä.
Entä pieni 12v puhallin.
Partco netti kaupassa on kyseisiä osia

vwmooi

Tuo jäähdytysvinkki täytyy tutkia kunhan seuraavan kerran saan itseni taas motivoitua oviverhoilun purkamiseen.

tirasina

Terve. Onko ikkunan nostimen toimintaan löytynyt ratkaisua, käytän samanlaista golffia lehdenjaossa ja sama ongelma.
Autot:
VW Passat 2.0 TDI
VW Passat 2.0 FSi
VW Golf 2.0TDI
VW Bora 1.6

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy