Kokemuksia Toyotan hybrideistä

Aloittaja Foxit, 23.05.14 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

J.Kovacs

Terve foorumilaisille ja tähän ketjuun myös :)

Satunnainen lueskelija, nyt pisti silmään tämä hybridiketju...

Hybridit himottaisi!
Aikanaan vaimolle piti saada pikkuauto. Kävin silloin koeajamassa kauheassa kunnossa olevaa Auris Hybridiä - lähialueella ei vaihtoehtoja oikein ollut.
Hybriditekniikasta pidin.
Automaateilla olen koeajanut silloin tällöin, viimeksi bensa ja diesel C-mersuilla (2012) mutta hybridin "tasainen veto" miellytti oudolla tavalla.

Dieselautoilla tuli vuosia sitten ajettua kolmentoista vuoden ajanjakso. Nyt ajan Wanhalla -03 Avensiksella. Satuin saamaan niin hyvällä hinnalla 2013, että piti ostaa.
Nyt tuntuu, että dieseleitä ei enää tee mieli, vaikka aina ennen olen dieselin nimeen vannonut. Bensalla olen reilut 160tkm käytännössä vain ajanut perushuollot tehden.

Sattumalta sitten koeajoin Priusta eräältä tuttavalta. Ennakkoluulot oli kovat. Auris tuntui hybridinä ihan hyvältä mutta vaimon diesel Auris taas vähän sellaiselta isoääniseltä, kolholta. Ajoasentoakaan en saa säätämälläkään kohdalleen kuten Avensiksessa.
Prius tuntui niin sanotusti riittävän hyvältä, sen kanssa varmaan pystyisi ajelemaan. Premium/muut laatuautot toki erikseen mutta ilmeisesti olen sellainen vaatimattomampi kuski, että vähän vähemmälläkin premiumilla ja laadulla pärjää. Tai jotain tämmöstä...


- Mitenkäs Prius- ja muut kuskit, lämpeneekö hybridiautonne talvella nopsaan?
Bensalla ajelleena olen tykästynyt tähän vaikkei se nyt maailmaa kaadakkaan.
Jostain luin, että lämmönjako olisi kehno, jaloille tulisi jonkin vm Priuksessa liikaa (sama vika tosin Avensiksessa - manuaalisäädöillä menee...).

- Onko talvella ollut muuten autoissanne tekemistä, jäätyykö ovenkahvat / muut liikkuvat?
- Jos mä nyt tästä koeajolle lähden renkaita potkimaan sellaisesta noin 2010-2012 Hybridistä, niin onko kuumia vinkkejä, mitä erityisesti kannattaisi tarkastaa?
Akusto ei oikeastaan kauheasti huoleta, se oli kuitenkin suht edullinen vaihtaa + aika vähän puhuvat niitä yleensäkään vaihdetun.

Ajosuoritetta tulee noin 25tkm vuodessa, matka-ajoahan se suurin osa on, ehkä 70+%. Hybridillä pääsisi luultavasti hieman alle nykyisen "kaiken ajon keskiarvon", joka kakslitraisella bensalla on karvan yli 7.0L. Aika rauhallisesti tosin ajan, mainittakoon se.

Iero

Meillä on RAV4 ja Yaris Hybrid. Molemmilla mukavaa ja luotettavaa kyytiä sekä helppo ajaa. Talvella lämpiävät nopeasti. Jostakin syystä pitkillä matkoilla RAVin lämpöpyyntiä pitää matkan edistyessä nostaa aste pari riippuen pakkasesta. Penkit ovat ainakin minulle sopivat. Yariksessakin voisi olla adaptiivinen vakkari, niin se lisäisi turvallisuutta - ei perään ajon riskiä. Ajoakku todennäköisesti kestää hyvin, koska sen lataus pidetään automaattisesti 40-60 % välillä - optimaalinen akun pitkän iän takaamiseksi. Jos on vielä rauhallinen ja ennakoiva ajotyyli, niin bensaa säästyy. Ajoin Yariksella n. 9000 km ja keskikulutukseksi tuli 4,9 l/100 km. Vaimoni käytössä keskikulutus on näköjään lähempänä kuutta, kun ajotyyli on repivämpää ja jarrutukset voimakkaita. Ja moottoritiellä paahtaa aika reippaasti ohi muista. Hänen päivän ajoista moottoritietä 50 % ja 50 % pätkittäistä kaupunkiajoa työpäivän aikana.
RAV4 Hybrid -17 AWD ja Yaris Hybrid Style -18
Ex: Ocu -15, 1,4 TSI DSG7 Combi, Honda CRV Exec. -07, Honda CRV -05, Opel Vectra GLS 2.0 aut. -95

Poimis

Bensa-autoja ne hybriditkin ovat, joten ihan nopsaan lämpenee.
Paitsi ne, jotka ovat dieseleitä, mutta Toyotalla ei sellaisia ole (ainakaan Suomessa)
Nyxä: VW Passat Variant DSG -16 ja Toyota Yaris Hybrid -18
Exät: VW Passat Variant Ecofuel DSG -13, Skoda Octavia TSI 1.4 Elegance DSG -09, Mazda 3 -06, Nissan Primera -92, Honda Accord -88
--
http://www.biokaasuauto.fi/

teraja

Lainaus käyttäjältä: Poimis - 14.08.19 - klo:07:13
Bensa-autoja ne hybriditkin ovat, joten ihan nopsaan lämpenee.
Paitsi ne, jotka ovat dieseleitä, mutta Toyotalla ei sellaisia ole (ainakaan Suomessa)
Oli bensa tai diesel, nykypäivänä usein löytyy lämpövastukset ilmanvaihtokanavista, jolloin hyttiin tulee lämmintä vikkelään joka tapauksessa.

Peeveli

Kokemuksia on nyt kolmesta omistamastani Tojon hyrpiilistä. Eka oli 2013 Auris, toka 2018 RAV4 etuvetohyrpiili ja nyt 2019 uuskorinen RAV4 nelivetohyrpiili.

Auris oli laadukas eli ei yhtään korjaamokäyntiä. Suorituskyky maamme rajoitusten mukaan ajaessa aivan hyvä ja pärjäsi raivostumatta myös saksanmaan baanoilla, joskin Kasselin nousuissa ja alppiteillä kone huusi hoosiannaa rasittuneena kun teho rajallinen. Kulutus oli ällistyttävän pientä kovemmallakin tahdilla. Mutta, pikavauhtia tuli vaihdettua autohulluuden kourissa.

RAV4 vanhakoppainen etuvetohybridi oli myös hyvä, laadukas, vakaa ajaa maantiellä. Ergonomian ainoa puute oli ratin jääminen hivenen liian kauas eteen, mutta penkki oli hyvä. Kulutus oli kohtuu pientä, luokkaa 6,5-7.

Hyvästä ravikokemuksesta johtuen tilasin ekojen joukossa viime marraskuussa uusikorisen RAV4:n, nyt perusvarusteinen nelivetohybridi koska kerta kaikkiaan halusin kerran eläissäni nelivedon alle. Hybriditekniikka pelaa ongelmitta, ei sähkö-, elektroniikka- tai rautapuolen tekniikkavikoja. Mutta, muita huononnuksia kyllä. Suuntavakaus vanhakoppaista kehnompi maantiellä,sivutuuli ottaa selvästi. Kuskin penkki ei enää yhtä hyvä kuin vanhassa. Laadussa sanomista: kuskin penkki natisi ja nitisi ja tehtiin remppa, mutta tilalle tuli huonmpi ristiseläntuki ja nyt alkoi 4 kk vanhassa autossa rispaantumaan kuskinpenkin sivuverhous kankaassa! Uusi penkkiremppa edessä. Auton koripellit ovat uskomattoman ohuet vs. vanhakoppainen, pelti taipuu uhkaavasti kun käsin pesee ja keulapuskuri myös taipuilee ja heiluu kun pesee hyttysiä keulasta. Maalipinta äärettömän arka kiveniskemille ja hipaisuille. Kulutus oli 17" tehdasvantein pientä luokkaa 5,1-5,5 ajoi miten ajoi, mutta laitatin lisävarusteiset 18" renkaat ja ai saakeli kun kulutus pompsahti lukemiin 6,7-6,9. Ã,,ärettömän arka isommalle pyöräkoolle. Laitoin kovat paineet yli 3 bar ja auttoi jonkin verran, joskin kulutus edelleen selvästi suurempaa. Suuntavakaus parani isommilla raskaammilla vanteilla mutta ei tämä mikään nautiskelijan auto ole ajettavuudeltaan. Arkinen nöyrä kulkuväline. Muita plussia ovat mm. äärettömän nopea lämmityslaite ja ilmastoinnin nopeus/tehokkuus kovissakin helteissä, hyvä perussoitin ja varustelutaso sekä genressään aivan hyvä suorituskyky. Navi on äärimmäisen surkea ja huononi vanhakoppaisesta, ja takaluukku avautuu sähköllä etanamaisen hitaasti.

Summa summarum: ok laitos mutta vagarenalaisille totean että ottakaan mieluummin se vagi eli vaikkapa Tiquan tai Kodiaq, ne ovat panssariautomaisen vankkoja ja tukevia tähän nähden. C-HR on tullut kokeiltua ja se oli koriltaan vankemman tuntuinen, ovien sulkemisäänikin laadukkaampi kuin uusikorisessa Rav4:ssa. Mutta hybridinä siinä taas oli aika onneton suorituskyky, toki riittää kameratolppateillä jonossa köröttelyyn.

Daatta

Tuulilasi on noita testannut. Uudesta Priuksesta sanottiin että ei kannata ostaa, jos ei nimenomaan halua Priusta. Uusi Corolla Hybrid on paljon parempi, siinä on sentään 180hv tehoa ja "uskomattoman" pieni kulutus. Ainoa etu Priuksessa on vetävät takapyörät, tosin sähkömoottori on melko pieni ja toimii ainoastaan alle 60km/h vauhdissa. Pitäisi varmaan käydä ajamassa tuo Corolla, omia ennakkoluulojaan on aina hyvä kohdata.  ::)
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 14.08.19 - klo:08:41
Tuulilasi on noita testannut. Uudesta Priuksesta sanottiin että ei kannata ostaa, jos ei nimenomaan halua Priusta. Uusi Corolla Hybrid on paljon parempi, siinä on sentään 180hv tehoa ja "uskomattoman" pieni kulutus. Ainoa etu Priuksessa on vetävät takapyörät, tosin sähkömoottori on melko pieni ja toimii ainoastaan alle 60km/h vauhdissa. Pitäisi varmaan käydä ajamassa tuo Corolla, omia ennakkoluulojaan on aina hyvä kohdata.  ::)

Ã,,lä edes vaivaudu. Sulla on aivan jumalattoman hyvä peli, kaikista kulmista raapiva legendaarinen 300 hv cupra. Ero on kuin yö ja päivä, tai lenkkimakkara vs. sisäfile. Nou nou, ja tämä tojotaukkelin (tällä hetkellä, aikeissa vaihdatella sakuun/tsekkiin) ystävällisellä hyväntahtoisella eleellä todettuna. :)

Foxit

Lainaus käyttäjältä: J.Kovacs - 13.08.19 - klo:23:23
- Mitenkäs Prius- ja muut kuskit, lämpeneekö hybridiautonne talvella nopsaan?
Bensalla ajelleena olen tykästynyt tähän vaikkei se nyt maailmaa kaadakkaan.
Jostain luin, että lämmönjako olisi kehno, jaloille tulisi jonkin vm Priuksessa liikaa (sama vika tosin Avensiksessa - manuaalisäädöillä menee...).

- Onko talvella ollut muuten autoissanne tekemistä, jäätyykö ovenkahvat / muut liikkuvat?
- Jos mä nyt tästä koeajolle lähden renkaita potkimaan sellaisesta noin 2010-2012 Hybridistä, niin onko kuumia vinkkejä, mitä erityisesti kannattaisi tarkastaa?
Tervehdys!
Minulla on nyt omistuskokemusta 2011 Auris HSD:stä, Lexus CT 200h:sta ja nyt 2016 Prius alla. Auris ehti olemaan minulla kolme vuotta ja luopuessa mittarissa oli 84 tkm, CT: llä ajoin melkein kaksi vuotta ja luopuessa mittarissa oli 215 tkm. Hyvinkin mukavia, luotettavia ja halpoja käyttöpelejä olivat molemmat. 2010 Priuksesta (Mittarissa nyt 166 tkm) on myös lyhyet ajokokemukset kun hankimme äitillemme tuollaisen ja lisää kokemusta tulee kertymään jatkossa.

-Kokemuksen mukaan lämpenevät  hytistään nopsaan kylmillä keleillä (varsinkin kun ECO-tila ei ole päällä). Ei ole varmaan liioiteltua sanoa että paremmin lämpeneviä autoja tuossa ikäluokassa ilman webastoa saa etsiä.
-Talvella en ole kokenut mitään kahvojen ovien kahvojen tai lukkojen jäätymisiä. Konepelti on sen sijaan pakkasilla joskus jäätynyt aavistuksen tiivisteestään koriin.
-Suosittelisin tuosta 2010-2012 ikäluokasta käydä kokeilemassa juurikin mainitut Auris HSD :n, Priuksen ja Lexus CT200h:n. Tarkista vain että on asiallisesti huollettu 15 tkm/1 vuoden välein.

Kannattaa tosiaan kirjautua myös Autostadium.fi :hin niin saat vielä kattavemmin kokemuksia näistä hyrbiilivehkeistä. Olen kirjoitellut tuonne autotalliin ainakin CT: stä ja Priuksesta hieman tarkemmin:
https://www.autostadium.fi/index.php?topic=4744
https://www.autostadium.fi/index.php?topic=7095
Toyota Prius+ (2020) Business
ex: Toyota Prius (2016) Active, Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol, Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 14.08.19 - klo:09:25
Ã,,lä edes vaivaudu. Sulla on aivan jumalattoman hyvä peli, kaikista kulmista raapiva legendaarinen 300 hv cupra. Ero on kuin yö ja päivä, tai lenkkimakkara vs. sisäfile. Nou nou, ja tämä tojotaukkelin (tällä hetkellä, aikeissa vaihdatella sakuun/tsekkiin) ystävällisellä hyväntahtoisella eleellä todettuna. :)

Ehh joo en nyt vaihtamassa ollut, ainakaan vielä.  ;D Onhan tuo Cupra mahtava peli, mutta ehkä vähän liiankin nopea minulle... Kokemuksia voisi kartoittaa, jopa VAG-konsernin ulkopuolelta. Tietäisi sitten vähän paremmin mistä puhuu/kirjoittaa.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Nipponisti

#429
Mistä hybridimallista on kokemuksia?
- Toyota Auris, Toyota Camry 2019

Miksi ylipäänsä päädyitte hybridiin?

  • Pomminvarma tekniikka ja kohtuullinen kulutus.
  • Camryllä myös hyvä käytännön suorituskyky ja ajettavuus.

Millaisiin kulutuslukemiin (l/100km) olette autolla päässeet?

  • Camryllä 5.1l 1/3 kaupunkiajoa ja loput maantiellä
(9000 km)
  • Camryllä kaupungissa 3.5-4.5l

Miten kauan olet ajanut hybridillä?

  • Camryllä puoli vuotta
  • Auriksella 2 vuotta

Onko voimalinja toiminut luotettavasti? Kestääkö korkeajänniteakku?

  • Ei riittävästi tietoa pitkältä ajalta. Minulla ei ongelmia niiden kanssa. Enkä ole myöskään kuullut mistään isoista ongelmista.
  • Camryssä päästy eroon Auriksen kuminauhavedosta, ja vaihteisto olennaisesti parempi.

Risuja ja ruusuja (Camry)

  • + Kohtuullinen kulutus isolle autolle kaikissa ajotilanteissa
  • + Viimeinkin riittävästi tehoa
  • + Vaihteiston toiminta olennaisesti parempi kuin Auriksessa
  • + Ajettavuus hyvällä tasolla kuten jousituskin
  • + Tilat riittävän isot ja penkit riittävillä säädöillä
  • + Moottori lämpenee nopeasti, ja myös lämmitys toimii hyvin. Pientä huuruuntumisongelmaa kuitenkin on, ja eco moodi moottoriasetuksissa käyttökelvoton jos ilmassa on kosteutta tai on pakkasta. Pitäisi olla erikseen asetukset ilmastoinnille ja moottorille.
  • + Kaikkinainen ajamisen helppous
  • - Pitkä miinus on järkyttävä melutaso (rengasmelua pääosin, mutta myös liian ohut tuulilasi ja sivuikkunat, jolloin ajoviiman melu kuuluu). 2015 Passatin jälkeen aikamoinen mahalasku, ja nykyautoksi tuossa hintaluokassa iso pettymys.
  • - Toyotalla on ilmeisesti ostettava Lexus, että saa penkkeihin säädettävän reisituen ... Reilut 40 vuotta odotellut niitä ... Ja samaiset 40 vuotta odotellut riittävän pitkää istuinosaa penkkeihin ... Jatkan odotusta ...
  • - Nahkapenkkien tilalle olisi ollut mukava saada Alcantara tai muut tekstiilipenkit, koska lyhyt istuinosa ja liukas nahka eivät ole paras kombinaatio pitkälle kaverille
  • - "Infotainment" ja muut näytöt vähintään 5 vuotta jäljessä kilpailijoista
  • - Ei vetokoukkua
  • - Adaptiivisessa vakionopeussäätimessä ei pysty säätämään riittävän pitkää välimatkaa ettei rapa ja talvella lumimössö lennä tuulilasiin. Ja turvallisuus on talvella vähintään kyseenalainen. Passatissa oli huomattavasti pidempi välimatka pisimmällä asetuksella (hyvä). Mutta sinällään vakkarin toiminta on ollut hyvää.
  • - Puutteita varustelistalla: Ei saa webastoa kuin todella suolaiseen lisähintaan, mukautuvat ajovalot, kokonaan digitaalinen mittaristo
  • - Ei riittävästi konfiguroitavuutta eri asetuksille, ja ne on ripoteltu ratista tehtäviksi ja "isolla" ruudulla tehtäviksi. Kaikki pitäisi olla konfiguroitavissa isolla ruudulla. Ja ekoasetuksissa pitäisi erottaa moottorin ja ilmastoinnin toiminta omiin asetuksiinsa joista voisi rakentaa oman "asetusprofiilin" jota voi käyttää
Toyota Camry 2019 Hybrid
==============================
2015 Passat 1.4 TSI 110 ACT Highline DSG,
(Toyota Auris Hybrid 2013-, Toyota Avensis 2.0d, Toyota Avensis 2.2d, Toyota Avensis 2.0 *2, Toyota Avensis 1.6, Toyota Corolla

isukki

Kokemusta vm.16 ja tällä hetkellä n.67tkm hybridi auriksesta. Voisi sanoa, että tylsän hyvä auto. Mitään ongelmia ei ole ollut koko vajaan parin vuoden aikana. Normi huollot vain.
Led ajovalot lähivaloissa ok, mutta pitkät on onnettomat. Pääasiassa onneksi ajetaankin vain kaupungissa. Ã,,rsyttävä ominaisuus on talvikeleillä tuulilasin huurtuminen etukameran kohdalta. Jatkuvasti tuuppaa ilmoitusta, että etututka ei käytettävissä ja automaatti pitkät pois pelistä jne. Lisäksi puuttuu anturi pissapojan säiliöstä. Erikoista ettei ole tojolla keksitty laittaa kyseistä osaa. Mutta siis kokonaisuutena erittäin mukava ja luotettava auto. Siksi onkin hyvä pitää perheen toisena autona vaggilaista, että on jotain jännitystä ja rahanreikää :-D
Audi A3 SB CAXC -09

tmr97

Lainaus käyttäjältä: isukki - 30.01.21 - klo:23:25
Ã,,rsyttävä ominaisuus on talvikeleillä tuulilasin huurtuminen etukameran kohdalta. Jatkuvasti tuuppaa ilmoitusta, että etututka ei käytettävissä ja automaatti pitkät pois pelistä jne.

Jos en väärin muista, niin tuohon oli korjaus, eli pieni vastus, tai jotain vastaavaa, lämmittämään etukameran kohtaa. Onko autosi ulkomailta tuotu?

isukki

Suomeen uutena rekisteröity on. Täytyy yrittää muistaa mainita asiasta seuraavassa huollossa. Tähän mennessä on tupannut aina unohtumaan...olisi kyllä todella kiva, jos olisi vaikka tehtaan kamppista tuohon asiaan.
Audi A3 SB CAXC -09

Foxit

Ajattelin päivitellä tämän hetkistä hybridihistoriaani tänne aikani ratoksi:

Mistä hybridimallista on kokemuksia?
1.   Toyota Auris Hybrid - 1,8 HSD Linea Sol (2011), omistuksessa: 04/2014 - 04/2017, ajetut kilometrit: 32 500 - 83 700 km. Tankilliselta tankilliselle mitattu keskikulutus käyttöajalta 4,9 l/100km. https://www.spritmonitor.de/en/detail/632752.html
2.   Lexus CT 200h - Hybrid A Comfort (2011), omistuksessa: 04/2017 - 01/2019, ajetut kilometrit: 184 200 - 214 900 km. Tankilliselta tankilliselle mitattu keskikulutus käyttöajalta 5,1 l/100km. https://www.spritmonitor.de/en/detail/828782.html
3.   Toyota Prius Active (2016, 4th Gen), omistuksessa: 01/2019 - 01/2021, ajetut kilometrit: 41 800 - 70 585 km. Tankilliselta tankilliselle mitattu keskikulutus käyttöajalta 4,3 l/100km. https://www.spritmonitor.de/en/detail/1004839.html
4.   Toyota Prius+ (2020, 7 -paikkanen), omistuksessa: 01/2021 - , ajetut kilometrit: 5 -  km. Tankilliselta tankilliselle mitattu keskikulutus tällä hetkellä näkyy alla, eli vielä on aikaista sanoa mihin asettuu vuosittaisilla ajoilla, mutta valistunut arvaus on että kulutus asettunee jatkossa 5 - 5,5 l/100km väliin. https://www.spritmonitor.de/en/detail/1217661.html

Miksi ylipäänsä päädyitte hybridiin?
Alkujaan Toyotan uusi teknologia kiehtoi ja vaikutti sopivalta meidän kaupunkipainotteiseen ajeluun. Kokemuksen myötä ajon helppous, mukavuus, taloudellisuus ja luotettavuus on ajanut aina uudestaan valitsemaan saman merkin hybridin. Vaihdon syinä on ollut milloin mitäkin, joskus turhamaisuus, joskus lisätilantarve ja joskus kehittyneempi teknologia.

Millaisiin kulutuslukemiin (l/100km) olette autolla päässeet?
Vastaukset lukeekin jo yllä. Uusitulla voimalinjalla ja aerodynaamisessa korissa kulkeva Prius 2016 oli selkeästi pihein ja voimalinjan toiminnaltaan hiotuin. Nyt alleni tuli tilantarpeen lisääntyessä Prius+ ja sen myötä samaa vanhempaa hybriditekniikkaa kuin CT:ssä ja Auriksessa oli.

Miten kauan olet ajanut hybridillä?
Katso vastaukset ylhäältä.

Onko voimalinja toiminut luotettavasti? Kestääkö korkeajänniteakku?
Tekniikka on toiminut kaikissa tylsähkön luotettavasti.

Risuja ja ruusuja
Toivotaan että Toyota/Lexus saavat enemmän ja hiotumpia Plug-in -hybridejä ja sähköautoja julkaistua ja että Solid State -akut tulevat nopeasti saataville. Toivotaan että myös muutkin autovalmistajat (eurooppalaiset ja jenkkiläiset valmistajat eritoten) ymmärtäisivät ajoneuvon luotettavuuden arvon ja ehkä osoittaisivat sitä pitenevien takuiden myötä (hyvänä esimerkkinä Seat, Renault, Kia, Hyundai).
Toyota Prius+ (2020) Business
ex: Toyota Prius (2016) Active, Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol, Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

awallin


Mistä hybridimallista on kokemuksia?
Toyota Auris Hybrid - 1,8 HSD hatcback 2015


Millaisiin kulutuslukemiin (l/100km) olette autolla päässeet?

https://www.spritmonitor.de/en/detail/735140.html
lähinnä maltillista kaupunkiajoa, melko vähän 100/120 moottoritiellä.
lämpimästä tallista/P-hallista lähtö talvella auttaa paljon. Lohkolämmitintä ei ollut.

Miten kauan olet ajanut hybridillä?
6 v

Onko voimalinja toiminut luotettavasti? Kestääkö korkeajänniteakku?
on. youtuubissa kanavalla "The Car Care Nut" on asiaa.

fossiilit tältä erää tankattu - jatkan matkaa sähköllä ID3:llä  8)

Daatta

Lainaus käyttäjältä: awallin - 03.08.21 - klo:20:10
fossiilit tältä erää tankattu - jatkan matkaa sähköllä ID3:llä  8)

Hyvä valinta. Toyota jättäytyi pois sähköautojunasta ja nyt kuulemma tekee kaikkensa (kulisseissa) jarruttaakseen sähköautojen läpimurtoa... Edelläkävijästä jarrumieheksi.  :o
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Foxit

On näillä vielä paikkansa ja etunsa olemassa kun kaikki ei ole vielä hyppäämässä pelkkien sähköllä toimivien vehkeiden varaan. Seuraavassa hyvää testausta Citikan taloudellisen dieselin ja Toyotan töpselittömän hybridin välillä:
Toyota Prius+ (2020) Business
ex: Toyota Prius (2016) Active, Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol, Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy