Käytetty mittaristo saksasta ja jäähdytinnesteen merkkivalo vilkkuu?

Aloittaja mikkomoe, 29.04.14 - klo:19:14

« edellinen - seuraava »

mikkomoe

Ostin ebayn kautta saksalaisesta purkaamosta mittariston, kun edellinen toimi vain satunnaisesti, nyt tämä noin 50 Tkm vähemmän ajettu mittaristo on kiinni ja toimii normaalisti, nopeusmittarin lukemat ajossa on kohdallaan jne.. mutta jäähdytinnesteen merkkivalo vilkkuu koko ajan ja vikakoodin lukija ei kerro mitään. Jäähdytinnestettä on ihan niinkuin vanhan mittariston aikanakin.

Mistäköhän tämä voi johtua? Jos ei mikään auta nii otan polttimon pois. Häiritsevää kun se vilkkuu koko ajan

Lähetetty minun GT-N7105 laitteesta Tapatalkilla


mikkomoe

Aamulla työmatkalla huomasin että nyt mittari näyttää nopeudet tarkalleen oikein.. vanha mittaristo näytti vitosen verran liikaa. Joutuu nyt oppia pitämään viisari aina tasalukemissa jos haluaa ajaa rajoitusten mukaan. Tässä näkee sen, suomessa mittarit säädetään eri tavalla kuin saksassa. 

Jäähdytinnesteen merkkivalon vilkkumiseen ei vielä ole löytynyt syytä. Vilkkuminen alkaa vähän myöhemmin käynnistämisestä ja on sit koko ajan.

tet

Lainaus käyttäjältä: mikkomoe - 30.04.14 - klo:07:50
Aamulla työmatkalla huomasin että nyt mittari näyttää nopeudet tarkalleen oikein.. vanha mittaristo näytti vitosen verran liikaa. Joutuu nyt oppia pitämään viisari aina tasalukemissa jos haluaa ajaa rajoitusten mukaan. Tässä näkee sen, suomessa mittarit säädetään eri tavalla kuin saksassa. 

Oliko mittaristo varmasti täsmälleen samasta automallista peräisin? Siellä mittariston asetuksissa on se pulssisuhde jolla asetetaan mittari näyttämään oikein (tai väärin) automallikohtaisesti. Jos mittari on autosta jossa vakiona on eri rengaskoko niin asetus on erilainen kuin vanhassa mittaristossasi.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

mikkomoe

Lainaus käyttäjältä: tet - 30.04.14 - klo:09:51
Oliko mittaristo varmasti täsmälleen samasta automallista peräisin? Siellä mittariston asetuksissa on se pulssisuhde jolla asetetaan mittari näyttämään oikein (tai väärin) automallikohtaisesti. Jos mittari on autosta jossa vakiona on eri rengaskoko niin asetus on erilainen kuin vanhassa mittaristossasi.

En tiedä tarkalleen, papereista hämärästi muistellen näin lukeman että vuosimallia 1995 autosta. Mun auto on 1999.. ja varaosanumero tarroissa näytti olevan erilaiset numerot. No eipä se mitään,  ihan hyvä että näyttää nopeudet tarkemmin kuin vanha :)

Lähetetty minun GT-N7105 laitteesta Tapatalkilla


SeppoN

Lainaus käyttäjältä: mikkomoe - 29.04.14 - klo:19:14
Mistäköhän tämä voi johtua? Jos ei mikään auta nii otan polttimon pois. Häiritsevää kun se vilkkuu koko ajan

Nyt puheena olevat autot lienevät riittävän vanhoja, jotta auto ei ala marista rikkinäisestä polttimosta.  :) Jos kuitenkin käy näin, niin sitten täytyy tehdä valoton polttimo, missä vastus korvaa hehkulangan.

Arska F

Lainaus käyttäjältä: mikkomoe - 29.04.14 - klo:19:14
Mistäköhän tämä voi johtua? Jos ei mikään auta nii otan polttimon pois. Häiritsevää kun se vilkkuu koko ajan

Anturivika... Eli paisarin anturissa hapettumaa tms. Mikä aiheuttaa kontaktihäiriöitä, tai sitten kaikessa yksinkertaisuudessaan johto poikki.

Boeing 737
      &
M/S Cinderella

Bryn

  Terve
Lähtökohtaisesti eri varaos numero antaisi viitteen ettei ole oikea osa vaikka sopii ja toimiikin mutta tuohon ongelmaan liittyen muutama kysymys. Onko asteikot mittareissa samat? Joskus tullut vastaan bensa ja diesel mallin mittarien sekoittaminen jolloin ongelma oli muistaakseni jonkun valon palaminen. Toki koodauskin varmaan vaikuttaa asiaan..

mikkomoe

Muuten ihan samoja, tuli mieleen että onkohan vanhassa mittaristossa syylärin merkkivalon polttimo vaan palanut.. ja uudessa mittaria oli vaan ehjä polttimo.. täytyy joku päivä tutkia paisarin anturi


mikkomoe

Tuli tutkittua syylärin paisaria, siellä ei ole minkäänlaista anturia eikä sähköjohtoja mene siihen.. ainoa anturi, minkä tiiän tossa olevan, on virranjakajan alla lohkon kyljessä olevassa putken liitoskohdassa on nesteen lämpötila anturi.. kokeilin pistoketta irti ja takaisin nii yhä edelleen merkkivalo vilkkuu.. vanhassa mittaristossa polttimo on ehjä, joka ei vilkkunu kun oli edellinen mittaristo käytössä. En mä muuta keksi kuin että eri vuosimallin mittaristo on pikkuisen erilainen ja jotenkin aikaansaa sen vilkkumisen. Ei tota merkkivaloa tarvitse koska ei näytä olevan nesteen määrän anturia missään ja lämpömittari toimii..

mikkomoe

Ehkä siis vuoden 1995 mallin polossa on paisarissa nesteen määrän anturi, jota ei ole mun autossa ja sen takia merkkivalo herjaa mun autossa?

mikkomoe

Just katsoin polon korjausopasta, kuvissa näkyi paisarissa olevan pistoke jota ei ole mun polossa. Joten nyt on selvää tämä, mittaristo ei tiedä olevansa autossa jossa ei ole nesteen määrän anturia nii ei täs auta muu kuin ottaa polttimo pois. Joku tässä kertoi että pitää olla polttimon tilalla vastus.. minkä tähden?

SeppoN

Lainaus käyttäjältä: mikkomoe - 01.05.14 - klo:19:46
Joten nyt on selvää tämä, mittaristo ei tiedä olevansa autossa jossa ei ole nesteen määrän anturia nii ei täs auta muu kuin ottaa polttimo pois. Joku tässä kertoi että pitää olla polttimon tilalla vastus.. minkä tähden?

Luetko sinä tätä ketjua ollenkaan, vai onko vaikeuksia suomen kielen kanssa?

Lainaus käyttäjältä: SeppoN - 30.04.14 - klo:15:29
Nyt puheena olevat autot lienevät riittävän vanhoja, jotta auto ei ala marista rikkinäisestä polttimosta.  :) Jos kuitenkin käy näin, niin sitten täytyy tehdä valoton polttimo, missä vastus korvaa hehkulangan.

Autosi saattaa vahtia polttimoiden eheyttä. Jos näin on, niin sille täytyy valehdella, että polttimo on ehjä. Siis rakennetaan polttimo, jossa ei ole hehkulankaa vaan vastus, joka vie saman määrän virtaa kuin mitä lamppu veisi.

wtf

Sinä se et SeppoN taida lukea tätä ketjua. Minkä helvetin takia pitäisi viritellä vastuksia jos ottaa MiITTARISTOSTA jäähdytysnesteen varoitusvalon pois? Ja tuon ikäisissä Poloissa ei muutenkaan mitään polttimon varoitusvaloja ole.
Ja mikkomoe: Mittariston varoitusvalot ovat ledejä joten joutuisit tinauspuuhiin. Helpompaa lienee selvittää mittariston takaa varoitusvalon pinnit ja vetäistä ne yhteen.
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

mikkomoe

Lainaus käyttäjältä: SeppoN - 01.05.14 - klo:23:05
Luetko sinä tätä ketjua ollenkaan, vai onko vaikeuksia suomen kielen kanssa?

Autosi saattaa vahtia polttimoiden eheyttä. Jos näin on, niin sille täytyy valehdella, että polttimo on ehjä. Siis rakennetaan polttimo, jossa ei ole hehkulankaa vaan vastus, joka vie saman määrän virtaa kuin mitä lamppu veisi.

Ai nyt hoksasin että mitä tämä tarkoitti.. ei vaan ajatusmaailmaani mahtunu se että auto voi herjata myös mittariston palaneista polttimoista.

Edelliseen vastaten, kyl merkkivalon polttimo on se tavallinen hehkulankapolttimo jonka saa ruuvarilla irti.. vain puoli kierrosta ja irti. Saas nähdä, jos tänään käyn kokeilemassa, herjaako ilman poltinta. Jos herjaa nii sit ikävämpi homma, en tiiä mistä hommais vastuksen jne..

Lähetetty minun GT-N7105 laitteesta Tapatalkilla


mikkomoe

Merkkivalon polttimo otettu pois ja ei herjaa ollenkaan. Nyt kaikki hyvin

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy