Skoda Rapid Spaceback

Aloittaja jni, 02.07.13 - klo:19:36

« edellinen - seuraava »

Markku J

Konfiguraattorien laatua kannattaisi monenkin merkin parantaa. Spaceback näyttää aika vaatimattomalta konfiguraattorissa, kuten myös Audi, jonka toteutus on vieläkin surkeampi (ja pitäisi olla premium -merkki). Aika säälittävän näköisiä ovat autot noissa konfiguraattorin kuvissa verrattuna hienoihin PR -kuviin. Selkeä kehityskohde, eikä vallan merkityksetön.

Henkku

Skodan sivuilta löytyy Elegance Style malli mutta jostain syystä sitä ei näy konfiguraattorissa. Tsekit näitä käsittääkseni ohjaavat meilläkin joten on odotettava "päivitystä".

Olen samaa mieltä Markun kanssa mm. Audin konfiguraattorista. Mutta merkin .de sivustolla on jo tarjolla aika näyttävä konfiguraattori, jossa autoa voi tarkastella erittäin hienosti, eri kuvakulmista. Sama lienee odotettavissa kotimaisellakin kielellä.

Tsekkien sivulla Skodan konfiguraattori on myös uudistunut hieman, joten odotellaan sitäkin tänne.

psxgamer

En kyllä ymmärrä miten kukaan päätyisi noilla hinnoilla Rapid Spacebackiin. Lähes samalla hinnalla saa uudempaa ja parempaakin: Radip  1.2TSI Ambition 20 600â,¬ ja Elegance 21 900â,¬. Esim. Seat Leon samalla koneella Stylenä 21 500â,¬. Leon on kuitenkin MQB-auto, hiljaisempi, tyylikkäämpi ja paljon uudempi tuote. Rapid perustuu vanhan Polon rakenteeseen, omaa kaikki vanhat viihdeaudio järjestelmät, on vanhemmalla ketjukoneella ja on kaikin puolin edellisen sukupolven VW-tuote, kun Leon on uutta MQB-sukupolvea. Rapid on Intian markkinoiden tuote (joo, siellä vähän erilainen, mutta kuitenkin), Leon eurooppalaiselle ihmiselle suunniteltu.  ;)

Eihän massat noita asioita tietysti tajua perehtymättä. Seatilla on lisäksi haittana maineensa, jonka Skoda on karistanut jo ajat sitten. Itselleni tuo edellisen sukupolven tekniikka nykyisen polven hinnoilla on kyllä niin iso show-stopper etten edes sylkäisen Rapidin suuntaan. Tuotetta en kritisoi, mutta hinnoittelu on mennyt metsään ja pahasti. Tai mennyt ja mennyt, eiköhän jengi osta Rapidia noillakin hinnoilla...

Ocu_P

En usko, että ostaa noilla hinnoilla. Kauppa voisi käydä, jos tuohon alkaen hintaan tai vähän sen yli saisi järkevästi varustellun "oikean myyntimallin". Pahasti on ylihinnoiteltu edelleen, vaikka itse tuotteen pahimmat puutteet on nyt ilmeisesti korjattu.

Repe_Ruutikallo

Edelleen Rapid-Toledo-paletin paras ostos on Toledon perusmalli, johon saa noin tonnin lisärahalla asialliset varusteet. Tietysti Toledoon saisi tulla samat kohennukset kuin 2014 Rapidiinkin. Hassua, jos ei tule.

RSOCUstin

Koskelon Metrossa käytiin duunin Yetejä kuolaamassa. Pysäköinninvalvonnalle tulee 5 Yetiä 1.2tsi dsg. Meille tulee 1.4tsi dsg. Siellä oli jo yks sb Rapid mainosteipeissä. Oli kyllä siisti.

RSOCUstin

Kutsua pukkaa huomiselle Metroon esittelyyn. Oiskohan kaffetta ja pullaa

Repe_Ruutikallo

Katselin taannoin Saksan konfiguraattorista, että siellä Spacebackin hinnanero Liftbackiin on satasen luokkaa, kun se meillä on 700 â,¬:n kantturoissa...
Sb:n Suomen ja Saksan ohjehinnoissa ei sitten suurta eroa olekaan, kunhan varusteet tasataan oikein.

Onkos jollakulla oikeaa tietoa 2014-mallien huonon tien paketista? Konfiguraattori tarjoilee sen myös Eleganceen, mutta hinnasto vain Ambitioniin. Kumpi versio mahtaa olla tässä asiassa jumalan tosi?

Henkku


Henkku



rs-mies

löytyykö jostain/joltain kokemuksia Spacebackissa olevan 1.4 tsi koneen virityksestä? Onko sama kone kuin esim. ocu III vm. 2009-, josta saa 160hv/160Nm

sambolo

160Nm? :D onhan noita "viritelty", esim ketjussa tsi koneiden penkitystuloksia tai joku semmonen on noita lukemia softattuna.. Mutta uskaltaako noita viritellä kun ei vakionakaan kestä :D
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

rs-mies

Aivan, vaikea löytää kokemuksia, toisaalta jos kone ei kestä vakionakaan 100000km niin tuskin softattunakaan.

Onko totta, että uusiin DSG-laatikoihin saisi 12 vuoden rajattoman takuun? tähän asti laatikot eivät ole kestäneet 5 vuotta kauemmin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy