Service -ilmoituksen nollaus?

Aloittaja puskuri, 22.05.14 - klo:15:05

« edellinen - seuraava »

puskuri

Heh, tällanen tuli heti sit ekan omistuspäivän jälkeen.

Eli auto huutaa "Service" aina käynnistyksen jälkeen. Auto on kuitenkin huollettu ihan just, eli huoltolaskuri on vaan jäänyt nollaamatta.. toivottavasti ;)
Mites toi nollataan?
Yritin haulla etsiä, mutta en löytänyt mitään.. Google vihjaili ettei välttämättä tässä vuosimallissa saa itse nollattua, onko mukamas noin?
Auto on siis A6, 2007 mallia.

Yhtä oon ihmetellyt, miks ohjekirjaan on pitäny tunkea suomenkielen lisäks saksaa sekaisin.. siihen sit vielä englanninkieliset auton menut, niin aika hyvä kalakeitto tuli =)

puskuri

Vastaan tähän nyt itse itselleni. Eli siis autollahan ei ole edes ajettu 500km vielä, joten eiköhän tuo service -ilmoitus poistu. :)
Tämän ketjun voikin poistaa turhana, jos sille tuntuu...

Sitä on niin herkillä aina uuden auton kans ;) Eiköhän se tuosta nollaudu tuokin kunhan ajaa, kovaa..

lemmentalja

Ei se taida itsekseen poistua. Käyt siellä nollaamassa missä viimeksi huollettiin, tai siiten pyydät vcds omaavia kahvin hinnalla nollaamaan.
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

puskuri

Lainaus käyttäjältä: lemmentalja - 22.05.14 - klo:20:38
Ei se taida itsekseen poistua. Käyt siellä nollaamassa missä viimeksi huollettiin, tai siiten pyydät vcds omaavia kahvin hinnalla nollaamaan.

Mä luin jostain, että service teksti lähtee kun on ajanut 500km huollon jälkeen tjs... ?? Taisin lukee sen jostain höpöhöpösivustolta sitten :)
Onneks toi ei nyt kauheesti haittaa vaikka ilmoitus vilahtaakin käynnistyksessä.

Pertsa

No eikös tuo nyt kannattaisi kuitenkin käydä aika pikaisesti nollauttamassa. Etenkin jos/kun on longlife huoltoväli, jotta tuo osaa alkaa laskea seuraavan huollin ajankohtaa.

puskuri

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 23.05.14 - klo:09:12
No eikös tuo nyt kannattaisi kuitenkin käydä aika pikaisesti nollauttamassa. Etenkin jos/kun on longlife huoltoväli, jotta tuo osaa alkaa laskea seuraavan huollin ajankohtaa.

Joo kai se on hyvä jossain vaiheessa... paikallinen paja ottaa hommasta 45e! Kuulostaa hieman liian rapeelle.

pende

Lainaus käyttäjältä: puskuri - 23.05.14 - klo:09:08
Mä luin jostain, että service teksti lähtee kun on ajanut 500km huollon jälkeen tjs... ?? Taisin lukee sen jostain höpöhöpösivustolta sitten :)
Onneks toi ei nyt kauheesti haittaa vaikka ilmoitus vilahtaakin käynnistyksessä.
Ei se lähde kuin testerillä nollaamalla. Se 500km tarkoittaa että se uusi huoltoväli tulee näyttöön kun on ajanut n. po. matkan, eli näyttö on siltä osin tyhjä tuon aikaa...

MrMicke

Kuinka vahvalla ammattitaidolla ja millä laajuudella huolto on tehty, jos huoltonäytön nollaus on tekemättä? Voihan se toki unohtua keneltä tahansa, mutta epäilys herää kuitenkin. Minä pyytäisin nähdä ostotositteet suodattimista ja öljyistä huollon suorittaneelta taholta.

Ostitko liikkeestä? Jos ostit niin vie sinne takaisin ja sano, että huoltoa ei ole suoritettu loppuun asti. Hoitavat sitten sen huoltonäytön resetoinnin suoritetun huollon mukaisesti.

puskuri

Lainaus käyttäjältä: MrMicke - 27.05.14 - klo:05:56
Kuinka vahvalla ammattitaidolla ja millä laajuudella huolto on tehty, jos huoltonäytön nollaus on tekemättä? Voihan se toki unohtua keneltä tahansa, mutta epäilys herää kuitenkin. Minä pyytäisin nähdä ostotositteet suodattimista ja öljyistä huollon suorittaneelta taholta.

Ostitko liikkeestä? Jos ostit niin vie sinne takaisin ja sano, että huoltoa ei ole suoritettu loppuun asti. Hoitavat sitten sen huoltonäytön resetoinnin suoritetun huollon mukaisesti.

Ostin liikkeestä. En nyt muista mikä huoltoliike oli kyseessä(Joku Autoasilainenpunaleima huoltokirjassa oli)
Huoltokirjassa luki, että öljynvaihto ja öljyanturi uusittu.
Öljy näytti kyllä tosi hyvälle, niin uudelle, ettei mulla ole mitään syytä epäillä etteikö öljyjä olis vaihdettu.

pende

Lainaus käyttäjältä: puskuri - 27.05.14 - klo:13:08
Ostin liikkeestä. En nyt muista mikä huoltoliike oli kyseessä(Joku Autoasilainenpunaleima huoltokirjassa oli)
Huoltokirjassa luki, että öljynvaihto ja öljyanturi uusittu.
Öljy näytti kyllä tosi hyvälle, niin uudelle, ettei mulla ole mitään syytä epäillä etteikö öljyjä olis vaihdettu.

Noissa paikoissa on se hyvä puoli että tietää käytetyn ainakin halvimpia tarvikkeita ja ilmeisesti myös öljyjäkin.
Jopa suodattimissa voi olla 50% hintaeroja. Sitä en osaa sanoa onko laaduissa eroja, mutta esim. omassani maksaa originaali polttoaineensuodatin 70â,¬ ja myös ulkomaisissa tarvikeliikkeissä sama  filtteri maksaa lähes saman hinnan, kuitenkin noissa "autoasi" varaosissa myydään "korvaavia" puoleen hintaankin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy