Sunset vs. kalvotummennukset

Aloittaja Pumpeli, 02.06.14 - klo:20:01

« edellinen - seuraava »

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 02.06.14 - klo:19:56
Briteissä korimallisuhde just toisinpäin kuin meillä, eli liftbackki selvästi ostetumpi. Mikähän lienee meillä koneiden suhde? Veikkaan että enemmistö ainakin uudemmista tilauksista diiselinä. Arvasin tuon, että emo-VW ei salli enää RS-mallia Fabiasta tai Rapidista, söisi yhä lisää emomerkin myyntiä. Aika maukas malli voisi olla Rapid 1,8 TSI RS tai Yeti 2,0 TSI/TDI RS, kun tässä antaa mielikuvituksen laukata...

Ja sitten kymysys RS-mallin omistajille (tai muun Ocun jossa takalasit sunset-tehdastummennuksella): onko takalasien tehdastummennus tarpeeksi tumma päivänvalossa, vai kaipaako mielestänne lisätummuutta? Itse tässä pähkäilemässä, pistättäisikö combiini autoliikkeessä vielä ennen luovutusta jonkun 5% tai 15/20%:n tummennuskalvotuksen takalaseihin. Olisi valkoisessa korinvärissä black-paketin kera kenties aivan mukava kontrastin antaja.



noi vakiot sävylasit näyttää valoisalla siltä kun ei olisi juurikaan tummemmat kuin etusetkaan.itsellä tuli 35% llumarin kalvot vielä sävytettyjen  päälle ja nyt on sopivat...

-Oksid-

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 02.06.14 - klo:20:01


noi vakiot sävylasit näyttää valoisalla siltä kun ei olisi juurikaan tummemmat kuin etusetkaan.itsellä tuli 35% llumarin kalvot vielä sävytettyjen  päälle ja nyt on sopivat...

Kuuluisia makuasioita, omaan makuun ovat mustaan juuri sopivan tummat (mieli tekisi laittaa miedoimmat kalvot lisäksi etulaseihin...), itse kun en ole varsinaisesti tummennusten ystävä (ulkonäkösyistä siis, muut asiat toki puoltavat).

Heitetään vastapallona oma kysymys, nimittäin tuo sisäovenkahvojen muovilaatu vaikuttaa aika naarmuherkältä, auto ollu nyt pari päivää ja molemmissa sisäkahvoissa kynsien (ei omien) aiheuttamat pienet naarmut (sai piiloon glymin vinyl carella), nimenomaan siinä matkustamoonpäin tulevassa osassa, onko muilla pysyneet siisteinä nämä?
Ajossa: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Entiset VAGit: Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG "Magic Black" -14,Octavia II LB RS TFSI "Sprint Yellow" -06,  Golf GTI 1.8T "Magic Black"

maher

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 02.06.14 - klo:19:56
Ja sitten kymysys RS-mallin omistajille (tai muun Ocun jossa takalasit sunset-tehdastummennuksella): onko takalasien tehdastummennus tarpeeksi tumma päivänvalossa, vai kaipaako mielestänne lisätummuutta? Itse tässä pähkäilemässä, pistättäisikö combiini autoliikkeessä vielä ennen luovutusta jonkun 5% tai 15/20%:n tummennuskalvotuksen takalaseihin. Olisi valkoisessa korinvärissä black-paketin kera kenties aivan mukava kontrastin antaja.

Aika laimeat tummennokset, mutta ei herätä liikaa huomiota ja auto näyttää "luonnolliselta". Ulkoväri tietenkin vaikuttaa suurestikin asiaa ja muutenkin makukysymys tämäkin.
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

Atro

Mulle kalvottaja sanoi että sunset tehdastummennukset on 35% ja 50% kalvotummennuksen väliltä tummuusasteeltaan. Noissa tehdastummennuksissa on sellainenkin puoli että lasi vihertää tietyssä valossa. Kalvoilla tummennetuissa ei ole tätä ominaisuutta.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Atro - 03.06.14 - klo:15:04
Mulle kalvottaja sanoi että sunset tehdastummennukset on 35% ja 50% kalvotummennuksen väliltä tummuusasteeltaan. Noissa tehdastummennuksissa on sellainenkin puoli että lasi vihertää tietyssä valossa. Kalvoilla tummennetuissa ei ole tätä ominaisuutta.
Tuosta vihertävyydestä tekisi mieleni päästä eroon, muttei taida onnistua kovin miedoilla kalvoilla kun omassa on nuo vihertävät sunset tummennukset. Olisi pitänyt tilata oma RS ilman, jos olisi tajunnut ajoissa  ::)

Hieman olin ajatellut 50% takaoviin, takakontin sivuihin 35% ja takaikkunaan 20%, välttäisiköhän tuolla ilmiselvän rajan etuikkunoiden kanssa??

Jukikyy

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 03.06.14 - klo:15:15
Hieman olin ajatellut 50% takaoviin, takakontin sivuihin 35% ja takaikkunaan 20%, välttäisiköhän tuolla ilmiselvän rajan etuikkunoiden kanssa??

Eipä oikeastaan. Kuvassa etuovienlasit MB alkuperäistummenetut noin 60-70%, takaovienlasit alkuperäistummennuksen päällä 35% kalvot ja takaluukun sivulaseissa alkuperäistummennuksen päällä 20% kalvot.

ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI DSG vm.2019
Ex Skoda Octavia RS Combi 2.0TDI DSG vm. 2014
Ex Audi A4 Avant 2.0TDI vm.2010
MB C32 AMG 395hv
Jaguar X-type 3.0 AWD

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Jukikyy - 03.06.14 - klo:15:23
Eipä oikeastaan. Kuvassa etuovienlasit MB alkuperäistummenetut noin 60-70%, takaovienlasit alkuperäistummennuksen päällä 35% kalvot ja takaluukun sivulaseissa alkuperäistummennuksen päällä 20% kalvot.


Onko nuo Mersunkin tehdastummennukset vihertävät, hieman näyttäisi että edes 35% ei oikein peitä vihertävyyttä? Mitäköhän sävyä kalvon pitäisi olla että parhaiten neutraloisi tuon vihertävyyden?

Jukikyy

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 03.06.14 - klo:15:42
Onko nuo Mersunkin tehdastummennukset vihertävät, hieman näyttäisi että edes 35% ei oikein peitä vihertävyyttä? Mitäköhän sävyä kalvon pitäisi olla että parhaiten neutraloisi tuon vihertävyyden?

Mersun ikkunat on siniset, Skodassa on selvästi vihertävämmät. Ihan siinä ja siinä peittääkö tuo 3M:n 35% tummennuskalvo tuon sinisyyden, sanoisin että peittää juuri ja juuri. 20% peittää jo hyvin. Mun kalvot on mustat, en tiedä toimisiko joku harmahtava tummennuskalvo paremmin neutralisoivana?
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI DSG vm.2019
Ex Skoda Octavia RS Combi 2.0TDI DSG vm. 2014
Ex Audi A4 Avant 2.0TDI vm.2010
MB C32 AMG 395hv
Jaguar X-type 3.0 AWD

kaide

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 03.06.14 - klo:15:15
Tuosta vihertävyydestä tekisi mieleni päästä eroon, muttei taida onnistua kovin miedoilla kalvoilla kun omassa on nuo vihertävät sunset tummennukset.

Ai, emmä huomaa mitään vihreetä tummennuksissa ... hmmm, mistäköhän johtuu ? ;D  No joo, huono vitsi .   Mitenkäs muuten tuon alkuperäisen tummennetun lasin päälle tummentaminen siinä mielessä että luulisi 20% kalvon jo muuraavan ikkunan umpeen kun on molemmat sävyt päällekkäin ?
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

Skoda Octavia 1.2T



Omassani 5% kaikki takalasit. Ei tehdastummennuksia alla. Ulos näkee todella hyvin myös pimeässä.

Alla olevassa kuvassa näkyy takalasin kalvot ja näkyvyys ulos.



Samsung Galaxy Note 3 @ Tapatalk
Nykyinen: 2014 Octavia III Combi 1.4TSI DSG. Candy White
Edellinen: 2010 Octavia II 1.2TSI Candy White

maher

Jos kalvottaisin sittenkin RS Combin lasit, niin suosituksia tummuusasteesta Sunsetin päälle?
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: maher - 12.06.14 - klo:10:00
Jos kalvottaisin sittenkin RS Combin lasit, niin suosituksia tummuusasteesta Sunsetin päälle?

No itsellä 35% llumarin kalvot ja ne omaan silmään sopivan tummat,nimimerkillä jere näyttää olevan samat kalvot ja häneltä löytyy kuvia autonsa esittelystä..

maher

Lainaus käyttäjältä: maher - 12.06.14 - klo:10:00
Jos kalvottaisin sittenkin RS Combin lasit, niin suosituksia tummuusasteesta Sunsetin päälle?
Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 12.06.14 - klo:10:16
No itsellä 35% llumarin kalvot ja ne omaan silmään sopivan tummat,nimimerkillä jere näyttää olevan samat kalvot ja häneltä löytyy kuvia autonsa esittelystä..

Hjaa... pitäisköhän tilata Lustigin pojilta homma vaikka ensi viikoksi :) Meneeköhän 20% liian tummaksi hopeiseen autoon, tai jos vaikka vain takalasi?
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

Peeveli

Itselleni tulee nyt sunsettien päälle Sun Tecin 20% kalvot kaikkiin takalaseihin. Laitetaan jo autoliikkeessä valmiiksi ennen luovutusta. Teki 300 egeä mutta en jaksa kiikutella taas jonnekin kalvotusfirmaan heti luovutuksen jälkeen. Eivät onneksi pura takaovien tms paneeleja vaan saavat ne sellaisenaan kiinni. Nyt muistin, että mulla oli ex-Golf VI:ssä (valkoinen ja kattokin teipattu mustaksi) tehdastummennettujen takalasien päällä 20%:n kalvot ja ei tullut ihan jätesäkki-lookia. Lasit olivat tarpeeksi tummat, eli sisälle näki jollain tavalla aivan läheltä mutta jo metrin päästä ei.

Meni meinaan oma räsänen tällä viikolla tuotantolinjalle, niin sovittiin jo valmiiksi tuo kalvotuspakettikin.

maher

Laitatutin eilen SunSetin päälle 20 % Llumarin kalvot.
Ei tullut mielestäni liian tummat, oikeenkin onnistunut lopputulos -> pari kuvaa autotallissa. Lustigin pojat osaa, voin suositella!
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

Härkönen

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 03.06.14 - klo:15:15
Tuosta vihertävyydestä tekisi mieleni päästä eroon, muttei taida onnistua kovin miedoilla kalvoilla kun omassa on nuo vihertävät sunset tummennukset. Olisi pitänyt tilata oma RS ilman, jos olisi tajunnut ajoissa  ::)

RS combia ei pysty tilaamaan ilman tummennuksia.  :o

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Härkönen - 22.06.14 - klo:19:41
RS combia ei pysty tilaamaan ilman tummennuksia.  :o
Jostain jäi mieleen että olisi, no eipähän tarvitse harmitella jos ei olisi saanutkaan ilman?

Peeveli

Autoliikkeen hovihankkija-kalvottaja oli lomalla kun kaarani luovutettiin, joten takalasitummennus jäi pois. Jossain valaistuksessa tumman sisustuksen kanssa tehdastummennus (se sun set vihertävä) näytti aivan ok:lta mutta kyllä se vaan auringonpaisteessa on liian vaalea ulkonökömieltymyksiini valkoisessa farkkuautossa jossa mustia koriosia vastakohtana.

Olen soitellut muutamiin firmoihin mutta vähäsen arveluttaa mikä olisi visuaalisesti onnistunut vihertäväsävyisen tehdastummennuksen kanssa eli peittäisi sen vihreän sävyn? A-mainoksessa on Johnsonin ja Sun Tekin kalvoja. Siellä väitettiin että tehtaan vihreää sävyä ei saa piiloon kokonaan; omat muistikuvani ex-Golfini tummennuksista oli taas se että lisäkalvot (20%) peittivät lisävarusteena ottamani tehdastummennuksen vihertävyyden kokonaan. A-mainoksella takaovien verhousta jouduttaisiin avaamaan yläosasta kalvotuksen aikana. Lustigilla muistaakseni ei tarvinnut, kun Volvostani ne tummennutin toissa syksynä. On tämä perhanan vaikeaa...Myös se, mikä on visuaalisesti paras merkeistä eli onko Llumar, Sun tek vai Johnson tai joku muu.

Maher: tuliko sulle Lustigilla b-tai c-pilareiden kiiltomustiin pintoihin naarmuja? Mulle tuli Volvoon.

maher

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 22.07.14 - klo:11:45
Jossain valaistuksessa tumman sisustuksen kanssa tehdastummennus (se sun set vihertävä) näytti aivan ok:lta mutta kyllä se vaan auringonpaisteessa on liian vaalea ulkonökömieltymyksiini valkoisessa farkkuautossa jossa mustia koriosia vastakohtana.

Olen soitellut muutamiin firmoihin mutta vähäsen arveluttaa mikä olisi visuaalisesti onnistunut vihertäväsävyisen tehdastummennuksen kanssa eli peittäisi sen vihreän sävyn? A-mainoksessa on Johnsonin ja Sun Tekin kalvoja. Siellä väitettiin että tehtaan vihreää sävyä ei saa piiloon kokonaan; omat muistikuvani ex-Golfini tummennuksista oli taas se että lisäkalvot (20%) peittivät lisävarusteena ottamani tehdastummennuksen vihertävyyden kokonaan. A-mainoksella takaovien verhousta jouduttaisiin avaamaan yläosasta kalvotuksen aikana. Lustigilla muistaakseni ei tarvinnut, kun Volvostani ne tummennutin toissa syksynä. On tämä perhanan vaikeaa...Myös se, mikä on visuaalisesti paras merkeistä eli onko Llumar, Sun tek vai Johnson tai joku muu.

Maher: tuliko sulle Lustigilla b-tai c-pilareiden kiiltomustiin pintoihin naarmuja? Mulle tuli Volvoon.

En huomannut mitään lisänaarmuja syntyneen pilareihin. Pirun herkät ne ovat naarmuuntumaan, mutta kyllä jo olemassa olevat "naarmut" olen onnistunut itse käsipesulla aiheuttamaan. Lustigilla oli nopeaa palvelua ja hinta oli 200 euroa (takaovet, takasivulasit ja takalasi). Verhousta ei purettu.
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 22.07.14 - klo:11:45

Maher: tuliko sulle Lustigilla b-tai c-pilareiden kiiltomustiin pintoihin naarmuja? Mulle tuli Volvoon.

Tässä ocussahan näyttää sit olevan todella naarmuherkät noi kiiltomustat pinnat?
Itsellä nyt vajaan 3kk jälkeen kaikki pilarit ihan täynnä pikkuisia naarmuja ja jälkiä..

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 22.07.14 - klo:11:45
Olen soitellut muutamiin firmoihin mutta vähäsen arveluttaa mikä olisi visuaalisesti onnistunut vihertäväsävyisen tehdastummennuksen kanssa eli peittäisi sen vihreän sävyn? A-mainoksessa on Johnsonin ja Sun Tekin kalvoja. Siellä väitettiin että tehtaan vihreää sävyä ei saa piiloon kokonaan; omat muistikuvani ex-Golfini tummennuksista oli taas se että lisäkalvot (20%) peittivät lisävarusteena ottamani tehdastummennuksen vihertävyyden kokonaan. A-mainoksella takaovien verhousta jouduttaisiin avaamaan yläosasta kalvotuksen aikana. Lustigilla muistaakseni ei tarvinnut, kun Volvostani ne tummennutin toissa syksynä. On tämä perhanan vaikeaa...Myös se, mikä on visuaalisesti paras merkeistä eli onko Llumar, Sun tek vai Johnson tai joku muu.
Itse en juurikaan kaipaa lisätummenusta, mutta jos joku keksii mikä kalvo poistaisi/peittäisi tuon vihertävyyden niin olisin erittäin kiinnostunut!

S_C

Sunset tehdastummennukset oli liaan miedot :'(  . 20% Llumar kalvot päälle niin alkoi näyttää paremmalta. Eikä takana istuvat muksutkaan enää valittaneet auringon paisteesta.
Hyvä ratkaisu oli tehdä toi ennen näitä kuumia ilmoja.
BMW 535D LCI E60 ///M-Sport 330/700

Ex- Skoda Octavia RS -14 TSI man LB Candy White

Peeveli

Minä pistätin Llumarin 15% kalvot takalaseihin toissapäivänä. Firmassa oli tiskillä (Shining center Espoo) Llumarin esittelyteline missä eri kalvotummuudet olivat rinnakkain. Se 20% näytti telineessä aivan liian vaalealta eikä isoa eroa näyttänyt olevan 35.een joten 15 sitten tuli viime tipassa. No, totuus livenä oli tietysti toinen eli todella tummat niistä tuli. Mutta, suht äkkiä totuin katsomaan taustapeilistä ulos eikä se nyt niin paljoa ulosnäkemistä vaikeuttanutkaan -vaimo jopa totesi heti ekan kerran ajettuaan että eihän tuo haittaa tippaakaan. Ulkonäkö on makuuni, jatkaa kivasti auton valko-musta-teemaa ja edestä päin autoa katsottaessa luo mukavan "salaperäisen" lookin eli auton sisälle ei näe kunnolla edestäkään saati sivuilta.

ja Jyrille tiedoksi: ainakin jo 20% Llumar poistaa sen vihreän sävyn sun setistä, saati 15%.

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 25.07.14 - klo:09:11
Minä pistätin Llumarin 15% kalvot takalaseihin toissapäivänä. Firmassa oli tiskillä (Shining center Espoo) Llumarin esittelyteline missä eri kalvotummuudet olivat rinnakkain. Se 20% näytti telineessä aivan liian vaalealta eikä isoa eroa näyttänyt olevan 35.een joten 15 sitten tuli viime tipassa. No, totuus livenä oli tietysti toinen eli todella tummat niistä tuli. Mutta, suht äkkiä totuin katsomaan taustapeilistä ulos eikä se nyt niin paljoa ulosnäkemistä vaikeuttanutkaan -vaimo jopa totesi heti ekan kerran ajettuaan että eihän tuo haittaa tippaakaan. Ulkonäkö on makuuni, jatkaa kivasti auton valko-musta-teemaa ja edestä päin autoa katsottaessa luo mukavan "salaperäisen" lookin eli auton sisälle ei näe kunnolla edestäkään saati sivuilta.

ja Jyrille tiedoksi: ainakin jo 20% Llumar poistaa sen vihreän sävyn sun setistä, saati 15%.
itsellä sunsettien päällä llumarin 35% ja noillakin häipyy se vihreä sävy...

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 25.07.14 - klo:09:25
         itsellä sunsettien päällä llumarin 35% ja noillakin häipyy se vihreä sävy...
35sta voisi harkita, tosin kun en halua missään nimessä korostaa etu ja takalasien eroa niin pitäisi varmaan laittaa 50 kaikkiin sivuikkunoihin ja takalasiin sitten vaikka 35 tai 20.

Skoda Octavia 1.2T

Nykyinen: 2014 Octavia III Combi 1.4TSI DSG. Candy White
Edellinen: 2010 Octavia II 1.2TSI Candy White

Irene

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 22.07.14 - klo:11:45Jossain valaistuksessa tumman sisustuksen kanssa tehdastummennus (se sun set vihertävä) näytti aivan ok:lta mutta kyllä se vaan auringonpaisteessa on liian vaalea ulkonökömieltymyksiini valkoisessa farkkuautossa jossa mustia koriosia vastakohtana.

Olen tästä samaa mieltä ja pohdinkin juuri, mistä ja millaiset lisätummennukset takalaseihin hankin.

MilkBoy

mmm.. Mitenköhän jos haluaisi tummennuksista oikeasti vihreitä?  ;D Näyttäisi rallye greenissä kivalta, mutta näyttää olevan vähän hankalaa löytää muita kuin mustia kalvoja..
VW e-Gofl 85kW 2015
Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 2015
- -  - -  - -  - -  - -  - -
Ex:
MB C180 SportCoupé 1.8 man 2005
Škoda Octavia II Combi 2.0 TDI RS man 2008
Škoda Octavia III Combi 2.0 TDI RS DSG 2014
Škoda Octavia III Combi 2.0 TDI RS DSG 2016

markusrei

Lainaus käyttäjältä: MilkBoy - 08.08.14 - klo:13:44
mmm.. Mitenköhän jos haluaisi tummennuksista oikeasti vihreitä?  ;D Näyttäisi rallye greenissä kivalta, mutta näyttää olevan vähän hankalaa löytää muita kuin mustia kalvoja..
Foliatecilla on ainakin joskus ollut vihreätä kalvoa.
Skoda superb 2.0TDI elegance DSG. VCDS#Tornio

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy