Golffin EGR venttiili

Aloittaja IV-golf, 21.05.14 - klo:23:12

« edellinen - seuraava »

IV-golf

Missä sijaitsee 1.4 -00 golffin EGR venttiili, jossain moottoritilassa mutta missä siellä?

keijo88

Moottorin etupäässä oikealla puolella pakosarjan vieressä sojottaa yläviistoon. Yläpäässä sähköpistoke ja alapuolelta lähtee metalliputki kohti kaasuläppää/imusarjaa.

IV-golf

Ok kiitos tiedosta, täytyy käydä vilkasemassa ku testeri herjaa jotain ongelmaa siinä suunnassa.

keijo88

Varmaan jumittunu/ karstassa. Kannattaa käyttää irti ja puhdistaa. Joissakin tapauksissa tosin puhdistus ei enään auta. Itsellä rupes vielä toimimaan kun päällisin puolin puhdistin jollain egr puhdistusspraylla.

IV-golf

Myöskin jotkut ovat tukkineet sen ja kuin se toimenpide vaikuttaa auton liikkumiseen?
Niin hyvin pultit on ruosteessa, jotta epäilen niiden katkeavan vaikka käyttää öljykylvyssä.

keijo88

Tukkisin itsekkin sen kun kerää sitä karstaa kaasuläppään ja imusarjaan mutta vikavalo siitä räpsähtää tauluun. Tuskin sen tulppaamiseta muuta haittaa on.

keijo88

Niin oli mullakin ruosteessa. Pienet kierretangot tuli ainakin mulla kokonaan pois kun muttereita yritin irrottaa mut eipä ne poikki menny.

IV-golf

Ookke, jätän sen tulppaamisen toisaalle ja kylvetän sen kunnolla.

keijo88


Arska F

Uuden EGR:n saa esim Fixukselta, n.130â,¬, loppuu ongelmat ;)
Boeing 737
      &
M/S Cinderella

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy