Octavia III huolto

Aloittaja nic, 03.05.14 - klo:12:35

« edellinen - seuraava »

Petunet

Lainaus käyttäjältä: M_M - 30.07.19 - klo:09:31
Jatkuvaa virtaa auto EI TARVITSE, kuten ei kyllä mikään muukaan tietämäni automalli. Mistähän tämä legenda on aikanaan lähtenyt liikkeelle?

Ford-liikkeen mukaan jos auto on ilman akkuvirtaa yli 15min siinä menee ajonesto päälle ja sen saa pois vain merkkikorjaamolla testerillä.
Talvella olen yhden Mondeon nähnytkin vietävän pajalta merkkarille kun akku hyytyi ja esto meni päälle.
Näin siis Fordeissa mutta sinähän puhuitkin Autoista...  ;)
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

M_M

Lainaus käyttäjältä: Petunet - 31.07.19 - klo:20:02
Ford-liikkeen mukaan jos auto on ilman akkuvirtaa yli 15min siinä menee ajonesto päälle ja sen saa pois vain merkkikorjaamolla testerillä.

:o
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Macross

Olis vm2016 4x4 rs tdi:llä 60k huolto edessä, mistäs päin helsinkiä mahtais löytyä hyvä/halpa suhteelta paikka mihin viittis viedä?

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Macross - 14.08.19 - klo:19:59
Olis vm2016 4x4 rs tdi:llä 60k huolto edessä, mistäs päin helsinkiä mahtais löytyä hyvä/halpa suhteelta paikka mihin viittis viedä?

Kilpailuta merkkiliikkeet ja muista vaihdattaa haldex:n öljyt.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

JS-Tuning

JT-Carfix vie sinne.

-karppa-

Noin uuden ja vähän ajetun auton kohdalla en veisi muualle, kuin merkkihuoltoon ihan siitä syystä, jos on vaille joskus goodwilliä vaikka paukkuvan perän takia...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Jani

Käytin ocun tänään oulussa aineella 120 huollossa ja illalla tuli joku päähänpinttymä vetää tikku ylös ja yllätyksekseni määrä oli ok mutta öljy pikimustaa. Ajoa tuli ehkä 30 kilsaa päivällä. Maanantaita odotellessa...

M_M

Eikö tuo ole dieselissä ihan normaalia, että öljy on mustaa melkein samantien kun sen moottoriin kaataa...?

Vai onko nämä uudet koneet jo niin puhtaita ettei tuo enää päde? Ei ole kokemusta näistä nykyajan dieseleistä...
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: M_M - 17.08.19 - klo:08:07
Eikö tuo ole dieselissä ihan normaalia, että öljy on mustaa melkein samantien kun sen moottoriin kaataa...?

Vai onko nämä uudet koneet jo niin puhtaita ettei tuo enää päde? Ei ole kokemusta näistä nykyajan dieseleistä...

Kyllä se melko nopea mustuu, mutta kyllä itsellä 20-30km ajon jälkeen vielä huomasi onko uudet vai vanhat öljyt.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

sonic

Öljy mustuu dieselissä melko heti kun laittaa käyntiin, noin uuden öljyn erottaa vanhasta tuoksusta, siitä puuttuu se dieselin nokituoksu..uskon että on vaihdettu..........

b1mpo

Väkisinkin moottoriin jää hiukan jäämiä vanhasta öljystä, jotka värjää sitten uuden öljyn, mutta ei tee siitä huonompaa. Uusi öljy myös pesee tehokkaammin.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Ocuttaja

Auto kävi 100tkm huollossa ja siinä samalla olivat vaihtaneet uudet öljyt koneeseen. Nyt sisällä Mobil 1â,,¢ ESP x2 0W-20 öljyt. Kenelläkään kokemusta/mielipidettä kyseisestä öljystä ja se soveltuvuudesta autoon. Kyseessä siis 2014 combi 1.4 tsi koneella.

voipa

Laakkosella on longlife-määräaikaishuolto Skoda Octavialle hintaan 215â,¬. Kun tarkemmin perehtyy tarjoukseen niin huomaa, että siihen EI kuulu sytytystulppien vaihto, joka taas jokaisessa muussa huollossa siihen aina kuuluu. Tästä Laakkonen veloittaa 111â,¬. Vaikka eihän se ole tyhmä joka pyytää vaan...
Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG Black Magic

M_M

Eihän sytytystulppia kuulu vaihtaa läheskään joka huollossa. Se on lisätyö joka tehdään moottorista riippuen muistaakseni 60 tai 90 tkm välein. Kaikissa merkkihuolloissa on ihan sama hinnoittelu, ei pelkästään laakkosella.

Vaihtaako nuo nyrkkipajat sitten tulpat joka kerta kun auton käyttää huollossa?  :o
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Räisäne

#944
Lainaus käyttäjältä: voipa - 08.09.19 - klo:21:45
Laakkosella on longlife-määräaikaishuolto Skoda Octavialle hintaan 215â,¬. Kun tarkemmin perehtyy tarjoukseen niin huomaa, että siihen EI kuulu sytytystulppien vaihto, joka taas jokaisessa muussa huollossa siihen aina kuuluu. Tästä Laakkonen veloittaa 111â,¬. Vaikka eihän se ole tyhmä joka pyytää vaan...

Kyllä ne nimenomaan pitäisi vaihtaa 60tkm välein (näin ainakin vaihdettu omaan RS:ään), ei joka määräaikaishuollossa. Toki jos vaihtotarve esiintyy 30tkm välein, niin jotain vikaa on kyllä moottorissa jos paskoo tulppia tuohon tahtiin? Kysytty Jyväskylässä ns. nyrkkipajalta myös tarjousta määräaikaishuollosta, niin sielläkin tarjosivat 120tkm huoltoon tulpanvaihtoa hintaan 132 euroa = Samat saisi Motonetistä hintaan 60e. En tiedä, onko tuo Laakkosen hintakaan sitten niin paha jos työllekin pitää laskea joku hinta, vaikkakin se on muutaman minuutin homma? Jos halvalla haluaa niin täytyy tehdä itsellä, ei kai se sen kummempaa.
Skoda Octavia III V/RS -15 TSI

Yodakoski

Allekirjoituksen autolla 60 tkm huolto Laakkosella Jyväskylässä:

Määräaikaishuolto 269â,¬
Tarkastushuolto 59â,¬
DSG vaihteiston öljyt+suodatin 259â,¬
Polttoainejärjestelmän puhdistushuolto 26â,¬
Haldexöljyt + suodatin 123â,¬

Yhteensä veloittivat 706â,¬
Nykyinen: Mercedes-Benz GLC 300e 4Matic 2020 (FL) A Business EQ Power, AMG sisä- ja ulkopuoli
Ex-vaggine: Octavia III FL RS Combi 2017 (MY18), TDI DSG 4x4, Corrida Red, Winter- ja Black-paketti sekä DCC
Ex-vaggine: Octavia III RS Combi 2013 (MY14), TDI DSG, Black Magic, Black-paketti
Ex-vaggine: Octavia II FL Combi 2009, 2.0 TDI DSG, Black Magic, Elega

tet

Lainaus käyttäjältä: Yodakoski - 12.09.19 - klo:18:46
Allekirjoituksen autolla 60 tkm huolto Laakkosella Jyväskylässä:
...
Haldexöljyt + suodatin 123â,¬

Tarkoittaako tuo "suodatin" pumpun imusihdin puhdistusta, vai ihanko ne veloittivat olemattoman suodatinpatruunan vaihdosta? ::)
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Yodakoski

My bad  :)
Eihän siinä huoltomääräyksessä mitään suodatinta ollut mainittu, nyt kun tarkemmin katsoin, jostain selkäytimesä vain tuli kirjoittaessa tuo öljy+suodatin kombinaatio :D
Nykyinen: Mercedes-Benz GLC 300e 4Matic 2020 (FL) A Business EQ Power, AMG sisä- ja ulkopuoli
Ex-vaggine: Octavia III FL RS Combi 2017 (MY18), TDI DSG 4x4, Corrida Red, Winter- ja Black-paketti sekä DCC
Ex-vaggine: Octavia III RS Combi 2013 (MY14), TDI DSG, Black Magic, Black-paketti
Ex-vaggine: Octavia II FL Combi 2009, 2.0 TDI DSG, Black Magic, Elega

tet

Lainaus käyttäjältä: Yodakoski - 14.09.19 - klo:18:51
My bad  :)
Eihän siinä huoltomääräyksessä mitään suodatinta ollut mainittu, nyt kun tarkemmin katsoin, jostain selkäytimesä vain tuli kirjoittaessa tuo öljy+suodatin kombinaatio :D

Mistä pääsemmekin siihen ongelmaan joka näiden Gen.5 Haldexien huollossa on - eivät putsaa sitä imusihtiä, jos ei tajua pyytää. Aika paljon on ainakin nettijuttujen perusteella mennyt näistä pumppuja rikki, kun imusihti on tukkeutunut "kurasta". Sihdin saa puhtaaksi, kun irrottaa pumpun, mutta öljyt tulevat ulos samalla. Luonnollisinta on tehdä homma öljynvaihdossa, mutta eivät tosiaan tee jos ei asiakas sitä osaa vaatia. :-\
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Rakkaudestalajiin

Lainaus käyttäjältä: tet - 15.09.19 - klo:10:16
Mistä pääsemmekin siihen ongelmaan joka näiden Gen.5 Haldexien huollossa on - eivät putsaa sitä imusihtiä, jos ei tajua pyytää. Aika paljon on ainakin nettijuttujen perusteella mennyt näistä pumppuja rikki, kun imusihti on tukkeutunut "kurasta". Sihdin saa puhtaaksi, kun irrottaa pumpun, mutta öljyt tulevat ulos samalla. Luonnollisinta on tehdä homma öljynvaihdossa, mutta eivät tosiaan tee jos ei asiakas sitä osaa vaatia. :-\
Ei taida kuulua valmistajan huolto-ohjeisiin sen sihdin putsaus nii siks sitä ei tehdä.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Rakkaudestalajiin - 15.09.19 - klo:18:15
Ei taida kuulua valmistajan huolto-ohjeisiin sen sihdin putsaus nii siks sitä ei tehdä.

Ei kuulu moni muukaan asia, vaan ovat lisätöitä joita tehdään, jos asiakas osaa pyytää/vaatia.

1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

TTO

Lainaus käyttäjältä: tet - 15.09.19 - klo:10:16
Mistä pääsemmekin siihen ongelmaan joka näiden Gen.5 Haldexien huollossa on - eivät putsaa sitä imusihtiä, jos ei tajua pyytää. Aika paljon on ainakin nettijuttujen perusteella mennyt näistä pumppuja rikki, kun imusihti on tukkeutunut "kurasta". Sihdin saa puhtaaksi, kun irrottaa pumpun, mutta öljyt tulevat ulos samalla. Luonnollisinta on tehdä homma öljynvaihdossa, mutta eivät tosiaan tee jos ei asiakas sitä osaa vaatia. :-\
Eikä pyydettäessäkään välttämättä merkkihuollossa tehdä, koska ei kuulu "proseduuriin" ja työ tehdään valmistajan ohjeiden mukaan. Pyysin, mutta ei tehty...

psxgamer

60t määräaikaishuolto pitäisi tehdä, öljynvaihdolla ja sytytystulppien vaihdolla. On aika järkyttävä hinta merkkiliikkeessä tälle, ottaen huomioon, että suurimmaksi osaksi kyse on vain tarkastuksista, yhteensä 460â,¬. Mietin ekaa kertaa muualla kuin merkkiliikkeessä huollattaa, koska kuulemma saavat sähköiseen huoltokirjaan merkinnät ihan normaalisti. Kysyin eka Herttoniemestä isolta huoltoliikkeeltä ja säästöä noin 70â,¬ lasipalatsin hintoihin.

Otin myös AutoJerrysta kiinnostuksesta tarjouksen. Halvin hinta on peräti 248â,¬, mutta öljy on jotain minulle täysin tuntematonta Quartz Ineo Long Life 5W-30 joka ei sano mitään. Tokkopa ne kyllä autoon vääriä öljyjäkään pistää.  ;D Onko porukalla mitään pahoja kokemuksia ei-merkkiliikkeiden huolloista?

Onhan tuo aika hurja rahallinen säästö, noin 210â,¬, tosin huollon laina-auto on vielä kysyttävä.

Brownie

Hei,

Olisi tulossa ensimmäinen huoltoni skodaan. Autoa toki huollatettu, muttei minun toimesta.

Auto ilmoittaa tarkastushuoltoa ja öljynvaihtoa 2600km.

Voinko kilpailuttaa tuon huollon autojerryn kautta? En tiedä miten tuo sähköinen huoltokirja toimii.
Vaihdatteko itse vai kannattaako ilmansuodattimet vaihdattaa liikkeesä? Ei vaikuttanut kummoiselta, mutta miten porukka täällä on toiminut?
Varmaan huoltamot näkevät sähköisen huoltokirjan kautta mitä kaikkea tuohon pitäisi tehdä?

Mittariin tulee 140tkm
Skoda Octavia 2016
1.6 tdi

Kiitos vastanneille

Ocunen

Scoutin eka huolto omistuksessani lähestyy  :-[
Vm 2016 DSG:llä, 120tkm huolto kyseessä.
Mitä kaikkea huoltoon kuuluu, suosituksia huoltoliikkeistä?
Ymmärtääkseni ainakin "normimääräaikaishuollon" lisäksi
- haldex lisäpyyntönä imusihdin putsaus
- DSG öljyt?
Skoda Kodiaq 2.0TDI 4x4 -18
EX: Skoda Octavia Scout 2.0TDI DSG -16
EX: Skoda Octavia Combi 1.6TDI 4x4 -14
EX: Skoda Octavia Combi 1.9TDI 4x4 -06

Brownie

Lainaus käyttäjältä: Ocunen - 01.10.19 - klo:20:50
Scoutin eka huolto omistuksessani lähestyy  :-[
Vm 2016 DSG:llä, 120tkm huolto kyseessä.
Mitä kaikkea huoltoon kuuluu, suosituksia huoltoliikkeistä?
Ymmärtääkseni ainakin "normimääräaikaishuollon" lisäksi
- haldex lisäpyyntönä imusihdin putsaus
- DSG öljyt?

Itselleni ja sinulle vastatakseni. Sain Laakkoselta hyvän linkin josta nuo voi tarkastaa.

https://www.laakkonen.fi/nostot/skoda-longlife-maaraaikaishuollon-edulliset-pakettihinnat-vm-2014-2019/

Onneksi nuo kilpailutukset ja hintojen avoimuus on tullut, ettei tarvitse jokapaikkaan soitella..
Kilpailutin ja melkein sama missä käyttää niin saman hintaista.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Ocunen - 01.10.19 - klo:20:50
Scoutin eka huolto omistuksessani lähestyy  :-[
Vm 2016 DSG:llä, 120tkm huolto kyseessä.
Mitä kaikkea huoltoon kuuluu, suosituksia huoltoliikkeistä?
Ymmärtääkseni ainakin "normimääräaikaishuollon" lisäksi
- haldex lisäpyyntönä imusihdin putsaus
- DSG öljyt?

Jakolaatikon ja perän öljyt (Eivät kuulu huolto-ohjelmaan).
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Ocunen

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 02.10.19 - klo:12:24
Jakolaatikon ja perän öljyt (Eivät kuulu huolto-ohjelmaan).

Kiitos. Laitettu paikalliseen merkkiliikkeeseen hintatiedustelu, harmi, että tämä lähin liike on ollut tähän mennessä aiempien autojen kansa selvästi kalliimpi kuin muut liikkeet.
Scoutilla tarkoitus ajella sellainen 5-6 vuotta kilometritavoitteena 300tkm ainakin, joten huolloissa tarkoitus tehdä kaikki tarvittava ja ylimääräinenkin. Ennemmin maksaa huolloissa satasia "ylimääräisestä" kuin tuhansia korjaamisesta....
Skoda Kodiaq 2.0TDI 4x4 -18
EX: Skoda Octavia Scout 2.0TDI DSG -16
EX: Skoda Octavia Combi 1.6TDI 4x4 -14
EX: Skoda Octavia Combi 1.9TDI 4x4 -06

TTO

Lainaus käyttäjältä: Ocunen - 01.10.19 - klo:20:50
Scoutin eka huolto omistuksessani lähestyy  :-[
Vm 2016 DSG:llä, 120tkm huolto kyseessä.
Mitä kaikkea huoltoon kuuluu, suosituksia huoltoliikkeistä?
Ymmärtääkseni ainakin "normimääräaikaishuollon" lisäksi
- haldex lisäpyyntönä imusihdin putsaus
- DSG öljyt?
Tuon Haldexin sihdin putsauksen kanssa kannattaa olla tarkkana marmorilla työtä tilatessa/tehtäessä. Itsellä kävi niin, että autoa vietäessä huoltoneuvojan kanssa kaikki oli vielä selvää ("joo, kyllä..."), mutta lopulta sihti oli puhdistamatta, koska se ei kuulu virallisiin "huoltokohteisiin" (tms. jargonia).

Korjasin tilanteen siten, että vaihdatin tämän jälkeen erikseen koko Haldex-pumpun. Sen osaavat merkkihuollossa tehdä. Hintaa koko pumpun vaihdolle tuli noin 450 euroa. Jos siis haluaa päästä helpolla tuossa 120 tkm kohdalla, niin vaihdattaa suoraan koko pumpun. Normaali öljynvaihto ilman sihdin putsausta on noin 100 euroa ja putsauksesta tulee sitten jotain lisää, joten siitä kertyy jo osa "vaihtobudjettiin."

Sain vanhan pumpun mukaani ja karvan alle 100 tkm ajettuna ja kahden öljynvaihdon jälkeen (joista toinen tehty ihan hiljattain siis) se oli tukossa. Jollain tapaa se sihti siis kannatta hoitaa, koska pelkkä öljyjen vaihto ei asiaa korjaa.

-karppa-

#959
Lainaus käyttäjältä: TTO - 02.10.19 - klo:13:19
Tuon Haldexin sihdin putsauksen kanssa kannattaa olla tarkkana marmorilla työtä tilatessa/tehtäessä. Itsellä kävi niin, että autoa vietäessä huoltoneuvojan kanssa kaikki oli vielä selvää ("joo, kyllä..."), mutta lopulta sihti oli puhdistamatta, koska se ei kuulu virallisiin "huoltokohteisiin" (tms. jargonia).

Korjasin tilanteen siten, että vaihdatin tämän jälkeen erikseen koko Haldex-pumpun. Sen osaavat merkkihuollossa tehdä. Hintaa koko pumpun vaihdolle tuli noin 450 euroa. Jos siis haluaa päästä helpolla tuossa 120 tkm kohdalla, niin vaihdattaa suoraan koko pumpun. Normaali öljynvaihto ilman sihdin putsausta on noin 100 euroa ja putsauksesta tulee sitten jotain lisää, joten siitä kertyy jo osa "vaihtobudjettiin."

Sain vanhan pumpun mukaani ja karvan alle 100 tkm ajettuna ja kahden öljynvaihdon jälkeen (joista toinen tehty ihan hiljattain siis) se oli tukossa. Jollain tapaa se sihti siis kannatta hoitaa, koska pelkkä öljyjen vaihto ei asiaa korjaa.

Anteeksi mitä? Vaihdatit pumpun varmuuden vuoksi? Pumpun hinta taisi olla 300 euroa ja vaihtotyö 150 euroa? Tuon pumpun hinta on nimittäin tullut alaspäin, kun uudempi haldex. Aikoinaan taisi pelkkä pumppu maksa GEN2 1000 euroa.

Ainakin JKL:n Laakkosella osaavat putsata sihdin. Tosin sekin vaati hieman työtä ja tietää mitä vaatii, mutta siellä palvelu pelaa nykyään hyvin!

Tuossa esimerkki miksi se sihti kannattaa putsauttaa:
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy