1.8 TSI moottorin mallit, viat etc info

Aloittaja Keni1, 26.04.14 - klo:19:04

« edellinen - seuraava »

JJ10

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 05.05.14 - klo:20:36
ilmeisesti ne heikommat on tehty myös heikommasta materiaalista ja siksi eivät kestä, että alihankitapuoli on hieman oikaissut ja säästellyt kuluissa? Eikö VW:n kannattaisi itse valmistaa osat jotka aiheuttavat päänvaivaa ja harmeja, näin voitaisiin varmistua että laatu on tasaista?

Materiaalit määrittelee tilaaja, joka vastaa myös suunnittelusta, vaikka sekin olisi alihankintana. Jos vika on materiaaleissa, siitä voi syyttää laadunvarmistusta, tilaajan ja toimittajan, joku lenkki on pettänyt. Jos vika koskee tiettyä tuotantoerää esim ketjussa, silloin vika voidaan paikallistaa tiettyihin moottoreihin helpostikin, näinhän ei ilmeisesti ole käynyt.

Kilpailu on kovaa ja kaikessa säästetään ja uutta pitää keksiä edullisin tuotantokustannuksin, mennään limiteillä, mikä johtaa usein ns tyyppivikoihin, epäilen että jakoketjuongelmien syntipukki löytyy suunnitelupöydän takaa. Ketjukoneita on tehty maailman sivu ja tietoa pitäisi olla, VAG sortui samaan kuin Nissan teki Primeran kohdalla, jossa ketjun venyminen oli myös ongelmana.

Piti vielä muokata...

Skriko, Bemarit ei ole romuja ;)

Keni1

Lainaus käyttäjältä: skriko - 05.05.14 - klo:20:54
Jos VW valmistaisi itse kaikki osat kokoomiinsa autoihin, niin jäisivät tehtaalle korkean hinnan vuoksi. Nykyäänhän on se että täytyy saada kaikki, heti, mulle, nyt. Sehän ei onnistu, jos autot tehdään kunnollisista osista, hinnat tuplaantuvat.

Että jos volkkareihin laitetaan kunnolliset jakoketjut ja Turbot sekä mitoitetaan männänrenkaat oikein niin 30 tonnin autosta joutuisi pulittamaan 60 tonnii, ompa perkeleen kalliita komponentteja, ei ole ihme että on säästetty, tyhmempikin tajuaa että eihän tuossa olisi mitään järkeä. Mistä materiaalista ne kunnolliset komponentit tehdään kun noin paljon maksavat? Vai uudet moottorit ja vaihteistotko tuon tuplahinnan tekevät eli että jos autot toimitetaan kokonaan uusilla moottoreilla ja vaihteistoilla eikä käytetä niitä kierrätysosia niin sitten maksaa hunajaa?

Mites kun tonne ralli ja ratapuolelle on sitä rahaa vaikka ja kuinka, mutta kuluttajatuotteisiin satsaaminen ei onnistu? No ehkä ne Latvalan ulosajot on tärkeempi juttu kuin hyvät tuotteet kuluttajille??? Olen puhunut, VW on nyt nähty.

JiiJii71

Lainaus käyttäjältä: skriko - 05.05.14 - klo:19:05
Ei siinä Keni1 mitään mystistä ole. Kuten jo olen aikaisemmin maininnnut ketjun venyminen johtuu huonosta tavarasta, eikä johdu mitenkään käytöstä.
Eikä tuo Vag ainoa romu ole. Kyllä meilläkin näkyy naapurin pappa lisäävän useasti öljyä uuden karheaan bemariinsa. Öljylänttikin on vielä auton alla merkkinä vuodosta.

ootee mutta jos uudenkarhea auto vuotaa öljyä läpi, niin eiköhän se ole takuuasioita....
Octavia RS TDI DSG 4x4 LB
Audi A4 2.0T quattro B7

Antti J.

Lainaus käyttäjältä: JiiJii71 - 06.05.14 - klo:16:51
ootee mutta jos uudenkarhea auto vuotaa öljyä läpi, niin eiköhän se ole takuuasioita....

Jos naapurin pappa olin liian ylpiää sorttia menemään huoltoon Bimmerin kanssa, kun ei myönnä että on vikaa? :D

No joo, uudenkarhea ja öljyläikkä auton alla niin tyhmempikin varmaan jo ymmärtää että pitäis varmaan tehdä jotain.
- Seat Leon FR 2.0TDI 2010
- Volkswagen Touran 2009 1.9TDI

ex-VAG:  Skoda Octavia 1.8TSI DSG 2011, Audi A4 2.0 2002 | ex-muut: Mitsubishi Carisma 1.8 GLS 1998

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy