2.0 TFSI ja polttoainepumpun cam follower vaihtoon

Aloittaja HneryK, 14.05.14 - klo:21:27

« edellinen - seuraava »

HneryK

117th km ajettu ja yllättäen hyytyy 5th rpm kohdalla ja sen jälkeen "limp mode" päälle eli kierrokset rajoittuu 3th rpm. Vikakoodina bensapumpun paine käy alle raja-arvon. Bensapumppu irti ja kyseinen osa samanlainen kuin kuvissa oikeanpuoleinen. Joten olisi pitänyt vaihtaa aiemmin.



brainsurgery

Millaista huoltoa ajattelit tehdä? Onko nuo palaset nyt öljyn seassa jossain?

Mika_T

No jos nuo kuvatekstit pitää paikkansa cam & pump failuresta, niin remontti lienee melko mittava?

Tulikin mieleen tästä, että pitää tarkistaa oman cam followerin tilanne....

JMP

Vaihdoin omasta ton n 100tkm kohdalla ja vanha näytti tuolta vasemman puoliselta. Mitä öljyä käytät koneessa? Näitä ei ole paljoa tainnut suomessa mennä, oliskohan ensimmäinen jonka näen suomen foorumeilta..

lemmentalja

FFp:n puolella jollain juuri kosahti tuo kyseinen kuppi. Oli ymmärrykseni mukaan kannattavampaa vaihtaa uusi mootttori, kuin korjata vanhaa.
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

ttiikeri

Lainaus käyttäjältä: lemmentalja - 15.05.14 - klo:16:14
FFp:n puolella jollain juuri kosahti tuo kyseinen kuppi. Oli ymmärrykseni mukaan kannattavampaa vaihtaa uusi mootttori, kuin korjata vanhaa.

Ja tämä cam follower ongelma lienee vanhempien 2.0 tfsi moottorien ongelma. Ts niiden joissa on jakopää hihnalla?
Audi A4 1.8 TFSI

JMP

Lainaus käyttäjältä: ttiikeri - 15.05.14 - klo:16:19
Ja tämä cam follower ongelma lienee vanhempien 2.0 tfsi moottorien ongelma. Ts niiden joissa on jakopää hihnalla?

Jep. Ja sama kuppi on myös näissä hieman tuoreemmissa k04 myllyissä, esim golf r, cupra, s3.

brainsurgery

Siihen kuppiin on vuosien saatossa tullut päivityksiä. Olisiko uudempi kestävämpi?

Itsekin vaihdoin edelliseen autooni tuon kupin jossain 90tkm paikkeilla. Ei ollut vanha juurikaan kulunut. Ilmeisesti Mobilin LL-öljyillä ajeltu koko auton elinkaari siihen asti.

HneryK

Lainaus käyttäjältä: brainsurgery - 14.05.14 - klo:22:10
Millaista huoltoa ajattelit tehdä? Onko nuo palaset nyt öljyn seassa jossain?

Kuppi vaihdettu uuteen ja kaikki toimii ok. Ei ole ennen vian huomaamista syönyt öljyäkään yhtään, joten palaset varmaankin jääneet suodattimeen. Ylimääräisen öljynvaihdon tein saman tien. Täytyy jossain vaiheessa tarkistaa kupin tilanne uudelleen ja seurata bensapumpun paineita.

Lainaus käyttäjältä: JMP - 15.05.14 - klo:15:23
Vaihdoin omasta ton n 100tkm kohdalla ja vanha näytti tuolta vasemman puoliselta. Mitä öljyä käytät koneessa? Näitä ei ole paljoa tainnut suomessa mennä, oliskohan ensimmäinen jonka näen suomen foorumeilta..

Pääasiassa Castrol ja Liqui Moly öljyjä käytetty sekä öljynvaihdot noin 10th km välein.

JMP

Katoitko miltä nokka-akseli näytti? Oliko naarmuja? Sehän tuossa on että nyt saattaa seuraava kuppi kulua nopeampaan tahtiin jos nokka ei ole enää sileä.

HneryK

#10
Lainaus käyttäjältä: JMP - 15.05.14 - klo:21:32
Katoitko miltä nokka-akseli näytti? Oliko naarmuja? Sehän tuossa on että nyt saattaa seuraava kuppi kulua nopeampaan tahtiin jos nokka ei ole enää sileä.

Oli se sen verran kulunut, että suunnitelmissa on vaihtaa se lähiaikoina (seur. 10th km aikana). 200-400â,¬ maksaa riippuen mistä hankkii.

Mitäköhän eroa noilla on?
http://www.varaosa.fi/ProductList.php?search=06F109101B

brainsurgery

#11
Lainaus käyttäjältä: HneryK - 15.05.14 - klo:21:48
Oli se sen verran kulunut, että suunnitelmissa on vaihtaa se lähiaikoina (seur. 10th km aikana). 200-400â,¬ maksaa riippuen mistä hankkii.

Mitäköhän eroa noilla on?
http://www.varaosa.fi/ProductList.php?search=06F109101B
Speed-autoteilen haun mukaan J on uusin versio. En tiedä mitä eroa on tuohon B:hen.

06F109101J       NOCKENWELL    1.413kg    356.74 e

USA:sta saisi näköjään edullisesti :) http://tinyurl.com/pc65e5v

HneryK

Lainaus käyttäjältä: brainsurgery - 16.05.14 - klo:09:22
Speed-autoteilen haun mukaan J on uusin versio. En tiedä mitä eroa on tuohon B:hen.

06F109101J       NOCKENWELL    1.413kg    356.74 e

USA:sta saisi näköjään edullisesti :) http://tinyurl.com/pc65e5v

Kiitos vinkistä!

HneryK

Lainaus käyttäjältä: Mika_T - 15.05.14 - klo:15:03
No jos nuo kuvatekstit pitää paikkansa cam & pump failuresta, niin remontti lienee melko mittava?

Juurikin näin, moottorin yläkerrasta kaikki liikkuvat osat vaihdettu, eikä ollut halpaa   :(

HneryK

Lainaus käyttäjältä: JMP - 15.05.14 - klo:17:27
Jep. Ja sama kuppi on myös näissä hieman tuoreemmissa k04 myllyissä, esim golf r, cupra, s3.
2013 R ja 17th mailia mittarissa...
http://www.golfmk6.com/forums/showthread.php?t=13384&page=3

Emil

Mistä koneversiosta on kyse, tarkemmin ottaen? Mulla 2007 2.0 FSI, ja yllättäen alkoi tämä asia kiinnostamaan. Ton kunnonhan voisi tarkastaa ennen osien ostoa -ko? Pumppu irti, ja mahdollisesti uuden o-renkaan kanssa takaisin nippuun, jos seuraaja ei ole kulunut?

lemmentalja

Eiköhän se polttoaineenpainepuoli ole tuossa vapaastihengittävässä samallalailla toteutettu kuin ahdetuissakin. Kuppi on helppo tarkastaa, aikaa meneen noin 30min. Varuiksi kannattattas ottaa juurikin se uusi o-rengas..

http://vimeo.com/m/23010188
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

Emil

Kiitti linkistä. Jonkin kuvasarjankin löysin jostain, mutta en omasta konehuoneesta löytänyt samanlaista pumppua. Missä lienee näissä sitten se korkeapainepumppu? Kone on muistaakseni BVY.

lemmentalja

Itse olen vaihtanut kupin vain poikittaiseen tfsi moottoriin. Tämä onnistui juuri niin kuin tuossa videossa tehdään...
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

Kiukas

Mistä olette varaosan tilanneet ja mihin hintaan? BWA koneellinen tuli ostettua.
-16 Skoda Octavia Combi 1.8TSI 4x4
-09 Seat Exeo ST TSI sport
-06 Seat Leon TFSI

lemmentalja

Marmoritiskiltä hain omaani. Hinta oli muistaakseni 60â,¬ luokkaa. Netistä olisi saanut muutaman euron halvemmalla...(ebay, speed autoteile yms...)
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

Kiukas

57â,¬ marmori tiskiltä oli kuppi. Jos kerkiäisi viikonlopun aikana vaihtamaan kun autonkin sai tänään.
-16 Skoda Octavia Combi 1.8TSI 4x4
-09 Seat Exeo ST TSI sport
-06 Seat Leon TFSI

Emil

Näissä vapareissa näyttäisi olevan se pumppu suunnattu alaspäin nokka-akseliin nähden. Ehkä se öljy siksi viipyy vähän pidempään voitelua vaativilla pinnoilla. Pikkasen hankalassa paikassa kuitenkin, niin tarkastus siirtynee vuodella.

Haldenisti

Vastaan tähän vanhaan ketjuun, kun löysin tämän cam follower -asian vasta. Olisiko suomeksi tämä osa nimeltään korkeapainepumpun nokka-akselin seuraaja.

Youtubessa on A4 B7:n ostajan oppaita ja jokaisessa varoitellaan tästä osasta. Netistä löytyy englanniksi paljon keskustelua, että alun perin näitä osia pamahti jo 80 000 km kohdalla ja hajonneet metallisoat saattoivat rikkoa polttoainejärjestelmää tai moottoria laajemminkin. Audi laajensi vuonna 2012 takuuta näille osille 2005-2008 Audi A4 -malleissa 10 vuoteen / 120 tkm.

Amerikassa jotkut ovat vaihtaneet tätä osaa oikeasti 15 000 mailin tai kahden öljynvaihdon välein. :o Hajonneissa osissa oireena on saattanut olla tehon puute ja hyytyminen, mutta foorumeilla jotkut ovat tarkistaneet asian ja huomanneet seuraajassa olleen reikä, vaikka auto on toiminut normaalisti.

Itse ajan melkein 300 tkm ajettua A4 B7:aa, josta minulla tuosta on ajettu 100 tkm, enkä kyllä ole osaa vaihtanut. Pitäisikö tässä kipinkopin tarkistaa osa vai oletteko kuulleet että olisi Suomessa ollut ongelmaa tuon osan hajoamisen kanssa?


ukormi

Lainaus käyttäjältä: Haldenisti - 21.11.22 - klo:10:23
Vastaan tähän vanhaan ketjuun, kun löysin tämän cam follower -asian vasta. Olisiko suomeksi tämä osa nimeltään korkeapainepumpun nokka-akselin seuraaja.

Youtubessa on A4 B7:n ostajan oppaita ja jokaisessa varoitellaan tästä osasta. Netistä löytyy englanniksi paljon keskustelua, että alun perin näitä osia pamahti jo 80 000 km kohdalla ja hajonneet metallisoat saattoivat rikkoa polttoainejärjestelmää tai moottoria laajemminkin. Audi laajensi vuonna 2012 takuuta näille osille 2005-2008 Audi A4 -malleissa 10 vuoteen / 120 tkm.

Amerikassa jotkut ovat vaihtaneet tätä osaa oikeasti 15 000 mailin tai kahden öljynvaihdon välein. :o Hajonneissa osissa oireena on saattanut olla tehon puute ja hyytyminen, mutta foorumeilla jotkut ovat tarkistaneet asian ja huomanneet seuraajassa olleen reikä, vaikka auto on toiminut normaalisti.

Itse ajan melkein 300 tkm ajettua A4 B7:aa, josta minulla tuosta on ajettu 100 tkm, enkä kyllä ole osaa vaihtanut. Pitäisikö tässä kipinkopin tarkistaa osa vai oletteko kuulleet että olisi Suomessa ollut ongelmaa tuon osan hajoamisen kanssa?


Omassa 2009 S3 Audissa oli tuo kuppi kenties tuossa stage 1 ja stage 2 välissä kun sen vaihdoin. Ei tietoa oliko koskaan vaihdettu. Ei se nyt niin kallis tai vaikeaa tarkistaa ole ettei voisi joka toisella öljynvaihtokerralla sitä tehdä. Ei kai näillä vehkeillä enää 5000km kuukaudessa ajella?
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

9987

Kannattaahan tuo katsoa, jos kulunut (uusi laatumerkiltä, varmaan parempaa materiaalia, pinnoite)

Pumpun ja osien valmistajan video asiaan liittyen.
https://www.youtube.com/embed/m_8G0Ek7QmU

Haldenisti

Lainaus käyttäjältä: ukormi - 21.11.22 - klo:12:24
Omassa 2009 S3 Audissa oli tuo kuppi kenties tuossa stage 1 ja stage 2 välissä kun sen vaihdoin. Ei tietoa oliko koskaan vaihdettu. Ei se nyt niin kallis tai vaikeaa tarkistaa ole ettei voisi joka toisella öljynvaihtokerralla sitä tehdä. Ei kai näillä vehkeillä enää 5000km kuukaudessa ajella?
Joo, eihän noissa opasvideoissa ole iso homma, paitsi näissä vanhemmissa on banjopultti, jonka kanssa jotkut ovat tapelleet tuntikaupalla. Ja kaikissa videoissa on moottori asennettu poikittain, kun minulla on pitkittäin, milloin tilaa on vähän vähemmän.

Tämähän on foorumeiden mukaan tosiaan kulutusosa, mutta nämä autot ovat jo niin vanhoja, että luulisi kaikissa korkeapainepumpun tähän mennessä hajonneen jos oikeasti on niin vikaherkkiä? Ei ole koskaan kuulunut kuitenkaan Audin määräaikaishuoltoon ja aika harvaa kiinnostaa netin vikalistat lopulta.

ukormi

Lainaus käyttäjältä: Haldenisti - 21.11.22 - klo:20:21
Joo, eihän noissa opasvideoissa ole iso homma, paitsi näissä vanhemmissa on banjopultti, jonka kanssa jotkut ovat tapelleet tuntikaupalla. Ja kaikissa videoissa on moottori asennettu poikittain, kun minulla on pitkittäin, milloin tilaa on vähän vähemmän.

Tämähän on foorumeiden mukaan tosiaan kulutusosa, mutta nämä autot ovat jo niin vanhoja, että luulisi kaikissa korkeapainepumpun tähän mennessä hajonneen jos oikeasti on niin vikaherkkiä? Ei ole koskaan kuulunut kuitenkaan Audin määräaikaishuoltoon ja aika harvaa kiinnostaa netin vikalistat lopulta.
Juu, tuossa minulla se on suoraan tyrkyllä siinä päällä. 10 minuutin homma kaikkineen kun sen vilkaisen.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

Haldenisti

#28
Lainaus käyttäjältä: ukormi - 22.11.22 - klo:07:23
Juu, tuossa minulla se on suoraan tyrkyllä siinä päällä. 10 minuutin homma kaikkineen kun sen vilkaisen.

Tilasin netistä kupin ja pyysin muun huollon yhteydessä vaihtamaan nyt.

Tältä näytti vanha:



Tällä siis ajettu varmuudella 100 tkm, ehkä jopa 295 tkm,  jos ei ole koskaan vaihdettu. Ei nyt ihan surkeassa kunnossa ollut, ei ollut oikein mitään syvempää naarmua tai silmillä nähtävää painaumaa. Tulipa kuitenkin vaihdettua.

Väitän kyllä edelleen, että joillain alussa ollut viallisia osia ja sen takia hajonnut, eikä tätä todellakaan ole tarvetta vaihdella tyyliin 30 tkm välein.

Tilasin Hitachin (Hüco) männän, koska korkeapainepumppu on Hitachin valmistama. Tajusin vasta jälkikäteen tosin, että INA-merkkinen osa olisi OEM-vastaava, sillä INA on tehnyt ilmeisesti nuo männät alun perin. Toivottavasti Hitachin metalli on yhtä kestävää eikä nyt menty ojasta allikkoon.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy