Valolla maalaaminen eli light painting

Aloittaja Jyri, 29.06.14 - klo:14:11

« edellinen - seuraava »

Jyri

Tuli sitten eilen käytyä kokeilemassa tuota valolla maalaamista. Omat niksinsä tosiaan tuossakin puuhassa. Sen verran mielenkiintoista että pitää kokeilla uudestaan ja seuraavia pitää ainakin ensi kerralla parantaa:

- Hieman saisi olla vielä pimeämpää
- Vähemmän ulkopuolisia valon lähteitä/heijastuksia
- Valkoisempi ja kirkkaampi valo millä valaisee

Mikko

Mä olen tuossa hommassa käyttänyt irtosalamaa, jolla olen kohdetta valaissut. Taskulampun kanssa ei oikein ole onnistunut, valoa tulee liian vähän ja yleensä myös paikkoihin mihin sitä ei halua. Ja tosiaan se valon sävy on salamassa parempi myös.

Jyri

Tiedän että jotkut käyttävät leditaskulamppuja, itse tein tuon Elinchromin Quadra akkuvalojen poseeraus ledeilä, kokeilin myös ampumista salamalla, mutta jotenkin tuollainen jatkuva valo mahdollistaa tarkemman eri alueiden korostamisen ja erilaiset heijastukset, jos vain ampuu salamalla niin silloin on aika vaikea kontrolloidea valon määrää pehmeästi eri alueiden välillä.

Tuo Quadran poseerausvalo on vain turhan lämpimän valkoinen, vaikka ledillä onkin toteutettu. Pitänee harkita jonkin VideoLED valaisimen hankimista tuota puuhaa varten.

Kukke

Tuli itsekin kokeiltua talvella kaverin Audiin lightpaintia. Kalustona oli salama jalustan päässä, ja yhdistelin kuvat photoshopissa. Konepeltiin ja kattoon olisi voinut antaa enemmänkin valoa, mutta sisustan valaisu onnistui mielestäni hyvin.

(Huom. rekkari ;) )

Renault Clio 1.2 -98

Jyri

Toinen yritys, tällä kertaa valonlähteenä 36W LED videovalo.

partasuti

Täytyy myöntää, ettei näytä parhaimmalta kun etusäleiköstä näkee sisään. Jäähdytintä tuskin on tarkoitus esitellä. En tiedä kuinka tuota korjaisi, kun valo näyttää menevän sinne sisään.

Jyri

Valonsuunnastahan tuo johtuu, pitäisi valaista ylempää, niin ei korostuisi syylari.

Länskäri

Mielstäni nämä kuva ovat kertovia. Lähes veistoksellinen kohde, joka paljastaa kuin vahingossa jotain karusta sisimmästään. Maskin läpi näkyvä jäähdytin antaa vihjeen sileän kuoren alla piilevästä brutaalista pedosta.  8)
Varsinkin kakkoskuva joka "katsoo" suoraan kohti.

partasuti

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy