Skoda kuskista tulee julkkis ;)

Aloittaja TerhoP, 14.06.14 - klo:09:35

« edellinen - seuraava »

Wekotin

Skoda-kuskilla kävi säkä ettei rekkakuskina ollut tämä heppu. Ei välttämättä olisi matka jatkunut kenenkään osalta. Kaikennäköistä matkaajaa liikkeellä. Kaupan päälle vielä firman nimikin saatettu kyseenalaiseen valoon niin ei välttämättä tarvi sielläkään jatkaa.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014061318404706_uu.shtml

Keni1

Koska rekka ajoi vain suurinta sallittua nopeutta niin rekka on syyllinen, eikö se niin yleensä mene että kusipäät edessä vaan hidastelee ja sitten tulee näitä tilanteita kun lussusta Skodasta pitää ottaa kaikki irti että pääsee ohi ja kostamaan rekkakuskin hidastelu.

Itse suosittelen kaikkia ostamaan reippaasti yli 200 kulkevia autoja ja ajamaan niillä koko ajan niin paljon kuin sielu sietää ettei vaan kenenkään hätähousun tarvitse takana ajaessa tuskastua.

Itse olen pitkään suunnitellut ostavani systeemin jossa on 2 kameraa, voisi ne perässä roikkujien ilmeet tallentaa ja tehdä niistä kokopitkän elokuvan, ainakin peilistä kun katsoo niin melko raivokasta sakkia monet, moni polttaa kävyn aivan totaalisesti ja sitten ajetaan kuin tuo Skodakuski, mistä tuollaisia oikein sikiää?

Joni5

Syyllisiä tapahtumaan on vain yksi ja se on Skodillac. Moottoripyörän valottomuus pienehkö jonkinlainen asiaan vaikuttava seikka. En kyllä ymmärrä mikä voi olla syynä että joku voi ajatella kuorkin kuskin olleen millään tavalla syyllinen tai edes asiaan mitenkään pienelläkään tavalla vaikuttanut. Ja hyvä että tuli skodillacin kuskin vastine ja siitä voidaan lukea että mitään varsinaista lieventävää asianhaaraa ei ole vaan pissaa on päässä rajusti ja että se on varsinainen perussyy ongelmaan.

Luulen että skoda ei olisi voinut kiihtyä noin nopeasti kuorkin ohi jos hän olisi odottanut ohituspaikkaa rekan takana samalla vauhdilla vaan epäilen suuresti että skodalla on ollut vauhtia reilusti kuorkkia lähestyttäessä ja siitä on sitten sokkona heitetty vastaantulevalle kaistalle ja raju ylinopeus jo tässä vaiheessa on estänyt ohituksen keskeyttämisen.

Janappa

Todella ikävä tapaus. Itsekkin rekkaa joskus useamman vuoden työkseen ajaneena nähnyt kaikenlaisia oman elämän sankareita tien päällä. Tuossakin ihmetellään miksei rekka jarruta päästääkseen ohi. Ikinä en ainakaan itse jarruttanut. Ja vain yhdestä syystä, mitä jos se ohittajakin jarruttaa kun tajuaa että valitsi huonon paikan ohittaa.

Ja onko nuo eräät kirjoitukset sokota kuskin kommentteja? Jos valojen vilkauttelun takia joutui hiljentämään ja ohjaamaan vasemmalle kun rekka yrittää väistää ettei osuisi perään, niin seuraavalla kerralla voisi ennen ajoon lähtöä katsoa peiliin ja miettiä että onkohan tiellä muitakin ja haluaisivatkohan hekin ehjinä perille ja onkohan heillä myös joitain ketkä odottavat heitä kotiin.

Kyllä niissä rekkakuskeissakin onneksi suurinosa viel osaa vilkulla näyttää sen että latu vapaa. Siihen vaan valojen vilautus ja vasenta vilkkua. ohituksen jälkeen kiitoksena vilkku moro ja kaikilla parempi mieli.  Eli tienpäällä se pää pois omasta navasta ja yhteispelillä kaikki turvallisesti perille  :)

Asterion

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 14.06.14 - klo:14:48
Skoda-kuskilla kävi säkä ettei rekkakuskina ollut tämä heppu. Ei välttämättä olisi matka jatkunut kenenkään osalta. Kaikennäköistä matkaajaa liikkeellä. Kaupan päälle vielä firman nimikin saatettu kyseenalaiseen valoon niin ei välttämättä tarvi sielläkään jatkaa.

Taas yksi hieno ammattilainen ja teiden ritari tuo rekkakuski, ja mikä on kenties vielä tätäkin tapahtumaa huolestuttavampaa on se, että että tämän rekkakuskin teoille löytyy tuolta lehden keskustelupalstalta ymmärtäjiä ja ihan omilla nimillä joten niitä ei voi edes pistää provoilun nimiin. Alan olla pihalla siitä mihin liikennekäyttäytymisen hyväksyttäväksi käytöksi katsottava raja on meistä liian monen mielestä nostettu.

DasAuto

Skodakuski tuossa törttöili. Mutta aiheeseen liittyen: miksi ihmeessä rekat ajavat puskurissa kiinni Kehä III:lla? Ei siellä pysty ajamaan itse kovin nopeammin, kamera napsahtaa jos ylinopeutta ajaa.  :P
Audi A3 1.4 TFSI vm. 2014
Entiset:
Audi A3 1.8 TFSI vm. 2007
Audi S3 vm. 2007
Audi A3 1.4 TFSI vm. 2008
VW Golf 1.4 TSI vm. 2011
VW Golf 1.6 FSI vm. 2005

Arcca

Lainaus käyttäjältä: DasAuto - 14.06.14 - klo:18:19
Mutta aiheeseen liittyen: miksi ihmeessä rekat ajavat puskurissa kiinni Kehä III:lla? Ei siellä pysty ajamaan itse kovin nopeammin, kamera napsahtaa jos ylinopeutta ajaa.  :P

Ei napsahda, pelivaraa on sen verran että voi rekan max nopeutta ajaa niistä läpi.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Janappa - 14.06.14 - klo:15:41
Kyllä niissä rekkakuskeissakin onneksi suurinosa viel osaa vilkulla näyttää sen että latu vapaa. Siihen vaan valojen vilautus ja vasenta vilkkua. ohituksen jälkeen kiitoksena vilkku moro ja kaikilla parempi mieli.  Eli tienpäällä se pää pois omasta navasta ja yhteispelillä kaikki turvallisesti perille  :)

+1

Tätä näki jo 70-luvulla isän kyydissä mökkimatkoilla; nykyään vähemmän mutta sitäkin enemmän "minä ensin" asennetta.  :o

OT: autot olivat toki heikkotehoisempia ja vähemmän motaria, mutta silti "Fahren und fahren lassen" eli kaikki ehjinä perille !
Yritetään pärjätä.

jopo

Syntynyt keskustelu kertoo paljon siitä, miksi emme oikein tule liikenteessä naapurikuskien kanssa toimeen. Osa näkee syyllisen rekkakuskissa, osa ohittajassa. Oli miten oli, mikään seikka ei mielestäni puolla raskaan yhdistelmän edessä tehtyä tahallista jarruttamista. 

Huikko

Joopa. Itse samalla alalla kuin ohittaja, enkä tee mitään tällaista. Jos ei kasetti kestä, niin menkää hoitoon. MIKÃ,,Ã,,N ei puolusta skoda-kuskin toimintaa tässä tilanteessa. Ei yhtään mikään. Ajan noin 65000km vuodessa ja pidän itseäni myös ammattilaisena, koska työajoni ovat iso osa työnkuvaani. Idiootti skodan puikoissa - näen vastaavia suorituksia viikoittain kun syyllistyn henkilöautolla toisten mielestä liian hitaasti ajamiseen. Ajan GPS:n mukaan 80 rajoituksella 86 ja satasen rajoituksella 106 cruise päällä. Ei räpsy kamerat, mutta kanssaihmisten hermot ei kestä 80 alueella. Sitten niitä samoja ohittelijoita saa cruise päällä kiinni satasen alueella.

Ihan totta jos ei pää kestä - jääkää kotiin, ostakaa pahvilaatikko ja päristäkää siellä. Voin tulla piirtämään teille sinne polkimet ja mittariston joka menee 240km/h saakka.

2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

Dirti

Lainaus käyttäjältä: Asterion - 14.06.14 - klo:17:23
Taas yksi hieno ammattilainen ja teiden ritari tuo rekkakuski, ja mikä on kenties vielä tätäkin tapahtumaa huolestuttavampaa on se, että että tämän rekkakuskin teoille löytyy tuolta lehden keskustelupalstalta ymmärtäjiä ja ihan omilla nimillä joten niitä ei voi edes pistää provoilun nimiin. Alan olla pihalla siitä mihin liikennekäyttäytymisen hyväksyttäväksi käytöksi katsottava raja on meistä liian monen mielestä nostettu.

Asterion tervetuloa kyytiini päiväksi tänne pk-seudulle Tule kokemaan miten raskastakalustoa ja fysiikanlakeja kunnioitetaan. Olen tällä palstalla aikaisemminkin tarjonnut matkustajan paikkaa niille ketkä haluavat nähdä millaista se elämä on vähän isomman kulkineen ohjaamossa. Joten tarjous on muillekin vielä voimassa.

Itse olen joutunut monta kertaa tuohon tilanteeseen. Ja jos tuollaisessa tilanteessa missä hölmöillään hlöauton toimesta, annetaan äänimerkkiä soida ja vilkutetaan pitkiä ( HUOM VALOISAAN AIKAAN VIELÃ,,!!!!). Ja sen jälkeen aletaan osoittamaan mieltään kulkinetta vastaan mikä vaatii "muutaman" skodallisen verran metrejä pysähtyäkseen, todistaa vain sen että itsesuojeluvaisto ei ole vielä kehittynyt eikä välitetä edes muiden kulkijoiden hengestä.

Henkilökohtaisesti nuo Skodakuskin selitykset ovat aivan samoja mitä olen itsekin kuullut kun poliisit ovat näitä sankareita napanneet kiinni. Ja parhainta on aina tilanteissa ollut se kun on alettu puhumaan lastin mahdollisista rikkoutumisesta ja niiden korvauksista, jotenkin on silloin "sankarit" valahtaneen kalpeiksi ja alkaneet pyydellä anteeksi.

Joten vielä kertaalleen kaikille arenalaisille:

Tervetuloa kyytiini, vaikka ajankin kuorma-autoa enkä rekkaa niin kyydissäsi saa aika hyvän käsityksen siitä millaista kohtelua raskaampikalusto saa. Ja ei tämä tarjous ei ole tarkoitettu vittuiluksi vaan ihan puhtaaksi tarjoukseksi liikenneturvallisuuden parantamiseksi.
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Typ2

Lainaus käyttäjältä: Dirti - 14.06.14 - klo:20:33
Asterion tervetuloa kyytiini päiväksi tänne pk-seudulle Tule kokemaan miten raskastakalustoa ja fysiikanlakeja kunnioitetaan.

Onkos Suomen lait tai fysiikan lait muuttuneet siitä kun CE-korttia olen hankkinut?

Meinaan kuormansidontaa, koska silloin päähäni taottiin, että eteenpäin kuorma pitää lain mukaan varmistaa niin, että 10 m/s2 hidastuvuus ei aiheuta vahinkoja?

Käytännössähän tuo tarkoittaa sitä rekkamies voi milloin tahansa hypätä jarrupolkimelle ja kuorma ei siitä rikkoudu saati putoa maantielle. Tästä opettaja muistutti niin monta kertaa, että meni varmasti perille. Kuorma-autojen jarrut kun ei hidasta menoa kuin jotain 5 m/s2 hidastuvuudella. Ojaan ajoa tai törmäystä jonkin raskaan ajoneuvon kanssa ei kuormansidonnan ole tarvetta kestää.

Ja parhainta on aina tilanteissa ollut se kun on alettu puhumaan lastin mahdollisista rikkoutumisesta ja niiden korvauksista, jotenkin on silloin "sankarit" valahtaneen kalpeiksi ja alkaneet pyydellä anteeksi.

Ei kannata ainakaan poliiseille kovaan ääneen ilmoittaa, kuinka kuorma on jarrutuksen takia levinnyt. Voi tulla kutsua Porterin takapenkille paperitöihin.

Ps. Tiedänhän minä, ettei käytännön työssä aina jakseta/viitsitä/osata/voida/jne sitoa kuormaa tarpeeksi. Ei se sitä sidontaa kuitenkaan lailliseksi muuta..
Passat 1,6 TDI BM ´14
Yaris 1,5 HSD hybrid ´13
Volvo V70 ´97
MB 500 SL ´90
Range Rover Vogue ´89

Asterion

Asterion tervetuloa kyytiini päiväksi tänne pk-seudulle Tule kokemaan miten raskastakalustoa ja fysiikanlakeja kunnioitetaan. Olen tällä palstalla aikaisemminkin tarjonnut matkustajan paikkaa niille ketkä haluavat nähdä millaista se elämä on vähän isomman kulkineen ohjaamossa.

Puhutaankohan me nyt edes samasta keisistä? Tuo mainitsemani juttu oli se, jossa rekkakuski jahtasi autoilijaa 12 kilometrin matkan ja uhkaili hänen henkeään.

Korvaton

Lainaus käyttäjältä: Asterion - 14.06.14 - klo:21:21
Puhutaankohan me nyt edes samasta keisistä? Tuo mainitsemani juttu oli se, jossa rekkakuski jahtasi autoilijaa 12 kilometrin matkan ja uhkaili hänen henkeään.

Vähän väärästä stoorista spekulaatiota.
Nyt on puhetta siitä skooda kuskista mikä melkein tappo motoristin ja sitten jarrutti niin kovaa että skoodasta nousi takarenkaat ilmaan ja kiilas kaupan päälle ja sit luikki karkuun :D

Asterion

Lainaus käyttäjältä: LuppaKorva - 14.06.14 - klo:21:24
Vähän väärästä stoorista spekulaatiota.
Nyt on puhetta siitä skooda kuskista mikä melkein tappo motoristin ja sitten jarrutti niin kovaa että skoodasta nousi takarenkaat ilmaan ja kiilas kaupan päälle ja sit luikki karkuun :D

Joo, ymmärsin tuon, mutta joku oli aikaisemmin laittanut myös tämän toisen tarinan tähän samaan keskusteluun. Varmaan osoittamaan, että ei ne kaikki rekkakuskitkaan täyspäisiä ole. Tuossa Skoda-keisissä se sikapää oli selvästi se Skodisti, mutta näitähän näkee aina silloin tällöin liikenteessä, joten pahempi tapaus oli mielestäni tuo rekkakuski-paku tapaus, joka jatkui jopa päivä (häirikkösoittoja), jolloin ei enää voida puhua hetken tapahtumasta, joka tuli ja meni.

Dirti

Lainaus käyttäjältä: Typ2 - 14.06.14 - klo:21:10
Onkos Suomen lait tai fysiikan lait muuttuneet siitä kun CE-korttia olen hankkinut?

Meinaan kuormansidontaa, koska silloin päähäni taottiin, että eteenpäin kuorma pitää lain mukaan varmistaa niin, että 10 m/s2 hidastuvuus ei aiheuta vahinkoja?

Käytännössähän tuo tarkoittaa sitä rekkamies voi milloin tahansa hypätä jarrupolkimelle ja kuorma ei siitä rikkoudu saati putoa maantielle. Tästä opettaja muistutti niin monta kertaa, että meni varmasti perille. Kuorma-autojen jarrut kun ei hidasta menoa kuin jotain 5 m/s2 hidastuvuudella. Ojaan ajoa tai törmäystä jonkin raskaan ajoneuvon kanssa ei kuormansidonnan ole tarvetta kestää.

Ei kannata ainakaan poliiseille kovaan ääneen ilmoittaa, kuinka kuorma on jarrutuksen takia levinnyt. Voi tulla kutsua Porterin takapenkille paperitöihin.

Ps. Tiedänhän minä, ettei käytännön työssä aina jakseta/viitsitä/osata/voida/jne sitoa kuormaa tarpeeksi. Ei se sitä sidontaa kuitenkaan lailliseksi muuta..

Voi voi..... En edes viitsisi lähteä tähän mukaan :D Olet siis ajanut CE-kortin, olet siis täysin ammattilainen ja tiedät miten erillaiset kuormat käyttäytyvät sidottunakin. Hyvä niin.

MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Dirti

Lainaus käyttäjältä: Asterion - 14.06.14 - klo:21:34
Joo, ymmärsin tuon, mutta joku oli aikaisemmin laittanut myös tämän toisen tarinan tähän samaan keskusteluun. Varmaan osoittamaan, että ei ne kaikki rekkakuskitkaan täyspäisiä ole. Tuossa Skoda-keisissä se sikapää oli selvästi se Skodisti, mutta näitähän näkee aina silloin tällöin liikenteessä, joten pahempi tapaus oli mielestäni tuo rekkakuski-paku tapaus, joka jatkui jopa päivä (häirikkösoittoja), jolloin ei enää voida puhua hetken tapahtumasta, joka tuli ja meni.

Sori asterio meikäläisen moka. Luin totaalisen väärin. Kumarran ja pyydän anteeksi.

Mutta viitaten linkittämääsi juttuun. Omasta mielestä tuolle sekopää rahtisialle rangaistus ei ollut tarpeeksi kova. Kortti pois ( sekä uusiksi autokouluun), ehdotonta vähintään 12kk ja mahdollisuus mihinkään luvanvaraiseen liikenteeseen osallistumisen estäminen.

MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

V-O

Aika nolo tempaus skodistilta.

Itse jouduin kerran tekemään autolla saman kun tuo motoristi. Tapahtumapaikkana oli Puumalantie, vuonna 2009. Mutkan jälkeen, kun suora edessäni aukeni, niin katoin että ei helvetti, tukkirekan kuskin perkele ohittamassa henkilöautoa ja kohta on rekka oman autoni keulassa ja minä taivaassa.

Kuin ihmeen kaupalla onnistuin väistämään autolla oikealle pientareelle ja kauheat jarrutusurat piennarhiekassa.

Onneksi huomasin tukkirekassa olevan nimen...

JiiJii71

Tuossa videon tapauksessa Skodakuski mokasi, muttei tahallaan. Valotonta motoristia on mahdotonta huomata rekan takaa. Rekkakuski ajatteli peltilaatikkokuormansa olevan tärkeämpi kuin edesauttaa kolarin välttämistä vierellään. Sitten täysin turhanpäiväisesti soittaa torveaan ja hiillostaa virhearvion tehnyttä autoilijaa lisäpitkillään. Tuo on tahallista.

Se, mitä Skodakuski teki tämän jälkeen on sitten asia erikseen. Provosoitui kun provottiin ja kattila keitti yli. Täysin tuomittava teko. Itse todennäköisesti (toivottavasti) olisin heilauttanut rahtireiskalle kättä "ääh - anna olla!" mutta toki jonkinsortin primitiivireaktio olisi saattanut tulla ehkä kyseeseen.

Ja mitä tapahtui tämän jälkeen - video julkisena faceen, erikseen mainittuna rekisterinumerot (tuon kerkesi tapahtumassa kirjaamaan ylös muttei jarruttamaan...) yms - tätä en ymmärrä. Hirmuinen hehkutus jakojen määrästä. Jollain sivulla tuota toimintaa oli kuvattu osuvasti teinityttömäiseksi huomiohuorailuksi. Sitä se on!
Octavia RS TDI DSG 4x4 LB
Audi A4 2.0T quattro B7

Typ2

Lainaus käyttäjältä: Dirti - 14.06.14 - klo:22:09
Voi voi..... En edes viitsisi lähteä tähän mukaan :D Olet siis ajanut CE-kortin, olet siis täysin ammattilainen ja tiedät miten erillaiset kuormat käyttäytyvät sidottunakin. Hyvä niin.

Kyllä minä jonkin sortin ammattilaisena itseäni pidän, mutta kuormansidontaan en ole opetusta enempää perehtynyt. Säiliöautohommissa ei ole tapana sitoa kuormia..

Mutta valista toki tyhmempiäsi eli eikö tuo 10 m/s2 sidonta ole enää voimassa?
Passat 1,6 TDI BM ´14
Yaris 1,5 HSD hybrid ´13
Volvo V70 ´97
MB 500 SL ´90
Range Rover Vogue ´89

Dirti

Lainaus käyttäjältä: Typ2 - 14.06.14 - klo:22:40
Kyllä minä jonkin sortin ammattilaisena itseäni pidän, mutta kuormansidontaan en ole opetusta enempää perehtynyt. Säiliöautohommissa ei ole tapana sitoa kuormia..

Mutta valista toki tyhmempiäsi eli eikö tuo 10 m/s2 sidonta ole enää voimassa?

Tyhmemmäksi en ole ketään haukkunut, siihen ei ole varaa. Mutta säiliökuskina tiedät miten neste käyttäytyy äkkijarrutuksissa. Esim oikein sidottuna ja tuettuna mm. vesieristeastiat kuormalavalla hajoavat suht helposti tiukassa jarrutuksessa.

MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Chicane

Onko rekkamihillä vinkkiä liten ohitus tulisi parhaiten suorittaa? Tässä kyllä epäonnistui täydellisesti. Usein keltaista on lähes koko matkalla ja 300hv autollakin tekee tiukkaa löytää sopiva rako viivojen puolesta.

Dirti

Lainaus käyttäjältä: Chicane - 14.06.14 - klo:22:57
Onko rekkamihillä vinkkiä liten ohitus tulisi parhaiten suorittaa? Tässä kyllä epäonnistui täydellisesti. Usein keltaista on lähes koko matkalla ja 300hv autollakin tekee tiukkaa löytää sopiva rako viivojen puolesta.

Vaikea oikeaa neuvoa antaa, mutta itse pyrin edesauttamaan ohittajaa mm tiputtamalla nopeutta tarvittaessa jotta ohituksen saa suoritettua turvallisemmin. Toki toivomus on ettei tulla sitten heti keulan edestä kaistalle vaan jätetään reilu väli, eli esim jos mahdollista niin sitten kaistalle kun koko auto näkyy taustapeilistä kattoineen,kuormakorineen, peleineen yms.

MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Reterete

Täytyy sen verran tarttua tuohon huomiohuoraamiseen, että tunnen itse henkilön joka on liikenteessä jatkuvasti rage päällä. Kaikissa muissa on aina vika, ei itsessä. Samainen herra  on myös kerran ajanut kolarin niin, että tuli itse kolmion takaa eteen ja sitten kolahti. Veti pultit ja oli melkein käsirysy päällä. Jos tälläisiä tapauksia ei saada pois meininki on kuin Venäjällä konsanaan, missä kolarin sattuessa otetaan kättä pidempää esiin. Siinä mielessä on hyvä, että vastaavia tapauksia laitetaan tubeen/faceen kaikkien näkyville. Jos tässä Skoda miehessä olisi munaa tarpeeksi, nostaisi käden ylös ja myöntäisi, että tuli tehtyä virhe ja käämi vähän paloi. Nyt tuo selittely vain pahentaa tilannetta. Kaikki näkee kyllä tuosta videosta, miten jarruttaa ja aiheuttaa melkein peräänaajon. Täysin edesvastuutonta. Kuvitelkaa tilanne, että samaan aikaan olisi tullut vastaan auto? Rekkakuski ei saa ajoissa jarrutettua ja törmää skodaan joka suistuu vastaantulevien kaistalle. Jälki on sitten sen mukaista. Tai sitten rekan kuljettaja väistää oikealle rekka ajautuu ojaan ja kaatuu?  Olisiko tämä skoda kuski siinä vaiheessa lähtenyt vain pois paikalta, vai olisiko varmistanut rekan kuljettajan kunnon? Täysi idiootti koko kaveri ja ansaitsee tämän paskamyrskyn. Jos vaikka tästä virheestä oppisi jotain.

los los

Motoristin puolustukseksi on sanottava,että useimmissa pyörissä ei ole mitään merkkivaloa ajovalon toiminnasta.
Varsinkin ajossa  polttimon  hajoaminen jää vastaan tulevien valojen vilkuttelun varaan.
Ajovalon kunnosta pidetään hyvää huolta vastaavien tapausten välttämiseksi.

Raimo Miettinen jr.

Kaikki on taidettu jo sanoa, mutta lisäään vielä huomion, että rekkakuskinkin kannattaa ottaa opikseen tulevaa varten. Jos omassa päässä kuohahtaa niin huutaa vaikka siellä nupissa ääneen vittua muttei vilkuttele valoja ja soita torvea, kun joskus siellä vastapuolella saatetaan reagoida noinkin tyhmästi provosoitumalla. Tilanteessa oli kuitenkin ainekset vielä pahempaan.

Dirti

Lainaus käyttäjältä: Raimo Miettinen jr. - 14.06.14 - klo:23:30
Kaikki on taidettu jo sanoa, mutta lisäään vielä huomion, että rekkakuskinkin kannattaa ottaa opikseen tulevaa varten. Jos omassa päässä kuohahtaa niin huutaa vaikka siellä nupissa ääneen vittua muttei vilkuttele valoja ja soita torvea, kun joskus siellä vastapuolella saatetaan reagoida noinkin tyhmästi provosoitumalla. Tilanteessa oli kuitenkin ainekset vielä pahempaan.

Totta toisaalta, mutta ei tuolla liikenteessä huvikseen mielenosoitus mielessä pilliä soitella. Ja jännä se on vaan todeta että monesti kun mies mokaa ja sille joudut pilliä soittamaan niin keskisormea tulee ikkunasta pihalle ja pahimmillaan näitä jarrutteluja kiilauksen kera. Mutta kun nainen mokaa niin 99% heilauttaa kättä "pyytääkseen anteeksi". Samalla tavalla on ihan oikein meikäläiselle pilliä soittaa ja vilautella valoja jos mokaan, kun mm. välillä kun nuo katvealueet on sellaisia ettei vaan yksinkertaisesti näe.

MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

kalakukko

Lainaus käyttäjältä: Raimo Miettinen jr. - 14.06.14 - klo:23:30

Kuohahtaminen on yks juttu, kaikille sitä sattuu aina välillä, mutta jos se kestää tunteja tai päiviä (??) niin jotain vakavampaa pääkopassa vialla.  :o

Antti

Lainaus käyttäjältä: Dirti - 14.06.14 - klo:22:50
Tyhmemmäksi en ole ketään haukkunut, siihen ei ole varaa. Mutta säiliökuskina tiedät miten neste käyttäytyy äkkijarrutuksissa. Esim oikein sidottuna ja tuettuna mm. vesieristeastiat kuormalavalla hajoavat suht helposti tiukassa jarrutuksessa.

Ot:ta tämäkin mutta mä muistelen että kuorman sidonnasta olisi opetettu kestämään 2xkertainen kuorman massa eteenpäin ja 1,5x suuntiin tjsp. Voihan Se olla että noi on "vähän" muuttunu 15 vuodessa :)

Mitä itse asiaan tulee niin todella törkeää touhua Suberbin ratissa. Vaikka itselläkin välillä kiehahtaa liikenteessä niin ei tuota puolustele mikään.
Motolla liikkuessa on itsestäkin tullut viime vuosina melekein vainoharhainen valojen suhteen. Aina pitää olla kurkkimassa että varmasti palavat.
i3 120Ah, F250 7.3 International
KTM 1290SAR, 950SE, 660Rally
BMW r80g/s, R75/5

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy